Waar haal jij je tonkabonen. Ik kreeg gisteren van onze kok een prijsopgaaf: 150 euro per kilo.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:01 schreef Erasmo het volgende:
Ik voeg er wat suiker aan toe om het scherpe van de alcohol wat minder te maken, zo komt de subtiele smaak van de tonkabonen beter naar voren.
Na een maandje smaakt ie trouwens beter, er de smaak is voller.
Hanos verkoopt ze, plastic potjes met 150 gram er in, ik weet niet meer wat het kost, maar meer dan 15 euro was het niet, want dan had ik het niet gekocht.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:32 schreef Kiskedestoker het volgende:
[..]
Waar haal jij je tonkabonen. Ik kreeg gisteren van onze kok een prijsopgaaf: 150 euro per kilo.
Toch maar even verder zoeken vrees ik voor ik aan de slag kan.
Op de site van Hamos staan ze niet. Heb net gekeken met de zoekfunctie maar helaas.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hanos verkoopt ze, plastic potjes met 150 gram er in, ik weet niet meer wat het kost, maar meer dan 15 euro was het niet, want dan had ik het niet gekocht.
Een kilo heb je niet nodig, je koopt ook geen kilo saffraan of vanille
Op de markt bij de kruidenboer, wat ze kostten weet ik niet meer 10 voor 1-2 euro ofzo.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:32 schreef Kiskedestoker het volgende:
[..]
Waar haal jij je tonkabonen. Ik kreeg gisteren van onze kok een prijsopgaaf: 150 euro per kilo.
Toch maar even verder zoeken vrees ik voor ik aan de slag kan.
Oke bedankt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op de markt bij de kruidenboer, wat ze kostten weet ik niet meer 10 voor 1-2 euro ofzo.
Vandaag bij Brouwmarkt geweest in Almere.quote:
Zit er suiker bij?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:52 schreef Kiskedestoker het volgende:
Ben ik weer.
Vandaag (2 maanden later) eens gekeurd. De smaak valt me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Beetje vlak met een soort vanilleaccent. Ik denk dat ik er toch wat andere ingrediënten toe moet gaan voegen om een vollere smaak te krijgen.
Grtz.
Stoofvleesquote:Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef Volkskeuken het volgende:
Ik heb een fles heerlijke kruidenbitter gekregen, 30%; er staan geen ingrediënten op. Maar hoe lekker ook, ik ga dit niet allemaal opdrinken. (Ik ben niet zo'n drankorgel).
Heeft iemand een idee wat ik met die drank nog meer kan doen (ik kom zelf niet verder dan bij de stoofperen gooien, wel lekker!).
Dank bij voorbaat.
Weet iemand of de gember die in het recept staat (75 gram) het gewicht mét of zonder schil is? M.a.w., gaat er 75 gram de fles in, of is dat de hoeveelheid die je uit de winkel haalt?quote:
Super, dankje!quote:Op zondag 18 november 2012 11:04 schreef RobinOok het volgende:
Zonder schil. Dat wat je in de fles doet.
(maar het komt allemaal niet zo nauw hoor ;-) )
Bij de Blokkerquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Thezappa het volgende:
waar kopen jullie eigenlijk weckflessen/potten
Ik hergebruik oude jampotten, mayonaisepotten, etc.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Thezappa het volgende:
waar kopen jullie eigenlijk weckflessen/potten
De aromatische olie uit de anijs en de venkel waarschijnlijk, vergelijk maar als wat water bij pernod of ouzo doet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:12 schreef Ringo het volgende:
Leuke hobby dit. Met limoncello en aranciello heb ik deze zomer geëxperimenteerd, redelijk succesvol. Vandaag heb ik twee literflessen speculaaslikeur in de kast staan.
Begin november heb ik twee weckflessen met...
- kaneel
- kruidnagel
- steranijs
- korianderzaad
- kardemom
- zwarte peper
- piment
- venkelzaad
- nootmuskaat
- & wodka (2x 0.7 liter)
... in het donker weggezet. Elke dag even schudden.
Vanmiddag heb ik het mengsel gezeefd en in 2 schone literflessen gegoten.
Daarna donkere suikersiroop gemaakt, 1 deel water en 1 deel donkere basterd. Af laten koelen en de literflessen mee aangevuld.
Nu tien dagen in het donker laten staan tot Kerst.
De likeur ziet er nu trouwens wat troebel (vlokkerig) uit. Wodka-extract was helder, suikersiroop ook. Vanwaar de troebelheid?
Die mooie, jonge gember kan ik ook niet meer vinden. Ik zou gewone, verse gember gebruiken. Dat is toch ook gewoon bij de supermarkt te koop?quote:Op zondag 9 december 2012 21:07 schreef Adames het volgende:
Gember en citroengras, Robinook had het over echt verse gember, zonder de bruine schil, mocht ik die niet kunnen vinden, zou ik dan ook voor vers ingevroren gember kunnen gaan?
Lijkt me sterk. Dan zou het wodka mengsel ook al troebel meoten zijn (daar zit immers ook water in). Ik denk eerder dat de karamel uit de donkere basterd neerslaat. Is iets met iso-elektrische punten en dan gaat het uitvlokken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De aromatische olie uit de anijs en de venkel waarschijnlijk, vergelijk maar als wat water bij pernod of ouzo doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |