quote:Op zondag 6 juni 2010 14:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja dat dus, maar dan nog gedeeld door h. Het is trouwens een limietberekening waar H>0
quote:Op zondag 6 juni 2010 15:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
gast, WTF
maak anders een foto van de hele opgave dan werk ik hem voor je uit
http://www.youtube.com/jopido#p/a/u/1/0poefZx7RAoquote:Op zondag 6 juni 2010 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stap 2-3 is dus onduidenlijk voor mij.
quote:Op zondag 6 juni 2010 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ok, dat snap ik. Nu nog een vraagje.
x^0,5, gediffrentieerd. Dan wordt dat toch 0.5x^-0,5?
Op mijn formuleblad staat gewoonquote:Op zondag 6 juni 2010 16:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
net als:
[ afbeelding ]
Op je formule-blad staat:
[ afbeelding ]
Invullen voor jouw som geeft: a=1 en b=0.5, dus:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op mijn formuleblad staat gewoon
x^n=n*x^n-1.
Dus had ik het goed. Bedankt!
Wel compleet in combinatie met de regelquote:Op zondag 6 juni 2010 17:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is hetzelfde, maar niet helemaal compleet
quote:Op zondag 6 juni 2010 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb gewoon een formuleblad gemaakt met alle standaartafgeleides.
Nog beter als je ze gewoon uit je hoofd kentquote:Op zondag 6 juni 2010 22:36 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als het goed is heeft de school waar je de toets voor moet maken ook een formule-blad waar dit al op staat en die je bovendien kunt gebruiken op toetsen/tentamens, als je daar tijdens het huiswerk maken al mee oefent, is de toets/tentamen een eitje
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:12 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nog beter als je ze gewoon uit je hoofd kent
Ja. Want spelling heeft zoveel met wiskunde te maken. Toch leuk van iemand te horen die zelf geen hoofdletters en punten gebruikt.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik denk dat iemand die 'standaard' niet kan spellen, beter niet dingen uit zijn hoofd moet gaan zitten leren
Dus dan moet x lopen van 0 tot 3-y?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:23 schreef GlowMouse het volgende:
je moet de x eruit integreren, maar je moet x niet van 0 t/m 2 laten lopen want 3-x moet groter zijn dan y.
Ik ken het eerste boek niet, maar Basisboek wiskunde (van Van de Craats, toch?) heeft iig veel opgaves om mee te oefenen. Deze is overigens ook voor een heel groot deel online in te zien (http://staff.science.uva.nl/~craats/BasisboekWiskunde2HP.pdf)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Meursault het volgende:
Ik ben op zoek naar een wiskunde boek dat geschikt is voor zelfstudie. Ik heb havo gedaan met Wiskunde B1 en 2. Maar veel is weggezakt en ik was er toen ook al niet goed in.
Ik heb al gekeken naar:
- Wiskunde voor het hoger onderwijs
- Basisboek wiskunde
Welk boek raden jullie aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |