quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:41 schreef Spuuglokje het volgende:
400 gr. kipfilet in blokjes, in soeppan 3 el zonnebloemolie verhitten en die kipblokjes 5 min. bakken. 1 zak Hollandse roerbakmix van AH toevoegen en nog 2 minuten meebakken. 1 pakje Patak's Tikka Masala Currypasta Koriander en Citroen (80 g) erdoor mengen en nog een minuutje zacht meebakken. Ondertussen naanbrood in de oven doen. Dan een blik tomatenblokjes, een halve liter water en 2 verkruimelde kippenbouillontabletten toevoegen. Aan de kook brengen en ongeveer 5 minuten laten sudderen. Linzen afgieten, door de soep roeren en ca. 2 minuten verwarmen. Serveren met naanbrood.
Ik zou hem vegetarisch zeker zo lekker vinden.quote:
Jij hebt toch geld zat?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:01 schreef SacreCoeur het volgende:
In 't vorige topic waren er toch een aantal die de voltrekking gratis hadden laten doen bij de gemeente?(over huwelijk gesproken) Was eens voor de fun aan het kijken maar hier kost het altijd geld.
Ik heb nog nooit linzen gegeten.![]()
Van wat ik heb gehoord is iedere gemeente verplicht om 1 tijdstip per week de mogelijkheid te bieden om gratis te trouwen of geregistreerd partnerschap te doen. Het is vaak op een niet zo populaire ochtend (maandag of dinsdag) om 9 uur ofzo.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:01 schreef SacreCoeur het volgende:
In 't vorige topic waren er toch een aantal die de voltrekking gratis hadden laten doen bij de gemeente?(over huwelijk gesproken) Was eens voor de fun aan het kijken maar hier kost het altijd geld.
hehehe...quote:
Lily, mag ik eens vragen hoe je dat doet met je kinderen. Eten zij wel vlees en vis?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:59 schreef lily het volgende:
Van de 4 eters hier in huis (Leah nog niet meegerekend) zijn er 3 hele makkelijke, die alles lusten. Mijn man en ik eten al jaren vegetarisch en kunnen beiden goed vegetarisch koken.
Linzen en kikkererwten komen vaker voorbij.
Ik was er niet bij, anders had hij het niet eens gekregen waarschijnlijk!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat dacht je bij jezelf oeke? Goedzo jochie?![]()
Seb eet het liefst alleen maar vlees, al het andere laat hij liggen. Kind van zijn vader. Die eet ook het liefste vlees, veul vlees. Ik eet alles wat je kan etenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:35 schreef p_iglet het volgende:
hihi wat grappig van Ko...
Wij zijn niet vegetarisch, maar eten maar een dag of 2 in de week vlees.
Pepijn heeft echter de eerste 1,5 jaar geen vlees gegeten. Dat liet ie gewoon op zijn bord liggen of spuugde het uit. En nu hij sinds kort af en toe op de opvang eet 's avonds weigert hij het daar ook.
"ik wil geen vlees, bij de kindjes lust ik geen vlees, maar thuis wel" en daar kunnen de juffen het mee doen
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Hmm, die linzensoep ga ik ook maken, dat klinkt echt lekker.![]()
Ik heb alleen een sojabrok, gierst en linzentrauma van toen mijn ouders door een macrobiotische periode gingenZelfgebakken zuurdesem waar je iemand de hersens mee kon inslaan na twee dagen. Je moet wat over hebben voor de wereld.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik moest hardop lachensorry
zo heb ik een redelijk trauma van toen mn vader door zn verantwoorde periode ging, met niet-te-vreten soja"gehakt"ballen![]()
T is toch nog goedgekomen, ik heb vier jaar vegetarisch gegeten met heeeeel sporadisch iets van vlees. Op zich zou ik dat best weer willen, ik voelde me daar best prima bij, maar B. wil dat absoluut niet.
En om nou van alles apart te gaan staan koken en maken enzo... dus nu doen halen we maar wat
2 minuten meewarmen. Zie recept.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:33 schreef Belana het volgende:
[..]
hoe lang moeten linzen koken? klinkt heerlijk namelijk.
quote:
ja dat is hier dus het probleem, wij eten dus bijna nooit "los" vlees. Dus aardappels, groente en een stukje vlees ofzo. Als dat zo zou zijn dan was er geen probleem maar we eten eigk altijd rijst met vlees in blokjes of stukjse ofzo ergens doorheen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:33 schreef lily het volgende:
Wij eten bijna nooit vleesvervangers, sonnetje.
Ik eet al geen vlees en vis sinds mijn 17de. Mijn man nu een jaar of 5 dus ik heb jaren gewoon wel vlees gemaakt voor hem.
Nee, wij ook niet hoor. En toen hij nog vlees at ook niet maar als dan maakte ik het vlees los erbij. Deed ik eventueel ook met spahetti (het gehakt los erbij).quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:37 schreef huuphuup het volgende:
ja dat is hier dus het probleem, wij eten dus bijna nooit "los" vlees. Dus aardappels, groente en een stukje vlees ofzo. Als dat zo zou zijn dan was er geen probleem maar we eten eigk altijd rijst met vlees in blokjes of stukjse ofzo ergens doorheen.
Geeft niet hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik moest hardop lachensorry
zo heb ik een redelijk trauma van toen mn vader door zn verantwoorde periode ging, met niet-te-vreten soja"gehakt"ballen![]()
T is toch nog goedgekomen, ik heb vier jaar vegetarisch gegeten met heeeeel sporadisch iets van vlees. Op zich zou ik dat best weer willen, ik voelde me daar best prima bij, maar B. wil dat absoluut niet.
En om nou van alles apart te gaan staan koken en maken enzo... dus nu doen we maar wat
verkeerd gelezen dan ws, ik begrijp het linzen afgieten dan niet?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:30 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
2 minuten meewarmen. Zie recept.
Graeme
heerlijk hequote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:42 schreef lily het volgende:
Wat gaan we een mooi weekend krijgen hee, wat zon betreft
ah ja op zo'n manier!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, wij ook niet hoor. En toen hij nog vlees at ook niet maar als dan maakte ik het vlees los erbij. Deed ik eventueel ook met spahetti (het gehakt los erbij).
Dat is het enige dat we nu nog wel aan vleesvervangers kopen; het "gehakt" voor door spaghetti.
Wij koken voornamelijk vedisch (indiaas vegetarisch)
Ja heerlijk,quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef Belana het volgende:
[..]
heerlijk heiedereen is daar aan toe denk ik
vast wel (en iedereen moet ook lekker eten wat ie wil, toch?)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef huuphuup het volgende:
misschien es zo proberen, kijken of ie protesteert
Ik ook!quote:
Ik kan iedere dag aanschuiven en hoef daarvoor niet bij mijn moeder te wonen, da's pas iets om te juichen!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:32 schreef Estrys het volgende:
Ik moet nog een week koken, de rest van het jaar aanschuiven![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Er moet dus een gratis tijdstip zijn.quote:De belangstelling voor gratis trouwen is groot. Bruidsparen moeten soms een half jaar wachten voordat ze elkaar kosteloos het Ja-woord kunnen geven.Wie gratis wil trouwen, moet veel geduld hebben. Wachttijden van twee tot vijf maanden zijn geen uitzondering. Houd er wel rekening mee dat als je gratis trouwt in het gemeentehuis, je vaak binnen 10 minuten weer buiten staat
Gemeenten zijn wettelijk verplicht kosteloos huwelijksvoltrekkingen aan te bieden. Gemeenten met meer dan 10.000 inwoners moeten zelfs twee tijdstippen aanbieden.De meeste gemeenten hebben de vroege uren van de maandag of de dinsdag voor het gratis huwelijk gereserveerd.
Helemaal gratis is een huwelijk nooit. Er wordt altijd een uittreksel uit het bevolkingsregister gevraagd. Dat kost per stuk in de meeste gemeenten niet meer dan een tientje.Buiten de gratis tijdstippen variëren de kosten van een burgerlijk huwelijk in prijs per gemeente, tijdstip en locatie.
Hee, vedisch! Daar komt mijn naam vandaanquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef lily het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik kan iedere dag aanschuiven en hoef daarvoor niet bij mijn moeder te wonen, da's pas iets om te juichen!
Oh heerlijk! Ik vind Indiaas echt zoo lekker. Ik heb gisteren nog een korma gemaakt met bloemkool en ui etc.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, wij ook niet hoor. En toen hij nog vlees at ook niet maar als dan maakte ik het vlees los erbij. Deed ik eventueel ook met spahetti (het gehakt los erbij).
Dat is het enige dat we nu nog wel aan vleesvervangers kopen; het "gehakt" voor door spaghetti.
Jij hebt een hele mooie naam, vind ikquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:57 schreef innepin het volgende:
<omdat ik nooit zo goed mee kan praten over koken enzo omdat ik er gewoon niks van kan>
[..]
Hee, vedisch! Daar komt mijn naam vandaan
Ingrediëntenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:59 schreef She-Wolf het volgende:
Heb jij een lekker recept voor Linzensoep dan Lily? Dat heb ik nog nooit op. Ik maak wel in de winter regelmatig vegetarische erwtensoep, ook lekker.
Vind ik ookquote:
Dan woon ik denk ik de resterende tijd bij mijn schoonvaderquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat is hier dus het probleem, wij eten dus bijna nooit "los" vlees. Dus aardappels, groente en een stukje vlees ofzo. Als dat zo zou zijn dan was er geen probleem maar we eten eigk altijd rijst met vlees in blokjes of stukjse ofzo ergens doorheen.
Estrys, doe je moeder een lol en begin 's morgens vroeg alvast met vragen wat je die dag gaat eten. En als ze eindelijk antwoord, dan ":r lussiknieeee" roepen. En als het voor je neus staat heel hard ieeeeeeuw![]()
Vast voor haar ook sentiment![]()
Goed idee, kruiden ipv kant en klaar saus!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:06 schreef lily het volgende:
Ik gebruik de bruine bij dat recept hierboven
Ik zou trouwens de kormakruiden (kurkuma) gebruiken. Zo'n hele pot kormasaus kopen en dan gebruik je maar 2 el. Of je moet een ander recept verzinnen waar je het weer kan gebruiken.
arm ventje..! Ik heb geen huis tuin en keukenmiddeltje, ik heb altijd zetpillen in huis tegen de misselijkheid, is er iemand die ze voor je zou kunnen halen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef Vivi het volgende:
Weet iemand ms een huismiddeltje tegen misselijkheid? Dean is al sinds gisteravond aan het braken, echt veul. En hij drinkt wel veel water en thee, maar dat komt er meteen weer in golven uit, zo zielg.
Gember.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef Vivi het volgende:
Weet iemand ms een huismiddeltje tegen misselijkheid? Dean is al sinds gisteravond aan het braken, echt veul. En hij drinkt wel veel water en thee, maar dat komt er meteen weer in golven uit, zo zielg.
cola helpt hier tegen overgeven. even uit de koelkast laten. En anders wat sportdrank. En dan die snel opneemt. Sterkte en beterschap.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:16 schreef Vivi het volgende:
lekkerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben aan het afronden op mijn werk...nog 3 uurtjes en dan heb ik vakantie
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van wat ik heb gehoord is iedere gemeente verplicht om 1 tijdstip per week de mogelijkheid te bieden om gratis te trouwen of geregistreerd partnerschap te doen. Het is vaak op een niet zo populaire ochtend (maandag of dinsdag) om 9 uur ofzo.
Gemberthee werkt als een tierelier, maar ook ginger ale werkt erg goed...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gember.werkt als een trein.
Thee trekken van gember en dat geven. Eventueel met een schepje suiker voor de wrange smaak en zodat ie wat energie binnenkrijgt. Als ie zoveel spuugt is met een lepeltje steeds een beetje thee geven misschien een optie?
Beterschap
ruilen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:01 schreef oeke het volgende:
Lekker weekend en mooi weer! Wij gaan zo picknicken als Ko vandaag nog eens wakker wordt tenminste. Hij slaapt zoveel de laatste dagen.
Nu begrijp ik waarom R niet wil trouwenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:14 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/lifestyl(...)trouwde-vrouwen.html
Ik moest aan Ticootje denken
Tinuviel, we gaan naar Turkije, weekje relaxen
Champignons heeft Senna nu ook ontdekt en vindt ze heerlijk! Vooral met veel knoflook
Wij eten wel regelmatig vlees, voornamelijk kip met rijst. Regelmatig ook vis. Soms vegetarisch, maar gewoon omdat het betreffende gerecht zonder vlees is.
laatst een heerlijke hartige taart met geitenkaas, spinazie en amandelen
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:14 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/lifestyl(...)trouwde-vrouwen.html
Ik moest aan Ticootje denken
dat vlezige komt vast van de uiersquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:07 schreef Basboussa het volgende:
Heeft net dat vlezige, wat lekker vult, en de man vindt het ook nog heerlijk. Stoofpotje met courgette, tomaatjes, veul knoflook, uiers en paddestoelen... Heurlijk!
ik wil ook!!!!!!!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:14 schreef miss_sly het volgende:
Tinuviel, we gaan naar Turkije, weekje relaxen
En dat is slecht omdat?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:36 schreef Tinuviel het volgende:
Het weer is heerlijk. Kan niet naar buiten omdat er hier nog eentje ligt te pitten sinds kwart voor drie. Denk dat ik die straks maar wakker ga maken anders slaapt die vanavond pas om 10 uur.
Dus jij pleit voor lekker laten slapen? Nu al twee uur aan het pitten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:43 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En dat is slecht omdat?ik zou er zo voor tekenen! Dan kunnen we vanavond tenminste rustig eten en nog napraten, koffie drinken en misschien een kaartspelletje spelen of zo
Yup. Kind slaapt -> kind is moequote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:45 schreef Tinuviel het volgende:
Dus jij pleit voor lekker laten slapen? Nu al twee uur aan het pitten.
Ik heb er ook een recept voorquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:59 schreef She-Wolf het volgende:
Heb jij een lekker recept voor Linzensoep dan Lily? Dat heb ik nog nooit op.
En de reden/ aanleiding voor kind is moe maar wil niet slapen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:47 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Yup. Kind slaapt -> kind is moe
Kind niet meer moe -> kind wordt wakker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |