abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81819213
Dus. Zoals sommigen van jullie misschien weten is een naast familielid van me plotseling komen te overlijden. Dit ging gepaard met veel emotie van mijn kant en ik ben er nog lang niet overheen.
we hebben altijd een zeer goede en hechte band gehad en ik voelde me altijd op mijn gemak bij deze persoon, en dat is ook hetgeen waar ik het over wil hebben. De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel alsof deze persoon bij me aanwezig is. Ik kan het niet goed uitleggen, maar datzelfde gevoel van geborgenheid, van juistheid maakt zich op vreemde tijdstippen meester van mij meestal als ik alleen ben. Allemaal leuk en aardig en ook vrij paranoïde om het meteen aan het bovennatuurlijke toe te schrijven, maar ik had dus zojuist datzelfde gevoel maar dan veel sterker en op dat moment knipperde mijn licht ook heel even.

Een bericht van gene zijde?
Ga weg
  maandag 24 mei 2010 @ 02:57:40 #2
167595 mirved
Infobesitas
pi_81819232
Nee, gewoon je geest die het niet goed kan verwerken en dingen doet linken aan zaken die er niet zijn.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 24 mei 2010 @ 02:57:45 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_81819235
Nee. Slechts een illusie ter opvulling van het gemis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 24 mei 2010 @ 02:58:25 #4
244933 trovey
Nachtoele
pi_81819248
Geen idee maar als je er goed bij voelt dan kan het niet slecht zijn. Sterkte met het verlies van je familielid.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_81819307
tvp morgen even lezen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:18:18 #6
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_81823303
Niks aan de hand TS, gewoon je overleden familielid die je even gedag wil zeggen
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:59:56 #7
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81824658
quote:
Op maandag 24 mei 2010 02:56 schreef Nikmans het volgende:
Dus. Zoals sommigen van jullie misschien weten is een naast familielid van me plotseling komen te overlijden. Dit ging gepaard met veel emotie van mijn kant en ik ben er nog lang niet overheen.
we hebben altijd een zeer goede en hechte band gehad en ik voelde me altijd op mijn gemak bij deze persoon, en dat is ook hetgeen waar ik het over wil hebben. De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel alsof deze persoon bij me aanwezig is. Ik kan het niet goed uitleggen, maar datzelfde gevoel van geborgenheid, van juistheid maakt zich op vreemde tijdstippen meester van mij meestal als ik alleen ben. Allemaal leuk en aardig en ook vrij paranoïde om het meteen aan het bovennatuurlijke toe te schrijven, maar ik had dus zojuist datzelfde gevoel maar dan veel sterker en op dat moment knipperde mijn licht ook heel even.

Als jij voelt dat het die persoon is , dan is het die persoon , tenslotte heb jij een band met diegene en weet jij als geen ander hoe diegene aanvoelt , juist door een goede en hechte band met iemand ben je in staat om dat soort " bovennatuurlijke verbindingen " te maken .
Daarom hebben mensen ook met andere mensen die bijv nog leven maar met wie ze een goede en sterke band hebben bijv telepathie met elkaar , die hechte band stelt ze in staat om die " bovennatuurlijke verbinding " met elkaar te maken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_81855847
Er is iets denk ik... ik ga vanavond de proef op de som nemen, jullie horen morgen van me.
Ga weg
pi_81900996
Wat heb je dan gedaan TS?
pi_81917254
Ben ik ook wel benieuwd naar?
pi_81945692
Nu heb ik dus al een paar avonden last van... dingen. Geluiden en laatst voelde ik een soort koud briesje langs mijn gezicht terwijl het teringwarm is hier (Limburg). Vooral 's nachts, als ik in bed lig dus.
Dus eergisteren wilde ik de proef op de som nemen en eens op zoek gaan naar de bron van het geluid (gekraak vooral) en heb ik geprobeerd mezelf zo lang mogelijk wakker te houden, helaas was ik nogal moe en viel ik in slaap voordat er iets gebeurde.
Gisteravond nog eens geprobeerd (paar blikjes energydrink) en dit keer hoorde ik zo rond half 4 's nachts weer die geluiden... gekraak, alsof iemand de trap opklom (sommige treden kraken nogal). Dus eerst eens geroepen (is daar iemand?) en toen ik als een soort reactie een briesje langs mijn gezicht voelde wist ik het zeker... of iig dat dacht ik toen hoewel ik nu begin te twijfelen. Dus ik ben half slapend en misschien ook wel hallucinerend de gang op gelopen, natuurlijk was het donker maar ik zag nog een beetje (maan is nagenoeg vol dus echt donker wordt het niet) en ik denk niet dat ik echt iets zag ofzo. Briesje is ook niet meer terug gekomen.

Toch heb ik het idee dat er iets is hier... Waarom moet het zoiets vervelends/engs zijn? We hebben altijd een heel goede band gehad dus ik snap het niet
Ga weg
  donderdag 27 mei 2010 @ 01:18:33 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81954392
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:17 schreef Nikmans het volgende:
Nu heb ik dus al een paar avonden last van... dingen. Geluiden en laatst voelde ik een soort koud briesje langs mijn gezicht terwijl het teringwarm is hier (Limburg). Vooral 's nachts, als ik in bed lig dus.
Dus eergisteren wilde ik de proef op de som nemen en eens op zoek gaan naar de bron van het geluid (gekraak vooral) en heb ik geprobeerd mezelf zo lang mogelijk wakker te houden, helaas was ik nogal moe en viel ik in slaap voordat er iets gebeurde.
Gisteravond nog eens geprobeerd (paar blikjes energydrink) en dit keer hoorde ik zo rond half 4 's nachts weer die geluiden... gekraak, alsof iemand de trap opklom (sommige treden kraken nogal). Dus eerst eens geroepen (is daar iemand?) en toen ik als een soort reactie een briesje langs mijn gezicht voelde wist ik het zeker... of iig dat dacht ik toen hoewel ik nu begin te twijfelen. Dus ik ben half slapend en misschien ook wel hallucinerend de gang op gelopen, natuurlijk was het donker maar ik zag nog een beetje (maan is nagenoeg vol dus echt donker wordt het niet) en ik denk niet dat ik echt iets zag ofzo. Briesje is ook niet meer terug gekomen.

Toch heb ik het idee dat er iets is hier... Waarom moet het zoiets vervelends/engs zijn? We hebben altijd een heel goede band gehad dus ik snap het niet
koude vlaag hoor je vaak maar die persoon is nu beperkt in zijn of haar communicatie met jou ,
vervelend en eng is meer de onbekende manier waarop het gebeurd in een wereld waarin
er altijd net word gedaan alsof dat soort dingen niet bestaan , je bent er dus ook niet op voorbereid en hebt niet kunnen wennen aan het idee of de manier waarop zo'n communicatie
geschied .

Dat denk ik omdat je ook zegt dat je voelt dat het die persoon is en je de juistheid voelt
en dezelfde geborgenheid , misschien moet je het omdraaien , als jij in die ander zijn of haar schoenen stond en je had beperkte middelen zoals ff gedag zeggen en je aanwezigheid laten voelen aan die ander en ff een koude windvlaag laten voelen als een soort steun of antwoord .

Zie het als een rups word een vlinder maar als vlinder kan je niet meer over de grond kruipen
zoals je als rups deed , maar moet je fladderen en vliegen omdat dat bij een vlinder hoort .

En aangezien ik uit je verhaal opmaak dat je antwoord op een vraag kreeg , kan je net zo goed vragen of diegene geen voetstappen meer wilt laten horen , proberen kan geen kwaad .

en ga je een beetje verdiepen in het onderwerp , hoe meer je ervan weet , hoe gewoner en hoe minder eng en onbekend en als vervelend jij het ervaart .

Ergens is het zonde dat je door die angst niet kan genieten van die positieve gevoelens die het je brengt .
Bedenk dat jij de baas bent en dat het eigenlijk niet iets is wat je overkomt terwijl je
weerloos in bed ligt maar dat iets in jou mede die verbinding tot stand brengt , je bent gelijk .
Het laat zien hoe goed de band is , zo goed dat je ervoor open staat om uberhaubt te merken
dat je word bezocht en door wie .

Je ziet dat het dus niks met wel of niet geloven te maken heeft maar met wel of niet ervaren
en er wel of niet voor openstaan .
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:14:55 #13
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81959172
Inderdaad Summers! Zo is het !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:45:51 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81960413
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Inderdaad Summers! Zo is het !
en jij hebt weer jouw kijk erop .
pi_82097020
quote:
Op maandag 24 mei 2010 02:56 schreef Nikmans het volgende:

Ik denk dat het best kan. Nadat ik mn broer verloor heb ik nog heel lang t gevoel gehad dat hij bij me was of even langs kwam. Ik voelde bijvoorbeeld een warme hand op mn knie als ik overstuur was.
Ik heb wel eens gehoord dat omdat je de ander zo mist hij/zijn nog aanwezig blijft om jou te helpen.
Als je zulk dingen niet gewend bent kan t eng overkomen, maar wees niet bang ik zie van kleins af aan al verschijningen en maak bepaalde dingen mee, ze hebben me nog nooit een haar gekrenkt.
Geniet ervan en wees blij dat je nog contact hebt met degene, je voeld zelf goed genoeg aan wie het is.
En idd wat summers zegt als je het te eng vind kan je vragen om het te stoppen. Of als degene zich op een andere manier kenbaar wil maken.
pi_82114669
Het kan goed zijn dat je gevoelens in de war zijn na het plotselinge verlies van een dierbare. Zeker als jullie zo'n hechte band hadden. Je loopt er de hele dag mee in je hoofd, zoekt misschien naar antwoorden. Het kan zijn dat dingen die je normaal niet opvallen (zoals tocht) nu ineens een andere mening krijgen. Heel rationeel.

Van de andere kant bekeken, áls er meer is: wie weet is dit de manier van je dierbare om 'afscheid' te nemen, of te communiceren. Als je er niet bang voor bent, probeer dan eens iets terug te zeggen. Laat na zo'n briesje weten (hardop zeggen) dat je het gevoeld hebt en vraag of het je dierbare is. Het klinkt heel stom, ik weet het, om te praten tegen de lucht, maar doe het eens. Kijk of je reactie krijgt. Als het licht knipperde, vraag of hij/zij dat nog eens kan doen.
Als je niet zeker bent wie of wat het is, vraag het dan.

Als je er bang voor bent, of je er ongemakkelijk bij voelt kan je ook vragen of (als het wat is) hij/zij weg wil gaan, zoals hierboven al geopperd wordt.
Liej
pi_82161553
Ik ben nu al een paar nachten wakker aan het blijven (geen hele nachten maar toch) om te zien of ik nog iets merk en ik heb het idee dat het steeds erger wordt. Eerst hoorde ik bijvoorbeeld een soort gekraak op de trap maar nu lijkt het, op sommige momenten, eerder een gestaag soort gebonk. Soms sta ik op de overloop te luisteren en dan is er niets al te opvallends, maar zodra ik bijvoorbeeld in bed lig of even minder goed oplet op een andere manier, lijkt het alsof alles veel duidelijker, harder en opvallender wordt, waarna het weer afzwakt zodra ik er op ga letten.

Maar wat gisternacht gebeurde is nieuw. Ik hield mezelf weer wakker (ben inmiddels grootverbruiker Monster Energy) en toen ik weer iets hoorde (of dacht te horen) ben ik weer naar de overloop gegaan. Het werd weer stil en ik heb met kloppend hart staan luisteren, misschien een minuut, misschien vijf minuten ik weet het niet zeker, zoals ik zei het was laat. Toen besloot ik om maar even naar beneden te lopen om een glaasje water te nemen (en mezelf gerust te stellen dat er niets was). Nu heb ik een voordeur met een groot, mat raam erin. Het buitenlicht was uit en ik schonk er geen aandacht aan maar toen ik langs een ophangende spiegel liep dacht ik dat ik, in de spiegel dus, achter dat raam iets of iemand zag staan. Toen ik me omdraaide om te kijken of er iets was stond er (natuurlijk) niets en toen ik daarna weer terug in de spiegel keek zag ik ook niets meer. Ik heb zelfs de deur even opengemaakt, het buitenlicht aangeknipt en rondgekeken maar er was niets.

Misschien haal ik me gewoon dingen in mijn hoofd en echt een gezond bioritme heb ik ook niet meer dus het zal wel allemaal onzin zijn. Hoop ik.
Ga weg
pi_82163222
Allereerst: ga slapen. Ga niet wachten. Je lichaam heeft rust nodig. Hoelang je wakker blijft, hoe meer rare dingen je in je hoofd gaat halen. Zoals mensen voor de deur zien staan

Als dit iederdaad je dierbare is die afscheid o.i.d. komt nemen of contact zoekt, dan komt hij/zij wel weer langs, vaak op momenten dat je het totaal niet verwacht.
Liej
pi_82174396
Mij lijkt het ook een typisch gevalletje van "je slaapt niet genoeg dus kun je hallucineren".

En blijf eens van die energy drink af ofzo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:19:32 #20
191838 mrfool
Why so serious?
pi_82175079
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef Nikmans het volgende:
Ik ben nu al een paar nachten wakker aan het blijven (geen hele nachten maar toch) om te zien of ik nog iets merk en ik heb het idee dat het steeds erger wordt. Eerst hoorde ik bijvoorbeeld een soort gekraak op de trap maar nu lijkt het, op sommige momenten, eerder een gestaag soort gebonk. Soms sta ik op de overloop te luisteren en dan is er niets al te opvallends, maar zodra ik bijvoorbeeld in bed lig of even minder goed oplet op een andere manier, lijkt het alsof alles veel duidelijker, harder en opvallender wordt, waarna het weer afzwakt zodra ik er op ga letten.

Maar wat gisternacht gebeurde is nieuw. Ik hield mezelf weer wakker (ben inmiddels grootverbruiker Monster Energy) en toen ik weer iets hoorde (of dacht te horen) ben ik weer naar de overloop gegaan. Het werd weer stil en ik heb met kloppend hart staan luisteren, misschien een minuut, misschien vijf minuten ik weet het niet zeker, zoals ik zei het was laat. Toen besloot ik om maar even naar beneden te lopen om een glaasje water te nemen (en mezelf gerust te stellen dat er niets was). Nu heb ik een voordeur met een groot, mat raam erin. Het buitenlicht was uit en ik schonk er geen aandacht aan maar toen ik langs een ophangende spiegel liep dacht ik dat ik, in de spiegel dus, achter dat raam iets of iemand zag staan. Toen ik me omdraaide om te kijken of er iets was stond er (natuurlijk) niets en toen ik daarna weer terug in de spiegel keek zag ik ook niets meer. Ik heb zelfs de deur even opengemaakt, het buitenlicht aangeknipt en rondgekeken maar er was niets.

Misschien haal ik me gewoon dingen in mijn hoofd en echt een gezond bioritme heb ik ook niet meer dus het zal wel allemaal onzin zijn. Hoop ik.
Heb in het verleden het zelfde meegemaakt. zoals je beschreef met een koude wind in je gezicht etc. tot rammelde dingen aan toe. Ze zoeken kort weg simpel contact. Hier was het zo dat de persoon kwaad was dat hij dood gereden was. Luister naar je eigen gevoel. Als je op een dag er zelf klaar mee bent. Praat tegen de persoon; Ga rusten of naar het witte licht. Hier heb ik dat gedaan,. en vanaf die tijd is het rustig, te rustig... De persoon voelt ook alsof hij heel ver van mij vandaan is nu. Soms komt er nog wel eens een teken langs, van lampen die uitvallen etc. Dat geeft dan wel weer een goed gevoel.
pi_82235416
Toch blijf ik het raar vinden dat overledenen/geesten/whatever zulke vreselijk willekeurige en onduidelijke 'boodschappen' achterlaten. Hoezo een lamp die uitvalt? Dat slaat toch nergens op? Wat voor boodschap moet dat verbeelden dan? Waarom schrijven ze niet gewoon even een briefje en leggen dat op je kussen?
Appels. En peren.
pi_82239034
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:26 schreef chauchat het volgende:
Toch blijf ik het raar vinden dat overledenen/geesten/whatever zulke vreselijk willekeurige en onduidelijke 'boodschappen' achterlaten. Hoezo een lamp die uitvalt? Dat slaat toch nergens op? Wat voor boodschap moet dat verbeelden dan? Waarom schrijven ze niet gewoon even een briefje en leggen dat op je kussen?
Als het toch eens zo gemakkelijk zou zijn.....
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:49:29 #23
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82239449
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:26 schreef chauchat het volgende:
Dat vraag ik me ook al tijden af:

Waarom spelen spoken zo vaak met de lampen?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_82239643
Doen ze niet zo vaak hoor en als ze het al doen,kost ze dat erg veel moeite,dat lukt ze niet allemaal.
Het is een van de manieren om aandacht te trekken,dit is toevallig een heel bekende.
Of je moet een nieuw peertje indraaien.;)
pi_82247624
Wat Wajangmama zegt.
Ik heb idd ook altijd begrepen dat het voor geesten e.d. veel energie kost om iets te laten merken van hun aanwezigheid. Dus dan krijg je uitvallende lampen, een briesje lucht of ligt er ineens iets op de grond dat eerder nog op tafel stond.
Liej
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')