abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81751290
Google heeft grote plannen met jouw televisie.
De internet-gigant wil namelijk alle multimedia-bronnen samenbrengen op dat ene apparaat.

Het idee achter Google TV is dat webapplicaties zoals Youtube en Twitter net zo makkelijk te benaderen zijn als tv-zenders, en dat alles volledig transparant benaderbaar.

Op dit moment worden er televisies, blu-ray speler en set-top boxen ontwikkeld met Google TV ingebouwd. Voor de noodzakelijk verbinding met het internet zijn wifi en Ethernet aansluitingen aanwezig; digitale tv-ontvangers worden via HDMI aangesloten. Het Google TV platform is gebouwd op Android 2.1, wat ook voor smartphones wordt toegepast. De browser om internet-content te bekijken is (natuurlijk) Google Chrome, mèt Flash video ondersteuning.

Om dit mogelijk te maken heeft Google een samenwerking gezocht met fabrikanten die stuk voor stuk in hun eigen branche zeer sterk vertegenwoordigd zijn: Sony, Intel, Logitech en Best Buy.
Google zorgt voor de software, Intel voor de electronica, Sony bouwt deze in haar apparatuur, Logitech zorgt voor geschikte afstandsbedieningen en de losse kastje, Best Buy gaat de apparatuur (in de VS) verkopen.

Volgens Google - en haar partners - is Google TV een nieuwe ervaring voor televisie dat de tv zoals je die al kent combineert met de vrijheid en kracht van het internet. Hiermee krijg je toegang tot miljoenen entertainment kanalen in je huiskamer.
De televisie is dan niet alleen maar geschikt voor video: in combinatie met Google tv kan het ook een foto slideshow tonen, als game console dienen, een muziekspeler, en nog meer.

Nieuw - of gewoon wat anders?
Met het enthousiasme wat we van Google gewend zijn lijkt Google TV dè ontwikkeling waar iedereen op heeft zitten te wachten. Maar als je om je heen kijkt zijn er al diverse tv fabrikanten die aan de slag zijn met online content op de tv, zoals Samsung’s Internet@TV en Philips‘ NET-TV. En er is al hele mooie software om allerlei online multimedia op je tv te kijken, zoals Boxee.

Toch heeft Google TV potentieel. Ze richten zich niet op één apparaat of merk, maar meer op de oplossing zelf. Het platform zelf (Android en Chrome) heeft zich al bewezen in de mobiele markt, en het is open source waardoor techneuten direct aan de slag kunnen om de diensten eromheen te optimaliseren. Google biedt hiervoor nu al ondersteuning; als consument hoef je dus niet te wachten tot de fabrikant een keertje jouw favoriete website opneemt in de diensten.

De losse Google TV box moet ook naadloos gaan passen tussen je bestaande AV installatie.
Gevaren zijn er ook: naast de bestaande concurrentie moeten Google & partners goed naar zichzelf kijken om in één keer een goed werkend platform neerzetten. Bij smartphones worden aanloop-problemen nog wel vergeven, voor televisies gelden andere regels…

Bron: http://www.avblog.nl/goog(...)utionair-veranderen/
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:29:53 #2
304187 Neillion
nevertheless sharp as always
pi_81751328
het beste idee dat google ooit gehad heeft:
pi_81752639
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:29 schreef Neillion het volgende:
het beste idee dat google ooit gehad heeft:
[ afbeelding ]
Ik kom er ook net achter dat ie ook echt werkt.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 08:31:26 #4
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_81752657
Google Wave
  zaterdag 22 mei 2010 @ 08:45:25 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81752784
Schijnbaar zien een aantal grote bedrijven het als de toekomst van internet dat het allemaal point en click wordt, om dan alles voorgekauwd naar je toe te laten komen. We zien het al met de I-Pad van Apple, geen toetsenbord. Dus niet fokken maar geproduceerde rotzooi slikken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81752793
zo revolutionair is het toch helemaal niet, met sataliet kan je ook al zwaar veel zendeers krjigen.
Als ze dat gewoon wat uitbreiden heb je geen anti-privacy kastje van google nodig.
pi_81752810
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 08:47 schreef RodeBril het volgende:
zo revolutionair is het toch helemaal niet, met sataliet kan je ook al zwaar veel zendeers krjigen.
Als ze dat gewoon wat uitbreiden heb je geen anti-privacy kastje van google nodig.
Het gaat niet alleen om het aantal zenders. Nieuwe content zoals video-on-demand en diensten zoals PVR die gestreamt gaat worden naar meerdere apparaten. Wat heb je aan 100+ zenders als je daar toch niet naar kijkt.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 08:50:22 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_81752819
Nog een kastje bij de tv, nog meer draden. En ik wil helemaal niet internetten op tv of Twitteren of weet ik wat, internetten heb ik een laptop en pc voor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:00:52 #9
45206 Pietverdriet
pi_81752910
Tja, heb hier ook een TV waar je joetoep op kan kijken, maar doe dat nooit. Ik denk dat het armoede is dat internet op je TV, lekker met het hele gezin internetten op de bank..
pi_81752931
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, heb hier ook een TV waar je joetoep op kan kijken, maar doe dat nooit. Ik denk dat het armoede is dat internet op je TV, lekker met het hele gezin internetten op de bank..
ja en laat het nou zijn dat ze jewtube net gigantisch verneukt hebben. Mag je gezellig eerst reclame kijken voordat het trieste jewtube videotje begint.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:05:36 #11
45206 Pietverdriet
pi_81752960
Volgens mij hebben we een nieuwe trol
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:24:51 #12
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_81753979
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 08:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Schijnbaar zien een aantal grote bedrijven het als de toekomst van internet dat het allemaal point en click wordt, om dan alles voorgekauwd naar je toe te laten komen. We zien het al met de I-Pad van Apple, geen toetsenbord. Dus niet fokken maar geproduceerde rotzooi slikken
Inderdaad, en geleidelijk aan meer content samenbrengen bij de gevestigde mediabedrijven. In 1998 werd al gewaarschuwd dat de vrijheid van het internet beperkt zou worden door de overgang naar grote, corporate portals waarbij 'ongewenste inhoud' na verloop van tijd niet eens meer te vinden zou zijn. Dit lijkt me een stap in die richting.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:27:18 #13
45206 Pietverdriet
pi_81754023
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Inderdaad, en geleidelijk aan meer content samenbrengen bij de gevestigde mediabedrijven. In 1998 werd al gewaarschuwd dat de vrijheid van het internet beperkt zou worden door de overgang naar grote, corporate portals waarbij 'ongewenste inhoud' na verloop van tijd niet eens meer te vinden zou zijn. Dit lijkt me een stap in die richting.
En google zit in een uitstekende positie om 'ongewenste inhoud' onvindbaar te maken. Hoewel dat natuurlijk de deur openzet voor een andere zoekmachine
pi_81754073
Lijkt me toch wel gaaf om te gamen op m'n tv
Al kan ik dat nu ookal doen.
Apple heeft toch ook zo'n kastje, wat is het verschil daarmee?
pi_81754145
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:03 schreef RodeBril het volgende:

[..]

ja en laat het nou zijn dat ze jewtube
Stormfront is deze ------------------------------> kant op
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:39:18 #16
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_81754248
Klinkt leuk, maar waarschijnlijk komt dat dan eerst in Amerika en moeten we in Nederland nog 5 jaar wachten tot we het ook krijgen en is het alsnog eerst allemaal te duur om aan te schaffen.
Jesus hates you.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:41:20 #17
45206 Pietverdriet
pi_81754290
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:39 schreef Hondenbrokken het volgende:
Klinkt leuk, maar waarschijnlijk komt dat dan eerst in Amerika en moeten we in Nederland nog 5 jaar wachten tot we het ook krijgen en is het alsnog eerst allemaal te duur om aan te schaffen.
Het lijkt je leuk dat een paar grote bedrijven voor jou het internet gaan bepalen?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:43:29 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81754330
Ik kijk op mijn TV aanzienlijk meer internet content dan "gewone" TV. De belangrijkste reden is dat ik domweg ben afgehaakt vanwege de reclame. De meeste zenders zijn gewoon niet meer kijkbaar. Het enige wat ik dus nog kijk is de BBC (reclamevrij), al kijk ik dat vaak ook nog via internet omdat ik dan zelf het tijdstip kan bepalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:43:30 #19
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_81754331
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het lijkt je leuk dat een paar grote bedrijven voor jou het internet gaan bepalen?
Als consument kun je er altijd voor kiezen wat je wel en niet aanschaft. Dus zo erg is het allemaal ook weer niet.
Jesus hates you.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:45:29 #20
45206 Pietverdriet
pi_81754377
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:43 schreef SeLang het volgende:
Ik kijk op mijn TV aanzienlijk meer internet content dan "gewone" TV.
internet content kijk ik op mijn computer
quote:
De belangrijkste reden is dat ik domweg ben afgehaakt vanwege de reclame. De meeste zenders zijn gewoon niet meer kijkbaar. Het enige wat ik dus nog kijk is de BBC (reclamevrij), al kijk ik dat vaak ook nog via internet omdat ik dan zelf het tijdstip kan bepalen.
same here, alleen maak ik gebruik van mijn HD recorders
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:46:35 #21
45206 Pietverdriet
pi_81754402
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:43 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Als consument kun je er altijd voor kiezen wat je wel en niet aanschaft. Dus zo erg is het allemaal ook weer niet.
Alleen zolang er geen kartels zijn
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:47:54 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81754429
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

internet content kijk ik op mijn computer
Ik speel het af op mijn PC, maar die heeft een wireless link naar de TV. De TV is een groter scherm en er staat een comfortabele bank voor waar ik lekker op kan liggen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:12:48 #23
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_81755025
Ik zit vaak te internetten met mijn tv ernaast aan, zodat ik er met een schuin oog naar kan kijken terwijl ik andere dingen doe

Op Google TV zit ik niet te wachten.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 mei 2010 @ 12:24:30 #24
862 Arcee
Look closer
pi_81757111
Zou de missiling tussen alle mediaspelers kunnen zijn.

Ben het trouwens niet met ze eens wat televisie betreft. TV kijken via een pvr is een enorme vooruitgang.

Google TV zou handig kunnen zijn voor streamen van media.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:31:39 #25
45206 Pietverdriet
pi_81757325
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:24 schreef Arcee het volgende:
missiling
???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')