Met de wetenschap dat ik kansloos zou zijn, zou ik geen enkele opleiding hebben gedaan. Dan had ik nu geen onverwerkbare teleurstelling gehad.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:36 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Als je tijdig had geweten over je beperking of je kansen op de arbeidsmarkt, zou je dan een andere opleiding hebben gedaan of bijvoorbeeld helemaal geen studie?
ASS was niet bekend. Dat ik anders was, absoluut. Altijd al gehad. Ik pas nergens in en anderen hadden dat ook door. Heel snel. In geen enkel club(je).quote:Het solliciteren was je destijds wel gelukt, maar het behouden van werk was lastig. Wist je toen eigenlijk al van autisme, had je toen het gevoel dat je qua karakter anders was?
Hm klinkt misschien heel raar als ik dit zeg. Misschien is het toch je redding geweest, dat je niet direct op een standaardfunctie bent terecht gekomen. Ik kan je niet vertellen hoe schadelijk het is om keer op keer te verongelukken. Het beschadigt je voor het leven voorgoed imo...quote:Ik moet zeggen dat als ik zelf in 2005 op een (standaard) functie zou zijn aangenomen, het waarschijnlijk in vrij korte tijd mis was gelopen.
Eens. Want ik heb gewoon alles laten vallen wat ik niet leuk vond. En als je op je 13e moet kiezen of je economie wilt houden.... Tsja...quote:Op maandag 24 mei 2010 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is jammer ja.....
Maar ja, je moet ook veel te vroeg kiezen. School profielen etc. Daar gaat het al mis.
Verder: de concurrentie is gewoon moordend. Het sterft van de talent. Maakt niet uit wat je kiest, zeker de mooiere beroepen. Het is overals achteraan sluiten.
Daar schijn ik ook veel van te hebben. Ik ben wat dat betreft net een jojo, ik zak soms ver onder het nulpunt, heb nergens vertrouwen in, vind alles kut. Maar uiteindelijk kom ik toch weer omhoog zetten en ga ik weer verder. Maar ik kan gewoon niet anders. Ik moet gewoon verder. Accepteren dat het kut is, is geen optie.quote:
tja, hoe kan een 13 jarige voor het leven bepalende keuzes maken. Onderwijs is gewoon bizar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:22 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Eens. Want ik heb gewoon alles laten vallen wat ik niet leuk vond. En als je op je 13e moet kiezen of je economie wilt houden.... Tsja...
Het touwtje van de jojo kan op enig moment een keer breken.....Heb ik gemerkt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:27 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Daar schijn ik ook veel van te hebben. Ik ben wat dat betreft net een jojo, ik zak soms ver onder het nulpunt, heb nergens vertrouwen in, vind alles kut. Maar uiteindelijk kom ik toch weer omhoog zetten en ga ik weer verder. Maar ik kan gewoon niet anders. Ik moet gewoon verder. Accepteren dat het kut is, is geen optie.
Ik baal dat ik wel doorging op school. Kapot stressen. Bloed zweet tranen. Ze spiegelen je een beeld voor dat 0,0 met de werkelijk van doen heeft. Het kost je een ton. Schade is niet te verhalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik baal dat ik frans heb laten vallen. En ik baal dat ik niet eerder door ben gegaan met school. Aan de andere kant heb ik voor een 22-jarige erg veel vastigheid.
Leuk topic op r&p, relatie met iemand met een handicap.
Als je dat nog kan, dan kan je dat inderdaad doen. Ik zou het absoluut niet meer kunnen opbrengen. Ik weet immers nu wat de kansen in de praktijk betekenen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:54 schreef Satsuma het volgende:
Ik baal ook dat ik niet eerder gestopt ben met mijn studie, maar ik baal ook dat ik geen ander vakkenpakket op de middelbare school heb gekozen. Maar goed, ik zet het gewoon alsnog recht!
quote:Ja ik waai mee met die windkracht 12 storm op komst
en het stormt maar door tot de morgenstond
En op het dek van mn vlot, drooggelegd in het dok
Bereid ik me voor op de tocht, en snij je oor als van Gogh
Ik open mn logboek een dag voor ik vertrek
met strakke flows om mn nek, als ratten vlooien de pest
ja, ik vaar mn eigen vlot en neem mezelf mee
naar mn eindbestemming, en dat is kaap de goede hoop
Nou, start 'm op! Misschien is dat je taak in het leven wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Na hypotheekleed een stichting Studieleed misschien? Een Stichting die miljarden gaat claimen voor gedupeerden?
Bestaat volgens mij nog niet....
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:08 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nou, start 'm op! Misschien is dat je taak in het leven wel.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef Autidude het volgende:
Ze zeggen wel eens dat het een kleine wereld is, maar de mogelijkheden zijn enorm.
Cliché: Niet geschoten is altijd mis. Ik hou van schieten!!
quote:
Ach het gescheld zal dan weer niet van de lucht zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:08 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nou, start 'm op! Misschien is dat je taak in het leven wel.
Ik realiseerde mij plots dat soms mensen dingen verkeerd kunnen opvatten of dat ik dingen onhandig verwoord.. Maar ik bedoel mijn bovenstaande teksten niet als een snauw tegen jou heh.. mocht datquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach het gescheld zal dan weer niet van de lucht zijn.
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als het daadwerkelijk lukt om enorme schadeclaims binnen te halen.
Echt niet. Ik doelde niet op jouquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:41 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik realiseerde mij plots dat soms mensen dingen verkeerd kunnen opvatten of dat ik dingen onhandig verwoord.. Maar ik bedoel mijn bovenstaande teksten niet als een snauw tegen jou heh.. mocht dat
misschien zo over komen.
Dank jequote:Want van mij mag je echt wel af en toe ook klagen in dit topic, dat is zelfs goed.. want misschien is dat
wel jouw uitlaatklep. Maar zoals je leest ben ik ook iemand die vind dat je naast mopperen ook écht
moet STRIJDEN. En jij kan .. jij kan veel..![]()
Dankje, wederom. Reacties als die van jou heb ik soms nodig. Omdat jij eerlijk reageert en dingen ook werkelijk meent.quote:Schop onder je kont jong!![]()
Er kan een hoop. Ga anders schrijven.. want dat kan je
En jouw Nederlands is nagenoeg perfect
Snap je wat ik bedoel?
KEEP YOUR HEAD UP!!!
Mooi. Ik ben erg blij dat jij je laatste tijd flink beter voeltquote:damn ik heb een goede dag![]()
Maar wat hun zeggen werkt ook niet heur..quote:Iedereen wordt doodgeschoten, ik mag het kijken op tv
Alles op tv is klote, maar ik doe het er maar mee
Moet ik het me aan gaan trekken, doet het me nou echt wel wat
Laat dat Afrika verrekken, spuit bejaarden gewoon plat
Houd toch op met je gejammer, rot toch op met je gezeik
Als kutgevoel echt waarde had was iedereen nu rijk
Goh, ben je net failliet gegaan, denk je dat ik daar op zit te wachten
Er zijn er wel meer zonder een baan, ik hoop dat je mij hebt verstaan
Fok toch op met al die klachten, denk maar het ligt vast aan mij
Stop maar met dat soort gedachten, er zijn wel meer mensen niet blij (helpt dat de pijn verzachten)
Houd toch op met je gejammer, rot toch op met je gezeik
Als kutgevoel echt waarde had was iedereen nu rijk
Ligt je vriendin te baren en dat kind is niet van jou
Probeer dan te bedaren, er loopt wel meer iets uit de klauw
En als je nu gaat zeggen, man wat weet je daar nu van
Nou, ik heb twee hypotheken en niet zomaar op een huis
De mijne zijn op luchtkastelen, ja ook ik, ik draag mijn kruis
Maar dat doen er al zovelen, maar dat doen er al zovelen
Dus luister naar de meester, S.M. zegt ga maar feesten
Ga maar lekker naar de klote, neem een whisky wel een grote
Blow en zuip jezelf ten onder, ga maar financieel ten gronde
Ga maar naar de S.M. kijken, neem wat vrienden mee geen lijken