Weg naar Valencia lijkt vrij voor scherpschutter Ruiz
01/06/2010 13:43
De kans dat Bryan Ruiz al na een seizoen weer vertrekt bij FC Twente lijkt steeds groter te worden. Een van de belangstellende clubs is het Spaanse Valencia, dat naarstig op zoek is naar aanvallende versterking.
De komst van twee nieuwe aanvallers heeft zelfs de hoogste prioriteit voor de Spanjaarden, die onlangs zowel hun topaanvaller David Villa (voor 40 miljoen euro naar Barcelona) als diens vervanger Nikola Zigic (naar Birminham City) zagen vertrekken.
In de Spaanse pers wordt Bryan Ruiz González nu nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar Valencia, dat met name door de verkoop van international Villa niet alleen over een goed gevulde oorlogskas beschikt, maar zich evenals FC Twente direct heeft geplaatst voor de Champions League en daarom alles in het werk zal stellen de selectie op een 'aanvaardbaar niveau' te brengen, zoals trainer Unal Emery het uitdrukt.
Voor Ruiz moet een transfersom van vijftien miljoen euro op tafel komen, hetgeen Valencia niet zal afschrikken. 'Ik sta voor alles open en heb weliswaar nog een contract van drie jaar, maar het is waarschijnlijk dat ik wegga', liet Ruiz zich al eerder ontvallen. 'Om eerlijk te zijn zou ik het liefste willen vertrekken bij FC Twente. De Primera División is mijn droom. Zeker als ik de kans krijg om bij een ambitieuze club aan de slag te gaan.'
De man die afgelopen seizoen 24 keer scoorde voor FC Twente en goed was voor acht assists
ziet zelf ook geen onoverkomelijke problemen inzake zijn vastgestelde transfersom. 'Dat bedrag shockeert me niet. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Als ik naar mijn statistieken van afgelopen seizoen kijk, dan ben ik dat waard.'