Een stuk groter dan het centrum van London of Stockholm in ieder geval. En het werkt goed omdat het stervensduur is. En tja... het fileprobleem oplossen door het autorijden onbetaalbaar te maken is hetzelfde als de hongersnood oplossen door de hongerigen af te knallen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef waht het volgende:
[..]
Nederland is klein en overal rijden bussen.
Maar nogmaals, privacy.
Drogreden, gezien de stand van de techniek.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:34 schreef Monco10 het volgende:
Meneer de TS vergeet even dat de technische haalbaarheid nagenoeg onmogelijk is.
Hoe kortzichtig een natie kan zijn. De verkilling wordt meer en meer zichtbaar. Dat willen we toch zo graag, een knetterharde samenlevingquote:Op maandag 24 mei 2010 12:20 schreef eriksd het volgende:
Ach, ze worden de grootste. Dan beweegt het land in een richting die ik graag zie
Technisch haalbaar is het zeker maar dat is wmb ook de verkeerde discussie. De vraag moet zijn of gegeven alle voors en tegens, beperkt door de mogelijke risico's de gekozen oplossing de gewenste uitkomst rechtvaardigt.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Drogreden, gezien de stand van de techniek.
Mensen aan de slag, geen gepamper meer op andermans kosten. Chapeau!quote:Op maandag 24 mei 2010 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig een natie kan zijn. De verkilling wordt meer en meer zichtbaar. Dat willen we toch zo graag, een knetterharde samenleving
Alsof de VVD daar het monopoli op heeft. Geen enkele partij wil dat luiheid wordt beloond en terecht!quote:Op maandag 24 mei 2010 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mensen aan de slag, geen gepamper meer op andermans kosten. Chapeau!
De mensen die het het breedst hebben betalen sinds jaar en dag toch al een exorbitant belastingtarief?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alsof de VVD daar het monopoli op heeft. Geen enkele partij wil dat luiheid wordt beloond en terecht!
De manier waarop de VVD het wil, is ronduit asociaal. Dat is het grote verschil met de ander aprtijen.
Geef mij een drie-twee-een redenen: wat eerlijk is om grote offers te vragen van mensen aan de onderkant- chronisch zieken, gehandicapten, ouderen, mensen op afstand van arbeidsmarkt- en tegelijkertijd NIETS van de mensen te vragen die het breedst hebben.
Probeer het eens. Ik wacht wel even.
Het vetgedrukte geeft idd de juiste insteek aan.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Technisch haalbaar is het zeker maar dat is wmb ook de verkeerde discussie. De vraag moet zijn of gegeven alle voors en tegens, beperkt door de mogelijke risico's de gekozen oplossing de gewenste uitkomst rechtvaardigt.
De gewenste uitkomst is een beprijzing per gereden kilometer gedifferentieerd naar traject en tijd tegen gelijkblijvende kosten voor de gehele groep automobilisten.
Als je daadwerkelijk iets wil, dan gaan kosten altijd voor de baat. Het is een keuze. Of die juist is, tja. Wat is juist. Met z'n alle stil blijven staan, en ja het wordt alleen maar erger, of we zijn bereid om het land in beweging te krijgen en vragen we mensen om een offer.quote:De kilometerheffing zoals voorgesteld gaat daar absoluut niet voor zorgen. Het systeem wordt in aanschaf enorm veel duurder dan nu begroot (het eerste grote overheidsproject wat binnen budget blijft moet nog uitgevonden worden), het onderhoud van het systeem gaat extra geld kosten en er is een grote hoeveelheid ambtenaren nodig voor alle administratieve rompslomp die het systeem met zich mee gaat brengen (registraties, vervanging, beboeting, controles & klachten). Kortom, allemaal kosten die bovenop de huidige kosten voor de automobilist komen en die de gewenste uitkomst van gelijkblijvende kosten onhaalbaar maken. Dan heb ik het nog niet eens over provinciën die opeens inkomsten missen en daardoor andere belastingen gaan verhogen of over de privacy-issues die aan het volg-systeem hangen.
Eens, een goed alternatief. Ik zou zeggen direct invoeren. Probleem:grenseffecten.quote:De beste oplossing is wat mij betreft nog steeds het enorm verhogen van de benzineprijs. Je mist de differentiatie naar traject en tijd maar de infrastructuur ligt er al en kost dus slechts een beperkte extra investering en je kunt wel tot een verdeelsleutel komen om het wegvallen van opbrengsten van de provincie te compenseren.
Ook eens. Zie ook Zalm met Euroquote:Maar goed, voor een minister is het natuurlijk een ongelofelijk natte droom om een technisch hoogstandje te implementeren. De verhoogde kosten gaan niet mee in de overlevering maar het systeem wel en daar staat dan toch maar mooi je naam achter. Goh, waarom zouden mensen toch het vertrouwen verliezen in de politiek
Niet de praktijk, helaas.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
De mensen die het het breedst hebben betalen sinds jaar en dag toch al een exorbitant belastingtarief?
De eenmalige kosten valt nog wat voor te zeggen maar de onderhoudskosten en de administratieve lasten komen elk jaar terug waardoor je opmerking mank gaat.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je daadwerkelijk iets wil, dan gaan kosten altijd voor de baat. Het is een keuze. Of die juist is, tja. Wat is juist. Met z'n alle stil blijven staan, en ja het wordt alleen maar erger, of we zijn bereid om het land in beweging te krijgen en vragen we mensen om een offer.
Serieus hequote:Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Er loopt een prachtig topic van PietV waarin ik klip en klaar aantoon dat de belasting oa door HRA geweldig kan worden uitgehold tot bijv. slechts 30%....
Dat heb je telkens met creatief boekhouden rond zitten breien. Je vergat belastingen, shopte wat rond en kwam toen met een percentage. Laten wij de uiteindelijke cijfers een nemen zoals hierboven aangegeven door het Ministerie van Financieen. Je ziet wie er krom liggen voor de "solidariteit" in de samenleving. Dat heeft nu een verzadigingspunt bereikt, en zal dus versoberd worden. Gelukkig.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet de praktijk, helaas.
Diegene die het best verdienen en praktisch het meeste belasting betalen? Die is een beetje dom. Erg dom.
Er loopt een prachtig topic van PietV waarin ik klip en klaar aantoon dat de belasting oa door HRA geweldig kan worden uitgehold tot bijv. slechts 30%....
En het kan nog veel lager door allerlei trucs met rechtspersonen. En reken maar, wordt grof gebruik van gemaakt.
Niet helemaal geluidloos, maar goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens heb ik liever meer spoor dan meer weg, als het dan om milieu gaat, vooral als ze met van die treinen uit japan komen, die zijn gewoon geluidloos
De dalende trend qua rokers is doorbroken, want in 2009 was er voor het eerst in lange tijd weer een stijging waar te nemen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:51 schreef FJD het volgende:
Dat vind ik nog steeds een van de schandaligste opmerkingen die ik sinds lange tijd heb gehoord in een debat. Ja we hebben de accijnzen op roken verhoogt waardoor de begrote inkomsten zijn gestegen alleen we hadden er geen rekening mee gehouden dat mensen ook daadwerkelijk minder zouden roken![]()
Hoe bedoel je brevet van onvermogen.
Dat welles-nietes spelletje gaan we niet nog eens overdoen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Serieus heJe bent nog geen 1 keer tot die 30% gekomen zonder dat je belastingen vergat mee te rekenen of zonder dat je onrealistische rente-percentages gebruikte en de ene keer dat je dan tot 35% kwam is in het meest optimistische geval en ook nog eens zonder dat je het aandurfde om een vergelijking te maken met het meeste optimistische geval van modaal. Die ik toen wel nog voor je maakte en die toen ergens rond de 20% oid uitkwam.
Niks is voor niks.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:51 schreef FJD het volgende:
[..]
De eenmalige kosten valt nog wat voor te zeggen maar de onderhoudskosten en de administratieve lasten komen elk jaar terug waardoor je opmerking mank gaat.
Uiteraard zal KM beprijzing consequenties hebben voor de staatsinkomsten. Overigens is het zo als de mobiliteit afneemt dat het ook nadelige gevolgen heeft voor de economie en het risico voor gemiste inkomsten. De vraag is of dit werkelijk zo is. Want per liter meer accijnzen en minder kilometers. Welke van de twee krijgt echter de overhand. Een bepekte daling in het autogebruik kan gunstige consequenties hebben voor de hardnekkigste files. Uiteindelijk kan de overheid nog meer aan inkomsten overhouden.quote:Op termijn alle lasten voor het hebben van een auto afschaffen of verminderen en dit bedrag 1:1 compenseren door een hogere benzineprijs waarbij ik hoop dat de overheid dan wel in het achterhoofd houdt dat er minder gereden wordt en de inkomsten dus af zullen nemen.
Geen bevret aan onvermogen. Uiteindelijk meer inkomsten door accijnzen. De daling van het aantal rokers door hogere accijnzen zal per saldo wat meer aan staatsinkomsten betekenen. Of heb je niet door dat er meer agenda's zijn?quote:Dat vind ik nog steeds een van de schandaligste opmerkingen die ik sinds lange tijd heb gehoord in een debat. Ja we hebben de accijnzen op roken verhoogt waardoor de begrote inkomsten zijn gestegen alleen we hadden er geen rekening mee gehouden dat mensen ook daadwerkelijk minder zouden roken![]()
Hoe bedoel je brevet van onvermogen.
Geen oplossing. Het wordt alleen maar erger, in de opmaat naar een hoogconjunctuur. Domme uitspraak en typisch Nederlands. Geen ambitie.quote:Maar goed, ik dwaal af. Grenseffect ga je hebben inderdaad maar so be it. Verder ben ik wel voorstander van de als-je-zo-graag-in-de-file-wilt-staan-dan-zoek-je-het-maar-uit-mentaliteit. Maar de 0-optie (niets doen) hoor ik helaas nooit niemand opperen. Dat is namelijk wel een oplossing; als het een bepaald punt bereikt dan gaan mensen vanzelf alternatieven overwegen zoals verhuizen, een andere baan zoeken of ander vervoer zoeken.
Dit meen je echt? Weet je wat files aan economische schade berokkenen? De komende 40 jaar moet alle hens aan dek komen om de grootste problemen sinds de jaren 30 op te lossen.quote:Bijkomend tegenargument voor het GPS volgsysteem als oplossing voor het fileprobleem is overigens dat het fileprobleem over een jaar of 40 vanzelf weer veel minder zal zijn gezien de vergrijzing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |