abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:56:31 #1
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_24391226
* heeft weer es een brakke zondag dvdtjes lope kijken

Waarom doen vrouwen dat toch? met een mesje in hun polsen snijden ofzo? wat is dat voor soort absurde schreeuw om aandacht, en vanwaar die zelfverminking.
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_24391302
Het is volgens mij een combinatie van haat jegens zichzelf en een schreeuw om aandacht. Je haat jezelf en wil je jezelf snijden/kapotmaken.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24391355
Omdat ze niet sporen!

Aandacht-/liefde tekort, door moeders laten vallen toen ze een baby waren etc.
pi_24391359
Ook haat tegen iemand anders. Eigenlijk proberen ze die te verwonden. Zoek maar op google wat naar automutilatie. En mannen doen het overigens ook, alleen niet zo vaak als vrouwen.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_24391384
Ofwel: iemand is totaal niet meer in contact met zijn gevoel en probeert door snijden toch nog iets te voelen
Ofwel: schreeuw om aandacht

En wellicht vaak een combinatie van beide
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:06:29 #6
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_24391408
http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/over_automutilatie.htm

"Zelfverwonding is bij velen een onbekend verschijnsel. Zij zullen vaak onbegrip tonen, en bijvoorbeeld kwaad worden. Ook blijkt het, dat mensen die zichzelf verwonden, er zelf niet veel over weten. Daarnaast voelen ze zich onbegrepen en daardoor eenzaam. Dit kan veranderen. Hoe? Zo veel mogelijk informatie verschaffen, want: kennis is macht!

Hier volgt een korte beschrijving van automutilatie - ook wel zelfverwonding of zelfverminking genoemd: automutilatie is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens. Mensen snijden/ branden zichzelf, brengen opzettelijk botbreuken toe of brengen zichzelf ander letsel toe. Voor buitenstaanders lijkt dit een buitengewoon wrede manier om jezelf te 'helpen'. Uiteindelijk maakt dit je helemaal kapot. Toch 'helpt' het - de geestelijke pijn wordt dragelijk(er).

Als je iemand kent die zichzelf verwondt, en/ of je doet dit zelf, zul je je vaak machteloos voelen. In het gedeelte met tips en hulp kun je meer lezen hoe je jezelf en anderen kunt helpen.
Noot: er wordt op deze site over 'snijden' gesproken, maar dit geld voor alle vormen van zelfverwonding. Dit is voor het gemak "

http://www.borderlinestoornis.nl/08-artikel1.htm

"Uit allerlei onderzoeken blijkt dat vrouwen eerder dan mannen geneigd zijn frustraties, woede en onmacht op zichzelf af te reageren. Een groep vrouwen gaat daar heel erg ver in: ze branden, snijden, krassen zichzelf."
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 januari 2005 @ 14:07:14 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_24391421
Misschien zijn ze vampiers.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:09:26 #8
97653 ANGE
Just me...
pi_24391459
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:06 schreef Mukie het volgende:
automutilatie is een manier om om te gaan met overweldigende gevoelens.
Precies.
* What's wrong with being good? *
pi_24391463
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:07 schreef Kreator het volgende:
Misschien zijn ze vampiers.
Of willen ze een bloedbank voor de doe-het-zelver beginnen.
I was an atheist until I realized I was God
pi_24391464
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:56 schreef hawaii het volgende:
* hawaii heeft weer es een brakke zondag dvdtjes lope kijken

Waarom doen vrouwen dat toch? met een mesje in hun polsen snijden ofzo? wat is dat voor soort absurde schreeuw om aandacht, en vanwaar die zelfverminking.
Fucking Amal soms?
Leuke film!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:10:06 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24391473
Uit het R&P beleid topic:
quote:
Wat is niet de bedoeling van R&P?

Topics over automutilatie zijn ook niet meer gewenst hier. Reden van deze restricties is, dat zowel crew als het merendeel van de users geen hulpverleners zijn. Met dergelijke specifieke problematiek kun je terecht bij professionals. Linkjes naar hulpverlenende instanties kun je hier vinden. Hulpverlenende instanties. Update 1/9/2004!
Slotje dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:36:31 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24391927
En na beraad weer open...

Echter wel met de toevoeging dat bovenstaand beleid nog steeds geldt.
Dus geen tips, geen snij en krasverhalen en geen (te) flauwe grappen...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24392255
Een fascinerende novelle is geschreven door Elfriede Jelinek, "De pianiste" . Voor haar oeuvre kreeg deze Oostenrijkse schrijfster in 2004 de Nobelprijs voor de literatuur. De hoofdpersoon, Erika, pianiste, snijdt zichzelf ook met grote regelmaat en niet alleen in de polsen. In dit boek wordt het beschadigde leven van Erika beschreven, hoe zij zwaar gedomineerd wordt door haar moeder, over de bezoekjes aan Weense peepshows, over een relatie die ze probeert op te bouwen maar die gebaseerd moet zijn op een sado-masochistische relatie, en volgens de schrijfster dan ook gedoemd is te mislukken.
De schrijfster suggereert hier dan ook dat de oorzaak van automutilatief gedrag veel meer gezocht moet worden in een ouder- kind relatie waarbij het kind niet in staat is onder de vleugels van de ouder uit te komen om zelf haar vleugels uit te slaan.
pi_24392393
Ik hoor ook vaak dat het lekker is om weer eens iets te voelen in je afgestomptheid (emotioneel) en dat die mensen met de lichamelijke pijn wel om kunnen gaan, daar wel controle over hebben itt de geestelijke pijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:37:17 #15
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_24392994
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:09 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Fucking Amal soms?
Leuke film!
nopesz, Thirteen, Ik ook van jou en Fatal attraction
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:19:52 #16
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_24393735
Hmm in "The Secretary" zitten ook een aantal snijscenes.

Misschien heeft het er mee te maken, dat de fysieke pijn die je voelt na het snijden een geestelijke pijn naar de oppervlakte kan brengen. Het maken van wonden en het daaropvolgende helingsproces (het zien genezen van de wond), laat de patient zijn geestelijke pijn zich manifesteren en ook deels verwerken.
Feyenoord!!! * Barça
pi_24393959
automutilatie..
inderdaad: de lichamelijke pijn en verwondingen zijn tastbaarder en "makkelijker" te bevatten dan de geestelijke verwondingen.. mensen die klakkeloos opperen dat het wel een schreeuw om aandacht zal zijn, snappen gelukkig de impact van dat soort geestelijke pijn niet, houden zo, maar oordeel daarmee niet meteen keihard over een ander.

Automutilatie is iets wat onder andere veel voorkomt bij slachtoffers van ernstig seksueel misbruik op jonge leeftijd, je zou het ook kunnen zien als aanpassen van je uiterlijk en lichamelijke gevoel aan je geestelijke toestand en het kan ook een uiting van zelfhaat zijn.. dat lijf heeft slachtoffers van misbruik enorm veel ellende en pijn bezorgd en ze maken het liever kapot omdat het hoort bij wat ze meegemaakt hebben en ze niet houden van hun eigen lichaam...

dit zijn een aantal verklaringen voor dergelijk gedrag.. zelfdestructief gedrag komt wel op meer manieren voor bij mensen die het geestelijk (te) zwaar hebben of depressief zijn.. in mijn ogen is dit daar één vorm van...
pi_24394071
ach het ene geval lokt het andere ook weer uit.

oh kijk die krast en krijgt aandacht dus ik ga dat ook maar eens doen.

ik zie hier zelfs een dame die zich anorexia aangemeten heeft, volgens mij doelbewust, om die verrotte aandacht maar te krijgen.

zal met veel krassers ook zo zijn, nemen het over, omdat ze zien dat het loont.
sommige koketteren er zelfs ook mee, dus bij hen is het gewoon doelbewust aangemeten gedrag.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24394264
Kan zijn.. maar denk je nou echt dat mensen vervallen in zulk zelfdestructief gedrag om aandacht te krijgen als ze gelukkig zijn en lekker in hun vel zitten of denk je dan misschien toch dat er stiekem meer aan de hand is.. een gezond zelfbeeld heeft zo iemand imho in elk geval niet...
Nou vind ik niet dat mensen die hulp nodig hebben in een badje van medelijden gedompeld moeten worden hoor, begrijp me niet verkeerd, wat dat aangaat vind ik de stelling "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" een hele goeie... maar dat ze hulp nodig hebben vind ik wel.

iig, het is allemaal niet zo zwart wit denk ik en sowieso een signaal dat er iets goed mis is.
pi_24394397
dat ze niet sporen, lijkt me duidelijk, ja.

en ja , ik heb er weinig geduld mee, de dobbelstenen van deze wereld
kras je raak voor mijn part, maar doe het lekker op je kamertje, val je eigen familie er mee lastig, maar loop er niet mee te koketteren op fora, waar mensen er niets mee kunnen en je sommige argelozen alleen maar ongerust maakt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24395351
Niet alleen meisjes doen het hoor.

edit: als mensen het doen voelen ze misschien een soort kick/adrenaline waardoor ze even ergens anders mee bezig zijn, lastig uit te leggen

[ Bericht 43% gewijzigd door Beach op 04-01-2005 17:54:16 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24395600
Mijn nichtje deed dat vroeger ook, ik heb het nooit begrepen, maar nu ze er niet meer is besef ik dat het een wanhoopskreet geweest moest zijn..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24395664
Komt trouwens veelvuldig voor in de fim "16"., of 13 of hoe die film ook heet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24396505
Niks schreeuw om aandacht, of 'geestelijke pijn naar buiten brengen'.

Wat ik van een paar verfrommelde dames-nerds met een neurofarmacologische inslag heb begrepen: 'snijden', of liever de acute pijn, zorgt voor een soort opiaat-achtige high, die op de een-of-andere manier wel oplucht. Feitelijk is het een (verknipte) manier om met een emotioneel probleem om te gaan.

Is natuurlijk wel een beetje een onhandige methode, want je kunt moeilijk tegen je vrienden zeggen dat dit je manier is om met problemen om te gaan. Dus dan heb je weer een berg schaamte&stress, en dan begint de viceuze circel weer opnieuw...

[ Bericht 0% gewijzigd door joshus_cat op 04-01-2005 20:48:41 ]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:32:16 #25
97653 ANGE
Just me...
pi_24397276
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:30 schreef MarMar het volgende:
automutilatie..
inderdaad: de lichamelijke pijn en verwondingen zijn tastbaarder en "makkelijker" te bevatten dan de geestelijke verwondingen.. mensen die klakkeloos opperen dat het wel een schreeuw om aandacht zal zijn, snappen gelukkig de impact van dat soort geestelijke pijn niet, houden zo, maar oordeel daarmee niet meteen keihard over een ander.

Automutilatie is iets wat onder andere veel voorkomt bij slachtoffers van ernstig seksueel misbruik op jonge leeftijd, je zou het ook kunnen zien als aanpassen van je uiterlijk en lichamelijke gevoel aan je geestelijke toestand en het kan ook een uiting van zelfhaat zijn.. dat lijf heeft slachtoffers van misbruik enorm veel ellende en pijn bezorgd en ze maken het liever kapot omdat het hoort bij wat ze meegemaakt hebben en ze niet houden van hun eigen lichaam...

dit zijn een aantal verklaringen voor dergelijk gedrag.. zelfdestructief gedrag komt wel op meer manieren voor bij mensen die het geestelijk (te) zwaar hebben of depressief zijn.. in mijn ogen is dit daar één vorm van...
Zelfdestructief gedrag... Ja, dat is misschien wel de goede benaming. De drang jezelf iets aan te doen. Dat komt wel een heel eind in de richting denk ik. Net zoals drugs/drankmisbruik dat zijn. Of (in sommige gevallen) eetstoornissen.
* What's wrong with being good? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')