Notabene iemand die zelf al hoofdtrainer van oa Standard en Racing Genk is geweest. Opmerkelijk dat die voor een assistentenjob naar Twente gaat, eigenlijk.quote:
FC Twente, toonaangevende club in Europaquote:Opnieuw groot Noors talent naar Twente
Vålerenga IF en FC Twente hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Jens Marius Kolseth. Daarmee haalt de regerend landskampioen opnieuw een groot talent naar Enschede.
"Deze transfer voelt voor ons tweeledig aan", vertelt Truls Haakanson, technisch directeur van Vålerenga, op de website van de club. "Het is mooi dat onze competities en onze club wordt gevolgd door toonaangevende clubs in Europa, maar van de andere kant is het jammer dat we opnieuw een goede speler verliezen. Bij ons had hij zich nog zeker kunnen ontwikkelen."
"Maar voor Jens Marius is het natuurlijk mooi. Hij gaat nu bij een club in de Champions League spelen", vervolgde Haakanson. "Wij hebben aan zijn wens meegeholpen. We hebben gesproken met zijn ouders en met hemzelf. Zijn wens om naar Twente te vertrekken, was groot."
Kolseth, die op 4 juli zijn 16e verjaardag viert, is zelf ook erg blij met zijn transfer naar FC Twente. "Dit is geweldig. Ik zal de club in alle opzichten gaan missen, maar spelen in het buitenland was een droom voor me, sinds ik een kind was. Er was nooit enig beletsel van iemand om me heen, om zijn mijn doel niet te kunnen verwezenlijken."
In de Grolsch Veste komt hij met Flamur Kastrati een andere Noorse speler tegen. "Dat ze kampioen zijn geworden, is voor mij niet de hoofdreden om naar FC Twente gaan. FC Twente staat bekend om het werken met talent en het een kans geven van talent."
quote:Het contract tussen FC Twente en Nashat Akram is na goed overleg tussen beide partijen ontbonden. Nashat kwam afgelopen seizoen in tien competitiewedstrijden van FC Twente in actie. Daarnaast speelde de middenvelder drie bekerduels en vier wedstrijden in de Europa League.
Nashat Akram kwam vorig seizoen transfervrij over van Al-Gharafa uit Qatar. Daarvoor speelde hij in de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi Arabie en in de Irakese competitie. Nashat werd in september 2009 gekozen tot beste Aziatische speler van het jaar.
Joop Munsterman: We hebben veel bewondering voor de manier waarop Nashat zich het afgelopen seizoen heeft gemanifesteerd. Mede door een vervelende blessure, opgelopen tijdens het trainingskamp In La Manga, heeft hij zijn sportieve doelstellingen niet weten te bereiken. We wensen hem veel succes in zijn verder carričre.
een OE24 meldt inmiddels, volgens fctwente.net, dat Janko maandag gepresenteerd gaat wordenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:52 schreef Frutsel het volgende:
Nederlandse media melden dat het eerste bod door RBS zou zijn afgewezen op Janko
Oostenrijkse bron meldt echter dat zondag de deal officieel zal worden bevestigd.
Afkoopsom van 5 miljoen
Bron
Onder Adriaanse had hij er 39 inliggen op het eind van het seizoenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:09 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
een OE24 meldt inmiddels, volgens fctwente.net, dat Janko maandag gepresenteerd gaat worden
Heeft the Royal Bank of Scotland de transferrechten op Janko?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:52 schreef Frutsel het volgende:
Nederlandse media melden dat het eerste bod door RBS zou zijn afgewezen op Janko
Oostenrijkse bron meldt echter dat zondag de deal officieel zal worden bevestigd.
Afkoopsom van 5 miljoen
Bron
Denk je nu echt dat ons dit iets doet ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:06 schreef Tornadovis het volgende:
Als echte Bennekommer ben ik zojuist terug van vvBennekom - Fc Twente. Eerste oefenduel van Twente, waarin ze totaal niet overtuigden. De toppers zoals Stoch, Ruiz, Boschker waren er natuurlijk niet. Maar wel De Jong, Wisgerhof, Brama, Tiendalli en Janssen.
Bij rust was het 1-0 voor Bennekom!!! Door een zeer goed uitgespeelde aanval. Voor een 1e-klasser tegen de landskampioen was de eerste helft het echt ongelofelijk! Af en toe werd de bal 15 - 20 keer rondgespeeld zonder dat Twente eraan te pas kwam. Vlak voor rust kreeg Bennekom zelfs de kans op de 2-0. De ruststand was volledig verdiend en het B-team van Twente viel zwaar tegen met een enkel kopballetje en schot.
In de rust werd er flink gewisseld aan beide kanten en viel helaas al snel de 1-1. Vervolgens werd het 1-2 en 1-3, maar Twente overtuigde allesminst.
Met redelijke kans net na rust en een schotje eind 2e helft had Bennekom niet veel meer in te brengen, maar met grote strijdlust werden veel aanvallen van Twente afgeslagen.
Al met al was het met een 1-3 eindstand een zeer vermakelijke voetbalpot!
quote:Miljoenenaankoop Janko bij Twente
Van onze Telesportredactie
ENSCHEDE - Marc Janko is al in Enschede gearriveerd voor de medische keuring en afronding van zijn transfer naar FC Twente. De landskampioen bereikte afgelopen weekeinde een akkoord over een transfer van de Oostenrijkse spits. Na de afronding van de medische tests zet Janko vandaag zijn handtekening onder een vierjarig contract.
FC Twente gaat naar verluidt zes miljoen euro betalen voor de spits, wat zou betekenen dat Janko de duurste aankoop in de clubgeschiedenis wordt. Tot nu toe was dat Bryan Ruiz, voor wie FC Twente vijf miljoen euro betaalde.
"Ik heb het gevoel dat FC Twente mij per se wilde hebben. De club heeft zijn financiële limieten voor mij overschreden, dat zegt genoeg", liet Janko bij vertrek uit Oostenrijk weten.
ik heb er vertrouwen in, Joop en de zijne gaat echt geen 6-7 miljoen neerleggen als ze niet 100% overtuigd zijn van de kwaliteiten van die kerelquote:Op maandag 21 juni 2010 10:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Aardig wat voor hem. Is hij echt zo goed? Ben niet zo bekend met de speler zelf. Ruiz kende ik bijvoorbeeld al wel redelijk.
primaquote:Op maandag 21 juni 2010 19:32 schreef mindyourstep het volgende:
Wilko de Vogt
Dit is de nieuwe 3e keeper.
Overgekomen van Top Oss
Ook Theo Janssen heeft zijn contract verlengt.
Bron: fctwenteradio.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |