abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81901603
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt in principe voor de PvdA.
Nee dat is anders daar moeten de overige politici het geklooi van hun politiek leider oplossen .

Daarnaast is de opzet van de PvdA natuurlijk compleet anders dan die van de PVV.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81901604
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt in principe voor de PvdA.
Maar in dat geval gaat het juist over alles binnen de directe span of control van Cohen
pi_81901641
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ach, was Wilders op het gebied van de economie maar wat rechtser.
Dan waren de discriminerende maatregelen tegen Moslims nog beter te rechtvaardigen voor je?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:38:35 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81901662
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er is toch al gesproken over de 'Deense variant' waarin de PVV eventueel gedoogsteun verleent aan een VVD-CDA kabinet. Dat is dan de oplossing, in een dergelijk geval hoeft Wilders geen ministers en staatssecretarissen te leveren. En er is op zich wel fractiediscipline in de partij dus dat zal wel werken met stemmingen enzo.
VVd en CDA zijn machtsgeil, maar ik mag toch hopen dat ze niet alle macht in handen van Wilders leggen, zonder er ook maar enige verantwoordelijkheid voor terug te vragen. Dit zou het allerdomste zijn wat ze kunnen doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:42:38 #230
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81901872
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan waren de discriminerende maatregelen tegen Moslims nog beter te rechtvaardigen voor je?
Zijn er ueberhaupt al maatregelen genomen dan? Laten we eerst de verkiezingen maar eens afwachten. Bovendien is Nederland partij bij tal van mensenrechtenverdragen dus als een Moslim zich gediscrimineerd zou voelen dan staat altijd de weg naar de rechter open.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_81901947
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zijn er ueberhaupt al maatregelen genomen dan? Laten we eerst de verkiezingen maar eens afwachten. Bovendien is Nederland partij bij tal van mensenrechtenverdragen dus als een Moslim zich gediscrimineerd zou voelen dan staat altijd de weg naar de rechter open.
De PVV wil dergelijke maatregelen nemen en heeft ze prominent opgenomen in haar verkiezingsprogramma. Met zo'n beweging samen willen werken blijft in mijn ogen zeer bizar. Partijen die dat graag willen hebben blijkbaar vrij veel op met extreem-rechts en dat trekt mij matig...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:44:32 #232
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81901949
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:38 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

VVd en CDA zijn machtsgeil, maar ik mag toch hopen dat ze niet alle macht in handen van Wilders leggen, zonder er ook maar enige verantwoordelijkheid voor terug te vragen. Dit zou het allerdomste zijn wat ze kunnen doen.
De verantwoordelijkheid zal liggen in het steunen van essentieel kabinetsbeleid. Waarschijnlijk de bezuinigingsagenda.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:45:30 #233
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81901990
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wilders wil al die verdragen opzeggen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81902062
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

De PVV wil dergelijke maatregelen nemen en heeft ze prominent opgenomen in haar verkiezingsprogramma. Met zo'n beweging samen willen werken blijft in mijn ogen zeer bizar. Partijen die dat graag willen hebben blijkbaar vrij veel op met extreem-rechts en dat trekt mij matig...
Achja wees gerust partij programma's worden regelmatig aangepast en politieke partijen komen en gaan.

De discriminerende dingen in de Koran echter die zullen eeuwig blijven bestaan.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:49:20 #235
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81902191
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:46 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Achja wees gerust partij programma's worden regelmatig aangepast en politieke partijen komen en gaan.

hmm ja. Alleen heeft de PVV grote kans om de macht te krijgen in Nederland. De koran niet. Dus voorlopig is de PVV veel gevaarlijker voor Nederland en haar burgers.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:50:28 #236
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81902247
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:44 schreef du_ke het volgende:
Met zo'n beweging samen willen werken blijft in mijn ogen zeer bizar.
Het is natuurlijk alles behalve ideaal, maar het land zal toch bestuurd moeten worden.
quote:
Partijen die dat graag willen hebben blijkbaar vrij veel op met extreem-rechts en dat trekt mij matig...
Ach, de soep zal wel niet zo heet gegeten worden. Denemarken is toch ook nog niet een fascistische dictatuur?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:51:31 #237
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81902302
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wilders wil al die verdragen opzeggen.
Sommige van die verdragen zijn nauwelijks eenzijdig op te zeggen.
pi_81902366
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is natuurlijk alles behalve ideaal, maar het land zal toch bestuurd moeten worden.
[..]
Daar zijn die zetels van de PVV natuurlijk bepaald niet voor nodig. Voor een verstandig bestuur zou ik ze juist geen bestuursverantwoordelijkheid willen geven .
quote:
Ach, de soep zal wel niet zo heet gegeten worden. Denemarken is toch ook nog niet een fascistische dictatuur?
Een dictatuur gelukkig niet maar er gebeuren wel minder frisse dingen .

Maar goed ik blijf bij mijn stelling dat regeren met een extreemrechtse partij geen goed idee is
pi_81902438
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:46 schreef eltopo2010 het volgende:

[..]

Daarom moeten we ook blij zijn met het steeds dalende percentage gelovigen in Nederland . Binnen onze huidige rechtstaat kunnen we eventuele problemen prima aanpakken. Daarvoor hoef je geen nieuwe discriminerende maatregelen in te voeren.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:54:48 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81902477
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Sommige van die verdragen zijn nauwelijks eenzijdig op te zeggen.
En dat is maar goed ook. Maar het idee al dat Wilders artikel 1 van de grondwet wilt schrappen vind ik zorgwekkend genoeg. Iemand met zulke ideeen moet ver van regeren afblijven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 23:57:10 #241
862 Arcee
Look closer
pi_81902580
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:04:04 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81902889
Nog meer peilingen.
pi_81902974
dus de Hond begint dan morgen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:16:43 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81903407
Jup.

Apart overigens dat zowel CDA als VVD stijgen bij de politieke barometer. Alhoewel ik de CDA "winst" niet structureel acht.

PvdA begint ook alweer te dalen
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81903557
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:04 schreef ethiraseth het volgende:
Nog meer peilingen.
In de VS heb je live-peilingen tijdens de debatten. Ik vind het altijd wel leuk al die statistiekjes.
pi_81903685
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de VS heb je live-peilingen tijdens de debatten. Ik vind het altijd wel leuk al die statistiekjes.
ja, maar ze mogen wel wat meer benadrukken dat het slechts statistiekjes zijn.

dat bijv. winst/verlies van 1 zetel niet veel zegt.
pi_81905171
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ja, maar ze mogen wel wat meer benadrukken dat het slechts statistiekjes zijn.

dat bijv. winst/verlies van 1 zetel niet veel zegt.
Klopt, ik vind zelf de trend interessanter dan dat ik heel veel waarde hecht aan de absolute waardes of verschillen van 1 a 2 zetels.
pi_81905203
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom moeten we ook blij zijn met het steeds dalende percentage gelovigen in Nederland . Binnen onze huidige rechtstaat kunnen we eventuele problemen prima aanpakken. Daarvoor hoef je geen nieuwe discriminerende maatregelen in te voeren.
Ik zie liever een samenleving waarin duidelijker religie naar de achtergrond wordt geduwd. En scheiding tussen kerk en staat geen enkel grijs gebied bevat

De gelovigen dalen..gedeeltelijk omdat de maatschappij moderniseert en individualiseert maar dit is enkel mogelijk gemaakt doordat we groten slagen hebben gemaakt het Christendom om zijn plaats te zetten in het verleden. Populaire cultuur deed de rest.

Tegenwoordig leven we in een vreemde krampachtige samenleving. De jaren van verzet en bespotting van het Christendom liggen achter ons...de noodzaak ervan verdween. Echter anno nu is er een nieuwe relevante goddienst..de Islam. Je zou verwachtten gezien de actualiteit ervan het deze godsdienst in het middelpunt van spot en satire in alle media zou staan...maar nee...we gaan er krampachtig mee om. Ik zie liever dat we de Islam in Nederland behandelen zoals we het Christendom hebben behandeld gedurende 60, 70, 90 jaren. Ofwel als totaal achterhaald en krom. Op die manier worden de verhoudingen weer duidelijk.

Overigens, Ik zie het percentage moslims niet dalen. Sterker nog het aantal niet-westerse allochtonen zal drastisch blijven stijgen en daarmee het aantal moslims ook. Als het kleine percentage moslims nu al zoveel frictie met zich teweeg brengt.. ben ik er niet gerust op dat de situatie beter zal worden. Immers jonge bruiden uit onontwikkeld gebied blijven binnenstromen in een gemeenschap waar veel kinderen krijgen redelijk standaard is (en nog jaren niet afneemt) en cultuur en religie verweven zijn alsof het anno 1920 is.

Tenzij we stoppen met al die krampachtige onzin waarin we ons afvragen of een cartoon wel of niet netjes is. En ons gewoon gaan gedragen naar de waarden en visie op vrijheid die we reeds jaren voor dat islam-gedoe hadden.

Een Nederland met moslims mede-bewoners zal pas acceptabel zijn als:

- je een cartoon over de Islam kan publiceren zonder dat er grote ophef is.
- politici niet beveiligd hoeven te worden vanwege doodsbedreigingen
- een caberetier een uurvullend programma kan maken op tv waarin hij moslims van alle kanten grof bespot..zonder dat er iemand van wakker ligt.
- een kunstenaar een expositie kan houden over homosexualiteit in de Islam zonder dat een museum-directeur zwicht uit angst.
- marokkaanse straatjochies amper bestaan
- etc.

De geschiedenis leert dat een religie alles eraan zal doen om zoveel mogelijk terrein te winnen in de maatschappij en dat keiharde weerstand hiertegen soms nodig is om het tij te keren.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:35:10 #249
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81906943
Plaatje erbij.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 09:25:47 #250
236264 crew  capricia
pi_81908061
Het wordt er moeilijk om een regering zonder de VVD samen te stellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')