quote:Bouwkundigen en of Natuurkundigen a.u.b. kunt u dit filmpje bekijken?
De vraag is uiteraard, wat zijn uw bevindingen en/of commentaar hierop?
beetje van je af trappen kunnen we allemaal, het filmpje debunken daarentegen is wat andersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:33 schreef Toryu het volgende:
Hij heeft wel lef om zichzelf met Feynman te vergelijken en daarna te beginnen over "so-called experts with their fancy equations". Geeft wel aan dat de maker van het filmpje niet echt weet waar hij mee bezig is, en dat hij zich vooral berust op wikipedia-wijsheden.
Hoe kwam het dat het dak versnelde? Zwaartekracht. Dit is namelijk een versnelling. het wordt niet voor niets in m/s^2 uitgedrukt. Dit betekent dus dat de valsnelheid toeneemt totdat de kritische snelheid bereikt is.
Ook dit hij geen enkele test die nabootst wat er werkelijk met het wtc gebeurde, maar dat lijkt me duidelijk.
Misschien had hij eerst eens 'lawine' in moeten tikken in youtube voordat hij aan zijn zinloze analyse begon. Volgens zijn conclusies zouden die namelijk niet bestaan.
Zie je niet over het hoofd dat een lawine vrij weinig tegenkomt onderweg behalve dan hoofdzakelijk een schuin aflopende helling van een berg?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:48 schreef Toryu het volgende:
Ok, dan wat beter geformuleerd maar zonder er een hele wetenschappelijke analyse van te hoeven maken:
Als zijn conclusie zou kloppen zouden lawines niet voor kunnen komen. Die zouden namelijk niet kunnen versnellen of toe kunnen nemen in massa, en daarmee afsterven voordat ze op gang zijn. Lawine's bestaan wel, en ze kunnen in massa en snelheid toenemen. Daarmee zijn de conclusies fout en filmpje debunked.
quote:zo beter?
Als je nog een videootje weet met een wat degelijkere analyse, waar bijvoorbeeld rekening wordt gehouden met impact (Newton's impact law) van iemand die begrijpt dat conservation of momentum niet geldt in dit geval (geen closed system), dan hoor ik het graag.
Jezelf les geven vanachter de computer en dan 13 jaar lang vliegen.quote:'Neppiloot leerde zichzelf vliegen op simulators'
- door Redactie op 22-05-2010 @ 18:29
De 41-jarige Zweedse piloot die medio maart al dertien jaar zonder geldig brevet bleek te vliegen, heeft zichzelf nachtenlang in het geheim getraind op vliegsimulators. Dat zegt de man zaterdag in een interview in De Telegraaf.
De piloot maakte gebruik van een valse Airline Transport Pilot Licence, dat nodig is om grote verkeersvliegtuigen te besturen. De man had wel een geldig Commercial Pilot Licence, bedoeld voor kleinere vliegtuigen, maar dat bleek bij zijn aanhouding verlopen.
De man zegt er altijd van te hebben gedroomd piloot te worden. Dat hij nooit zijn brevet haalde om grote verkeersvliegtuigen te mogen besturen, kwam omdat hij daar nooit geld voor had gehad, zegt hij in het interview.
De Zweed kon trainen op de simulators nadat hij een technicus van de SAS Flight Academy had ontmoet. De technicus werkte in de avonduren en de neppiloot zocht hem op zijn werk op. "Eerst bestudeerde ik de handleidingen en daarna zat ik voorzichtig aan de knoppen. In het begin wist ik niet eens hoe ik een motor moest starten."
Het trainen ging ruim een jaar door, in totaal zo'n vijftien tot twintig sessies van telkens drie uur. "Ik had aanleg. Mensen kunnen alles over me zeggen, kritiek op me hebben dat ik verkeerde, illegale dingen heb gedaan. Maar niemand kan me ontzeggen dat ik een aangeboren talent heb om een vliegtuig te besturen."
De Zweed flanste vervolgens met behulp van wat logo's en een computer zijn vliegbrevet in elkaar en solliciteerde bij de Italiaanse vliegmaatschappij Air One. "Ik dacht: als je solliciteert, moet je toch eerst tests doen om te zien of je echt kan vliegen. Dan zou ik mijn capaciteiten bewijzen." De neppiloot werd aangenomen en kon later zonder problemen bij andere bedrijven aan de slag.
De man werd op Schiphol in de kraag gevat nadat Zweden de Nederlandse autoriteiten had getipt dat het vliegbrevet van de man vals was. Hij stond op het punt een Boeing 737 met 101 passagiers van Schiphol naar de Turkse hoofdstad Ankara te vervoeren.
De neppiloot kreeg uiteindelijk van de politierechter in Haarlem een boete van tweeduizend euro opgelegd. Ook mag hij twaalf maanden niet vliegen. De man gaf na zijn arrestatie aan blij te zijn dat hij was betrapt.
Om een lang verhaal kort te maken had Obama Bin Laden die torens hoogst persoonlijk vanuit een vliegende schotel met een lazer straal omver kunnen blazen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:33 schreef Toryu het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee wil zeggen. Ik droeg het voorbeeld van de lawine alleen maar aan om aan te tonen dat de analyses en conclusies in de video niet echt waterdicht zijn. Een logische redenatie is vaak ook wat makkelijker te volgen. En zoals ik zei ben ik niet van plan om er een wetenschappelijke analyse van te maken. Dat heb ik al eens eerder geprobeerd hier, maar dat worden meestal niet echt vruchtbare discussies als de meest basale principes niet begrepen worden.
Ik ben ook niet echt bekend met momentum, binnen mijn vakgebied werken we voornamelijk met energie, kracht en traagheid. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer natuurlijk, maar als je met formules gaat gooien, gaat mijn voorkeur uit naar deze grootheden. Dan is het wat tastbaarder voor me.
ik geloof er geen fuck vanquote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jezelf les geven vanachter de computer en dan 13 jaar lang vliegen.
Dan lijkt het me wel duidelijk dat mensen die les hebben gehad van een instructeur ook niet veel moeite hebben om een gekaapt vliegtuig in een 400 meter hoog gebouw te vliegen.
Interessante theorie... Maar kun je het fenomeen hetgeen jij beschrijft ook op enigerlei wijze aantonen middels natuurkundig proef? linkje mag ook natuurlijk..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:40 schreef Toryu het volgende:
Maarrrr.... A is onderhevig aan zwaartekracht. Dit betekent dus dat A geen constante snelheid, maar een toenemende snelheid heeft.
Daarnaast is B niet in staat om de volledige impactkracht te absorberen (anders was het wtc wel overeind blijven staan) en krijgt dus een bepaalde snelheid. Hierdoor klappen A+B op C, en een fractie later, A+B+C op D. Dat bedoelde ik dus met lawine.
Als het 'lower block' geen weerstand zou geven, was het 'upper block' wel in vrije val (en dus met toenemende snelheid) naar beneden gekomen. Nu bleef de snelheid gelijk kennelijk gelijk, het lower block geeft dus wel weerstand, maar niet genoeg om de kettingreactie te stoppen.
Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat geval 1 alleen in theorie bestaat.quote:De wet van behoud van impuls gebruiken we als we kijken naar botsingen. Er zijn drie soorten botsingen:
1. Volkomen elastisch
Geen energieverlies, dus (Ek, a + Ek, b)begin = (Ek, a + Ek, b)eind. Zoals je misschien wel weet staat Ek voor kinetische energie, oftewel bewegingsenergie. Formule: Ek = ½mv2
2. Volkomen onelastisch
Wel energieverlies (bijvoorbeeld in de vorm van warmte). De eindsnelheden van beide botsende voorwerpen zijn gelijik; beide voorwerpen gaan als één geheel 'verder'.
3. Tussenvormen
Wel energieverlies (bijvoorbeeld in de vorm van warmte), en er geldt dat de eindsnelheden van de twee botsende ongelijk zijn.
Er zijn natuurlijk wel modellen opgemaakt over de instorting zelf (wat NIST niet onderzocht heeft) gemaakt door mensen die een heel stuk slimmer zijn dan wij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Interessante theorie... Maar kun je het fenomeen hetgeen jij beschrijft ook op enigerlei wijze aantonen middels natuurkundig proef? linkje mag ook natuurlijk..
Heb de links nog niet bekeken maar ik neem aan dit zijn papers van bouwkundigen correct?quote:Op zondag 23 mei 2010 12:13 schreef gorggg het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel modellen opgemaakt over de instorting zelf (wat NIST niet onderzocht heeft) gemaakt door mensen die een heel stuk slimmer zijn dan wij.
Zie bijvoorbeeld:
- What Did and Did not Cause Collapse of WTC Twin Towers in New York Bazant, Le, Greening & Benson. Journal of Engineering Mechanics ASCE 134 (2008)
- Mechanics of Progressive Collapse: Learning from World Trade Center and Building Demolitions Bazant, Verdure. Journal of Engineering Mechanics ASCE 133 (2007): pp. 308–319
- Discussion and replies to June 2006 Bazant & Verdure paper
- Structural Engineer Keith Seffen's mathematical model of WTC tower progressive collapse Journal of Engineering Mechanics, Vol. 134, No. 2, February 2008
- Dr. Frank Greening's paper on the Collapses
Je bergrijpt NIKS van natuurkunde, je doet alleen maar alsof. Daarnaast vraag je continu om bewijzen, en als ze dan gegeven worden lees je ze niet.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:54 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Heb de links nog niet bekeken maar ik neem aan dit zijn papers van bouwkundigen correct?
Bouwkunde is gebaseerd op de fysica/natuurkunde
In hoofdlijnen behandelen we de volgende onderwerpen binnen de fysica, corrigeer me als er een heb nagelaten (ik bedoel ook in hoofdlijnen).
Eigenschappen van de materie
Optica
Krachten
Druk
Arbeid en energie
Elektriciteit
Magnetisme
Mechanica
Kernfysica
Kinematica
Kinematica in meerdere dimensies
Rotatie dynamica
Dynamica
Trillingen
Golven
Zou je mij kunnen zeggen wat jij zelf begrijpt vd ineenstorting en deze zouden kunnen verklaren op 9/11? en de wijze waarop de ineen stortingen plaats vonden?
Ik sta namelijk zelf voor een stuk minder moeilijk vraagstuk, gezien ik de officiële onderzoeken niet geloof.
De rede daarvoor is te verklaren volgens wat in de fysica genoemd wordt de "Wet van behoud van impuls" zoals eerder beschreven..
Dus dat zou eerst ontkracht moeten worden, en dat is dusver door niemand nog gedaan..
Ik ga nu naar buiten, het zonnetje schijnt![]()
kun jij de bijna complete verpulvering van het beton,marmer, staal etc verklaren..?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:39 schreef Toryu het volgende:
En ik werk dan meestal met metalen, ik kan wel een aardige inschatting maken van wat er gebeurd met beton onder bepaalde belasting en omstandigheden.
Er is geen complete verpulvering van beton, marmer, staal etc.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
kun jij de bijna complete verpulvering van het beton,marmer, staal etc verklaren..?
is er ooit in de geschiedenis een steel-framed building verpulverd, zonder hulp van explosieven..?
hoe verklaar je dat de ene steelframed toren een urenlang inferno overleeft (o.a. windsor tower ) en de andere (wtc 1 en 2) na een relatief milde brand compleet instorten..? welke verschillen in constructie zijn daarvoor verantwoordelijk?
Heb je wel eens zo'n uitgebrand bedrijfspand gezien waarbij het stalen geraamte er boven uit stak, en helemaal verbogen was? Is misschien vreemd op het eerste gezicht, want staal brandt niet, en er komen bij een brand ook geen hogere krachten op een constructie. Het punt is dat staal zijn sterkte verliest bij hogere temperatuur, en dus een stuk makkelijker verbuigt en instort.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:24 schreef Orwell het volgende:
kun jij de bijna complete verpulvering van het beton,marmer, staal etc verklaren..?
is er ooit in de geschiedenis een steel-framed building verpulverd, zonder hulp van explosieven..?
hoe verklaar je dat de ene steelframed toren een urenlang inferno overleeft (o.a. windsor tower ) en de andere (wtc 1 en 2) na een relatief milde brand compleet instorten..? welke verschillen in constructie zijn daarvoor verantwoordelijk?
asymetrische schade van grote brokstukken maken de keurige, rechtstandige instorting alleen maar verdachter..quote:Op zondag 23 mei 2010 15:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Er is geen complete verpulvering van beton, marmer, staal etc.
Dat iets in het verleden nooit is gebeurd, wil nog niet zeggen dat het nooit kan gebeuren. Er waren ook nog nooit twee vliegtuigen opzettelijk in 400m hoge kantoorgebouwen gevlogen.
Bij de Windsor tower is geen vliegtuig naar binnen gevlogen of de fundering verzwakt door grote brokstukken.
Dat je 90% van Tory zijn post negeert is ook wel veelzeggend.
Waarom zouden de brokstukken symetrisch moeten zijn?quote:Op zondag 23 mei 2010 16:07 schreef Orwell het volgende:
[..]
asymetrische schade van grote brokstukken maken de keurige, rechtstandige instorting alleen maar verdachter..
mini-nukes is voor mij de enige plausibele verklaring.
hoe anders de 700+ kankergevallen onder first responders (and counting) te verklaren..
evenals de getuigenissen van mensen wier huid als vellen aan hun lichaam hing...precies als in hiroshima.
en, pyroclastische wolken-formaties tijdens de collapse, slechts voorkomend bij vulkaan-uitbarstingen en nucleaire explosies...
etc etc
http://www.saunalahti.fi/wtc2001/evidence.htm
Je hebt dus een apparaat midden in new york, die 200 keer (!!) zo warm is als onze zon, en niemand die het merkt?quote:Pulverization of 99% of concrete into ultra fine dust as recorded by official studies. Concrete dust was created instantly throughout the towers when the fusion device million degree heat rapidly expanded water vapour 1000-fold in the concrete floors.
brokstukken hoeven niet symetrisch te zijn.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom zouden de brokstukken symetrisch moeten zijn?
Als er een minu nuke is gebruikt, waarom zijn er dan maar 700 kankergevallen? Zoiets zou maanden lang effect hebben op de mensen in een grote straal. Dat moeten er dan veel meer dan 700 zijn. Eerder het 10 voudige.
Interessant woord "pyroclastische wolken" maar die ontstaan alleen bij vulkaan uitbarstingen. Niet bij een nucleaire explosie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |