Mwoah, aan de linkerkant van de Democrats heb je de Jesse Jackson's, Al Sharpton's en megalomane vakbondsbazen zitten. Daar associeer ik VVD'ers als Boekestijn, Bolkestein en van Baalen toch niet bepaald mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:09 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
De VVD zou in die USA helemaal aan de linkerkant van de Democratische partij zitten, áls ze al überhaupt niet te links zouden zijn voor de Democraten.
Daarom is de CDA net zo neoliberaal als de USA zelf. En verder heeft de CDA ook schijt aan privacy. Allemaal van die nare Amerikaanse trekjes.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:09 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
De VVD zou in die USA helemaal aan de linkerkant van de Democratische partij zitten, áls ze al überhaupt niet te links zouden zijn voor de Democraten.
Ja, en Rutte steunde aanvankelijk Giuliani.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:11 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Maar waren een aantal prominente VVD's niet voor Mccain tijdens de laatste usa verkiezingen?
Tja, veel kiezers zullen de gevolgen van aanpassingen aan de HRA direct voelen. Andere thema's zijn voor hen meer een ver-van-mijn-bed-show.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, de Nederlander denkt niet veel verder dan de HRA. Bleek ook al uit wat men het belangrijkste onderwerp vond uit de Stemwijzer (of kieskompas, een van de twee).![]()
Lees even terug. Die conclusie kan je niet trekken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:12 schreef Breekfast het volgende:
CDA snoept dus geen zetels van de VVD af, maar van de PVDA.
Had eerder verwacht dat die dan naar groenlinks ofzo zouden overstappen.
En daarom is democratie een zeer slecht idee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, veel kiezers zullen de gevolgen van aanpassingen aan de HRA direct voelen. Andere thema's zijn voor hen meer een ver-van-mijn-bed-show.
Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En daarom is democratie een zeer slecht idee.
Wel het minst slechte idee, denk ik. Maar Churchill heeft natuurlijk wel ooit een fraaie uitspraak gedaan over argumenten tegen de democratie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welkom bij de club.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik stem tegen de kilometerheffing en tegen al die subsidies.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Heh, mja, het wisselt beetje met mijn bui hoe ik erover denk.quote:
CDA/PVDA heeft ons land zo veel goed gedaan he.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Heh, mja, het wisselt beetje met mijn bui hoe ik erover denk.Maar als ik zie dat Nederland zo achterlijk kiest als ze nu lijken te gaan doen dan doet dat mijn vertrouwen weinig goed.
En ik steunde Ron Paulquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en Rutte steunde aanvankelijk Giuliani.
Ik zie de PVV als een nog net wat labielere variant van de LPF dus daar doel ik opquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De opties met de PVV zijn nog niet uitgeprobeerd, hé? Maar die zie ik niet echt als levensvatbaar.
Nee. En daarom vind ik het verschrikkelijk dat CDA nu groot genoeg is om een CDA/VVD/PVV kabinet te helpen vormen. Want ik heb geen enkel vertrouwen in de principes van het CDA/VVD. Die stappen zo met Wilders in een kabinet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
CDA/PVDA heeft ons land zo veel goed gedaan he.
De PVV is al wat langer bij elkaar en heeft een duidelijke, levende, hoewel bedreigde, leider. Dat alles kon je van de LPF niet zeggen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie de PVV als een nog net wat labielere variant van de LPF dus daar doel ik op
Wilders kan iedereen nu nog onder de duim houden. Hoe zal dit gaan als de PVV ministers en staatssecretarissen levert? Moeten ze dan ook nog alles via Wilders doen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
De PVV is al wat langer bij elkaar en heeft een duidelijke, levende, hoewel bedreigde, leider. Dat alles kon je van de LPF niet zeggen.
Je ziet dat alles wat buiten de directe span of control van Wilders speelt gelijk escaleert. Zo instabiel als wat dus.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
De PVV is al wat langer bij elkaar en heeft een duidelijke, levende, hoewel bedreigde, leider. Dat alles kon je van de LPF niet zeggen.
Ik vrees dat ze inderdaad de verleiding om met extreemrechts te gaan regeren niet kunnen weerstaanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee. En daarom vind ik het verschrikkelijk dat CDA nu groot genoeg is om een CDA/VVD/PVV kabinet te helpen vormen. Want ik heb geen enkel vertrouwen in de principes van het CDA/VVD. Die stappen zo met Wilders in een kabinet.
Christelijk en christelijk fundamentalistisch. Amerika is misschien wel het meest decadente Westerse land ter wereld maar oh wat zijn ze vroomquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En ik steunde Ron Paul![]()
Maar het Nederlandse systeem valt niet eenvoudig te vergelijken met het Amerikaanse. Ik zou me niet kunnen associëren met de Democratische partij en ook niet met de Republikeinse.
Denk dat het, het cda weinig uitmaakt zolang ze maar een beetje van hun macht behouden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze inderdaad de verleiding om met extreemrechts te gaan regeren niet kunnen weerstaan.
Maar ik hoop dat ze verstandiger zijn dan dat. En ik twijfel of het CDA met minder dan 30 zetels wil gaan regeren.
Er is toch al gesproken over de 'Deense variant' waarin de PVV eventueel gedoogsteun verleent aan een VVD-CDA kabinet. Dat is dan de oplossing, in een dergelijk geval hoeft Wilders geen ministers en staatssecretarissen te leveren. En er is op zich wel fractiediscipline in de partij dus dat zal wel werken met stemmingen enzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wilders kan iedereen nu nog onder de duim houden. Hoe zal dit gaan als de PVV ministers en staatssecretarissen levert? Moeten ze dan ook nog alles via Wilders doen?
Hetzelfde geldt in principe voor de PvdA.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ziet dat alles wat buiten de directe span of control van Wilders speelt gelijk escaleert. Zo instabiel als wat dus.
Ach, was Wilders op het gebied van de economie maar wat rechtser.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:30 schreef du_ke het volgende:
Ik vrees dat ze inderdaad de verleiding om met extreemrechts te gaan regeren niet kunnen weerstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |