abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81825830
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef sempron2400 het volgende:
Op zaterdag bijvoorbeeld meer boodschappen doen.
Dat kan ik dus ook niet heh Ik doe boodschappen per dag.. en soms wel 3 of 4 keer.
Want ik kan boodschappen niet in plannen.. qua eten dan heh. Ik kan ook niet zeggen of ik
morgen zin heb in een gehaktbal ofzo.

Het ging lange tijd altijd fout met boodschappen doen, soms nog wel.. dan ga ik heel trots proberen
normaal te zijn en eens met een winkelwagen ipv mandje en dan van alles en nog wat kopen.
Uiteindelijk kan er dan veel worden weggegooid omdat het over datum is. Dan vergeet ik het dat ik het
heb of ik heb er geen trek in en stel het uit.
Ik had vrijdag of zaterdag nog zo'n klein pakje vanillavla meegenomen, want ik dacht dat ik daar wel
trek in zou krijgen en het is wel een handige goed vullende snack/lunch. Staat nog steeds in de koelkast.

Ik haal wel dingen voor de diepvries, dat werkt natuurlijk uitstekend. En sperzieboontjes van bonduele.
Brinta blijft ook heel lang goed. Maar vlees en zuivel dingen enzo, die moet ik echt halen op het moment
dat ik het echt nodig heb.. want anders is het meestal zonde geld.

Ik ben een supermarkt ramp.. Ook als ze iets niet hebben.. dat is euh.. erg.. Of fouten in de supermarkt,
dat vind ik ook heel erg. En de kassarij is HEL!!! pure HEL!! Ik wil ook altijd zo snel mogelijk weer weg.
Een supermarkt heeft idioot veel triggers, het gaat gelukkig een héél stuk beter dan vroeger.. Want je wilt niet weten hoe vaak ik overspannen/opgefokt en compleet van de kaart terug ben gekomen van boodschappen doen. Maar daar kan ik beter mee omgaan, zeker nu met de Diazepam.
Straks ga ik nog van die supermarkt spaargadgets uitdelen aan van die vervelende bedelende kindjes die buiten voor de deur staan.

Maar euh ja, boodschappen doen gaat bij mij dus ook ff anders..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81826130
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:14 schreef Pandora73 het volgende:
knip
Goh, ja die ziekte heb ik wel van gehoord/gelezen.

Ook dat verantwoordelijkheids gevoel is heel erg herkenbaar, en inzet op werk. Erg herkenbaar.
Fijn dat je het allemaal mooi hebt weten te regelen

Als ik zelf zo'n werkweek zou hebben dan zou ik ook niet veel vrij nemen hoor, maar dat is ook puur
omdat het voor mij niet nodig is en ik anders in de war ga raken van teveel vrije tijd en dat het ritme
verstoord is.
pi_81826141
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:06 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niets tegen Pinksterren hoor, ben niet van de kerk maar ook niet anti geloof en alles.
Maar inderdaad.. het ritme.

Maar ik ben jaloers! Wat een mooie werkweek heb jij... dat is ook mijn uiteindelijke doel. Is dat bewust, "woensdag rustdag" ? Want zo wil ik het in de toekomst wel gaan doen.. Woensdag rustdag,
ik denk dat het mij dan wel lukt om een baan vol te houden.
Nu mag ik de komende tijd, als ze/we iets vinden, niet meer dan 4 uur per dag werken. Dat vind ik ook
wel fijn en een goede structuur, maar dat is uiteindelijk té weinig werk en té veel vrije tijd. Daarom wil
ik graag 32 uur per week werken met een rustdag in het midden.

edit; en idd.. automatische piloot e.d. ..
Dat is inderdaad een mooie werkweek, 32 uur. Je mag in principe zoveel werken als je wil, niemand die je tegenhoudt. UWV zegt in haar Wajong-brochure: ‘U mag verdienen wat u kunt.’ Ik hoop dat 32 uur (in de toekomst) je ook gaat lukken in verband met prikkels.

Ik vind het best vreemd dat er zo weinig tegen die prikkels te doen is. De medische wetenschap is al heel ver, maar autisme is nog vrijwel onontgonnen terrein.
pi_81826269
Ik ga zo lekker naar de b&b, boodschappen doen en smiddags blijven vrienden eten. In amsterdam is eigenlijk altijd wel wat te doen, almere stukken minder..
  maandag 24 mei 2010 @ 12:46:26 #55
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_81826524
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:36 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mooie werkweek, 32 uur. Je mag in principe zoveel werken als je wil, niemand die je tegenhoudt. UWV zegt in haar Wajong-brochure: ‘U mag verdienen wat u kunt.’ Ik hoop dat 32 uur (in de toekomst) je ook gaat lukken in verband met prikkels.
Maarze gaan wel korten als je "genoeg" verdient :p
quote:
Ik vind het best vreemd dat er zo weinig tegen die prikkels te doen is. De medische wetenschap is al heel ver, maar autisme is nog vrijwel onontgonnen terrein.
Ik heb weinig last van prikkels, maar dat is mss ook omdat alles wat lastig is, iets is wat ik moet doen. Dus mss leer je wel met de prikkels omgaan naar mate de tijd vordert.

Een soort van homeopathische-autisme-middel :p
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_81826653
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:36 schreef sempron2400 het volgende:
En soms is er heel makkelijk iets aan te doen, bijvoorbeeld met een andere werkplek (al is het maar niet in het midden van een drukke ruimte maar in een hoek die zo ver mogelijk van de deur afligt - bij ons hebben alleen directeuren en onderdirecteuren een eigen kamer, dus voor mij is een eigen kamer natuurlijk geen optie).
Maar het punt is dat mensen dat dus gewoon niet (willen) begrijpen. Pas na ingrijpen van de bedrijfsarts en op medisch advies van de huisarts kreeg ik het voor elkaar dat ik bij mijn reïntegratie een nieuw plekje kreeg. Maar zelfs dan kijken ze je nog heel raar aan ("Aansteller!"). Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik niet aan de grote klok wil hangen wat ik precies mankeer: autisme is nog net iets te veel aan Rainman gekoppeld in de hoofden van de meeste mensen. Ik hou die informatie dus op "need-to-know"-basis, en daar zitten mijn directe collega's dus niet bij.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_81826904
FF tussendoor nog.. dit is echt werkelijk schitterend.. even nog over "pokke pokke pok"

Mijn hoofdje was dus bezig geweest met helikopters en dan met name de Huey H-1 en het mooie geluid daarvan, en toen kwam dus Goodnight Saigon naar boven.. Pokke Pokke Pok.
Maar als je bezig bent met helikopters, jaren 80 en het heerlijke Pokke Pokke Pok.. dan denkt een beetje
heli liefhebber natuurlijk ook aan Airwolf!! En het liedje, openings theme.. En wat hoor je daar..?
Juist... POKKE POKKE POK!! maar dan met een turbofluit (want airwolf / bell 222) heeft een dubbele turbomotor.

Ik ken dat liedje heel erg goed, ik keek vroeger altijd Airwolf en we hebben openingstheme van de cd volume1 in de auto .. En ik heb altijd gedacht dat ze dat geluid ge-edit hadden, omdat de H-1 zo'n mooi rotorgeluid heeft. Moest haast wel.. want IK hoor Pokke Pokke Pok

Dus ik ging het even uitzoeken.. en wat denk je?
quote:
The Bell 222's rotor systems include:

Two-blade, semi-rigid high-kinetic energy main rotor with preconing and underslinging. The rotor head incorporates elastomeric bearings for hub springs, flapping and pitch change bearings. The system is similar in design to that used by the AH-1 Cobra. Rotor speed at 100% engine speed is 348 RPM.
!!!!!!!!! zoals ik eerder schreef.. de Cobra is qua techniek weer gelijk aan de H-1...

Is het niet schitterend? Ik wist dat ik gelijk had! Airwolf is een H-1 met een turbofluitje
Ik HOOR dat!
pi_81827342
Fieperdefiep...
pi_81828493
tvp
twijfelgeval?
pi_81830168
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:49 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En soms is er heel makkelijk iets aan te doen, bijvoorbeeld met een andere werkplek (al is het maar niet in het midden van een drukke ruimte maar in een hoek die zo ver mogelijk van de deur afligt - bij ons hebben alleen directeuren en onderdirecteuren een eigen kamer, dus voor mij is een eigen kamer natuurlijk geen optie).
Maar het punt is dat mensen dat dus gewoon niet (willen) begrijpen. Pas na ingrijpen van de bedrijfsarts en op medisch advies van de huisarts kreeg ik het voor elkaar dat ik bij mijn reïntegratie een nieuw plekje kreeg. Maar zelfs dan kijken ze je nog heel raar aan ("Aansteller!"). Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik niet aan de grote klok wil hangen wat ik precies mankeer: autisme is nog net iets te veel aan Rainman gekoppeld in de hoofden van de meeste mensen. Ik hou die informatie dus op "need-to-know"-basis, en daar zitten mijn directe collega's dus niet bij.
Hier loop je heel erg makkelijk tegenaan irl. Ik zelf ook, sozawe en maatschappelijk werk die wilden echt weten wat er nou precies aan de hand is, en ik kan er heel weinig over vertellen omdat het nogal onduidelijk is, het enige wat ik kon zeggen is dat ik een aantal maanden geleden ben ingestort, en verder volgens de ha gekeken moet worden naar mogelijk autisme/asperger, maar daar is de psych nog mee bezig dus kan ik er niet veel over vertellen, omdat het nogal onduidelijk is voor mij zelf.

En daardoor ben ik toen bij het maatschappelijk werk vastgelopen en zeiden ze, ja hier kunnen we dus niks mee, we moeten precies weten hoe de sitautie inelkaar zit, en als ik aangaf dat ik ze best aan de psycholoog direct mochten vragen met mijn toestemming gingen ze er niet mee akkoord, dus tot daar kwamen we dan.

Maar je hebt het recht om te vertellen aan wie je wil wat je "probleem" is, maar mensen hebben nou eenmaal de neiging om te zeggen dat je je aanstelt, mede doordat ze met paardenkleppen lopen, en niet het geheel zien.
pi_81830953
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:56 schreef Autidude het volgende:
FF tussendoor nog.. dit is echt werkelijk schitterend.. even nog over "pokke pokke pok"

Mijn hoofdje was dus bezig geweest met helikopters en dan met name de Huey H-1 en het mooie geluid daarvan, en toen kwam dus Goodnight Saigon naar boven.. Pokke Pokke Pok.
Maar als je bezig bent met helikopters, jaren 80 en het heerlijke Pokke Pokke Pok.. dan denkt een beetje
heli liefhebber natuurlijk ook aan Airwolf!! En het liedje, openings theme.. En wat hoor je daar..?
Juist... POKKE POKKE POK!! maar dan met een turbofluit (want airwolf / bell 222) heeft een dubbele turbomotor.

Ik ken dat liedje heel erg goed, ik keek vroeger altijd Airwolf en we hebben openingstheme van de cd volume1 in de auto .. En ik heb altijd gedacht dat ze dat geluid ge-edit hadden, omdat de H-1 zo'n mooi rotorgeluid heeft. Moest haast wel.. want IK hoor Pokke Pokke Pok

Dus ik ging het even uitzoeken.. en wat denk je?
[..]

!!!!!!!!! zoals ik eerder schreef.. de Cobra is qua techniek weer gelijk aan de H-1...

Is het niet schitterend? Ik wist dat ik gelijk had! Airwolf is een H-1 met een turbofluitje
Ik HOOR dat!
En dit alles omdat ik over mijn passie begon?
pi_81831717
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dit alles omdat ik over mijn passie begon?
Zo ongeveer een beetje wel ja Doorlinken e.d. .. dingetjes van vroeger waar je dan weer aan terug denkt en die maar boven komen. En van daaruit kan er een hoop tevoorschijn komen en gebeuren en al.
Vind ik wel prettige ervaringen. Kom je ook weer leuke dingen te weten en doorzoeken en lezen etc etc.
Wat je met die informatie moet of kan... ???? Dat is vaak wel zo.. mijn kop zit vol met "nutteloze" informatie.

Wist je dat de Airwolf helikopter nadat de serie beeindigd was doorverkocht is in 1987. Is naar Duitsland gegaan en deed sindsdien dienst als ambulance heli met registratie nummer D-HHSD. Op 6 Juni 1992 is
hij neergestort/gecrashed en kwamen alle 3 de bemaningsleden om het leven.

Dat wist ik niet, nu wel! ... vind ik leuk, vergeet ik ook niet meer, kan er alleen weinig mee..
pi_81831810
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:13 schreef Autidude het volgende:

[..]

Zo ongeveer een beetje wel ja Doorlinken e.d. .. dingetjes van vroeger waar je dan weer aan terug denkt en die maar boven komen. En van daaruit kan er een hoop tevoorschijn komen en gebeuren en al.
Vind ik wel prettige ervaringen. Kom je ook weer leuke dingen te weten en doorzoeken en lezen etc etc.
Wat je met die informatie moet of kan... ???? Dat is vaak wel zo.. mijn kop zit vol met "nutteloze" informatie.

Wist je dat de Airwolf helikopter nadat de serie beeindigd was doorverkocht is in 1987. Is naar Duitsland gegaan en deed sindsdien dienst als ambulance heli met registratie nummer D-HHSD. Op 6 Juni 1992 is
hij neergestort/gecrashed en kwamen alle 3 de bemaningsleden om het leven.

Dat wist ik niet, nu wel! ... vind ik leuk, vergeet ik ook niet meer, kan er alleen weinig mee..
Het is ook zo leuk auti. Ik ben dol op alles wat vliegt.....

Kon ik nog maar eens vliegenier worden
pi_81831884
Auti, dit wil ook ook heel graag 1 keertje doen.

http://www.simlabs.arc.na(...)/images/747_acfs.jpg

Maar heel duur.
pi_81832444
Dat is ook heel leuk, ik wou vroeger écht piloot worden.. had ik alles voor over. Maar dat storte volledig in toen we er achter kwamen dat ik nogal een probleem heb met mijn kleuronderscheidend vermogen.
It will never happen.
pi_81836911
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:38 schreef Autidude het volgende:
Dat is ook heel leuk, ik wou vroeger écht piloot worden.. had ik alles voor over. Maar dat storte volledig in toen we er achter kwamen dat ik nogal een probleem heb met mijn kleuronderscheidend vermogen.
It will never happen.
Dat is jammer ja.....

Maar ja, je moet ook veel te vroeg kiezen. School profielen etc. Daar gaat het al mis.

Verder: de concurrentie is gewoon moordend. Het sterft van de talent. Maakt niet uit wat je kiest, zeker de mooiere beroepen. Het is overals achteraan sluiten.
pi_81840100
Ach naja, ik kan uitstekend genieten van alles zonder piloot te zijn hoor. Van de filmpjes, van de geluiden, er over lezen, een luchtshow/open dag etc. Of vliegen op de computer, maar dat heb ik al een tijd niet gedaan.. wordt misschien maar weer eens tijd.

En tja, school... dat was toendertijd ook anders als nu en is bij mij echt een kansloos hoofdstuk uit het leven.
Tegenwoordig komt er zelfs een speciale school in de gemeente voor hoogbegaafde kids. Er is ook veel betere begeleiding. Het is nog steeds dat je allemaal maar vroeg moet beslissen enzo, alleen de begeleiding is een stuk beter en je kan veel meer kanten op.. ook op een later moment.

Maarja. daar maak ik me dus niet meer druk om en al. En er zijn meerdere wegen richting Rome..
Ik ben er trouwens uit.. Ik ga GL stemmen.

edit; vlieg je veel op FS? Als het goed is heb ik nog wel echte officiele vliegkaarten (die piloten gebruiken) liggen van NL en schiphol.
Ik weet niet precies hoe het heet en wat het allemaal precies is, verkeers/vracht vliegen en FS is meer mijn vaders dingetje.. maar ik weet wel dat we echte (oude) kaarten hebben. Die zou ik misschien wel kunnen kopieren als je dat interessant vindt.
pi_81843757
Zo stil in Mei ..
pi_81845065
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:34 schreef Autidude het volgende:
Zo stil in Mei ..
Ach het is al bijna juni he.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_81847022
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:17 schreef Autidude het volgende:
Ach naja, ik kan uitstekend genieten van alles zonder piloot te zijn hoor. Van de filmpjes, van de geluiden, er over lezen, een luchtshow/open dag etc. Of vliegen op de computer, maar dat heb ik al een tijd niet gedaan.. wordt misschien maar weer eens tijd.
Kan mij best voorstellen dat je ermee kan vermaken.
quote:
En tja, school... dat was toendertijd ook anders als nu en is bij mij echt een kansloos hoofdstuk uit het leven.
Het onderwijs is ook diep triest. De kwaliteit is echt superslecht, sluit 0,0 aan op de arbeidsmarkt. Toen ik destijds leraren hierop aansprak zeiden ze ""dan heb je pech gehad" Nee, hun treft geen blaam.

Op een pak rijst dat je in de winkel koopt heb je nog meer rechten dan een diploma dat minsten een euroton heeft gekost. Het is natuurlijk te gek voor woorden. Nog gekker is dat ik zo ongeveer de enige ben die dit punt aan de orde brengt. Consumenteprogramma's hebben drukker dan ooit, maar mensen zijn nooit teleurgesteld in de kwaliteit van hun opleiding? En de kansen die je redelijkerwijs mag verwachten?
quote:
Tegenwoordig komt er zelfs een speciale school in de gemeente voor hoogbegaafde kids. Er is ook veel betere begeleiding. Het is nog steeds dat je allemaal maar vroeg moet beslissen enzo, alleen de begeleiding is een stuk beter en je kan veel meer kanten op.. ook op een later moment.
Tegenwoordig wel beter, maar ja voor veel mensen is het gewoon veel te laat.

Voor mij maakt het niks meer uit. Ben toch afgeschreven. Is dat erg? Nee, voor de maatschappij niet, want voor jou immers 2000 anderen.
quote:
Maarja. daar maak ik me dus niet meer druk om en al. En er zijn meerdere wegen richting Rome..
Ik ben er trouwens uit.. Ik ga GL stemmen.
Mooi zo Geen verkeerde partij

Ik denk dat het land reddeloos verloren is: als 1 op de vier kiezers op de VVD gaat stemmen, dan is het land sociaal gezien zo goed als failliet. Ik weet niet of ik dan nog hier wil blijven.
quote:
edit; vlieg je veel op FS? Als het goed is heb ik nog wel echte officiele vliegkaarten (die piloten gebruiken) liggen van NL en schiphol.
Ik weet niet precies hoe het heet en wat het allemaal precies is, verkeers/vracht vliegen en FS is meer mijn vaders dingetje.. maar ik weet wel dat we echte (oude) kaarten hebben. Die zou ik misschien wel kunnen kopieren als je dat interessant vindt.
Lang gelden dat ik iets met FS hebt gedaan. Ik blijft het erg nep vinden, het kan mij niet bekoren. Helaas.
pi_81849099
Ach naja.. ik maak mij er niet druk meer om.. en ik zie wel of ik nog aan werk kom.
Ik heb mijn eigen kwaliteiten, ben enthousiast en autodidact en heb hulp. Ik zie het wel.
En anders start ik nog wel een eigen bedrijfje / website op.. is geen groot startkapitaal voor nodig.

