Hij heeft er dus waarschijnlijk mee lopen rommelen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:15 schreef pisnicht het volgende:
Wat heeft het bijschrijven nou te maken met dat verhaal over die vriend...
Door geld op je rekening te storten?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:16 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Hij heeft er dus waarschijnlijk mee lopen rommelen..
Door er geld op te storten?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:16 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ik beschik dus over helemaal niets, daar is die ''vriend'' dus mee vandoor gegaan vermoed ik, ik schrik me alleen dood omdat ik dit niet had verwacht, ik weet helemaal niets van dit verhaal af zeg maar..quote:
Ik zou het direct terugboeken met de naam "Nijmegen", dat zal hem leren!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:16 schreef Nieloz het volgende:
[..]
nee dat is automatische incassoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
overboeken kun je toch gewoon terugboeken vanaf de andere kant?
Ah ok, lekkere vriend dan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:18 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ik beschik dus over helemaal niets, daar is die ''vriend'' dus mee vandoor gegaan vermoed ik, ik schrik me alleen dood omdat ik dit niet had verwacht, ik weet helemaal niets van dit verhaal af zeg maar..
Door fraude-geld te storten en dat daarna cash op te nemen waarschijnlijk. Een bekende scam waar vooral jongeren graag hun pinpas voor beschikbaar stellen ("want er staat toch niks op") voor een paar euro's. En vervolgens duizenden euro's terug moeten betalen wegens meewerken aan fraude.quote:
ik ga de mijne meteen kwijtmakenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:19 schreef D. het volgende:
Zo zie je maar mensen, let goed op je pinpas.
Voor je het weet stort er iemand geld op je rekening
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:19 schreef D. het volgende:
Ja, maar nu wil de eigenaar van het geld het dus terug, en DAT heb ik niet, ik wist niet eens dat het er op heeft gestaan want mijn afschriftjes moeten nog binnenkomen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:19 schreef D. het volgende:
waar woon je? ik heb net de loterij gewonnenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ga de mijne meteen kwijtmaken
*slingert pinpas uit raam*
m'n adres staat in je pmquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waar woon je? ik heb net de loterij gewonnen
En toch ga jij het terugbetalen!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja, maar nu wil de eigenaar van het geld het dus terug, en DAT heb ik niet, ik wist niet eens dat het er op heeft gestaan want mijn afschriftjes moeten nog binnenkomen..
Ga straks eerst even naar de bank en bekijk je saldo. Misschien staat er gewoon 650 euro op..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja, maar nu wil de eigenaar van het geld het dus terug, en DAT heb ik niet, ik wist niet eens dat het er op heeft gestaan want mijn afschriftjes moeten nog binnenkomen..
Ja maar ik wist hier niks van?!?!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Door fraude-geld te storten en dat daarna cash op te nemen waarschijnlijk. Een bekende scam waar vooral jongeren graag hun pinpas voor beschikbaar stellen ("want er staat toch niks op") voor een paar euro's. En vervolgens duizenden euro's terug moeten betalen wegens meewerken aan fraude.
dus die vriend had je pincode ook nog eens?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:23 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja maar ik wist hier niks van?!?!
Ik wist hier echt niks van!
Dus in de tussentijd dat er 650,- op je rekening heeft gestaan, heb je het opgemaakt? handig..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:20 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Zodra ik mijn pinpas terug heb heb ik bij de bank zelf mijn saldo gecheckedquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:24 schreef D. het volgende:
Maar als je je afschrift nog niet hebt gehad dan heb je dus alleen het briefje van de bank?
Hoe weet je dan dat je het niet hebt?
internetbankierenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:24 schreef D. het volgende:
Maar als je je afschrift nog niet hebt gehad dan heb je dus alleen het briefje van de bank?
Hoe weet je dan dat je het niet hebt?
Ja dat wist hij, het was echt een hele goede vriend.. achteraf een hele slimme oplichter..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:23 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Ga straks eerst even naar de bank en bekijk je saldo. Misschien staat er gewoon 650 euro op..
Wist die vriend (of is het meer een vage bekende) je pincode?
Lol, laat dat een les zijn om niet zomaar iedereen in een dronken bui je pincode te geven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja dat wist hij, het was echt een hele goede vriend.. achteraf een hele slimme oplichter..
En hoe weet je dan dat je het wel hebt gehad?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:26 schreef Nieloz het volgende:![]()
[..]
Zodra ik mijn pinpas terug heb heb ik bij de bank zelf mijn saldo gechecked
Ik heb eerder het idee dat het hier om een tekortkoming van jou gaat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja dat wist hij, het was echt een hele goede vriend.. achteraf een hele slimme oplichter..
lutserquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:27 schreef Nieloz het volgende:
[..]
wie heeft dat tegenwoordig nietquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:29 schreef D. het volgende:
[..]
Denk dat ie dat niet heeft, aan zijn verhaal te zien
negeriaanquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:23 schreef postmortum het volgende:
was je vriend een negeriaan ?
maar wel een 'vriend' die z'n pincode weet, volgens mij heeft hij ook het buskruit uiotgevondenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:29 schreef D. het volgende:
[..]
Denk dat ie dat niet heeft, aan zijn verhaal te zien
Dat was dus na 1 Mei?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:26 schreef Nieloz het volgende:![]()
[..]
Zodra ik mijn pinpas terug heb heb ik bij de bank zelf mijn saldo gechecked
ik schat mbo ict niveau 2quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar wel een 'vriend' die z'n pincode weet, volgens mij heeft hij ook het buskruit uiotgevonden
Niet fokken met ICT niveau 2!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
TS is dom geweest.quote:
Politie zegt dat als ik hem vergeten was en hij de intensie had hem terug te geven dat het geen stelen is en ik geen aangifte kan doen hier van :")quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:31 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Dat was dus na 1 Mei?
Even aangifte doen dus.
TS is een homoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:40 schreef TimKuik het volgende:
[..]
TS is dom geweest.
Hij heeft een "vriend" zijn pinpas + pincode gegeven.
Toen hij hem terug kreeg was er niks van zn rekening af, hij had z'n saldo gechecked.
Nu loopt de bank te zeiken dat ze 650 euro terug willen wat er onrechtmatig bijgeschreven is.
TS is waarschijnlijk genaait door die "vriend", die heeft nu 650 euro in de pocket.
Tuurlijk wel nerdquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:41 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Politie zegt dat als ik hem vergeten was en hij de intensie had hem terug te geven dat het geen stelen is en ik geen aangifte kan doen hier van :")
ja en jij zegt dat tegen de poliitie , je moet gewoon zeggen dat je pinpas ontvreemd is , je bent echt een stuk klophoutquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:41 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Politie zegt dat als ik hem vergeten was en hij de intensie had hem terug te geven dat het geen stelen is en ik geen aangifte kan doen hier van :")
Ik ga vanmiddag even langs het bureau, de mevrouw aan de telefoon vertelde mij in ieder geval dat ik hem strafrechtelijk niet kon aanpakkenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:43 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Tuurlijk wel nerd, als hij daadwerkelijk fraude gepleegd heeft met je pas.
wel hoor , je hebt hem ter goeder trouw je pinpas geleerd , hij heeft daar fraude mee geleend. Neem eens contact op met tussenpersoon van de vezekering . Leg de situatie uit en en vraag of je rechtsbijstand in je verzekering hebt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:45 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag even langs het bureau, de mevrouw aan de telefoon vertelde mij in ieder geval dat ik hem strafrechtelijk niet kon aanpakken
Thanks voor de tip, ik ga ook even overleggen met mijn ouders wat ik nu het beste kan doen enzo..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:48 schreef postmortum het volgende:
[..]
wel hoor , je hebt hem ter goeder trouw je pinpas geleerd , hij heeft daar fraude mee geleend. Neem eens contact op met tussenpersoon van de vezekering . Leg de situatie uit en en vraag of je rechtsbijstand in je verzekering hebt.
Maar je kreeg hem dus terug na 1 Mei?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:49 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, ik ga ook even overleggen met mijn ouders wat ik nu het beste kan doen enzo..
Ja, 11 mei heb ik hem terug gekregen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:50 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Maar je kreeg hem dus terug na 1 Mei?
Waar ken je die vriend van?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:52 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja, 11 mei heb ik hem terug gekregen..
Je weet waar hij woont dus enzo? Hoe oud is hij?quote:
Nou, en het is hem gelukt..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:54 schreef zomermuis het volgende:
Aangifte bij de politie doen, ze hebben waarschijnlijk onrechtmatig geld weten over te boeken van die rekening naar jouw rekening
en vervolgens met jou pasje eraf geprobeerd het er af te halen
lekkere vrienden heb jij
Zeewolde, hij is bijna 19 jaar nu..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:55 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Je weet waar hij woont dus enzo? Hoe oud is hij?
Hij woont bij zijn ouders nog?quote:
Nee, hij woont als het goed is op zichzelf.. Ik wist hier niks van.. Hij zei dat ik mijn pinpas heb laten vallen uit mijn portemonnee en hij hem wou teruggeven maar heeft dit niet gedaan, waarschijnlijk heeft hij gewoon al die tijd mijn pincode onthouden en met nu de intense mij voor deze praktijken te gebruiken..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Hij woont bij zijn ouders nog?
Je bent dus in ieder geval als katvanger gebruikt bekijk dit maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Mijn bank is maandag pas weer openquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:59 schreef TimKuik het volgende:
Maar dat word dus even naar de politie gaan dus. Als ik jou was zal ik nu even gaan (maar eerst langs de bank voor die afschriften enzo). Misschien heeft ie wel meer misbruik gemaakt van je pas.
ik schreef dat , omdat ik het jammer vind , normaal gesproken speurden dit soort lieden opquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:59 schreef TimKuik het volgende:
Doe ik ook niet, ik vroeg alleen of TS wist waar hij woonde, en wou even weten of de dader verantwoordelijk is voor zijn daden (lees: 18 jaar of ouder is).
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon afquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Hij woont bij zijn ouders nog?
Je bent dus in ieder geval als katvanger gebruikt bekijk dit maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Ik wist in ieder geval niets van wat hij met mijn pas heeft gedaan, alleen dat ik hem zou hebben laten vallen, en hij hem gewoon weer zou terugsturen.. Thats allquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:03 schreef postmortum het volgende:
[..]
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon af
http://extra.abnamro.nl/kantorenboek/quote:
Thanks voor je hulp tim! Zodra mijn vader thuis is ga ik hem dit direct even vertellen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:05 schreef TimKuik het volgende:
[..]
http://extra.abnamro.nl/kantorenboek/
Hier kan je de dichtstbijzijnde ABN vinden die op Zaterdag open is. Ik raad je aan even met je ouders langs te gaan.
Noem me maar Meneer Tim.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:06 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Thanks voor je hulp tim! Zodra mijn vader thuis is ga ik hem dit direct even vertellen..
Zal ik zeker doen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:07 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Suc6, laat maar horen hoe het afloopt.
Ja en?! Je was je pinpas kwijt, iemand anders had hem in bezit, en jij hebt niet je pas laten blokkeren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:23 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja maar ik wist hier niks van?!?!
Ik wist hier echt niks van!
Da's een zwarte Nigeriaan!quote:
Geleend i.p.v. geleerd neem ik aan? Dat mag alleen al niet van je bank, je pinpas is persoonlijk, mag je niet uitlenen. En je pincode ook niet. Doe je dat wel, ben je zelf volledig verantwoordelijk voor alle schade.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:48 schreef postmortum het volgende:
[..]
wel hoor , je hebt hem ter goeder trouw je pinpas geleerd , hij heeft daar fraude mee geleend. Neem eens contact op met tussenpersoon van de vezekering . Leg de situatie uit en en vraag of je rechtsbijstand in je verzekering hebt.
Ja!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:03 schreef postmortum het volgende:
[..]
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon af
Je leest het verkeerd, die "vriend" had zijn pas, dus ook de naam die op de pas stond. Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat die "vriend" een valse advertentie op Marktplaats heeft gezet en TS zijn rekeningnummer gebruikt heeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:17 schreef gateway het volgende:
wel raar, normaal gaat een boeking niet eens door als naam & rekeningnummer niet overeenkomen?
Hier weet ik zelf niets van..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:17 schreef gateway het volgende:
wel raar, normaal gaat een boeking niet eens door als naam & rekeningnummer niet overeenkomen?
Pincode is inderdaad dom, maar ik was toen nog een stuk jonger, mijn pinpas is achteraf gewoon uit mijn portemonnee gestolen, en ik nam hem in vertrouwen omdat hij hem zou teruggeven wat hij dus ook heeft gedaan..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja!
Leent z'n pas uit, maakt geen melding hiervan, maakt z'n pincode bekend, en heeft een fraudeur mogelijkheden gegeven...
Een smerige rat, het is gewoon een nederlander.. het liefst steek ik nu zijn huis in de fik terwijl die slaapt..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:23 schreef dpgargoyle het volgende:
Wat een klootzak, die "vriend". Ik zou hem afmaken in een donker steegje.
Wat voor gozer is het eigenlijk? Een mocro of een kamper?
Een kamper dus. Tsja, ik zou hem echt aanpakken als ik jou was. Zeg hem gewoon dat als hij je niet snel terugbetaalt, dit hele vervelende consequenties voor hem gaat hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:30 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Een smerige rat, het is gewoon een nederlander.. het liefst steek ik nu zijn huis in de fik terwijl die slaapt..
En toen je jonger was wist je ook niet dat je je pincode geheim moet houden?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:21 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Pincode is inderdaad dom, maar ik was toen nog een stuk jonger
Je pincode aan iemand geven is natuurlijk oliedom, maar het is geen vrijbrief voor die ander om er dan maar meteen misbruik van te maken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En toen je jonger was wist je ook niet dat je je pincode geheim moet houden?
Gelukkig waarschuwt men je al voor pinpasfraude; en staat er ook op het briefje waarop je je pincode krijgt, in vetgedrukte letters:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:54 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Je pincode aan iemand geven is natuurlijk oliedom, maar het is geen vrijbrief voor die ander om er dan maar meteen misbruik van te maken.
Heb jij nooit iets uitgeleend aan een goede vriend of familielid? Je auto ofzo? En stel dat die auto dan ineens blijkt te zijn gebruikt als vluchtvoertuig tijdens een bankoverval en jij er door de politie op aangekeken wordt? Zeg je dan ook "eigen schuld, dikke bult, had ik m'n auto maar niet uit moeten lenen aan die goeie vriend/familielid"?
Ok, ik weet ook wel, het is niet helemaal vergelijkbaar. Maar we doen allemaal weleens iets doms met onvoorziene consequenties. En jongeren moeten nu eenmaal nog veel leren.
Bedankt voor je tips, doet me goed!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Een kamper dus. Tsja, ik zou hem echt aanpakken als ik jou was. Zeg hem gewoon dat als hij je niet snel terugbetaalt, dit hele vervelende consequenties voor hem gaat hebben.
Overigens, de politie kan hier niks voor je betekenen, omdat de politie nooit iets voor de burger kan betekenen. Mensen die op de politie vertrouwen om hun problemen op te lossen, trekken altijd aan het kortste eind. Sad but true.
Toch kan het zeker geen kwaad om aangifte te doen, zodat je sterker staat in een eventueel vervolg. De politie zal dit in eerste instantie weigeren, want elke extra aangifte stuwt de criminaliteitscijfers omhoog, waardoor haar disfunctioneren steeds duidelijker wordt. Aangifte doen is dus niet in het belang van de politie. Maar jij hebt er gewoon recht op om aangifte te doen, dus zeg heel stellig dat je het politiebureau niet eerder zal verlaten voordat je aangifte van diefstal/oplichting hebt gedaan. En neem inderdaad wat mensen mee (je vader enzo), dat zet wat meer druk op de ketel.
Ts zit met zijn handen in het haar afvragend wat te doen, jij zit toch echt verkeerd met je standpunt..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:44 schreef Flashwin het volgende:
TS heeft geld dat niet van hem was opgemaakt en verzint vervolgens een of ander bullshit verhaal erom heen. Zet dit op een groot internetforum om te kijken of het geloofwaardig overkomt.
Helaas, je moet echt met iets beters komen.
Dat geld terugbetalen en stoppen met liegen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:45 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ts zit met zijn handen in het haar afvragend wat te doen
Als jouw conclusie die je trekt de waarheid zou zijn zou dit inderdaad de oplossing zijn.. Maar dat is het niet..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dat geld terugbetalen en stoppen met liegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |