abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82827271
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef Jac0bus het volgende:
Use a triple integral to find the volume of the solid enclosed by the cylinder x = y2 and the planes z=0 and x+z=1.

Iemand enig idee? Ik weet dat het een triple integraal van 1 is maar ik heb ontzettende moeite met boundaries in problemen als dit. Hoe moet ik dit aanpakken als ik wil weten van waar naar waar de integralen gaan en in welke volgorde?
Om te beginnen zou ik een plaatje tekenen.
pi_82828559
Als ik een vlak heb gegeven door x+y+z=1 met restrictie x² + 2y² =< 1, kan je dan nog poolcoördinaten gebruiken voor de oppervlakte-integraal? Wat zijn dan de grenzen van r?
pi_82829303
Andere vraag:

Opgave:
Let and D the unit disk in the u,v-plane. Find the area of Phi(D).

De unit disk is: u² + v² =< 1. De integraal die we moeten berekenen is:
.
Waarbij T_x = partiële afgeleide van phi naar x, en T_y partiële naar y.
Dus .
Substitutie van poolcoördinaten geeft:

Het antwoord zou moeten zijn, .
Waar gaat het fout ?
pi_82829927
Ik zie het al... vergeten de ondergrens er vanaf te trekken. Bah, ik maak altijd van die lame foutjes met integreren
pi_82831458
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef thabit het volgende:

[..]

Om te beginnen zou ik een plaatje tekenen.
Gedaan, zowel 3d als 2d, ik zie alleen totaal niet hoe dat object er uit zou moeten zien, iets wat mijn grootste probleem is met die integralen. Zo zijn de integralen ook veel lastiger op te stellen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82831931
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef Jac0bus het volgende:
Use a triple integral to find the volume of the solid enclosed by the cylinder x = y2 and the planes z=0 and x+z=1.

Iemand enig idee? Ik weet dat het een triple integraal van 1 is maar ik heb ontzettende moeite met boundaries in problemen als dit. Hoe moet ik dit aanpakken als ik wil weten van waar naar waar de integralen gaan en in welke volgorde?
Ik neem aan dat je de unit cilinder bedoelt (straal =1) ?
x=y² is een gekantelde parabool
z=0 is het xy-vlak
x+z=1 is een vlak, wat je kan tekenen door het x,z vlak te nemen (want in y is die constant) en z=1-x te tekenen, en die lijn dan "uit te rekken" in de y-richting.
pi_82832167
Ik heb het heel groot getekend en ik denk dat eruit moet komen:
(< en > betekenen groter of gelijk)
0 < x < 1
-wortel (x) < y < wortel (x)
0 < z < 1-x

Maar ik ben hier ook niet supergoed in, dus onder voorbehoud.

In dit geval integreer je dan eerst over z of y omdat die uitgedrukt zijn in andere variabelen. Tot slot integreer je over x.
pi_82832174
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:26 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Gedaan, zowel 3d als 2d, ik zie alleen totaal niet hoe dat object er uit zou moeten zien, iets wat mijn grootste probleem is met die integralen. Zo zijn de integralen ook veel lastiger op te stellen.
Probeer eerst eens y = te vinden. Teken die. Daarna ga je tekenen wat je weet van z = ....

Ten slotte zou je x = kunnen vinden.

Waar het hierom draait is dat het slim is als je eerst 3 onafhankelijke tekening maakt voor de xy-plane, yz-plane en xz- plane. Zodoende kun je het vaak wel vinden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82832189
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:38 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de unit cilinder bedoelt (straal =1) ?
x=y² is een gekantelde parabool
z=0 is het xy-vlak
x+z=1 is een vlak, wat je kan tekenen door het x,z vlak te nemen (want in y is die constant) en z=1-x te tekenen, en die lijn dan "uit te rekken" in de y-richting.
Geen idee over die cylinder, zoals ik de vraag typte is hij letterlijk zoals hij in het boek staat. Het antwoord is 8/15 btw.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82832300
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:44 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Geen idee over die cylinder, zoals ik de vraag typte is hij letterlijk zoals hij in het boek staat. Het antwoord is 8/15 btw.
Als je mijn boundaries gebruikt kom je inderdaad op 8/15 (met de unit cilinder dus).
pi_82832409
Is de tekening al gelukt?
pi_82842122
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:03 schreef vault_tec het volgende:
0,37x^-2.25=11

Wat is x?
Druk eerst x^-2.25 uit in een getal.

Neem de reciproke van beide kanten, en doe beide kanten tot de 4e macht. Trek nu de 9e machtswortel aan beide kanten.
pi_82842463
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:21 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Druk eerst x^-2.25 uit in een getal.

Neem de reciproke van beide kanten, en doe beide kanten tot de 4e macht. Trek nu de 9e machtswortel aan beide kanten.
Sense?
pi_82842706
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:28 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Sense?
Ik zou zeggen probeer het eens. Als je met je rekenmachine ook de 2.25e machtswortel kan berekenen kan je dat tot de 4e verheffen weglaten.
pi_82844614
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:03 schreef vault_tec het volgende:
0,37x^-2.25=11

Wat is x?
-2.25 machtswortel ((11/0,37)) = -4.516
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82858288
Ik zoek een internetsite die vertelt wat de simple continued fraction van e^2 is, een andere dan wikipedia. M'n googleskills laten het hierin even afweten (zoeken op e is al heel vervelend, laat staan op e^2).
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:58:23 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_82860685
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_82862052
Mja, zat ik aan te denken, maar ik wil iets dat echt vertelt dat er regelmaat in zit. We hebben al wel mooie plaatjes, maar dat is niet afdoende bewijs ("Is de regelmaat die in deze plaatjes te zien is voor $e^2$ er ook echt, en kunnen wij dit bewijzen?

Deze regelmaat is er echt, en dat is ook wel te bewijzen. Op dit moment is dat bewijs nog in progress, maar kunnen we ons wel beroepen op andere bronnen.", wikipedia is geen bron )
pi_82862858
Je wil dus zeg maar een algemene formule die de kettingbreuk geeft ipv dat het eindigt in "...."? En die formule dan bewijzen.
pi_82862864
En het bewijs in dat ene artikel, kun je niet kijken hoe je de technieken aldaar kunt toepassen op e2?
pi_82863081
De formule heb ik al. Het bewijs ben ik nog mee bezig (alleen snap ik nog niet helemaal hoe ze aan de integralen komen, en dat is zeg maar het meest essentiele deel van het bewijs). Maar los daarvan hoopte ik een site te vinden die de formule bevestigd. Als bron waar ik me op beroep in die zin, dus. ;o
pi_82863125
Puur uit interesse, hoe ziet die formule eruit?
pi_82863365

Ook te zien in de mathematicaplaatjes:
pi_82863566
Toffe plaatjes . Vind het altijd bijzonder dat e en pi van die regelmatige kettingbreuken hebben, maar heb me er nooit echt in verdiept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')