Hamas en al die andere zogenaamde brigades blijven maar aan de gang.quote:Gaza militants fired a Qassam rocket into Israel on Wednesday, causing no casualties or damage. The rocket exploded in an open area in the Eshkol region in the western Negev.
The last rocket attack occurred 10 days ago, where a Qassam exploded in an open area in the Ashkelon region of the Negev. The Israel Air Force bombed two targets in southern Gaza in retaliation for the rocket attack.
Last month, two Katyusha rockets were fired at the southern port city of Eilat, one landing in an open area in the Jordanian city of Aqaba, and the second landed in the Eilat port, causing no casualties.
=quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:50 schreef Mutant01 het volgende:
De vraag is of Israel nu doorgaat met de nederzettingen-politiek (of niet). Het betalen van arme Israelische sloebers om in de frontlijn te gaan zitten is dan ook verwerpelijk. Of niet DeParo?
Je wilt zeggen dat als Israel handelt, er geen sprake is van "volk". Maar als Hamas handelt, dan is er ineens wel sprake van "een volk".quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
=
Je begint over iets zonder enig verband met de inslag van raketten, waar Hamas ze vandaan haalt, enz!
Je zou toch denken een volk dat zo zielig is.
Dat ze er alles aan doen om te bewijzen dat ze vrede en respect willen.
Jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
=
Je begint over iets zonder enig verband met de inslag van raketten, waar Hamas ze vandaan haalt, enz!
Je zou toch denken een volk dat zo zielig is.
Dat ze er alles aan doen om te bewijzen dat ze vrede en respect willen.
Nou ja, het voordeel is dan wel dat je alles bij Israel legt en niemand kan spreken van waar er twee vechten...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:57 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ja![]()
Alsof ze daarmee bereiken wat ze willen.
Isreal zal toch niet stoppen met wat ze aan het doen zijn.
Ik heb het al zo vaak gezegd maar kennelijk is begrijpend lezen niet je beste kwaliteit.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat als Israel handelt, er geen sprake is van "volk". Maar als Hamas handelt, dan is er ineens wel sprake van "een volk".
Met andere woorden. Als Hamas schiet of rare dingen zegt, dan is het de schuld van de Palestijnen. Maar als Israel een wreed beleid voert, of er lui in de Knesset rondlopen die zich vreemd uitlaten - dan is het slechts een klein deel van de Israeliers die daar zo over denkt.
Daarom, het heeft ook meer betrekking op dat er wel vaker beschietingen zijn,quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:06 schreef Virus3000 het volgende:
Ik ben op dit moment in israel en dit is geen nieuws eigenlijk. Dit gebeurd bijna weer iedere dag dus waarom deze ene nu wel het buitenlandse nieuws haalt is me een vraagteken
Van mensen en regeringen die achter deze beschietingen staan?quote:De vraag blijft toch waar ze al die wapens vandaan halen (of niet).
Uiteraard, die deze oorlog in stand willen houden, niet in belang van de Palestijnen maar in belang van hun eigen politiek. Palestina was heel handig voor volksmenners in Egypte en nog steeds in Syrie en Iran.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:44 schreef paddy het volgende:
[..]
Van mensen en regeringen die achter deze beschietingen staan?
Hamas weeer...nergens in het artikel komt Hamas voor.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef DeParo het volgende:
http://www.haaretz.com/ne(...)stern-negev-1.291104
[ afbeelding ]
[..]
Hamas en al die andere zogenaamde brigades blijven maar aan de gang.
De vraag blijft toch waar ze al die wapens vandaan halen (of niet).
beide zijn erg, maar niet even erg.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Boldface het volgende:
Wat mij opvalt in de strijd tussen de Israëli's en de Palestijnen en iedereen die één van deze beide partijen verdedigt, is dat ze allemaal zo graag benadrukken hoe fout en verwerpelijk de andere partij is. Dat terwijl ze zelf even erg zijn.
Hier mee eensquote:Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Boldface het volgende:
Wat mij opvalt in de strijd tussen de Israëli's en de Palestijnen en iedereen die één van deze beide partijen verdedigt, is dat ze allemaal zo graag benadrukken hoe fout en verwerpelijk de andere partij is. Dat terwijl ze zelf even erg zijn.
Omdat de één meer wapens heeft? Ik las waarachtig een link die zei dat de doorlopende raketbeschietingen geen oorlogshandeling was. Dat dit maar elke keer vergeven moet worden. Wanneer de Hamas en de Hezbollah die wapens wel hadden, had je het eerlijker gevonden?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:51 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
beide zijn erg, maar niet even erg.
Ik sta achter de muur wanneer ze die op eigen grond gebouwd hadden. Raketten vliegen daar met gemak overheen dus die reactie over vuurpijlen zie ik niet echt als toepasselijk. Het helpt wel tegen aanslagen blijkbaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:47 schreef Salvad0R het volgende:
Zozo, een heuze zelfgebouwde vuurpijl!
Snel! Bouw nog wat muren, misschien worden de vuurpijlen daar bang van!
[ afbeelding ]
Het was ook sarcastisch.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik sta achter de muur. Raketten vliegen daar met gemak overheen dus die reactie over vuurpijlen zie ik niet echt als toepasselijk. Het helpt wel tegen aanslagen blijkbaar.
Niet zo zeer om hoeveelheid wapens. Als we mensen beschouwen als objecten en je gaat kijken hoeveel mensen omkomen of gewond raken bij aanvallen van Israel resp. Hamas dan zie je een scheve balans. Als je kijkt naar de economische en psychologische schade (als je deze definieert) dan zie je ook een scheve balans. Op welke manier je ook vergelijkt, blijft het zo dat Israel de winnaar is in het 'erg zijn'.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Omdat de één meer wapens heeft? Ik las waarachtig een link die zei dat de doorlopende raketbeschietingen geen oorlogshandeling was. Dat dit maar elke keer vergeven moet worden. Wanneer de Hamas en de Hezbollah die wapens wel hadden, had je het eerlijker gevonden?
Gaan we nu oorlogje voeren door een gelijk aantal manschappen en wapens in te zetten? Nog even en je mag je niet meer verdedigen wanneer je wapen jonger is dan die van de aanvaller. Heb het nu even niet over Israël, maar over elk land die een ander land wil innemen met wapens.
In dit geval zijn wat mij betreft gewoon beiden fout. Dat de dagelijks raketten afvuren die groter zijn dan de ander doet er niet toe. De Ottomanen hadden blijkbaar ook een groter leger toen ze al die landen veroverden tot Spanje toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |