ach zodra al je bloed eruit is, ben je ook niet depressief meerquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:16 schreef BunnyCookii het volgende:
[..]
Geloof.. Iets met dat de Depressie via je huid naar buiten komt...
Heb jij het gedaan dan Pixiequote:Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Bullshit.
[..]
Dit dus
& wat een trieste reacties hier zeg![]()
en de meeste doen het niet voor de aandacht behalve mensen die de aandacht wel tekort komen.
De mensen die het wel doen doen hun best het te verbergen.
Nee. Maar mensen in mijn familie welquote:
Al zou het wel 'slechts' om aandacht gaan lijkt het me al erg genoeg als je op deze manier aan om aandacht moet schreeuwen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:19 schreef Pixie. het volgende:
en de meeste doen het niet voor de aandacht behalve mensen die de aandacht wel tekort komen.
Ohquote:
Dat gaat niet zomaar paultje hahaquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:26 schreef Paul het volgende:
[..]
Oh!
Maar zijn ze niet bang aders te raken en daardoor leeg te bloeden zeg maar
quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom moeten we die mensen dan allemaal maar zielig gaan vinden? Ze doen het toch zelf (zichzelf aan)?
Net hetzelfde als van die domme wijven die weigeren te eten. Dat noemen ze anorexia en dan zijn ze heel zielig.
Nee, want ik wil het graag weten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:29 schreef Pixie. het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ga je lekker naar een ander topic als je het zo belachelijk vindt
dan kan je toch ook op een normale manier reageren vindt je niet?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, want ik wil het graag weten.
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan eenvoudig iets eten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:31 schreef Pixie. het volgende:
[..]
dan kan je toch ook op een normale manier reageren vindt je niet?
ipv meisjes met een eetstoornis domme wijven noemen?
Wat ik begrijp is het om hun depressie te vergetenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan eenvoudig iets eten.
Net zoals ik niet begrijp dat mensen zich moedwillig gaan liggen verminken. Behalve dan om zelfmoord te plegen, natuurlijk.
95% van de mensen die zelfmoord plegen heeft een psychiatrische diagnose.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Net zoals ik niet begrijp dat mensen zich moedwillig gaan liggen verminken. Behalve dan om zelfmoord te plegen, natuurlijk.
Omdat dat problemen achter zitten en ze zich het op die manier uiten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens de moeite om hier serieus op te reageren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom moeten we die mensen dan allemaal maar zielig gaan vinden? Ze doen het toch zelf (zichzelf aan)?
Net hetzelfde als van die domme wijven die weigeren te eten. Dat noemen ze anorexia en dan zijn ze heel zielig.
Ik denk dat meiden van nature strenger voor zichzelf zijn, de media richt zich niets voor niets vaak op jonge vrouwen/tieners. De behoefte om mooi en goed genoeg te zijn neemt steeds meer toe.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is het om hun depressie te vergeten
Wat ik me ook afvraag, waarom doen bijna alleen maar meisjes het?
Nou, sorry hoor... Ik heb ook genoeg gezeik meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Maar mezelf daarom verminken of ophouden met eten? Neu.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Omdat dat problemen achter zitten en ze zich het op die manier uiten.
Als er iets ingrijpends in je leven is gebeurd en je er niet over praat of er verder niets aan doen gaat het aan je vreten.
En daardoor probeer je een andere uitweg te zoeken om de pijn te laten proberen verdwijnen.
Het heeft niets met eten te maken het is gewoon het gevoel dat je denkt dat je de controle weer heb over iets. Wat uiteindelijk op een verslaving uitdraait
dat zelfde geld meestal ook voor mensen die zichzelf snijden
Hmm, dat is niet helemaal waar. Recente literatuur leert dat onder mannen en vrouwen de prevalantie van zelfbeschadigend gedrag ongeveer gelijk is. Vrouwen snijden echter veel vaker, mannen verbranden of slaan zichzelf vaker.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:35 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is het om hun depressie te vergeten
Wat ik me ook afvraag, waarom doen bijna alleen maar meisjes het?
Eens, lekker laten gaan, zulk dom gewauwel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens de moeite om hier serieus op te reageren.
Omdat sommige mensen er anders mee omgaan dan anderen misschien?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor... Ik heb ook genoeg gezeik meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Maar mezelf daarom verminken of ophouden met eten? Neu.
En zelfmoord? Dat plezier gun ik die anderen niet.
Ja, maar jij hebt blijkbaar de genetische en biografische eigenschappen waardoor het gezeik bij jou gelukkig niet tot psychiatrische ziektes heeft geleid. Dat geluk heeft niet iedereen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor... Ik heb ook genoeg gezeik meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Maar mezelf daarom verminken of ophouden met eten? Neu.
Jij bent jij, en jij hebt blijkbaar genoeg andere manieren om met ellende om te gaan. Veroordeel mensen die minder stevig in hun schoenen staan niet, daar is niemand mee geholpen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Conclusie: affect-regulatie (het verbeteren van een negatieve stemming of het kalmeren van een opgewonden stemming) is de belangrijkste reden. Verder wordt zelfbeschadiging vaak als zelf-straf gebruikt. De andere redenen zijn veel minder voorkomend.quote:Eighteen studies examining seven functions of self-injury were reviewed. Affect-regulation was the only function examined in all 18 studies. Eleven studies examined self-punishment, 10 anti-dissociation, 10 interpersonal- influence, five sensation-seeking, three anti-suicide, and two interpersonal boundaries. Even when taking into account that affect-regulation was examined most often, findings were strongest for this function. An integration of results indicates that: (a) acute negative affect precedes self-injury; (b) decreased negative affect and relief are present after self-injury; (c) most self-injurers identify the desire to alleviate negative affect as a reason for self- injuring; and (d) the performance of proxies for self-injury in the laboratory leads to reductions in negative affect and arousal. Several studies also provided strong evidence for a self-punishment function. The anti-dissociation, interpersonal-influence, sensation-seeking, anti-suicide, and interpersonal boundaries functions received modest support. Of note, the general pattern of findings regarding the seven functions tended to remain consistent, regardless of the type of sample (e.g., non-clinical vs. clinical vs. forensic, adult vs. adolescent, outpatient vs. inpatient, women vs. men).
Klonsky, E. D. (2007). The functions of deliberate self-injury: A review of the evidence. Clinical Psychology Review, 27, 226–239.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |