Op die manier, duidelijkquote:Op maandag 24 mei 2010 11:54 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als je een helicoil aantrekt met een bout of een tapeind, drukt het "veertje" zich naar buiten, waardoor de weerstand met het aluminium toeneemt. Het aluminium wordt niet enkel "omhoog" getrokken zoals normaal, maar ook "naar buiten gedrukt". Dat zorgt voor een extra kracht op het aluminium. Het totaal van die twee is je totale belasting.
Dus zonder helicoil staat er enkel een schuifkracht op de draad, zodat de draad makkelijk afschuift.
Met helicoil staat er ook een perskracht naar buiten in radiale richting, die er voor zorgt dat er:
-Meer schuifkracht nodig is om de draad te laten afschuiven, en
-Het aandeel van de schuifkracht in de totale belasting een stuk kleiner wordt.
Jhaa zowiezoo vraag ik wel aan hem van hoe en wat ik het beste moet aanpassen..quote:Op maandag 24 mei 2010 14:43 schreef Charged het volgende:
hmm,Turquaz..als je dan toch naar ColorShop gaat..Vraag dan naar Sezer en laat hem contact opnemen met Bart van KSC Import..Doen heel veel met SCCM spoorverbreders en adaptors,allemaal goed spul met TUV erop.
Dit dus.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:13 schreef oshiro het volgende:
En als de ET bij BMW normaal 47 is, zoals in het plaatje staat, dan heb je misschien een probleem. De velgen hebben ET 36, dus dan komen ze zonder spacer al 11 mm meer naar buiten te staan.
Beetje moeilijk zonder naamquote:
Pics?quote:Op maandag 24 mei 2010 14:51 schreef blup het volgende:
Met flinke spacers rijdt je auto echt als een dwijl hoor.. ik heb 100mm omdat t anders er niet uit ziet (uitgeklote wielkasten)..
Niks mis met helicoils, die dingen zijn awesome. Maar je kunt ze niet goed borgen.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:07 schreef Turquaz52 het volgende:
hmm die helicoils baart me zorgen, geen zin om een velg op snelweg met 120 te verliezen, laat staan 240..
Gewoon RVS pakken dan maar..
Ik heb een analoge en digitale schuifmaat, een micrometer voor 25 tot 50 mm, een micrometer voor 50 tot 75 mm, en een binnenmicrometer voor 50-100mm.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja ik heb geen schuifmaat thuis liggen
![]()
Die neem ik zometeen wel mee van de garage![]()
Kijk jij hebt verstand van zaken. Zo'n velg met verkeerde steek en ET waarde aanpassen gaat nooit op een fatsoenlijke verantwoorde manier lukken.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:38 schreef oshiro het volgende:
[..]
Niks mis met helicoils, die dingen zijn awesome. Maar je kunt ze niet goed borgen.
Zijn echt geweldig als je de draad uit je blok hebt getrokken. Helicoil erin en gaan met die handel. Dan is het dus nog sterker dan origineel.
Maar zoals ik al zei: ik denk niet dat het gaat werken omdat je wielen te ver naar buiten komen. Als je adapters maakt, hoe dun ook, zal je wiel bijna 2 cm verder naar buiten komen. Dat is ten eerste verboden (adapters en spacers zijn verboden), en ten tweede rij je je wiellagers en remschijven veel sneller kapot omdat de belasting op een andere plek komt (je krijgt een moment op je naaf).
Die ET-waarde mag, met spacers, enkel maar hoger zijn dan de ET van de auto. Die is bij een E36 dus 47, dus stel nou dat je een wiel neemt met ET 60 (ik noem maar een zijstraat), dan kun je er een adapter tussen frotten van 13 mm.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kijk jij hebt verstand van zaken. Zo'n velg met verkeerde steek en ET waarde aanpassen gaat nooit op een fatsoenlijke verantwoorde manier lukken.
Klopt maar dan moeten het wel erg mooie velgen zijn om het te gaan doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef oshiro het volgende:
[..]
Die ET-waarde mag, met spacers, enkel maar hoger zijn dan de ET van de auto. Die is bij een E36 dus 47, dus stel nou dat je een wiel neemt met ET 60 (ik noem maar een zijstraat), dan kun je er een adapter tussen frotten van 13 mm.
Volgens mij is ET waarde nog niet zo bekend bij 'm.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef oshiro het volgende:
Ik kan overigens natuurlijk prima een tekening maken hoor, waarbij je wielen simpelweg meer naar buiten komen. Als Turquaz even zegt hoeveel spoorverbreding ie zou willen, dan verzin ik wel wat.
Maar hou dus rekening met het standaard gezeik wat je krijgt met spoorverbreders.
Als het al 2cm uit steekt mag het wel 3 worden van mijquote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef oshiro het volgende:
Ik kan overigens natuurlijk prima een tekening maken hoor, waarbij je wielen simpelweg meer naar buiten komen. Als Turquaz even zegt hoeveel spoorverbreding ie zou willen, dan verzin ik wel wat.
Maar hou dus rekening met het standaard gezeik wat je krijgt met spoorverbreders.
quote:Op maandag 24 mei 2010 14:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Pics?
En tja, kosten wat het kost gaan deze er onder, de auto wordt zowiezoo verbreed/uitgerold, dus paar mm's er bij geeen probleem
Dat is inderdaad een oplossing, maar waar je bij sommigen denkt: "dat komt wel goed", denk ik in dezen: "even melden voordat het weer fout gaat".quote:
Ik teken ze hoor, niet Turquazquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een oplossing, maar waar je bij sommigen denkt: "dat komt wel goed", denk ik in dezen: "even melden voordat het weer fout gaat".
O, dan zal het wel goed komen...quote:
Hahahaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dan zal het wel goed komen...
Ik hield rekening met TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |