Waar ken je die vriend van?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:52 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja, 11 mei heb ik hem terug gekregen..
Je weet waar hij woont dus enzo? Hoe oud is hij?quote:
Nou, en het is hem gelukt..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:54 schreef zomermuis het volgende:
Aangifte bij de politie doen, ze hebben waarschijnlijk onrechtmatig geld weten over te boeken van die rekening naar jouw rekening
en vervolgens met jou pasje eraf geprobeerd het er af te halen
lekkere vrienden heb jij
Zeewolde, hij is bijna 19 jaar nu..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:55 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Je weet waar hij woont dus enzo? Hoe oud is hij?
Hij woont bij zijn ouders nog?quote:
Nee, hij woont als het goed is op zichzelf.. Ik wist hier niks van.. Hij zei dat ik mijn pinpas heb laten vallen uit mijn portemonnee en hij hem wou teruggeven maar heeft dit niet gedaan, waarschijnlijk heeft hij gewoon al die tijd mijn pincode onthouden en met nu de intense mij voor deze praktijken te gebruiken..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Hij woont bij zijn ouders nog?
Je bent dus in ieder geval als katvanger gebruikt bekijk dit maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Mijn bank is maandag pas weer openquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:59 schreef TimKuik het volgende:
Maar dat word dus even naar de politie gaan dus. Als ik jou was zal ik nu even gaan (maar eerst langs de bank voor die afschriften enzo). Misschien heeft ie wel meer misbruik gemaakt van je pas.
ik schreef dat , omdat ik het jammer vind , normaal gesproken speurden dit soort lieden opquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:59 schreef TimKuik het volgende:
Doe ik ook niet, ik vroeg alleen of TS wist waar hij woonde, en wou even weten of de dader verantwoordelijk is voor zijn daden (lees: 18 jaar of ouder is).
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon afquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Hij woont bij zijn ouders nog?
Je bent dus in ieder geval als katvanger gebruikt bekijk dit maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Ik wist in ieder geval niets van wat hij met mijn pas heeft gedaan, alleen dat ik hem zou hebben laten vallen, en hij hem gewoon weer zou terugsturen.. Thats allquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:03 schreef postmortum het volgende:
[..]
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon af
http://extra.abnamro.nl/kantorenboek/quote:
Thanks voor je hulp tim! Zodra mijn vader thuis is ga ik hem dit direct even vertellen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:05 schreef TimKuik het volgende:
[..]
http://extra.abnamro.nl/kantorenboek/
Hier kan je de dichtstbijzijnde ABN vinden die op Zaterdag open is. Ik raad je aan even met je ouders langs te gaan.
Noem me maar Meneer Tim.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:06 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Thanks voor je hulp tim! Zodra mijn vader thuis is ga ik hem dit direct even vertellen..
Zal ik zeker doen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:07 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Suc6, laat maar horen hoe het afloopt.
Ja en?! Je was je pinpas kwijt, iemand anders had hem in bezit, en jij hebt niet je pas laten blokkeren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:23 schreef Nieloz het volgende:
[..]
Ja maar ik wist hier niks van?!?!
Ik wist hier echt niks van!
Da's een zwarte Nigeriaan!quote:
Geleend i.p.v. geleerd neem ik aan? Dat mag alleen al niet van je bank, je pinpas is persoonlijk, mag je niet uitlenen. En je pincode ook niet. Doe je dat wel, ben je zelf volledig verantwoordelijk voor alle schade.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:48 schreef postmortum het volgende:
[..]
wel hoor , je hebt hem ter goeder trouw je pinpas geleerd , hij heeft daar fraude mee geleend. Neem eens contact op met tussenpersoon van de vezekering . Leg de situatie uit en en vraag of je rechtsbijstand in je verzekering hebt.
Ja!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:03 schreef postmortum het volgende:
[..]
is ts nu medeplichtig aan fraude eigenlijk? Aangezien hij ter goeder trouw gehandeld heeft lijkt mij dat niet , maar ik vraag me dat gewoon af
Je leest het verkeerd, die "vriend" had zijn pas, dus ook de naam die op de pas stond. Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat die "vriend" een valse advertentie op Marktplaats heeft gezet en TS zijn rekeningnummer gebruikt heeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:17 schreef gateway het volgende:
wel raar, normaal gaat een boeking niet eens door als naam & rekeningnummer niet overeenkomen?
Hier weet ik zelf niets van..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:17 schreef gateway het volgende:
wel raar, normaal gaat een boeking niet eens door als naam & rekeningnummer niet overeenkomen?
Pincode is inderdaad dom, maar ik was toen nog een stuk jonger, mijn pinpas is achteraf gewoon uit mijn portemonnee gestolen, en ik nam hem in vertrouwen omdat hij hem zou teruggeven wat hij dus ook heeft gedaan..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja!
Leent z'n pas uit, maakt geen melding hiervan, maakt z'n pincode bekend, en heeft een fraudeur mogelijkheden gegeven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |