Stel je hebt een opdeling van R in twee disjuncte open deelverzamelingen U en V. Dan kun je een functie f: R -> R definieren door f(x) = 0 voor x in U en f(x) = 1 voor x in V te definieren, maar deze functie voldoet niet aan de tussenwaardestelling.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:27 schreef gaussie het volgende:
Hoe bewijs je dat R samenhangend is? Een direct bewijs lijkt me moeilijk. Misschien via contradictie? Dus uitgaan van nietsamenhangend en laten zien dat dit tot een contradictie leidt?
Volgens mij kloppen je grenzen niet. Ik zou zeggen dit:quote:Op maandag 31 mei 2010 00:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
E is gewoon een gebiedje ( dus in dit geval is E= 6xy )
Verder kun je het gewoon op klad herschrijven. Ik kan geen latex gedoe doen.... { = een integraal. Wat er vóór staat is de bovengrens, wat erna staat is de ondergrens.
Helemaal niet slordig, ik snap hem. Heel erg bedankt!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:57 schreef JoPiDo het volgende:
[ afbeelding ]
beetje slordig uitgelegd, ben bang dat je niet elke stap begrijpt
Voor het normaliseren van een normale verdeling. Met de standaard normale verdeling kun je kijken welke waarden bij een bepaalde z-waarde horen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 16:31 schreef pagadder het volgende:
Waarvoor dient de formule (x-µ)/o- = z? Het heeft met statistiek te maken, en ik heb het al eerder geleerd, maar ik vergeet die rommel altijd.
kun je dit iets duidelijker opschrijven? ik kan hier geen wijs uitquote:Op zondag 6 juni 2010 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de formule:
x - x
x(x+h) x(x+h)
Volgens de uitwerkingen wordt het:
-h
x(x+h)
(het gaat dus om een deling). Waarom gaat dit zo?
Ja dat dus, maar dan nog gedeeld door h. Het is trouwens een limietberekening waar H>0quote:Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
kun je dit iets duidelijker opschrijven? ik kan hier geen wijs uit
volgens mij bedoel je:
[ afbeelding ]
maar daar komt 0 uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |