abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81825443
Oke,weer wat geleerd vandaag,thnx.
pi_81829263
hmm die helicoils baart me zorgen, geen zin om een velg op snelweg met 120 te verliezen, laat staan 240..
Gewoon RVS pakken dan maar..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81829371
Je kunt natuurlijk ook deze velgen onder een Golf schroeven en een paar passende voor je BMW zoeken.
pi_81829824
Nee.. Heb zoveel moeite voor gedaan, ga het niet wegdoen nu ineenkeer

Ik rij gewoon op me pas gekaufte Steelies met witte rand, jweettogg
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:22:59 #55
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_81829839
Pomtiopomtiepom:



*kuch*
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_81830095
Dat bedoel ik dus
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:41:54 #57
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_81830526
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:54 schreef oshiro het volgende:

[..]

Als je een helicoil aantrekt met een bout of een tapeind, drukt het "veertje" zich naar buiten, waardoor de weerstand met het aluminium toeneemt. Het aluminium wordt niet enkel "omhoog" getrokken zoals normaal, maar ook "naar buiten gedrukt". Dat zorgt voor een extra kracht op het aluminium. Het totaal van die twee is je totale belasting.
Dus zonder helicoil staat er enkel een schuifkracht op de draad, zodat de draad makkelijk afschuift.
Met helicoil staat er ook een perskracht naar buiten in radiale richting, die er voor zorgt dat er:
-Meer schuifkracht nodig is om de draad te laten afschuiven, en
-Het aandeel van de schuifkracht in de totale belasting een stuk kleiner wordt.
Op die manier, duidelijk
Vampire Romance O+
pi_81830594
hmm,Turquaz..als je dan toch naar ColorShop gaat..Vraag dan naar Sezer en laat hem contact opnemen met Bart van KSC Import..Doen heel veel met SCCM spoorverbreders en adaptors,allemaal goed spul met TUV erop.
pi_81830677
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:43 schreef Charged het volgende:
hmm,Turquaz..als je dan toch naar ColorShop gaat..Vraag dan naar Sezer en laat hem contact opnemen met Bart van KSC Import..Doen heel veel met SCCM spoorverbreders en adaptors,allemaal goed spul met TUV erop.
Jhaa zowiezoo vraag ik wel aan hem van hoe en wat ik het beste moet aanpassen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81830711
Ze zijn wel beetje aan de dure kant (omdat ik veel dingen tegen lage prijze inkoop) maar kwaliteit hebben ze zeker, en zo niet wel altijd een hart
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81830755
Doe em maar de groeten van me.
pi_81830768
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:13 schreef oshiro het volgende:


En als de ET bij BMW normaal 47 is, zoals in het plaatje staat, dan heb je misschien een probleem. De velgen hebben ET 36, dus dan komen ze zonder spacer al 11 mm meer naar buiten te staan.
Dit dus.
pi_81830774
[quote]Op maandag 24 mei 2010 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Ze zijn wel beetje aan de dure kant (omdat ik veel dingen tegen lage prijze inkoop) maar kwaliteit hebben ze zeker, en zo niet wel altijd een hart
[/quote
I know,heb er lang genoeg gewerkt
]
  maandag 24 mei 2010 @ 14:51:28 #64
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81830904
Met flinke spacers rijdt je auto echt als een dwijl hoor.. ik heb 100mm omdat t anders er niet uit ziet (uitgeklote wielkasten)..
pi_81831006
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:47 schreef Charged het volgende:
Doe em maar de groeten van me.
Beetje moeilijk zonder naam
Pm maar anders, zal ik het hem doorgeven wanner ik er heen ga (als de bimmer rijdt deze week)
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:51 schreef blup het volgende:
Met flinke spacers rijdt je auto echt als een dwijl hoor.. ik heb 100mm omdat t anders er niet uit ziet (uitgeklote wielkasten)..
Pics?
En tja, kosten wat het kost gaan deze er onder, de auto wordt zowiezoo verbreed/uitgerold, dus paar mm's er bij geeen probleem
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81831335
Wat een beunhaas, ongelofelijk

legt ie psv liniaal erlangs
pi_81831384
Ja ik heb geen schuifmaat thuis liggen

Die neem ik zometeen wel mee van de garage
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81831779
Marc.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:38:29 #69
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81840995
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:07 schreef Turquaz52 het volgende:
hmm die helicoils baart me zorgen, geen zin om een velg op snelweg met 120 te verliezen, laat staan 240..
Gewoon RVS pakken dan maar..
Niks mis met helicoils, die dingen zijn awesome. Maar je kunt ze niet goed borgen.
Zijn echt geweldig als je de draad uit je blok hebt getrokken. Helicoil erin en gaan met die handel. Dan is het dus nog sterker dan origineel.

Maar zoals ik al zei: ik denk niet dat het gaat werken omdat je wielen te ver naar buiten komen. Als je adapters maakt, hoe dun ook, zal je wiel bijna 2 cm verder naar buiten komen. Dat is ten eerste verboden (adapters en spacers zijn verboden), en ten tweede rij je je wiellagers en remschijven veel sneller kapot omdat de belasting op een andere plek komt (je krijgt een moment op je naaf).
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 24 mei 2010 @ 19:42:49 #70
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81841198
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja ik heb geen schuifmaat thuis liggen

Die neem ik zometeen wel mee van de garage
Ik heb een analoge en digitale schuifmaat, een micrometer voor 25 tot 50 mm, een micrometer voor 50 tot 75 mm, en een binnenmicrometer voor 50-100mm.
Handig om cilinders en zuigers en krukassen en zo op te meten.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842043
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:38 schreef oshiro het volgende:

[..]

Niks mis met helicoils, die dingen zijn awesome. Maar je kunt ze niet goed borgen.
Zijn echt geweldig als je de draad uit je blok hebt getrokken. Helicoil erin en gaan met die handel. Dan is het dus nog sterker dan origineel.

Maar zoals ik al zei: ik denk niet dat het gaat werken omdat je wielen te ver naar buiten komen. Als je adapters maakt, hoe dun ook, zal je wiel bijna 2 cm verder naar buiten komen. Dat is ten eerste verboden (adapters en spacers zijn verboden), en ten tweede rij je je wiellagers en remschijven veel sneller kapot omdat de belasting op een andere plek komt (je krijgt een moment op je naaf).
Kijk jij hebt verstand van zaken. Zo'n velg met verkeerde steek en ET waarde aanpassen gaat nooit op een fatsoenlijke verantwoorde manier lukken.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:10:53 #72
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81842583
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Kijk jij hebt verstand van zaken. Zo'n velg met verkeerde steek en ET waarde aanpassen gaat nooit op een fatsoenlijke verantwoorde manier lukken.
Die ET-waarde mag, met spacers, enkel maar hoger zijn dan de ET van de auto. Die is bij een E36 dus 47, dus stel nou dat je een wiel neemt met ET 60 (ik noem maar een zijstraat), dan kun je er een adapter tussen frotten van 13 mm.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81842982
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef oshiro het volgende:

[..]

Die ET-waarde mag, met spacers, enkel maar hoger zijn dan de ET van de auto. Die is bij een E36 dus 47, dus stel nou dat je een wiel neemt met ET 60 (ik noem maar een zijstraat), dan kun je er een adapter tussen frotten van 13 mm.
Klopt maar dan moeten het wel erg mooie velgen zijn om het te gaan doen.
In TS zijn geval zijn er gewoon teveel belemmeringen om het ooit fatsoenlijk uit te voeren.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:38:34 #74
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81843968
Ik kan overigens natuurlijk prima een tekening maken hoor, waarbij je wielen simpelweg meer naar buiten komen. Als Turquaz even zegt hoeveel spoorverbreding ie zou willen, dan verzin ik wel wat.
Maar hou dus rekening met het standaard gezeik wat je krijgt met spoorverbreders.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81846133
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef oshiro het volgende:
Ik kan overigens natuurlijk prima een tekening maken hoor, waarbij je wielen simpelweg meer naar buiten komen. Als Turquaz even zegt hoeveel spoorverbreding ie zou willen, dan verzin ik wel wat.
Maar hou dus rekening met het standaard gezeik wat je krijgt met spoorverbreders.
Volgens mij is ET waarde nog niet zo bekend bij 'm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')