abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:30:40 #201
52016 Lyssa
music <3
pi_83611577
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:45 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

We hebben een oplossing bedacht. De kooien staan nu tegen elkaar aan. Zo zitten ze toch een klein beetje samen en is ie toch niet helemaal alleen. Niet ideaal, maar gisteren zat ie zo zielig in een hoekje nadat ik hem weer in zn eigen kooi had gezet dat ik iets moest doen. Simply bevalt het prima, hij heeft zn eigen kooi en kan af en toe een kletspraatje maken bij de buren. Als ik de kooien verschoon zet ik ze gewoon weer even bij elkaar, dan zit ik er toch naast mocht het fout gaan.

Simply blij, en Elvis en Prestly blij.
Er is gelijk een nieuwe cavia sport ontstaan. Jat zoveel mogelijk sprietjes hooi uit de kooi van de buurman.
Mooie oplossing

Hier een nieuw caafje gehaald vandaag. De leenbeer (Onyx van Zoeper) weer terug gebracht en daarvoor Lizeresi meegenomen! De ontmoeting met Cuppycake verloopt nog wat geïrriteerd, mogelijk ook door de warmte. Ze zijn beide even oud. Ik heb er bewust voor gekozen geen net geboren zeugje te nemen.

zaterdag 3 juli 2010 @ 16:31:21 #202
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:35:28 #203
52016 Lyssa
music <3
pi_83611751
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Lizeresi is mooi!
De foto's zijn een beetje crappy genomen, maar goed

Ze is trouwens al meteen lekker lui. Lekker uitgestrekt liggen en gapen enzo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:38:20 #204
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_83611882
Die plukjes op de kont zijn gaaf
pi_83612095
Veel geluk met Liz!

En die plukjes op haar kont groeien gewoon weer terug hoor
I had a signature once. It was awful.
pi_83635305
Ik ben gisteren ook niet met lege handen terug thuisgekomen.....

Dit is Oeps, het zeugje dat ik niet mocht kopen van mezelf maar toch gedaan heb

met een schietschijfje op haar bips!

Die aan de onderkant doorloopt

Zo klein is ze
  zondag 4 juli 2010 @ 15:42:11 #207
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_83645360
Liz is mooi.

Oeps
Makkelijk voor de beertjes zo een schietschijf op de bips. Schattig beestje!
pi_83647194
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:42 schreef Queen_Minny het volgende:
Makkelijk voor de beertjes zo een schietschijf op de bips. Schattig beestje!
hahaha ja dat wel, maar dat gaat niet gebeuren De beer waar ze nu bij zit is gecastreerd en heeft geen eens meer een poging gedaan om erop te kruipen Niet dat hij haar niet leuk vindt hoor, maar hij klimt niet zo snel meer op zeugen
  zondag 4 juli 2010 @ 18:23:15 #209
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_83649879
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

hahaha ja dat wel, maar dat gaat niet gebeuren De beer waar ze nu bij zit is gecastreerd en heeft geen eens meer een poging gedaan om erop te kruipen Niet dat hij haar niet leuk vindt hoor, maar hij klimt niet zo snel meer op zeugen
Wat is dat nou voor een kerel? Krijgt ie een vrouw incl schietschijf op een presenteerblaadje... probeert ie t niet eens!
pi_83655707
Hoorde eerder vandaag een hoop herrie uit de kooi komen, dus ben polshoogte gaan nemen. Vind ik shy Hummer in het nachthuis en Sjors er bovenop... met zwarte haren in zijn bek. Kennelijk hebben ze dus een opstootje gehad. Hummer meteen nagekeken en hij lijkt (gelukkig!) prima in orde.

Jammer, dat ze geen vriendjes zijn
Ze zitten sinds 4 december bij elkaar en waren toen allebei 4 weken oud. Intussen is het juli, maar ik geloof niet dat het nog maatjes gaan worden.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Liej
pi_83656242
verwachten dat ieder koppel cavia's dikke maatjes wordt en samen slaapt en eet is een utopie. Het gebeurt niet vaak dat twee cavia's echt zo close met elkaar zijn. Met de combi castraat - zeug heb je hier nog de meeste kans op.

Een pluk haren in de bek is niet leuk, maar hoeft geen oorlog te betekenen. Wel alle reden om alert te zijn en om bij voorkeur je hokgrootte onder de loep te nemen. Twee cavia's hebben 100x50 nodig, maar met twee beren die elkaar slechts verdragen is het verstandiger een 120x60 kooi te zoeken, of een eigen hok te maken met meer ruimte of twee verdiepingen, zodat ze voldoende ruimte hebben zich terug te trekken en je kunt voorkomen dat het escaleert. Hokgrootte is vaak de oplossing bij cavia's die lastig te koppelen zijn, als je hok maar groot genoeg is kan bijna alles samen.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:35:47 #212
52016 Lyssa
music <3
pi_83656684
Hier nog twee foto's van Liz Ze lijkt het nu wat beter te kunnen vinden met Cuppy.

maandag 5 juli 2010 @ 08:34:29 #213
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_83670089
Remí en Hummer hier drinken uit een bakje. Daardoor wordt Remí's kin elke keer dat ze drinkt nat en blijft haar kinwond heel week. Als ik er Dermiel op doe, gilt ze het uit, en dat snap ik met zo'n natte wond! Ik probeer dus over te stappen naar flesjes, en bij Ulla en Finn lukt dat prima, maar Remí en Hummer snappen het niet.

Hoe kan ik ze leren dat ze uit het flesje moeten drinken? Ik heb vannacht het waterbakje weggehaald, maar vanochtend hadden ze nog steeds niets uit de fles gedronken, dus heb ik het waterbakje maar weer erbij gezet. Zijn er minder extreme manieren?
pi_83670995
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan hoef je zowat je aquarium niet meer te verwarmen
Dat klopt
Echt super handig.. Me huis verwarmd, en me thermostaat springt niet vaak aan.
Is serieus een geldbesparende tip, aangezien de stroom er hier harder doorheen gaat dan gas.

Ik zit toch te denken aan een cavia.. Wellicht zelf een hokkie bouwen ofzo.
Ik zag daar net wat Spunk voor verblijf heeft, en ik heb sindskort een vrije hoek

Hoe vaak maken jullie de kooi schoon eigenlijk?
En wat is er verder qua onderhoud allemaal noodzakelijk?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83676438
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat klopt
Echt super handig.. Me huis verwarmd, en me thermostaat springt niet vaak aan.
Is serieus een geldbesparende tip, aangezien de stroom er hier harder doorheen gaat dan gas.

Ik zit toch te denken aan een cavia.. Wellicht zelf een hokkie bouwen ofzo.
Ik zag daar net wat Spunk voor verblijf heeft, en ik heb sindskort een vrije hoek

Hoe vaak maken jullie de kooi schoon eigenlijk?
En wat is er verder qua onderhoud allemaal noodzakelijk?
Neem dan twee caafjes

De kooi wordt hier eenmaal per week schoongemaakt.
Soms even schoonmaken met een sopje of als geldbesparende tip: schoonmaakazijn voor nog geen euro. Dat verwijdert de hardnekkige piesplekken.

Qua onderhoud:

* Onbeperkt hooi
* Voer met vitamine C
* Groenvoer (langzaam opbouwen)
* Bodembedekker: ik gebruik zelf aubiose, maar dan moet je flink de ruimte hebben, deze komen ook in 20 liter pakken.

Of bedoelde je een ander soort onderhoud?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_83677696
Ja, dan kan ik er ook makkelijk 2 kwijt, dus dat komt goed.
En qua onderhoud bedoelde ik dat. Thanks!
Grootverpakkingen van dingen ben ik een voorstander van, anders heb ik het weer niet in huis enzo
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83677814
O ja, dat vind ik ook een absolute must.
Ik haal zelf balen hooi bij een veevoederbedrijf (a 15 - 20 kg?)
10 kg Science Selective van de dierenarts.
En Aubiose (20 liter) goedkoop bij een webwinkel die aan huis levert.

Zo voel ik me voorbereid en gelukkig heb ik de ruimte om het kwijt te kunnen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 13:06:12 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_83677933
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Neem dan twee caafjes

De kooi wordt hier eenmaal per week schoongemaakt.
Soms even schoonmaken met een sopje of als geldbesparende tip: schoonmaakazijn voor nog geen euro. Dat verwijdert de hardnekkige piesplekken.

Qua onderhoud:

* Onbeperkt hooi
* Voer met vitamine C
* Groenvoer (langzaam opbouwen)
* Bodembedekker: ik gebruik zelf aubiose, maar dan moet je flink de ruimte hebben, deze komen ook in 20 liter pakken.

Of bedoelde je een ander soort onderhoud?
Inderdaad, twee cavia's! Die interactie is zo leuk

Wij maken ook een keer per week het hok schoon. We gebruiken ook schoonmaakazijn, ideaal spul. Dat werkt nog beter dan dat speciale dierenschoonmaakmiddel.

Wij gebruiken Hemparade als bodembedekking, van de Welkoop, in zakken van 14 kg. En we voeren Gerty's Guiny Pig in zakken van 5 kg. Oh, en natuurlijk onbeperkt hooi ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83678044
Schoonmaakazijn heb ik sowieso altijd genoeg in huis (jaja, ik heb altijd een hele verzameling van alles staan )

Eerst ff kijken hoe ik de kooi ga maken, want eigenlijk wil ik er dan ook een kastje onder enzo (A)
En dan laat ik de bovenkant mooi open. Me ouders zien me aankomen van 'oh jee, alweer een dier.... Tis al zo'n dierentuin '

Maar ach, ik vind het leuk haha
Prrrrttt
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 13:15:11 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_83678211
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Schoonmaakazijn heb ik sowieso altijd genoeg in huis (jaja, ik heb altijd een hele verzameling van alles staan )

Eerst ff kijken hoe ik de kooi ga maken, want eigenlijk wil ik er dan ook een kastje onder enzo (A)
En dan laat ik de bovenkant mooi open. Me ouders zien me aankomen van 'oh jee, alweer een dier.... Tis al zo'n dierentuin '

Een kooi op een verhoging is ook beter, want cavia's zijn van nature prooidieren, en die overzien de situatie graag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83678486
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Dan mag je zo meteen wel entree gaan vragen.

Idd wat Guppyfriend zegt: met een verhoging zijn je caafs ook van de grond af, waar het minder tocht. Voor tocht zijn ze extreem gevoelig.
pi_83678516
Scheelt.. Ik buk ook niet graag telkens als ik eten geef of dergelijke
Liever zit ik op de bank, en kijk dan ook naar ze..
Prrrrttt
pi_83688400
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:34 schreef Spunks het volgende:
Hoe kan ik ze leren dat ze uit het flesje moeten drinken? Ik heb vannacht het waterbakje weggehaald, maar vanochtend hadden ze nog steeds niets uit de fles gedronken, dus heb ik het waterbakje maar weer erbij gezet. Zijn er minder extreme manieren?
Wat je sowieso kunt doen is, een beetje bruut maar toch, je cavia met zijn bekje af en toe tegen de tuit aanhouden zodat er water uitkomt. Geef geen alternatief (waterbakje), dan moeten ze wel conclusies trekken. Verder kun je het tuutje insmeren met iets dat ze lekker vinden. Prik er bv een blaadje witlof aan (en zorg dat ze het er niet in 1 keer aftrekken), wikkel een blaadje andijvie om het tuitje, zulke dingen... Ze hebben het snel genoeg door hoor!

Perry, kijk eens op www.caviaflat.nl voor inspiratie. Voor het zelfbouwhok: meubelplaat of betonplex is zeer geschikt. Alle naden supergoed afkitten tegen vocht. Gebruik plexiglas van 4mm dik en laat deze in u-profielen vallen voor een prachtig licht effect. Leg zeil (vinyl) op de bodem, gewoon een reststukje halen bij de lokale tapijtboer of evt kwantum of leenbakker, ze hebben altijd wel iets. Ik gebruik zelf omgebogen spijkerband om de flesjes in te hangen, ziet er supermooi uit. Ruifje tegen de wand et voila. Hier vind je beelden van mijn flat: http://www.caviastalmila.nl/gallerij/album100

Onderhoud is idd bodembedekking (liefst geen zaagsel, is stoffig voor mens en dier en wordt snel vies), goed hardvoer (liefst science selective of gerty guinea pig), hooi (lekker groen), en elke dag groenvoer. Opbouwen is niet altijd nodig, want veel fokkers geven de ukken al vanaf dag 1 groenvoer dus zijn ze dat wel gewend.
Op www.fokkerskaart.nl vind je veel adressen waar je cavia's kunt halen, haal ze liever niet uit de dierenwinkel omdat je nooit weet wat voor ellende je in huis haalt.
pi_83703974
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan mag je zo meteen wel entree gaan vragen.

Idd wat Guppyfriend zegt: met een verhoging zijn je caafs ook van de grond af, waar het minder tocht. Voor tocht zijn ze extreem gevoelig.
3 aqua's, vogel en nu wil ik nog 2 caafs
Laatst 1 aqua weggedaan, en daarvoor ook nog eentje
Tis hier al bijna een dierentuin hahaha

Als ik een tuin enzo had gehad, dan had er hier ook een hondje rond gehuppeld waarschijnlijk
Kben er bij me ouders nog maar niet over begonnen. Eerst ff alles uitwerken

@zoeperzazke; thanks Daar kan ik wel es mee vooruit
Zijn de fokkers allemaal wel te vertrouwen, of zijn er aan/afraders?

Ik zag ook dat er cavia asiels waren, is dat een aanrader of juist niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 05-07-2010 23:31:57 ]
Prrrrttt
pi_83706425
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Ik zag ook dat er cavia asiels waren, is dat een aanrader of juist niet?
Ja hoor, ik heb mijn ene cavia (Carmita) ook van een opvang.

Ik woon in Den Haag en ik ben uiteindelijk beland bij een opvang in Oost-Groningen, tegen Duitsland aan.
Maar ik vond het de moeite waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')