Dit topic gaat niet over de standpunten, daar zijn genoeg andere topics voor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:04 schreef B3nn0 het volgende:
Heb je uberhaupt wel de standpunten van de PVV gebestudeerd? Of ben je na 1 zin opgehouden met lezen?
Ik zie het als volgt: een kabinet is er om het land te regeren en vooruit te helpen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:07 schreef Knuffelzacht het volgende:
Je hebt opositie partijen nodig voor een goed kabinet..... Ik zie bijv GL liever niet in regering maar wil ze wel als een grotere opositie partij
Ik snap je punt. Ik denk dat de pvv opzich wel wil regeren alleen wil niemand met de pvv regeren. Je kan overigens best verschillende standpunten hebben als partijen en met elkaar regeren dat gebeurt nu ook alleen botert het de laatste jaren niet zo erg tussen de partijenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik zie het als volgt: een kabinet is er om het land te regeren en vooruit te helpen.
Ik stem dus op de partij die in mijn ogen de beste punten heeft en hoop dat ze die zoveel mogelijk uit gaan voeren. Als ze willen regeren natuurlijk.
Dat er oppositie moet zijn ben ik helemaal met je eens, maar ik ga er wel vanuit dat een oppositie partij in de oppositie is gekomen, ondanks dat ze wel wilden regeren. Het is ze alleen niet gelukt.
De PVV wil het niet.
Begrijp je mijn punt?
Nee, totaal niet.quote:
Ik begrijp je frustratie, maar dat is inherent aan ons systeem. Er zal waarschijnlijk nooit een partij komen die 76 zetels haalt. Ze zullen dus altijd water bij de wijn moeten doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Ik stem op een partij die tijdens stemmingen in de 2e kamer zich sterk maakt voor dingen die ik belangrijk vind. Of ze in de regering of de oppositie zitten is daar in eerste instantie niet voor van belang. In tweede instantie blijkt echter dat een partij die in de regering zit door eerdere afspraken, of de wens om de vette konten in de regering te houden, van eerdere beloften in het verkiezings-programma wel eens compleet afstand zou kunnen nemen. Dan heb ik liever een partij die de principes niet opoffert aan een regerings-deelname waar de kiezer op die partij uiteindelijk niets aan hebben.
Toch betekent dat dat wanneer ik het optimale rendement uit mijn stem wil halen, het beter voor me is als ik stem op een partij die in de oppositie zal belanden, omdat dan de kans veel kleiner is dat de partij-standpunten die de reden waren om op die partij te stemmen, bij de kabinets-onderhandelingen in de witte rook opgaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:20 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie, maar dat is inherent aan ons systeem. Er zal waarschijnlijk nooit een partij komen die 76 zetels haalt. Ze zullen dus altijd water bij de wijn moeten doen.
Kan je het mee eens zijn of niet, maar dat is een feit waar niemand iets aan kan veranderen.
Van star vasthouden aan principes is nog nooit iemand beter geworden.
Omdat de kans aannemelijk is dat de PVV niet de grootste gaat worden en er teveel breekpunten zullen zijn. Al sluiten ze erg aan op de VVD, en over die 65-67 valt met Rutte echt wel te praten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef JanJanJan het volgende:
Even zonder Wilders bash graag deze keer.
Wilders heeft als enige breekpunt de AOW leeftijd. Die mag niet hoger dan 65.
De enige partijen die hem niet uitsluiten, willen de leeftijd naar 67.
Oftewel, zoals in een ander topic ook gezegd door iemand: Wilders zet zichzelf bij voorbaat al in de oppositie en gaat niet regeren.
Waarom zou je op een partij stemmen die niet wil regeren? Dat begrijp ik niet.
(dus even los van of je het eens of oneens bent met Wilders)
TS zei volgens mij niets dat niet klopte en lijkt oprecht interesse te tonen. Ik lees vrijwel elke dag de metro/spits/nrcnext/volkskrant/nu.nl en ik heb niets gezien wat hier een duidelijk antwoord over geeft, verder vraagt de TS volgens mij naar meningen... Als ik het verkeerd heb begrepen ben jij of wie dan ook vrij om me flink op mijn donder te geven. ;pquote:Op maandag 24 mei 2010 01:40 schreef Msl_Sander het volgende:
@ TS misschien wordt het tijd dat je een keer een krant gaat lezen. Misschien dat je dan serieus over dit onderwerp mee kan praten. Tot die tijd, zet em op.
Het spijt me, maar de Telegraaf kan ik met de beste wil van de wereld geen krant noemen.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:40 schreef Msl_Sander het volgende:
@ TS misschien wordt het tijd dat je een keer een krant gaat lezen. Misschien dat je dan serieus over dit onderwerp mee kan praten. Tot die tijd, zet em op.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:41 schreef ValiumX het volgende:
Wilders kan niet regeren, simpel omdat hij in de eerste kamer niet bestaat. En er dus geen wetten kunnen worden aangenomen.
Tenzij hij mee regeerd met eerste kamer meerderheden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk als vrijwel alle grote partijen hem uitsluiten.
Voor de PVV stemers, het zal dus een oppositie partij worden en waarschijnlijk geen regeringspartij.
Haha nee. De VVD kan het niet maken om de AOW op 65 te houden. Er moet zoveel bezuinigd worden, en aangezien de VVD niet aan bijvoorbeeld de HRA wilt komen, blijft er niks over om op te bezuinigen.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:59 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Omdat de kans aannemelijk is dat de PVV niet de grootste gaat worden en er teveel breekpunten zullen zijn. Al sluiten ze erg aan op de VVD, en over die 65-67 valt met Rutte echt wel te praten.
Precies. Het is een breekpunt voor Wilders, maar niet voor Rutte.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:59 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Omdat de kans aannemelijk is dat de PVV niet de grootste gaat worden en er teveel breekpunten zullen zijn. Al sluiten ze erg aan op de VVD, en over die 65-67 valt met Rutte echt wel te praten.
Zodat de partij meer zetels krijgt in de volksvertegenwoordiging en dus meer invloed bij het stemmen over, en dus ook samenstellen van, voorgestelde wetten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef JanJanJan het volgende:
Waarom zou je op een partij stemmen die niet wil regeren? Dat begrijp ik niet.
En waar baseer jij die vermoedens op? Want volgens mij zit helemaal niemand te wachten op een kabinet met gedoogsteun. De Wilders-adepten moeten eens leren dat die idioot is uitgespeeld. En dat heeft hij aan zichzelf te danken. Door zn tokkie-taalgebruik heeft hij veel kiezers weggejaagd. En terecht, niemand zit te wachten op een verkapte aso als minister.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Het is een breekpunt voor Wilders, maar niet voor Rutte.
Ik verwacht dat er een kabinet komt van CDA-VVD en (steun van) PVV.
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 24 mei 2010 02:10 schreef Boldface het volgende:
De PVV kan niet eens regeren, laat staan of ze het willen. De PVV kan niet eens een kandidatenlijst opstellen zonder dubieuze figuren erop. De PVV heeft weinig tot geen kamerleden die ministeriabel zijn. Los daarvan heeft de PVV op veel fronten een irrealistisch programma. Wat er hooguit kan gebeuren is dat VVD en CDA een minderheidskabinet vormen, met gedoogsteun van de PVV.
Verder dient een stem op de PVV geen enkel doel. Een grote PVV maakt bovengenoemd rampenscenario waarschijnlijker OF het bemoeilijkt de coalitievorming. En daar is Nederland dus echt niet bij gebaat.
quote:Op maandag 24 mei 2010 11:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Voorbeeld:
Raymond de Roon, Officier van Justitie en Advocaat Generaal
Sietse Fritsma, werknemer van het IND
Lilian Helder, advocate
Louis Bontes, Politieagent
en zo kun je nog wel even doorgaan.
En dan kijk je wat er vorige kabinetsperiode minister is geweest, Kramer (ze beweerde dat de aarde in 2100 onbewoonbaar zou zijn), Vogelaar, Koenders en Verhoeven. Nee, dan heeft de PVV toch echt betere ministerkandidaten.
hear hear!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:17 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Ik stem op een partij die tijdens stemmingen in de 2e kamer zich sterk maakt voor dingen die ik belangrijk vind. Of ze in de regering of de oppositie zitten is daar in eerste instantie niet voor van belang. In tweede instantie blijkt echter dat een partij die in de regering zit door eerdere afspraken, of de wens om de vette konten in de regering te houden, van eerdere beloften in het verkiezings-programma wel eens compleet afstand zou kunnen nemen. Dan heb ik liever een partij die de principes niet opoffert aan een regerings-deelname waar de kiezer op die partij uiteindelijk niets aan hebben.
Ja inderdaad, omdat een Blogger schreeft dat De Roon een rechts-extremist is, klopt dat ook. Ook nog betrouwbare bronnen dat jouw bewering klopt?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent degene die niet weet waar hij over praat. Een beroep zegt mijns inziens geen ene reet. Bijvoorbeeld De Roon en Fritsma hebben al bewezen incompetente klapjosti's te zijn. Vooral onze NSB'er De Roon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |