Om te beginnen zou ik een plaatje tekenen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef Jac0bus het volgende:
Use a triple integral to find the volume of the solid enclosed by the cylinder x = y2 and the planes z=0 and x+z=1.
Iemand enig idee? Ik weet dat het een triple integraal van 1 is maar ik heb ontzettende moeite met boundaries in problemen als dit. Hoe moet ik dit aanpakken als ik wil weten van waar naar waar de integralen gaan en in welke volgorde?
Gedaan, zowel 3d als 2d, ik zie alleen totaal niet hoe dat object er uit zou moeten zien, iets wat mijn grootste probleem is met die integralen. Zo zijn de integralen ook veel lastiger op te stellen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Om te beginnen zou ik een plaatje tekenen.
Ik neem aan dat je de unit cilinder bedoelt (straal =1) ?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef Jac0bus het volgende:
Use a triple integral to find the volume of the solid enclosed by the cylinder x = y2 and the planes z=0 and x+z=1.
Iemand enig idee? Ik weet dat het een triple integraal van 1 is maar ik heb ontzettende moeite met boundaries in problemen als dit. Hoe moet ik dit aanpakken als ik wil weten van waar naar waar de integralen gaan en in welke volgorde?
Probeer eerst eens y = te vinden. Teken die. Daarna ga je tekenen wat je weet van z = ....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Gedaan, zowel 3d als 2d, ik zie alleen totaal niet hoe dat object er uit zou moeten zien, iets wat mijn grootste probleem is met die integralen. Zo zijn de integralen ook veel lastiger op te stellen.
Geen idee over die cylinder, zoals ik de vraag typte is hij letterlijk zoals hij in het boek staat. Het antwoord is 8/15 btw.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:38 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de unit cilinder bedoelt (straal =1) ?
x=y² is een gekantelde parabool
z=0 is het xy-vlak
x+z=1 is een vlak, wat je kan tekenen door het x,z vlak te nemen (want in y is die constant) en z=1-x te tekenen, en die lijn dan "uit te rekken" in de y-richting.
Als je mijn boundaries gebruikt kom je inderdaad op 8/15 (met de unit cilinder dus).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:44 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Geen idee over die cylinder, zoals ik de vraag typte is hij letterlijk zoals hij in het boek staat. Het antwoord is 8/15 btw.
Druk eerst x^-2.25 uit in een getal.quote:
Sense?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:21 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Druk eerst x^-2.25 uit in een getal.
Neem de reciproke van beide kanten, en doe beide kanten tot de 4e macht. Trek nu de 9e machtswortel aan beide kanten.
Ik zou zeggen probeer het eens. Als je met je rekenmachine ook de 2.25e machtswortel kan berekenen kan je dat tot de 4e verheffen weglaten.quote:
-2.25 machtswortel ((11/0,37)) = -4.516quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |