abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:14 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81862910
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Boldface het volgende:
Wat mij opvalt in de strijd tussen de Israëli's en de Palestijnen en iedereen die één van deze beide partijen verdedigt, is dat ze allemaal zo graag benadrukken hoe fout en verwerpelijk de andere partij is. Dat terwijl ze zelf even erg zijn.
Dat zie je inderdaad veel.

Maar vraag je wel af of beide partijen even erg zijn.

- Welke partij laat een miljoen mensen van de andere partij zonder veel problemen in hun land leven, met gelijke rechten als de eigen burgers?
- Welke partij eist dat alle leden van de andere partij per direct hun land verlaten?
- Welke partij heeft een vrije pers die flinke kritiek heeft op de eigen regering?
- Welke partij heeft flink luidruchtige en actieve mensenrechtenorganisaties?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:39:29 #27
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81863777
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:43 schreef Optimistic1 het volgende:

Of ze dat recht wel of niet gebruiken is iets wat ze zelf mogen bepalen.

Vreemd dat je dat niet over Israël zegt.
Alhoewel...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:42:32 #28
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_81863892
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Boldface het volgende:
Wat mij opvalt in de strijd tussen de Israëli's en de Palestijnen en iedereen die één van deze beide partijen verdedigt, is dat ze allemaal zo graag benadrukken hoe fout en verwerpelijk de andere partij is. Dat terwijl ze zelf even erg zijn.
Het lijkt wel een zandbak ruzie op een kleuterschool. De gevolgen zijn wat groter.
Het is ongelooflijk van beide partijen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 11:53:41 #29
230491 Zith
pls tip
pi_81864322
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

- Welke partij laat een miljoen mensen van de andere partij zonder veel problemen in hun land leven, met gelijke rechten als de eigen burgers?
Mogen ze bijvoorbeeld met elkaar trouwen?
quote:
- Welke partij heeft een vrije pers die flinke kritiek heeft op de eigen regering?
Onder de VAE en Kuwait
quote:
The 2009 ranking meant Israeli lost its place as the top country for press freedom in the region, falling behind Kuwait at No. 60, Lebanon at No. 61 and the United Arab Emirates at No. 86.

Israel's dramatic drop - 47 spots since last year - came as a result of its press regulations dictated to international media during the Gaza offensive earlier this year.

"Israel has begun to use the same methods internally as it does outside its own territory," said Reporters Without Borders, adding that journalists had been arrested and imprisoned and that military censorship also posed a threat.
quote:
Israel wil mensenrechten organisaties illegaal maken. Deel 2
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:02:43 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81864650
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:53 schreef Zith het volgende:

[..]

Mogen ze bijvoorbeeld met elkaar trouwen?
[..]
Nee, dat mogen ze niet. Joden mogen ook niet met Joden trouwen als ze dat niet in een synagoge willen doen. Veel Joden trouwen op Cyprus omdat een buitenlands huwelijk wel wordt erkend.

Ik ben het ook niet eens met die wet, maar Israel kent geen burgerlijk huwelijk, alleen religieus. En dan mogen Joden volgens hun religie niet met niet- Joden trouwen, Moslims niet met niet-Moslims en Christenen niet met niet-Christenen.

Die wet geldt voor alle Israelis, dus ik zie niet hoe dat discriminatie van Palestijnen inhoudt.
quote:
Die topictitel is fout, er is een kleine groep die dat wil. Het is net zoiets als zeggen dat Nederland de Koran wil verbieden, omdat Wilders dat zegt.

Maar goed, kritiek op Israel is kennelijk belangrijker dan kritiek op de PA, Egypte of Syrie. De VAE en Kuwait zijn trouwens niet direct vijanden van Israel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81902348
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:52 schreef paddy het volgende:
Ik sta trouwens niet achter huizen bouwen op die zogenaamde bufferzone. Dan geloof ik het woordje bufferzone niet zo.
Ach.
Ik geloof de woorden doorlaatpost, veiligheidsmuur, routekaart naar de vrede en nog een hele serie niet meer.
Averechts, dat Ivriet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81902595
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ja, het voordeel is dan wel dat je alles bij Israel legt en niemand kan spreken van waar er twee vechten...

Dus als de Palestijnen Gandhi gaan volgen dan kan Israel geen tanks meer inzetten, doen ze dat wel dan krijgen ze veel meer kritiek.

Win-win, israel krijgt geen aanslagen meer en de palestijnen krijgen een serieuse kans op discussie en overleg.
Al Fatah heeft de doelstelling om Israel te vernietigen losgelaten. Maar heeft dat hen wat opgeleverd?

Israel pareert kritiek door die antisemitisch te noemen en beschouwt zwijgen als een aanmoediging om door te gaan met veroveren.
De stelling: "Die Arabieren begrijpen alleen de taal van het geweld." is pure projectie.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81902855
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

- Welke partij eist dat alle leden van de andere partij per direct hun land verlaten?
Optimistic1 gaf twee berichten boven het jouwe al antwoord.
- Welke partij heeft 10 keer zoveel doden te betreuren onder een kleinere bevolking?
- Welke partij wordt economisch en sociaal volldig afgeknepen?
- Van welke partij worden systematisch de infrastructuur en bebouwing vernield?
- Van welke partij worden de leiders en het kader, ook de civiele delen daarvan, uitgemoord?

Dit soort tellen heeft weinig zin.
De facto is Israel de dominante macht en het heeft dus ook de grootste verantwoordelijkheid.
Ik zou haast zeggen: "Noblesse oblige", als noblesse in het geval van Israel niet zo'n gotspe was.
pi_81903218
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dat mogen ze niet. Joden mogen ook niet met Joden trouwen als ze dat niet in een synagoge willen doen. Veel Joden trouwen op Cyprus omdat een buitenlands huwelijk wel wordt erkend.

Ik ben het ook niet eens met die wet, maar Israel kent geen burgerlijk huwelijk, alleen religieus. En dan mogen Joden volgens hun religie niet met niet- Joden trouwen, Moslims niet met niet-Moslims en Christenen niet met niet-Christenen.

Die wet geldt voor alle Israelis, dus ik zie niet hoe dat discriminatie van Palestijnen inhoudt.
Verhelderend. Dank.
Maar ik kan het niet laten: de scheiding van kerk en staat is dus niet tot Israel doorgedrongen.
Hihi, ik zal het onthouden!
Overigens verbaast het me wel dat de Israelische wet zich ook uitspreekt over de trouwgewoontes van moslims en christenen. Die zijn wel hetzelfde, maar daar gaan respectievelijk de qoran en de paus over.
quote:
[..]

Die topictitel is fout, er is een kleine groep die dat wil. Het is net zoiets als zeggen dat Nederland de Koran wil verbieden, omdat Wilders dat zegt.
Moet nog eens kijken hoe het afgelopen is met dat voorstel.
quote:
Maar goed, kritiek op Israel is kennelijk belangrijker dan kritiek op de PA, Egypte of Syrie. De VAE en Kuwait zijn trouwens niet direct vijanden van Israel.
Nee, maar het argument dat het in Israel vrijer is dan in Arabische/islamitische landen, vervalt dan.
En Egypte en Saoedie-Arabië zijn ook geen vijanden van Israel. En Jordanië en Libanon ook al niet meer. En Syrië? Wat te zwak.
Wie dan nog wel??
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 19:31:58 #35
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')