abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81692295
-edit + note-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mordreth op 20-05-2010 21:21:09 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:21:44 #27
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81692374
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:16 schreef BunnyCookii het volgende:

[..]

Geloof.. Iets met dat de Depressie via je huid naar buiten komt...
ach zodra al je bloed eruit is, ben je ook niet depressief meer
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 20 mei 2010 @ 21:24:54 #28
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_81692549
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Bullshit.
[..]

Dit dus

& wat een trieste reacties hier zeg

en de meeste doen het niet voor de aandacht behalve mensen die de aandacht wel tekort komen.
De mensen die het wel doen doen hun best het te verbergen.
Heb jij het gedaan dan Pixie
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_81692613
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:24 schreef Paul het volgende:

[..]

Heb jij het gedaan dan Pixie
Nee. Maar mensen in mijn familie wel
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_81692639
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Pixie. het volgende:
en de meeste doen het niet voor de aandacht behalve mensen die de aandacht wel tekort komen.
Al zou het wel 'slechts' om aandacht gaan lijkt het me al erg genoeg als je op deze manier aan om aandacht moet schreeuwen...
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 20 mei 2010 @ 21:26:43 #31
80791 crew  Paul
pi_81692666
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:25 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Nee. Maar mensen in mijn familie wel
Oh !
Maar zijn ze niet bang aders te raken en daardoor leeg te bloeden zeg maar
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:28:46 #32
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81692788
Waarom moeten we die mensen dan allemaal maar zielig gaan vinden? Ze doen het toch zelf (zichzelf aan)?

Net hetzelfde als van die domme wijven die weigeren te eten. Dat noemen ze anorexia en dan zijn ze heel zielig.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_81692792
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:26 schreef Paul het volgende:

[..]

Oh !
Maar zijn ze niet bang aders te raken en daardoor leeg te bloeden zeg maar
Dat gaat niet zomaar paultje haha
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_81692827
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom moeten we die mensen dan allemaal maar zielig gaan vinden? Ze doen het toch zelf (zichzelf aan)?

Net hetzelfde als van die domme wijven die weigeren te eten. Dat noemen ze anorexia en dan zijn ze heel zielig.

Ga je lekker naar een ander topic als je het zo belachelijk vindt
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:30:22 #35
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81692881
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:29 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Ga je lekker naar een ander topic als je het zo belachelijk vindt
Nee, want ik wil het graag weten.
pi_81692956
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, want ik wil het graag weten.
dan kan je toch ook op een normale manier reageren vindt je niet?
ipv meisjes met een eetstoornis domme wijven noemen?
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:34:07 #37
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81693075
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:31 schreef Pixie. het volgende:

[..]

dan kan je toch ook op een normale manier reageren vindt je niet?
ipv meisjes met een eetstoornis domme wijven noemen?
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan eenvoudig iets eten.

Net zoals ik niet begrijp dat mensen zich moedwillig gaan liggen verminken. Behalve dan om zelfmoord te plegen, natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 20 mei 2010 @ 21:35:37 #38
80791 crew  Paul
pi_81693160
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:34 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Net zoals ik niet begrijp dat mensen zich moedwillig gaan liggen verminken. Behalve dan om zelfmoord te plegen, natuurlijk.
Wat ik begrijp is het om hun depressie te vergeten
Wat ik me ook afvraag, waarom doen bijna alleen maar meisjes het?
pi_81693225
quote:

[..]

95% van de mensen die zelfmoord plegen heeft een psychiatrische diagnose.

Ook anorexia nervosa is een echt ziektebeeld, en we komen steeds dichter bij de neurobiologische oorzaak ervan. Die mensen zijn dus ziek.
pi_81693264
quote:

[..]

Omdat dat problemen achter zitten en ze zich het op die manier uiten.
Als er iets ingrijpends in je leven is gebeurd en je er niet over praat of er verder niets aan doen gaat het aan je vreten.
En daardoor probeer je een andere uitweg te zoeken om de pijn te laten proberen verdwijnen.

Het heeft niets met eten te maken het is gewoon het gevoel dat je denkt dat je de controle weer heb over iets. Wat uiteindelijk op een verslaving uitdraait

dat zelfde geld meestal ook voor mensen die zichzelf snijden
pi_81693267
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef Daffodil31LE het volgende:

Ik vind het niet eens de moeite om hier serieus op te reageren.
pi_81693378
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik denk dat meiden van nature strenger voor zichzelf zijn, de media richt zich niets voor niets vaak op jonge vrouwen/tieners. De behoefte om mooi en goed genoeg te zijn neemt steeds meer toe.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:41:02 #43
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81693496
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Omdat dat problemen achter zitten en ze zich het op die manier uiten.
Als er iets ingrijpends in je leven is gebeurd en je er niet over praat of er verder niets aan doen gaat het aan je vreten.
En daardoor probeer je een andere uitweg te zoeken om de pijn te laten proberen verdwijnen.

Het heeft niets met eten te maken het is gewoon het gevoel dat je denkt dat je de controle weer heb over iets. Wat uiteindelijk op een verslaving uitdraait

dat zelfde geld meestal ook voor mensen die zichzelf snijden
Nou, sorry hoor... Ik heb ook genoeg gezeik meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Maar mezelf daarom verminken of ophouden met eten? Neu.

En zelfmoord? Dat plezier gun ik die anderen niet.
pi_81693556
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef Paul het volgende:

[..]

Hmm, dat is niet helemaal waar. Recente literatuur leert dat onder mannen en vrouwen de prevalantie van zelfbeschadigend gedrag ongeveer gelijk is. Vrouwen snijden echter veel vaker, mannen verbranden of slaan zichzelf vaker.

70% van de gevallen van zelfbeschadigend gedrag is overigens snijden. (Klonsky ED, Muehlenkamp JJ. Self-injury: a research review for the practitioner. Self-injury: a research review for the practitioner.)
pi_81693571
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef GekruldeMondhoek het volgende:

[..]

Ik vind het niet eens de moeite om hier serieus op te reageren.
Eens, lekker laten gaan, zulk dom gewauwel.

Ik heb een vriendinnetje die binnenkort voor de tweede keer opgenomen moet worden ivm een eetstoornis, ik zou er álles voor over hebben om goed te begrijpen hoe het werkt en hoe het te genezen valt. Gaan roepen hoe dom ze is helpt haar vrij weinig. Zij automutileert overigens ook, wat ik van haar begrijp is dat niet zeldzaam bij iemand met een eetstoornis. Ze legt het uit als een verslaving, een niet te stoppen drang, iets dat haar - voor heel even - rustig maakt als ze gestoord wordt, zoiets.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81693604
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nou, sorry hoor... Ik heb ook genoeg gezeik meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Maar mezelf daarom verminken of ophouden met eten? Neu.

Omdat sommige mensen er anders mee omgaan dan anderen misschien?
pi_81693623
quote:

[..]

Ja, maar jij hebt blijkbaar de genetische en biografische eigenschappen waardoor het gezeik bij jou gelukkig niet tot psychiatrische ziektes heeft geleid. Dat geluk heeft niet iedereen.
pi_81693627
quote:

[..]

Jij bent jij, en jij hebt blijkbaar genoeg andere manieren om met ellende om te gaan. Veroordeel mensen die minder stevig in hun schoenen staan niet, daar is niemand mee geholpen.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81694049
Ik heb trouwens een schitterende review hierover gevonden:
quote:
Eighteen studies examining seven functions of self-injury were reviewed. Affect-regulation was the only function examined in all 18 studies. Eleven studies examined self-punishment, 10 anti-dissociation, 10 interpersonal- influence, five sensation-seeking, three anti-suicide, and two interpersonal boundaries. Even when taking into account that affect-regulation was examined most often, findings were strongest for this function. An integration of results indicates that: (a) acute negative affect precedes self-injury; (b) decreased negative affect and relief are present after self-injury; (c) most self-injurers identify the desire to alleviate negative affect as a reason for self- injuring; and (d) the performance of proxies for self-injury in the laboratory leads to reductions in negative affect and arousal. Several studies also provided strong evidence for a self-punishment function. The anti-dissociation, interpersonal-influence, sensation-seeking, anti-suicide, and interpersonal boundaries functions received modest support. Of note, the general pattern of findings regarding the seven functions tended to remain consistent, regardless of the type of sample (e.g., non-clinical vs. clinical vs. forensic, adult vs. adolescent, outpatient vs. inpatient, women vs. men).

Klonsky, E. D. (2007). The functions of deliberate self-injury: A review of the evidence. Clinical Psychology Review, 27, 226–239.
Conclusie: affect-regulatie (het verbeteren van een negatieve stemming of het kalmeren van een opgewonden stemming) is de belangrijkste reden. Verder wordt zelfbeschadiging vaak als zelf-straf gebruikt. De andere redenen zijn veel minder voorkomend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')