abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:04:01 #151
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81771742
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep. Niets mis mee. Hond mag best laten merken dat hij dingen niet waardeert. Vervolgens wijs ik hem terecht. Uiteindelijk moet je de baas zijn, maar ik laat m'n hond ook fijn hond zijn. Anders had ik net zo goed een goudvis kunnen aanschaffen.
Mijn hond kan mij ook zonder grommen prima laten merken dat hij iets niet prettig vind hoor, dan gaan zijn oren plat en is hij duidelijk minder enthousiast en ook dat is hondentaal. Maar een dreiging wat grommen is zou ik op geen enkel moment van hem pikken, nu niet en nooit niet. En een hond is pas fijn een hond als zijn situatie duidelijk is en er een duidelijke leider in zijn roedel is die geen nonsens accepteert...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_81771790
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn hond kan mij ook zonder grommen prima laten merken dat hij iets niet prettig vind hoor, dan gaan zijn oren plat en is hij duidelijk minder enthousiast en ook dat is hondentaal. Maar een dreiging wat grommen is zou ik op geen enkel moment van hem pikken, nu niet en nooit niet. En een hond is pas fijn een hond als zijn situatie duidelijk is en er een duidelijke leider in zijn roedel is die geen nonsens accepteert...
Er is wel een verschil tussen niet leuk vinden en niet leuk vinden hoor. Als jij te horen krijgt dat een familielid is overleden reageer je ook anders dan wanneer iemand je een klap op je bek geeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 21:08:34 #153
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81771911
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Dus jij accepteerd ook alles wat je voor je voeten geworpen krijgt op je werk bv?
Dat je alles maar moet slikken zonder weerwoord?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81771927
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus jij accepteerd ook alles wat je voor je voeten geworpen krijgt op je werk bv?
Zeg ik dat?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 21:10:44 #155
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81771985
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Volgens mij reageerde ik niet op jou.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81772012
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Volgens mij reageerde ik niet op jou.
Solly
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:13:32 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81772074
"Ik ben als een kind gebeten door een hond dus ik ben anti-hond "

Brilliante objectieve houding neem je daar aan, Tong. Mooi hoe je ook alle rationele argumenten opzij weet te duwen. Lange leve trauma's
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:15:24 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81772132
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen niet leuk vinden en niet leuk vinden hoor. Als jij te horen krijgt dat een familielid is overleden reageer je ook anders dan wanneer iemand je een klap op je bek geeft.
Ah en wanneer mag jouw hond van jou dan naar je grommen? Als je aan zijn voer komt? Als je zijn gebit wilt bekijken waaraan je denkt dat hij mogelijk pijn heeft? Als je dierenarts hem moet behandelen aan iets pijnlijks?

Wanneer ik of de dierenarts iets doe wat voor hem niet prettig is dan is dat wel altijd met zijn belang voorop en dus is het ook in zijn eigen belang dat hij die dingen gewoon goed toelaat.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:17:33 #159
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81772204
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mijn hond is geen mens en kan dingen ook niet beredeneren zoals wij dat kunnen. En als ik iets voor mijn voeten geworpen krijg dreig ik doorgaans ook niet meteen met bijten
pi_81772231
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Ah en wanneer mag jouw hond van jou dan naar je grommen? Als je aan zijn voer komt? Als je zijn gebit wilt bekijken waaraan je denkt dat hij mogelijk pijn heeft? Als je dierenarts hem moet behandelen aan iets pijnlijks?

Wanneer ik of de dierenarts iets doe wat voor hem niet prettig is dan is dat wel altijd met zijn belang voorop en dus is het ook in zijn eigen belang dat hij die dingen gewoon goed toelaat.
Alsof een hond kan beredeneren dat het trekken van een tand of het plaatsen van een chip voor zijn eigen bestwil is....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 22 mei 2010 @ 21:20:35 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81772302
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn hond is geen mens en kan dingen ook niet beredeneren zoals wij dat kunnen. En als ik iets voor mijn voeten geworpen krijg dreig ik doorgaans ook niet meteen met bijten
Een hond heeft dan ook geen stem om een discussie aan te gaan of wel?
Een hond kan laten merken dat hij het er niet mee eens door idd z'n oren plat te leggen of wanneer dat signaal genegeerd wordt te gaan grommen.
Een hond is zeer beperkt in z'n communicatieve functies, jij niet.
Dus door een hond een communicatieve beperking op te leggen is hetzelfde om jou voor met werk te zetten met een muilkorf op zodat je niet kan protesteren.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:35:43 #162
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81772816
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof een hond kan beredeneren dat het trekken van een tand of het plaatsen van een chip voor zijn eigen bestwil is....
Nee dat kan hij niet, dus bepaal ik dat voor hem. Maar het is niet bedoeling dat ik bij elke vervelende handeling die hij moet ondergaan een grommende hond of een hond in mijn arm heb hangen.
Gelukkig heb ik een hond die altijd genoeg vertrouwen in me heeft gehad en hij heeft nooit naar mij gegromd, laat staan gehapt.
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Een hond heeft dan ook geen stem om een discussie aan te gaan of wel?
Een hond kan laten merken dat hij het er niet mee eens door idd z'n oren plat te leggen of wanneer dat signaal genegeerd wordt te gaan grommen.
Een hond is zeer beperkt in z'n communicatieve functies, jij niet.
Dus door een hond een communicatieve beperking op te leggen is hetzelfde om jou voor met werk te zetten met een muilkorf op zodat je niet kan protesteren.
Als ik met hem wil spelen en hij legt zijn oren plat en zijn lichaamstaal geeft aan dat hij het niet leuk vind dan stoppen we.

Maar als hij bij de dierenarts is en een wond moet schoon gemaakt worden (bijvoorbeeld) dan is het toch wel heel prettig zowel voor hem als voor de dierenarts dat hij niet gaat dreigen als zijn lichaamshouding word genegeerd. Dan legt hij zijn kop onder mijn arm en ondergaat hij het gewoon.

Met als voordeel dat hij niet onder narcose hoeft of een muilkorf om hoeft.
Een hond moet functioneren in de maatschappij en het is aan mij als baas om te zorgen dat dat op een manier gebeurt waarop mijn hond zo min mogelijk overlast veroorzaakt en zo handelbaar mogelijk is. Een Duitse herder die denkt dat hij wat in kan brengen door te dreigen is geen optie
pi_81773119
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef Halcon het volgende:
Een wat uitgebreider artikel: http://www.fehmarn24.de/n(...)en-tante-775490.html
Even een paar quootjes:
quote:
Die Tante hatte sich während der Attacke im Garten befunden und nach eigenen Angaben nichts mitbekommen.

Erst als ein Hund mit Blutflecken am Hals zu ihr zurückgekehrt war, sei sie misstrauisch geworden.
quote:
Die Hunde lebten nach Angaben von Polizeioberkommissar Michael Becker ohne Wissen der Behörden bei der Frau. Es gab keinen Zwinger. Ein Nachbar, der mehrfach seinen Zaun wegen der Hunde reparieren musste, soll sich mehrere Male über die aggressiven Tiere beschwert haben.
quote:
Zuvor waren sie noch nicht auffällig geworden. Amtstierarzt Gunter Wolf sagte bei der Pressekonferenz, die Tiere hätten bei der Tat abnormales Verhalten offenbart. So hätten sie “ganz aggressiv“ in den Kopf gebissen und selbst kurz vor dem Tod nicht vom Opfer abgelassen.
Vooral dat laatste, wat ik eerder al zei: compleet dolgedraaid en doorbijten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:43:49 #164
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81774772
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Opvoeden helpt niet tegen de aard van het beestje. Het zit gewoon in de genen en je krijgt het er echt niet zomaar in een paar generaties uit gefokt. En als dat na veel tijd uiteindelijk wel lukt dan willen de zgn liefhebbers van het ras hem niet meer. Dan zoeken die weer een ander stoer ras.
Precies....die dieren zijn al jarenlang vals gefokt!
De meest valse vader moet met de meest valse moeder fokken
oftewel neuken!
En dan krijgen ze lekker valse puppies en van deze puppies nemen ze weer de meest valse pups
en ga zo maar door...dat krijg je er niet uit door een gedegen opvoeding hoor...
Zo'n hond is puur een tijdbom!

TZT kan hij wel of niet barsten dat risico neem je gewoon en men weet het zelf ook wel..met hun hij is zo lief he?
Ga toch schijten oid...

Voor die honden is het sneu! Ze worden gewoonweg zo gefokt...en zij ontgelden het toch op den duur...zag laatst een filmpje inzake deze honden waarbij er dus een een kogel door zijn kop kreeg...verdiend jazeker maar toch..vond ik het heel triest!
Het was niet nodig geweest nml...maar de mensch verziekt alles
Snollebolt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:01:33 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81775405
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Precies....die dieren zijn al jarenlang vals gefokt!
De meest valse vader moet met de meest valse moeder fokken
oftewel neuken!
En dan krijgen ze lekker valse puppies en van deze puppies nemen ze weer de meest valse pups
en ga zo maar door...dat krijg je er niet uit door een gedegen opvoeding hoor...
Zo'n hond is puur een tijdbom!

TZT kan hij wel of niet barsten dat risico neem je gewoon en men weet het zelf ook wel..met hun hij is zo lief he?
Ga toch schijten oid...

Voor die honden is het sneu! Ze worden gewoonweg zo gefokt...en zij ontgelden het toch op den duur...zag laatst een filmpje inzake deze honden waarbij er dus een een kogel door zijn kop kreeg...verdiend jazeker maar toch..vond ik het heel triest!
Het was niet nodig geweest nml...maar de mensch verziekt alles
Hier spreekt een kenniswonder
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:02:52 #166
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81775444
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hier spreekt een kenniswonder
Doe niet zo denigrerend jij dat verdien je niet nml
Snollebolt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:22:12 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81776122
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:02 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Doe niet zo denigrerend jij dat verdien je niet nml
Jij kent mij niet.
pi_81776442
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee dat kan hij niet, dus bepaal ik dat voor hem. Maar het is niet bedoeling dat ik bij elke vervelende handeling die hij moet ondergaan een grommende hond of een hond in mijn arm heb hangen.
Gelukkig heb ik een hond die altijd genoeg vertrouwen in me heeft gehad en hij heeft nooit naar mij gegromd, laat staan gehapt.
[..]
Dus niet raar dat een hond dat niet begrijpt en ook niet begrijpt dat jij dat doet voor zijn bestwil.
pi_81776624
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus niet raar dat een hond dat niet begrijpt en ook niet begrijpt dat jij dat doet voor zijn bestwil.
Honden begrijpen weinig volgens mij. Er zit geen gevoel ofzo bij.
pi_81776647
Te triest.
pi_81776660
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Honden begrijpen weinig volgens mij. Er zit geen gevoel ofzo bij.
Honden begrijpen best wel wat en het zijn geen domme beesten, maar vraag ze niet om zaken logisch te beredeneren...
pi_81776663
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Honden zijn te ver doorgefokte onbetrouwbare beesten, als het mis gaat dan worden ze afgemaakt, de baas kan vrolijk weer een volgende nemen.
pi_81776698
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Honden begrijpen best wel wat en het zijn geen domme beesten, maar vraag ze niet om zaken logisch te beredeneren...
Je moet honden niet behandelen als mensen.
pi_81776808
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:40 schreef aloa het volgende:

[..]

Je moet honden niet behandelen als mensen.
Een hond heeft op zijn tijd een flinke schop onder zijn donder nodig.
Met Bull Terriers ligt dat wat lastig.
pi_81776811
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze zijn niet dom, maar logisch beredeneren... kortom een hond heeft tanden en daar kan hij ernstige verwondingen mee veroorzaken bij mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')