Mooie oplossingquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:45 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
We hebben een oplossing bedacht. De kooien staan nu tegen elkaar aan. Zo zitten ze toch een klein beetje samen en is ie toch niet helemaal alleen. Niet ideaal, maar gisteren zat ie zo zielig in een hoekje nadat ik hem weer in zn eigen kooi had gezet dat ik iets moest doen. Simply bevalt het prima, hij heeft zn eigen kooi en kan af en toe een kletspraatje maken bij de buren. Als ik de kooien verschoon zet ik ze gewoon weer even bij elkaar, dan zit ik er toch naast mocht het fout gaan.
Simply blij, en Elvis en Prestly blij.
Er is gelijk een nieuwe cavia sport ontstaan. Jat zoveel mogelijk sprietjes hooi uit de kooi van de buurman.
quote:
hahaha ja dat wel, maar dat gaat niet gebeurenquote:Op zondag 4 juli 2010 15:42 schreef Queen_Minny het volgende:
Makkelijk voor de beertjes zo een schietschijf op de bips. Schattig beestje!
Wat is dat nou voor een kerel? Krijgt ie een vrouw incl schietschijf op een presenteerblaadje... probeert ie t niet eens!quote:Op zondag 4 juli 2010 16:43 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
hahaha ja dat wel, maar dat gaat niet gebeurenDe beer waar ze nu bij zit is gecastreerd en heeft geen eens meer een poging gedaan om erop te kruipen
Niet dat hij haar niet leuk vindt hoor, maar hij klimt niet zo snel meer op zeugen
Dat kloptquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan hoef je zowat je aquarium niet meer te verwarmen
Neem dan twee caafjesquote:Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dat klopt
Echt super handig.. Me huis verwarmd, en me thermostaat springt niet vaak aan.
Is serieus een geldbesparende tip, aangezien de stroom er hier harder doorheen gaat dan gas.
Ik zit toch te denken aan een cavia.. Wellicht zelf een hokkie bouwen ofzo.
Ik zag daar net wat Spunk voor verblijf heeft, en ik heb sindskort een vrije hoek
Hoe vaak maken jullie de kooi schoon eigenlijk?
En wat is er verder qua onderhoud allemaal noodzakelijk?
Inderdaad, twee cavia's! Die interactie is zo leukquote:Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Neem dan twee caafjes![]()
![]()
De kooi wordt hier eenmaal per week schoongemaakt.
Soms even schoonmaken met een sopje of als geldbesparende tip: schoonmaakazijn voor nog geen euro. Dat verwijdert de hardnekkige piesplekken.
Qua onderhoud:
* Onbeperkt hooi
* Voer met vitamine C
* Groenvoer (langzaam opbouwen)
* Bodembedekker: ik gebruik zelf aubiose, maar dan moet je flink de ruimte hebben, deze komen ook in 20 liter pakken.
Of bedoelde je een ander soort onderhoud?
Een kooi op een verhoging is ook beter, want cavia's zijn van nature prooidieren, en die overzien de situatie graag.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Schoonmaakazijn heb ik sowieso altijd genoeg in huis (jaja, ik heb altijd een hele verzameling van alles staan)
Eerst ff kijken hoe ik de kooi ga maken, want eigenlijk wil ik er dan ook een kastje onder enzo (A)
En dan laat ik de bovenkant mooi open. Me ouders zien me aankomen van 'oh jee, alweer een dier.... Tis al zo'n dierentuin'
Maar ach, ik vind het leuk haha
Dan mag je zo meteen wel entree gaan vragen.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Schoonmaakazijn heb ik sowieso altijd genoeg in huis (jaja, ik heb altijd een hele verzameling van alles staan)
Eerst ff kijken hoe ik de kooi ga maken, want eigenlijk wil ik er dan ook een kastje onder enzo (A)
En dan laat ik de bovenkant mooi open. Me ouders zien me aankomen van 'oh jee, alweer een dier.... Tis al zo'n dierentuin'
Maar ach, ik vind het leuk haha
Wat je sowieso kunt doen is, een beetje bruut maar toch, je cavia met zijn bekje af en toe tegen de tuit aanhouden zodat er water uitkomt. Geef geen alternatief (waterbakje), dan moeten ze wel conclusies trekken. Verder kun je het tuutje insmeren met iets dat ze lekker vinden. Prik er bv een blaadje witlof aan (en zorg dat ze het er niet in 1 keer aftrekken), wikkel een blaadje andijvie om het tuitje, zulke dingen... Ze hebben het snel genoeg door hoor!quote:Op maandag 5 juli 2010 08:34 schreef Spunks het volgende:
Hoe kan ik ze leren dat ze uit het flesje moeten drinken? Ik heb vannacht het waterbakje weggehaald, maar vanochtend hadden ze nog steeds niets uit de fles gedronken, dus heb ik het waterbakje maar weer erbij gezet. Zijn er minder extreme manieren?
3 aqua's, vogel en nu wil ik nog 2 caafsquote:Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan mag je zo meteen wel entree gaan vragen.![]()
Idd wat Guppyfriend zegt: met een verhoging zijn je caafs ook van de grond af, waar het minder tocht. Voor tocht zijn ze extreem gevoelig.
Ja hoor, ik heb mijn ene cavia (Carmita) ook van een opvang.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag ook dat er cavia asiels waren, is dat een aanrader of juist niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |