abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82730331
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:50 schreef zyx1981 het volgende:
Hm, er wordt een boel onzin geroepen in dit topic, met name door omstanders. Meestal is de reden veel simpeler dan allerlei fancy psychiatrische constructies: je voelt je heel erg rot -> die gedachte wil je kwijt -> bij gebrek aan ventilatie mogelijkheden zoals praten, zoek je iets wat de gedachten in je hoofd overstemd: de een gaat drinken, de ander gaat blowen, de derde pakt een mes.

Leren praten over gevoelens en gedachten is voor jonge mensen soms moeilijker dan opkroppen en automutileren/blowen/etc. Zodra ze dit wel kunnen, verdwijnt de behoefte om te snijden soms ook vanzelf.
Je doet het wel heel makkelijk af. Niet serieus en nogal naief.
Misschien moet je dit eens doornemen, Ook duidelijke links voor TS, die hiermee wellicht (wel) geholpen is.

http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/index2.htm
  zondag 13 juni 2010 @ 02:01:34 #252
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_82730662
quote:
Op zondag 13 juni 2010 01:45 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Je doet het wel heel makkelijk af. Niet serieus en nogal naief.
Misschien moet je dit eens doornemen, Ook duidelijke links voor TS, die hiermee wellicht (wel) geholpen is.

http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/index2.htm
Ik zei ook dat de reden meestal heel simpel is. Soms zijn er idd allerlei achterliggende trauma's etc. Wat ik ook bedoelde was dat je niet misbruikt/oid hoeft te worden om te gaan snijden. Puur de gewone puberale gevoelskwesties zoals het idee hebben buiten een groep te vallen kan al genoeg zijn. Voor de duidelijkheid, ik probeer niets te bagatelliseren. Daarbij geldt ook dat niet iedere automutilist direct ook een heel zwaar verleden heeft. Relativiteit speelt hierbij een hele grote rol. Wat ik zwaar vind, kan een ander misschien wel luchtig opzij zetten.

Buiten dit: je kent me niet, dus noem me niet onserieus of naief.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:45:26 #253
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_82735497
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:01 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Ik zei ook dat de reden meestal heel simpel is. Soms zijn er idd allerlei achterliggende trauma's etc. Wat ik ook bedoelde was dat je niet misbruikt/oid hoeft te worden om te gaan snijden. Puur de gewone puberale gevoelskwesties zoals het idee hebben buiten een groep te vallen kan al genoeg zijn. Voor de duidelijkheid, ik probeer niets te bagatelliseren. Daarbij geldt ook dat niet iedere automutilist direct ook een heel zwaar verleden heeft. Relativiteit speelt hierbij een hele grote rol. Wat ik zwaar vind, kan een ander misschien wel luchtig opzij zetten.

Een willekeurige 'puber met gevoelskwesties' begint niet zomaar met automutilatie. Simpelweg buiten de groep vallen is niet genoeg. Tenzij het om aandacht gaat, maar dan zou ik het niet onder automutilatie scharen maar onder aandacht trekken. Waarin het automutileren een manier is om aandacht te verkrijgen.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_82737932
quote:
Op zondag 13 juni 2010 02:01 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Je doet met je (vorige) stukje tekst alles wat mensen hier aan psychische redenen opschrijven teniet door automutulatie te vergelijken met; de een gaat drinken, de ander blowen, de anders pakt een mes. Zo simpel is het dus nooit. En door alles hier te ontkrachten schiet TS daar niks mee op.
Ik zeg trouwens ook niet dat 'een moeilijk verleden' de reden is, maar een persoonlijkheidsstroornis veelal de reden is (die veroorzaakt kan zijn door een moeilijk verleden,m wat idd niet te maken hoeft te hebben met misbruik, maar wel ook kan.)

Daarbij maakte ik je niet uit voor onserieus of naief, maar zei ik dat je het nogal makkelijk af doet, onserieus en naief. Zo "doen" is iets anders dan zo "zijn". Snapte?

En echt, die website-link in mijn vorige post is heel verhelderend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')