Bron: NOSquote:De immigratie kost Nederland per saldo ruim zeven miljard euro per jaar. Dat heeft het onderzoeksinstituut Nyfer becijferd op verzoek van de PVV. Bij de berekening is gekeken naar de kosten van de immigratie van niet-westerse allochtonen.
PVV-leider Wilders noemt de uitkomst schokkend. Hij ziet er aanleiding in om te herhalen dat de immigratie drastisch moet worden beperkt. Volgens Wilders kan zo erg veel geld worden bespaard.
Cohen (PvdA) en Pechtold (D66) vinden het principieel onjuist om mensen als kostenpost te beschouwen of die kosten als uitgangspunt voor beleid te nemen.
waarom komen linkse partijen eigenlijk nooit met cijfers?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bron: NS
Meer over het onderzoek met linkjes in Elsevier: http://www.elsevier.nl/we(...)rd-euro-per-jaar.htm
Het valt me op dat de repliek vooral gezeur betreft over het principe van deze berekening, terwijl men de ogen sluit voor de enorme kostenpost. Juist door zaken in euro's te kwantificeren kun je het enorme probleem duidelijk maken. Zo doe je dat ook met vandalisme, het helpen van voetbalclubs en de vergrijzing.
Vergrijzing an sich zegt niets, de kosten in euro's wel. Vandalisme hetzelfde verhaal, het zegt pas iets als je de schade in euro's uitdrukt.
Ook dat zou je moeten uitrekenen. Je wilt toch van elke kostenpost weten wat het kost? Een bedrijf wil ook weten hoeveel euro's het ziekteverzuim kost.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:05 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond Cohen eigenlijk wel sterk met zijn opmerking hoeveel gehandicapten dan wel niet zouden kosten, en jongeren...
Ze weten dondersgoed dat de uitkomsten niet in hun linkse straatje passen.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:04 schreef Bonasera het volgende:
[..]
waarom komen linkse partijen eigenlijk nooit met cijfers?
Dat maakt het des te vreemder dat Wilders alleen maar kijkt naar de kosten van immigranten.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat zou je moeten uitrekenen. Je wilt toch van elke kostenpost weten wat het kost? Een bedrijf wil ook weten hoeveel euro's het ziekteverzuim kost.
ja, alleen jammer dat zijn partij dan daar weer wel op wil bezuinigen, terwijl als je immigranten tegenhoud, ze nog niet eens in ons land zijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:05 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond Cohen eigenlijk wel sterk met zijn opmerking hoeveel gehandicapten dan wel niet zouden kosten, en jongeren...
tja, als het kosten zijn, zijn het geen baten hé. Ik neem aan dat het een totaal plaatje is van kosten en baten, waarbij bij immigranten blijkt dat het 7 miljard kost als je ze tegen elkaar wegstreeptquote:Op maandag 24 mei 2010 10:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat maakt het des te vreemder dat Wilders alleen maar kijkt naar de kosten van immigranten.
Zo bedoelde hij z'n zin volgens mij niet. Hij bedoelde het meer naar ook kijken naar de kosten van gehandicapten en jongeren...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
tja, als het kosten zijn, zijn het geen baten hé. Ik neem aan dat het een totaal plaatje is van kosten en baten, waarbij bij immigranten blijkt dat het 7 miljard kost als je ze tegen elkaar wegstreept
Linkse partijen komen vaak genoeg met cijfers, niet minder dan hun rechtse tegenhangers.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:04 schreef Bonasera het volgende:
[..]
waarom komen linkse partijen eigenlijk nooit met cijfers?
Ik bedoelde eigenlijk dat Wilders niet kijkt naar andere kosten zoals voetbal hooligans, kosten door wiettelers, uitgaansgeweld en andere zaken.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
tja, als het kosten zijn, zijn het geen baten hé. Ik neem aan dat het een totaal plaatje is van kosten en baten, waarbij bij immigranten blijkt dat het 7 miljard kost als je ze tegen elkaar wegstreept
Wat de AWBZ kost moge duidelijk zijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo bedoelde hij z'n zin volgens mij niet. Hij bedoelde het meer naar ook kijken naar de kosten van gehandicapten en jongeren...
wat hebben ze er de afgelopen jaren aan gedaan?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Linkse partijen komen vaak genoeg met cijfers, niet minder dan hun rechtse tegenhangers.
PvdD heeft cijfers gebracht van de schade die vleesconsumptie veroorzaakt.
Enkele groenlinksers de schade van vuurwerk op oudjaar.
Kans op geslaagde rehabilitatie bij TBS. Rechts wil zwaarder straffen, iets wat volgens de cijfers niet eens werkt.
Het verschil is dat als jij een links artikel ziet je die niet leest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/AWBZ#Kostenquote:Op maandag 24 mei 2010 10:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch raar dat Cohen er dan over begint te mekkeren.
omdat dat kosten zijn die niet zo gemakkelijk te voorkomen zijn. Een immigratie/asielstop voor niet westerse immigranten/asielzoekers lost meteen al een groot deel van het probleem op. De mensen die hier dan zitten in asielzoekerscentra kun je dan hun traject nog laten doorlopen, en veel beter gaan integreren in onze samenleving (waar ook een deel van de kosten vandaan komen). vervolgens neemt over de jaren de kosten voor dit deel dan ook sterk af.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat Wilders niet kijkt naar andere kosten zoals voetbal hooligans, kosten door wiettelers, uitgaansgeweld en andere zaken.
Is een hele terechte opmerking van Cohen, maar hij vergeet dan even dat er in verhouding meer import gehandicapten zijn dan inlandse gehandicapten, en dat veel van de kosten van jongeren, zeker waar dingen als bedreigingen, diefstal en vernielingen op het conto komen van slechts een kleine groep die Cohen liever niet benoemd omdat hij liever thee gaat drinken met ze.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:05 schreef Zwansen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |