abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81813033
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
en zou ook wel aan de universiteit willen studeren maar als vrouw ben je gewoon iets eerder oud..
Wat een onzin! Weet je waarom wij eerder oud zijn? Omdat wij vrouwen elkaar constant vertellen dat we te oud zijn. Vrouwen houden elkaar en zichzelf klein. Dus stop daarmee en doe lekker wat je wil, ongeacht hoe oud je bent.

En lijnen is zo 20e eeuw.
pi_81821376
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Wat een onzin! Weet je waarom wij eerder oud zijn? Omdat wij vrouwen elkaar constant vertellen dat we te oud zijn. Vrouwen houden elkaar en zichzelf klein. Dus stop daarmee en doe lekker wat je wil, ongeacht hoe oud je bent.

En lijnen is zo 20e eeuw.
Eh dat doe ik ook maar ik hoop toch ook voor mijn 30e een gezinnetje te starten en als je in aanmerking neemt dat dit niet zo makkelijk gaat (oa door 3 miskramen in t verleden) ben je al snel richting halverwege de 30 en dat vind ík redelijk oud.
Dus volgens mij is dat geheel mijn opinie. Net zoals de beslissing om te gaan lijnen.
Heeft niets met ouderwets te maken. Ik voel me niet prettig en besluit daar zélf verandering in te brengen.
pi_81822714
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Eh dat doe ik ook maar ik hoop toch ook voor mijn 30e een gezinnetje te starten en als je in aanmerking neemt dat dit niet zo makkelijk gaat (oa door 3 miskramen in t verleden) ben je al snel richting halverwege de 30 en dat vind ík redelijk oud.
Dus volgens mij is dat geheel mijn opinie. Net zoals de beslissing om te gaan lijnen.
Heeft niets met ouderwets te maken. Ik voel me niet prettig en besluit daar zélf verandering in te brengen.
Dat is het ook allemaal, het is allemaal eigen keuze. En als je er zelf niet tevreden mee bent en je wilt er wat aan doen moet je dat doen.
Maar als je wel tevreden bent of je hebt geen zin om er wat aan te doen dan hoef je het ook niet te doentenzij er ernstige gezondheidsrisico's in spel zijn.

DIeeten doe ik zelf niet echt, ik blijf alles eten wat ik normaal eet, alleen in mate.. .
pi_81822911
TVP, ik heb een beetje last van leegte en ik heb een hekel aan Pinksterren.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81822965
quote:
Op maandag 24 mei 2010 09:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik had het niet over een gezin, daar zijn idd bepaalde grenzen voor qua wat lichamelijk handig is en dergelijke. Maar voor studeren ben je nooit te oud vind ik. Het klonk een beetje algemeen, zoals je zei dat vrouwen sneller oud zijn. Als je het puur over lichamelijk had qua kinderen krijgen, dan is het wat anders ja.

En dat over lijnen was een grapje. Als je wat kwijt wil, prima. Maar ik vind het zo jammer dat je een foto neerzet en jezelf meteen als het ware onderuit haalt door een opmerking over gewicht te maken. Alsof je je moet verontschuldigen voor hoe je op de foto staat, zo komt het op mij over. En dat zie je dus ook weer zo veel bij vrouwen. Jezelf maar vast afkraken zodat een ander het niet meer kan doen.
pi_81823041
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:06 schreef Satsuma het volgende:

Maar ik vind het zo jammer dat je een foto neerzet en jezelf meteen als het ware onderuit haalt door een opmerking over gewicht te maken. Alsof je je moet verontschuldigen voor hoe je op de foto staat, zo komt het op mij over. En dat zie je dus ook weer zo veel bij vrouwen. Jezelf maar vast afkraken zodat een ander het niet meer kan doen.
Rare jongens, die vrouwen..
  maandag 24 mei 2010 @ 11:10:23 #32
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81823068
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:04 schreef Autidude het volgende:
TVP, ik heb een beetje last van leegte en ik heb een hekel aan Pinksterren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:

[..]

Ik had het niet over een gezin, daar zijn idd bepaalde grenzen voor qua wat lichamelijk handig is en dergelijke. Maar voor studeren ben je nooit te oud vind ik. Het klonk een beetje algemeen, zoals je zei dat vrouwen sneller oud zijn. Als je het puur over lichamelijk had qua kinderen krijgen, dan is het wat anders ja.

En dat over lijnen was een grapje. Als je wat kwijt wil, prima. Maar ik vind het zo jammer dat je een foto neerzet en jezelf meteen als het ware onderuit haalt door een opmerking over gewicht te maken. Alsof je je moet verontschuldigen voor hoe je op de foto staat, zo komt het op mij over. En dat zie je dus ook weer zo veel bij vrouwen. Jezelf maar vast afkraken zodat een ander het niet meer kan doen.
Mannen doen dat nooit. Zichzelf afkraken.

Oh en Cassandra ik vind je niet dik.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81823112
quote:

[..]

Voor studeren ben je idd nooit te oud, alleen zijn er soms op bepaalde leeftijd als je al een gezin hebt factoren die het wat lastiger maken.
Maar zelf denk ik altijd als er iets is wat je echt wil dan kan je het ook wel, uitzonderingen daargelaten.

En tja, dat over jezelf afkraken is zoals je zegt bescherming tegen commentaar van anderen. En dat is iets wat vrouwen vaak doen en ook zijn ze vaak toch wat kritischer over zichzelf en andere vrouwen en vooral kwa uiterlijk.
pi_81823123
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:09 schreef Autidude het volgende:

[..]

Rare jongens, die vrouwen..
pi_81823216
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:11 schreef francis998 het volgende:

[..]

Voor studeren ben je idd nooit te oud, alleen zijn er soms op bepaalde leeftijd als je al een gezin hebt factoren die het wat lastiger maken.
Maar zelf denk ik altijd als er iets is wat je echt wil dan kan je het ook wel, uitzonderingen daargelaten.

En tja, dat over jezelf afkraken is zoals je zegt bescherming tegen commentaar van anderen. En dat is iets wat vrouwen vaak doen en ook zijn ze vaak toch wat kritischer over zichzelf en andere vrouwen en vooral kwa uiterlijk.
Inderdaad. De meeste druk die vrouwen ervaren komt gewoon van andere vrouwen.
En daar heb ik dus een enorme pokkehekel aan. Maar goed, Satsuma is dan ook zo'n nare feministische Opzij-lezeres ;-)
pi_81823247
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef tijnbrein het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben een nieuw modem, prima ontvangst.. En ik heb ff zitten denken, maar meer dan 4 emailtjes en een plastic zakje met reclamefolders ben ik niet tegen gekomen.

Maar ik vind het altijd zo vervelend dit soort "weekenden" omdat het mij uit mijn ritme haalt..
(ja, een werkeloze met een ma/vrij/weekend ritme ja ) .. Nu moet ik constant beseffen dat het vandaag
maandag is, en morgen wordt dat nog erger.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:18:31 #37
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81823312
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:16 schreef Autidude het volgende:

[..]

We hebben een nieuw modem, prima ontvangst.. En ik heb ff zitten denken, maar meer dan 4 emailtjes en een plastic zakje met reclamefolders ben ik niet tegen gekomen.

Maar ik vind het altijd zo vervelend dit soort "weekenden" omdat het mij uit mijn ritme haalt..
(ja, een werkeloze met een ma/vrij/weekend ritme ja ) .. Nu moet ik constant beseffen dat het vandaag
maandag is, en morgen wordt dat nog erger.
Morgen is het dinsdag ik help je alvast een beetje.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81823499
quote:

[..]

Dat was nl. de reden waarom ik zei dat vróuwen over t algemeen te oud zijn snel Mijn excuses. Voor mijn vent maakt t niets uit, die is nu bijna 33 en tegen die tijd 38. Weten we niet eens of we wel tegen die tijd voor een gezin gaan aangezien zijn kinderwens kleiner is dan de mijne Zien we tegen die tijd wel weer.
Maar goed als mijn studie bevalt is t wel de bedoeling om verder te leren maar waarschijnlijk met een pauze.
En over die foto.. Dat was net de druppel.. Gevoelsmatig.
pi_81823532
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:18 schreef tijnbrein het volgende:

Morgen is het dinsdag ik help je alvast een beetje.
Ja ik weet het, maar toch.. en het werkt in alles door. Normaal is hier de supermarkt open op zondag
van 1600-2000 uur.. gister (zondag) was hij dicht, logisch. Vandaag is hij ook dicht, maar gaat wel
open van 1600-2000 uur, net als op een zondag. Maar het is MAANDAG!! .. dat dus.

En morgen is alles allemaal weer normaal, en dan "begint" de week, maar dan is het al dinsdag!
Mijn klok raakt daar zeg maar een beetje van in de war, ik moet daar heel bewust mee omgaan, te
bewust naar mijn zin en dat kost energie.
Ik kan er wel mee omgaan, ik kan er niet meer boos om worden, maar ik vind het wel heel erg vervelend.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:32:06 #40
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81823777
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:25 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar toch.. en het werkt in alles door. Normaal is hier de supermarkt open op zondag
van 1600-2000 uur.. gister (zondag) was hij dicht, logisch. Vandaag is hij ook dicht, maar gaat wel
open van 1600-2000 uur, net als op een zondag. Maar het is MAANDAG!! .. dat dus.

En morgen is alles allemaal weer normaal, en dan "begint" de week, maar dan is het al dinsdag!
Mijn klok raakt daar zeg maar een beetje van in de war, ik moet daar heel bewust mee omgaan, te
bewust naar mijn zin en dat kost energie.
Ik kan er wel mee omgaan, ik kan er niet meer boos om worden, maar ik vind het wel heel erg vervelend.
Ik snap dat het lastig is zoiets. Ik sta er eigenlijk nooit bij stil dat het voor sommige mensen(autisten) lastig kan zijn zulke dagen.
14 SHADES OF GREY
pi_81824225
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik snap dat het lastig is zoiets. Ik sta er eigenlijk nooit bij stil dat het voor sommige mensen(autisten) lastig kan zijn zulke dagen.
Het is een kwestie van goed plannen. Wanneer Pinksteren valt, is al ruim van tevoren bekend. Op zaterdag bijvoorbeeld meer boodschappen doen. Lekker toch, een extra dagje vrij
pi_81824312
tvp
pi_81824540
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het is een kwestie van goed plannen. Wanneer Pinksteren valt, is al ruim van tevoren bekend. Op zaterdag bijvoorbeeld meer boodschappen doen. Lekker toch, een extra dagje vrij
En toch zit het anders, is weer zoiets wat heel moeilijk uit te leggen is, of juist heel moeilijk te begrijpen.
Ik wéét dat het eraan komt, ik weet het van te voren. Plannen kan ik ook, maar toch is het een soort van
biologische klok of gevoel wat toch ontregeld raakt. Ik ga er ook straks niet meer over nadenken en morgen
maar overal briefjes ophangen met "dinsdag!" Want anders ga ik er weer veel te druk om lopen maken.

Het klopt gewoon niet.. het voelt niet goed, het is een kernel panic.
Het is maandag maar het is een helemaal ZONdag gevoel.. de zon schijnt ook.. Het is super stil en rustig buiten, halve buurt ligt nog op zijn nest.. er is amper verkeer.. vogel geluidjes.. echt een zondag. Maar het is MAANDAG!!! en het is geen weekend meer.. Maar zo voelt het wel omdat alles rustig is en alles is dicht.

Ook als ik werk dan vind ik zo'n 3 of 4 dagen weekend verschrikkelijk. Daarom nam ik ook bijna nooit vrij en had ik 180 vrije uren staan na een ruim jaartje werken. Op zo'n 3e weekenddag wordt ik helemaal gestort en onrustig, en dan klopt de rest van de werkweek ook niet meer.

Ik snap wel dat andere mensen het fijn vinden en er erg van genieten, zeker nu dit "weekend" met zalig weer! Ik gun het ze ook! .. Maar het is een fout in het systeem.. gaan we weer, vergelijken met computers, .. een soort virus wat straks weer succesvol verwijderd is. En dan draait alles weer
"normaal"
pi_81824625
Auti, ik dacht ook eerst dat je bedoelde dat je wat tegen Pinksteren zelf had. Maar je hebt een probleem met het feit dat er een extra weekend-dag is.
Dat herken ik ook wel hoor. Precies ook wat jij zegt, normaal supermarkt op zondag deels open, nu niet, maar wel op maandag, maar dan met de zondagstijden...
Ik heb er ook "last" van omdat ik normaal gesproken maandag-dinsdag-donderdag-vrijdag werk, dus woensdag vrij. En ik heb inmiddels dus ook 'n schema in mijn hoofd van "twee dagen werken, dan weer een (woensdag) of twee (weekend) dagen vrij, dan weer twee dagen werken, enzovoorts". Dat ligt nu ook in de war.
Maar goed, dat is op zich wel te overleven voor mij. Mijn vrije woensdag komt nu gewoon een dagje eerder. Maar ik zal best de rest van de week me de hele tijd afvragen "Welke dag is het nou eigenlijk???" omdat ik het niet op de automatische piloot weet.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 24 mei 2010 @ 12:05:35 #45
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81824899
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Voor mij is het ook geen probleem. Die extra vrije dag is inderdaad fijn
14 SHADES OF GREY
pi_81824942
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:59 schreef Pandora73 het volgende:

Ik heb er ook "last" van omdat ik normaal gesproken maandag-dinsdag-donderdag-vrijdag werk, dus woensdag vrij. En ik heb inmiddels dus ook 'n schema in mijn hoofd van "twee dagen werken, dan weer een (woensdag) of twee (weekend) dagen vrij, dan weer twee dagen werken, enzovoorts". Dat ligt nu ook in de war.
Maar goed, dat is op zich wel te overleven voor mij. Mijn vrije woensdag komt nu gewoon een dagje eerder. Maar ik zal best de rest van de week me de hele tijd afvragen "Welke dag is het nou eigenlijk???" omdat ik het niet op de automatische piloot weet.
Ik heb inderdaad niets tegen Pinksterren hoor, ben niet van de kerk maar ook niet anti geloof en alles.
Maar inderdaad.. het ritme.

Maar ik ben jaloers! Wat een mooie werkweek heb jij... dat is ook mijn uiteindelijke doel. Is dat bewust, "woensdag rustdag" ? Want zo wil ik het in de toekomst wel gaan doen.. Woensdag rustdag,
ik denk dat het mij dan wel lukt om een baan vol te houden.
Nu mag ik de komende tijd, als ze/we iets vinden, niet meer dan 4 uur per dag werken. Dat vind ik ook
wel fijn en een goede structuur, maar dat is uiteindelijk té weinig werk en té veel vrije tijd. Daarom wil
ik graag 32 uur per week werken met een rustdag in het midden.

edit; en idd.. automatische piloot e.d. ..
pi_81824966
Alleen jammer dat weinig te doen is.
pi_81825178
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Alleen jammer dat weinig te doen is.
Ik vermaak me uitstekend.. Ga straks denk ik weer lekker rommelen met Linux Ubuntu, schitterend spul.
Ik gooi Windows ook van mijn Netbook af. Daar valt lekker mee bezig te zijn en veel leren en lezen en alles.
En misschien dat ik straks nog ff een Formule 1 auto over Suzuka heen jaag op de playstation
pi_81825258
Ja, dat is bewust. Zo'n 11 jaar geleden ben ik erg ziek geweest, en toen kwam men erachter dat ik de ziekte van Crohn heb, een chronische darmontsteking. Daardoor heb ik minder energie dan een "normaal" mens, en heb ik langer nodig om weer energie te krijgen als ik moe ben. Mijn afweersysteem denkt namelijk dat bepaalde dingen in mijn darmen er niet thuishoren, en valt dat aan. Auto-immuunafwijking heet dat. Dus mijn lijf is constant "in oorlog" met zichzelf. En dat kost natuurlijk energie.
Omdat ik op dat moment nog een soort van carrière in het vooruitzicht had, heb ik er toen voor gekozen om 1 dag minder te gaan werken. Me 20% laten afkeuren (wat het eigenlijk is) had ik geen zin in: veel gedoe, en het levert niks op (onder de 35% AO krijg je immers toch niks).

Pas veel later kwam ik erachter dat ik ook nog Asperger heb, wat ook een oorzaak is voor minder energie natuurlijk.

Maar ik ben nu inderdaad wel "verslaafd" aan mijn vrije woensdag hoor!

Enige nadeel is dat ik eigenlijk bijna nooit een dagje vrij neem. Voor mijn gevoel (ik heb een nogal onhandig groot verantwoordelijkheidsgevoel) ben ik immers iedere week al vrij (jaja, ik weet het )
Ik hou dus altijd veel vakantie-uren over...

Ik heb het geluk dat ik me onder normale omstandigheden redelijk staande kan houden. Maar ik heb ook al een periode thuisgezeten omdat ik overspannen was. Dan is er gewoon te veel tegelijk aan de hand, kan ik het werk niet van me afzetten ("Ja maar als ik dit niet doe dan worden er allemaal mensen de dupe van! Dan blijf ik wel gewoon tot 8 uur vanavond zitten hoor!" - en dat dan wekenlang) enzovoorts. En als je dan een baas zonder enig inlevingsvermogen hebt... Tja ik ben iemand van "Liever strijdend ten onder dan voortijdig opgeven". Is natuurlijk niet heel handig. Ik weet het. Maar ja, aard van het beestje he...

(einde egopost)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_81825479
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:12 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik vermaak me uitstekend.. Ga straks denk ik weer lekker rommelen met Linux Ubuntu, schitterend spul.
Ik gooi Windows ook van mijn Netbook af. Daar valt lekker mee bezig te zijn en veel leren en lezen en alles.
En misschien dat ik straks nog ff een Formule 1 auto over Suzuka heen jaag op de playstation
Mooi dat je je eigen niet verveeld. Niks zo erg als verveling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')