Politiek maak ik me ook niet druk om, je kan er weinig aan doen.. We zien het wel, en het komt vast wel goed.

Doe je nog wel andere vliegspelletjes op de computer? Ik vind het soms wel lekker hoor.. en dan ook low flights en dogfighten en door idiote manouvres stallen en dat weer zien te fixen.. mooi hoor

Maar ik zo ff liggen denk ik, 30mg valium in me mik.. weer eens een keer voelen wat onstpannen is.
pi_81849503
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:59 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ach het is al bijna juni he.
Dat is waar.. rare maand ook. Wordt nog slecht weer ook.
En dan juli en augustus een hittegolf .
Máár.. met een beetje mazzel heb ik in juni wel mijn belastingteruggaaf. Mijn vader heeft hem al gehad, mijn moeder heeft bericht gehad dat ze niets krijgt en ik zit nog te wachten.. maar dat is weer een speciale aangifte dus duurt het weer langer natuurljk
pi_81850029
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:04 schreef Autidude het volgende:
Ach naja.. ik maak mij er niet druk meer om.. en ik zie wel of ik nog aan werk kom.
Ik heb mijn eigen kwaliteiten, ben enthousiast en autodidact en heb hulp. Ik zie het wel.
En anders start ik nog wel een eigen bedrijfje / website op.. is geen groot startkapitaal voor nodig.

Politiek maak ik me ook niet druk om, je kan er weinig aan doen.. We zien het wel, en het komt vast wel goed.

Doe je nog wel andere vliegspelletjes op de computer? Ik vind het soms wel lekker hoor.. en dan ook low flights en dogfighten en door idiote manouvres stallen en dat weer zien te fixen.. mooi hoor

Maar ik zo ff liggen denk ik, 30mg valium in me mik.. weer eens een keer voelen wat onstpannen is.
Nee, ik doe geen vliegspelletjes. Een vliegtuig moet ik voelen.

Een tweede reden: het frustreert mij alleen maar. Dat ik mijn leven vergooid heb aan een studie dat niks waard is. Ik wil niet weten hoe het anders had kunnen gaan.....

Je eerste 25, 30 jaar in je leven is alles bepalend. Of je succesvol in het bedrijfsleven of een slepende hel....

Voor je 30e moet je het voor elkaar hebben. Daarna nemen de kansen imo gewoon drastisch af.
pi_81850969

Misschien niet ieders muziek smaak, maar het gaat om de tekst
pi_81851088
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik doe geen vliegspelletjes. Een vliegtuig moet ik voelen.

Een tweede reden: het frustreert mij alleen maar. Dat ik mijn leven vergooid heb aan een studie dat niks waard is. Ik wil niet weten hoe het anders had kunnen gaan.....

Je eerste 25, 30 jaar in je leven is alles bepalend. Of je succesvol in het bedrijfsleven of een slepende hel....

Voor je 30e moet je het voor elkaar hebben. Daarna nemen de kansen imo gewoon drastisch af.
Als je tijdig had geweten over je beperking of je kansen op de arbeidsmarkt, zou je dan een andere opleiding hebben gedaan of bijvoorbeeld helemaal geen studie? Het solliciteren was je destijds wel gelukt, maar het behouden van werk was lastig. Wist je toen eigenlijk al van autisme, had je toen het gevoel dat je qua karakter anders was?

Ik moet zeggen dat als ik zelf in 2005 op een (standaard) functie zou zijn aangenomen, het waarschijnlijk in vrij korte tijd mis was gelopen.
pi_81855178
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:36 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Als je tijdig had geweten over je beperking of je kansen op de arbeidsmarkt, zou je dan een andere opleiding hebben gedaan of bijvoorbeeld helemaal geen studie?
Met de wetenschap dat ik kansloos zou zijn, zou ik geen enkele opleiding hebben gedaan. Dan had ik nu geen onverwerkbare teleurstelling gehad.
quote:
Het solliciteren was je destijds wel gelukt, maar het behouden van werk was lastig. Wist je toen eigenlijk al van autisme, had je toen het gevoel dat je qua karakter anders was?
ASS was niet bekend. Dat ik anders was, absoluut. Altijd al gehad. Ik pas nergens in en anderen hadden dat ook door. Heel snel. In geen enkel club(je).

Verder heb ik geen grotere cultuurshock mee kunnen maken. Bedrijven zijn ordinaire VVD geldwolftempels, hiërarchische machtsstructuren, geen enkele ruimte voor mededogen. Niet normaal. Ook als ik dat van te voren wist, zou ik nooit hebben doorgestudeerd voor een beroep waarin je in zo'n setting terecht zou komen.
quote:
Ik moet zeggen dat als ik zelf in 2005 op een (standaard) functie zou zijn aangenomen, het waarschijnlijk in vrij korte tijd mis was gelopen.
Hm klinkt misschien heel raar als ik dit zeg. Misschien is het toch je redding geweest, dat je niet direct op een standaardfunctie bent terecht gekomen. Ik kan je niet vertellen hoe schadelijk het is om keer op keer te verongelukken. Het beschadigt je voor het leven voorgoed imo...

Aan de andere kant vind ik het echt een godswonder dan je jarenlang (5 jaar) zo zwaar onder hebt moeten presteren dat je er nog zo uitkomen bent. Voor hetzelfde geld was je ook afgeknapt.... Het zou mij nooit gelukt zijn om dat te overleven. Kennelijk ben jij wel heel sterk (veerkracht)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 25-05-2010 00:22:21 ]
pi_81859428
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is jammer ja.....

Maar ja, je moet ook veel te vroeg kiezen. School profielen etc. Daar gaat het al mis.

Verder: de concurrentie is gewoon moordend. Het sterft van de talent. Maakt niet uit wat je kiest, zeker de mooiere beroepen. Het is overals achteraan sluiten.
Eens. Want ik heb gewoon alles laten vallen wat ik niet leuk vond. En als je op je 13e moet kiezen of je economie wilt houden.... Tsja...
pi_81859546
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:
(veerkracht)
Daar schijn ik ook veel van te hebben. Ik ben wat dat betreft net een jojo, ik zak soms ver onder het nulpunt, heb nergens vertrouwen in, vind alles kut. Maar uiteindelijk kom ik toch weer omhoog zetten en ga ik weer verder. Maar ik kan gewoon niet anders. Ik moet gewoon verder. Accepteren dat het kut is, is geen optie.
pi_81861215
Als kutgevoel echt waarde had, was iedereen nu rijk.
pi_81861324
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:22 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Eens. Want ik heb gewoon alles laten vallen wat ik niet leuk vond. En als je op je 13e moet kiezen of je economie wilt houden.... Tsja...
tja, hoe kan een 13 jarige voor het leven bepalende keuzes maken. Onderwijs is gewoon bizar.
pi_81861379
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:27 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Daar schijn ik ook veel van te hebben. Ik ben wat dat betreft net een jojo, ik zak soms ver onder het nulpunt, heb nergens vertrouwen in, vind alles kut. Maar uiteindelijk kom ik toch weer omhoog zetten en ga ik weer verder. Maar ik kan gewoon niet anders. Ik moet gewoon verder. Accepteren dat het kut is, is geen optie.
Het touwtje van de jojo kan op enig moment een keer breken.....Heb ik gemerkt.
pi_81863714
Ik baal dat ik frans heb laten vallen. En ik baal dat ik niet eerder door ben gegaan met school. Aan de andere kant heb ik voor een 22-jarige erg veel vastigheid.

Leuk topic op r&p, relatie met iemand met een handicap.
pi_81864010
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik baal dat ik frans heb laten vallen. En ik baal dat ik niet eerder door ben gegaan met school. Aan de andere kant heb ik voor een 22-jarige erg veel vastigheid.

Leuk topic op r&p, relatie met iemand met een handicap.
Ik baal dat ik wel doorging op school. Kapot stressen. Bloed zweet tranen. Ze spiegelen je een beeld voor dat 0,0 met de werkelijk van doen heeft. Het kost je een ton. Schade is niet te verhalen.

Strijdig met UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS? Ik denk het haast wel.

Maar hoe geven we dit handen en voeten. Welke briljante advocaat heeft ballen?

[ Bericht 10% gewijzigd door EchtGaaf op 25-05-2010 11:57:57 ]
pi_81864348
Ik baal ook dat ik niet eerder gestopt ben met mijn studie, maar ik baal ook dat ik geen ander vakkenpakket op de middelbare school heb gekozen. Maar goed, ik zet het gewoon alsnog recht!
pi_81864466
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:54 schreef Satsuma het volgende:
Ik baal ook dat ik niet eerder gestopt ben met mijn studie, maar ik baal ook dat ik geen ander vakkenpakket op de middelbare school heb gekozen. Maar goed, ik zet het gewoon alsnog recht!
Als je dat nog kan, dan kan je dat inderdaad doen. Ik zou het absoluut niet meer kunnen opbrengen. Ik weet immers nu wat de kansen in de praktijk betekenen.
pi_81864507
Na hypotheekleed een stichting Studieleed misschien? Een Stichting die miljarden gaat claimen voor gedupeerden?

Bestaat volgens mij nog niet....
pi_81865633
Ik weet niet wat ik moet met die herhaling van onrecht qua reacties. Ik heb met meer dingen dat ik er zwaar van baal en onrecht ervaar. Van mijn opvoeding tot mijn vorige relatie. Maar ik zou zwaar depressief worden als ik iedere keer achterom zou kijken ipv vooruit en het klinkt misschien heel hard.. Maar ik krijg de laatste tijd in dit topic ook een dergelijk gevoel van continu achterom kijken en ik post niet echt met plezier hier meer de laatste tijd..
pi_81865781
pi_81865920
Ik zal het topic ook niet meer vervuilen met mijn post.
pi_81866019
quote:
Ja ik waai mee met die windkracht 12 storm op komst
en het stormt maar door tot de morgenstond
En op het dek van mn vlot, drooggelegd in het dok
Bereid ik me voor op de tocht, en snij je oor als van Gogh
Ik open mn logboek een dag voor ik vertrek
met strakke flows om mn nek, als ratten vlooien de pest
ja, ik vaar mn eigen vlot en neem mezelf mee
naar mn eindbestemming, en dat is kaap de goede hoop
pi_81871332
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Na hypotheekleed een stichting Studieleed misschien? Een Stichting die miljarden gaat claimen voor gedupeerden?

Bestaat volgens mij nog niet....

Nou, start 'm op! Misschien is dat je taak in het leven wel.
pi_81871824
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:08 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Die spirit bedoel ik dus!
GO! GO! GO!

Ik weet dat ik ook vaak loop te zeiken, ik zit er ook wel eens doorheen.. Maar ik blijf wel doorgaan, zoeken, proberen het beste er van te maken. Helaas af en toe met een, haast psychotische, onderbreking.. maar ik zal nooit er met de pakken blijven neerzitten.
Er zijn meerdere wegen richting Rome.. en anders leg ik hem zelf wel!

"de gouden lepel" - vrouwtje theelepel
"Hij moet er zijn, maar wie verteld me waaaaar?"

Begin desnoods aan een script voor het oprichten van een politiekte partij! Al is het alleen maar voor je geest.. en mocht het niet haalbaar zijn of van de grond komen dan heb je iig een lap tekst voor een mooi boek

Ze zeggen wel eens dat het een kleine wereld is, maar de mogelijkheden zijn enorm.
Cliché: Niet geschoten is altijd mis. Ik hou van schieten!!
pi_81873621
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:20 schreef Autidude het volgende:

Ze zeggen wel eens dat het een kleine wereld is, maar de mogelijkheden zijn enorm.
Cliché: Niet geschoten is altijd mis. Ik hou van schieten!!
pi_81876391
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:57 schreef Satsuma het volgende:

[..]

euh, naja.. haal dat gebeuren maar niet naar boven, ik bedoelde het natuurlijk figuurlijk.
Misschien mag ik nog wel eens een keertje mee naar de Harskamp, maar dat is héél wat anders.

Mijn punt is dat er altijd wel iets is, voor iedereen, en dat het altijd het proberen waard is. Nooit opgeven.
Het kan lastig zijn, moeilijk zijn, zwaar zijn, extreem zijn, frustrerend zijn.. etc etc.. Maar NOOIT écht opgeven. Heb ik als kleine ukkepuk geleerd van vrouwtje Theelepel
Hoe groot de problemen ook zijn, ze zijn te overwinnen. En hoe lastiger de strijd is geweest, hoe grotere held je bent wanneer je geslaagd bent.

Sjjjiiiiittttt... dat zijn wijze woorde voor een gestoorde
pi_81877794
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:08 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ach het gescheld zal dan weer niet van de lucht zijn.

Het zou natuurlijk wel leuk zijn als het daadwerkelijk lukt om enorme schadeclaims binnen te halen.
pi_81878570
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach het gescheld zal dan weer niet van de lucht zijn.

Het zou natuurlijk wel leuk zijn als het daadwerkelijk lukt om enorme schadeclaims binnen te halen.
Ik realiseerde mij plots dat soms mensen dingen verkeerd kunnen opvatten of dat ik dingen onhandig verwoord.. Maar ik bedoel mijn bovenstaande teksten niet als een snauw tegen jou heh.. mocht dat
misschien zo over komen.
Want van mij mag je echt wel af en toe ook klagen in dit topic, dat is zelfs goed.. want misschien is dat
wel jouw uitlaatklep. Maar zoals je leest ben ik ook iemand die vind dat je naast mopperen ook écht
moet STRIJDEN. En jij kan .. jij kan veel..

Schop onder je kont jong! Er kan een hoop. Ga anders schrijven.. want dat kan je En jouw Nederlands is nagenoeg perfect Snap je wat ik bedoel?
KEEP YOUR HEAD UP!!!

damn ik heb een goede dag
pi_81878872
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:41 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik realiseerde mij plots dat soms mensen dingen verkeerd kunnen opvatten of dat ik dingen onhandig verwoord.. Maar ik bedoel mijn bovenstaande teksten niet als een snauw tegen jou heh.. mocht dat
misschien zo over komen.
Echt niet. Ik doelde niet op jou Jij bent integer hier
quote:
Want van mij mag je echt wel af en toe ook klagen in dit topic, dat is zelfs goed.. want misschien is dat
wel jouw uitlaatklep. Maar zoals je leest ben ik ook iemand die vind dat je naast mopperen ook écht
moet STRIJDEN. En jij kan .. jij kan veel..
Dank je Je inspireert. Klopt, het is een uitlaatklep. Maar niet gezond.

Ik weet niet wat mijn missie is. Mijn opdracht. Ik weet het echt niet. Dat maakt mij chagrijnig.
quote:
Schop onder je kont jong! Er kan een hoop. Ga anders schrijven.. want dat kan je En jouw Nederlands is nagenoeg perfect Snap je wat ik bedoel?
KEEP YOUR HEAD UP!!!
Dankje, wederom. Reacties als die van jou heb ik soms nodig. Omdat jij eerlijk reageert en dingen ook werkelijk meent.
quote:
damn ik heb een goede dag
Mooi. Ik ben erg blij dat jij je laatste tijd flink beter voelt Dat doet mij weer goed

Ik vind het knap hoe - ondanks je situatie- erg vrolijk kan zijn en van kleine dingetjes kan genieten.

Ik ben ook overtuigd dat jij gaven hebt. Die misschien ook ontdekt moeten worden.
pi_81879678
Weet je kerel, ik weet niet precies hoe oud je bent.. Maar je bent er toch?
Ga iig asjeblieft schrijven! Open een blog.. Patrick deed het ook... UITLAATKLEP!
Van mij mag het ook hier, maar je bereikt er te weinig mee en er zijn mensen die de continuiteit vervelend vinden. Maar imho heb jij wel deels gelijk, en is dat ook iets wat zeker meer publieke aandacht verdiend.
Net als vele andere gelijksoortige zaken waar veel mensen geen weet van hebben, maar wel straks moeten stemmen................

Daarom zeg ik.. SCHRIJF!! Publiceren jong!
Jij kan echt heel goed schrijven, wéét ook waarover je schrijft.. al romantiseer of dramatiseer je soms even een beetje, maar dat geeft niet. En jij schrijft op literair niveau, correct en met hele mooie woorden etc. Dat is kunde

Ik ben ook een zeikert, een klagert.. maar ook een vechter, (en fucking stemmingswisselingen )
Maar je mag het positieve nooit blijvend laten overstemmen door het negatieve..
"FIND YOUR CENTRE"

vroeger deed ik het anders, luisterde ik de SpaceMarines uit Haarlem
quote:
Iedereen wordt doodgeschoten, ik mag het kijken op tv
Alles op tv is klote, maar ik doe het er maar mee
Moet ik het me aan gaan trekken, doet het me nou echt wel wat
Laat dat Afrika verrekken, spuit bejaarden gewoon plat

Houd toch op met je gejammer, rot toch op met je gezeik
Als kutgevoel echt waarde had was iedereen nu rijk

Goh, ben je net failliet gegaan, denk je dat ik daar op zit te wachten
Er zijn er wel meer zonder een baan, ik hoop dat je mij hebt verstaan
Fok toch op met al die klachten, denk maar het ligt vast aan mij
Stop maar met dat soort gedachten, er zijn wel meer mensen niet blij (helpt dat de pijn verzachten)

Houd toch op met je gejammer, rot toch op met je gezeik

Ligt je vriendin te baren en dat kind is niet van jou
Probeer dan te bedaren, er loopt wel meer iets uit de klauw

En als je nu gaat zeggen, man wat weet je daar nu van
Nou, ik heb twee hypotheken en niet zomaar op een huis
De mijne zijn op luchtkastelen, ja ook ik, ik draag mijn kruis
Maar dat doen er al zovelen, maar dat doen er al zovelen

Dus luister naar de meester, S.M. zegt ga maar feesten
Ga maar lekker naar de klote, neem een whisky wel een grote
Blow en zuip jezelf ten onder, ga maar financieel ten gronde
Ga maar naar de S.M. kijken, neem wat vrienden mee geen lijken
Laat je agressie de vrije loop, spring er tussen en sloop, sloop, sloop

Hou toch op met je gejammer, rot toch op met je gezeik
Maar wat hun zeggen werkt ook niet heur..
Teksten schrijven wel
pi_81879874
EG ik bedoelde t ook niet persoonlijk naar jou toe als echt iets negatiefs. Ik mag je graag, dat weet je

Herkenbaar trouwens dat geen doel hebben vermoeiend/deprimerend is. Ik gok er maar op dat ik mijn doel heb gevonden.

Auti wat fijn dat je zo'n goeie dag hebt!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:22:40 #100
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81880437
Cassandra ik heb het met je eens je moet je verleden kunnen loslaten om verder in het leven te komen hoe moeilijk dat ook is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')