quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:23 schreef HaagsPietje het volgende:AA Gent is in Belgie echt een grote club, daar vergissen mensen zich hier geloof ik een beetje in....Luik, Brugge, Anderlecht en Gent worden daar gezien als DE clubs van Belgie.
De Buffalo´s.....
seizoen-rangschikking:
2000-01: 5
2001-02: 4
2002-03: 8
2003-04: 9
2004-05: 6
2005-06: 4
2006-07: 4
2007-08: 6
2008-09: 4
2009-10: 2
AA Gent hoort idd bij de G5, maar stevige subtopper lijkt me alleszins correcter dan grote club. Net zoals Genk hebben ze toch een aanzienlijke achterstand op de grote 3: Club, Standard en Anderlecht. En dan heb ik het over budget, infrastructuur, ..
Hadden jarenlang torenhoge schulden. Nu deze afbetaald zijn kunnen ze mogelijks groeien, maar hun stadion is hopeloos verouderd en de werken aan het nieuwe stadion slepen al jaren aan.
Het aandeel van Preud'homme is niet gering bij Gent. Maar Gent kende ook geen perfect seizoen: het was er één met ups en downs, waarbij in de laatste rechte lijn (en deels door halvering van de punten/achterstand op de tweede in de stand)veel werd goedgemaakt. Even voor die play offs werden spelers en trainers nog genadeloos uitgefloten door de supporters. De reactie van Preud'homme toen toonde veel ergernis. Ik ben er zeker van dat velen aardig zullen opkijken als ze hem bezig zullen zien te kankeren op scheidsrechters. Op dat vlak is Preud'homme echt wel zielig.
Maar goed, wat hij de laatste 3 jaar presteerde was fenomenaal.