abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81743227
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mediaan. Er moet vanaf hier nog 21% af om op de mediaan te komen. En vanaf dat punt zou je dan daar bovenop nog ~40% korting willen hebben vanwege de crisis. Dan kom je dus rond 500 uit voor de S&P500.
Duurt nog zolang.. maar gewoon rustig afwachten.

Hoe vaak is dat punt bereikt in de loop der tijd?
x
pi_81743339
Volgens zijn sig is S&P op 500 5 keer gebeurd in een dalende markt...
pi_81743987
ik gok dat volgende week nog geen pretje gaat zijn
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=SPY&p=D&b=6&g=0&id=p50194826694&a=191803766&listNum=1
veel resistance overhead, indicatoren hinten op een bearish sentiment
volume vandaag was echter goed

Duidelijke bullish manipulatie op het einde, maar het was nog niet genoeg om zelfde de 5 minute chart van een leuke breakout te voorzien.

Op de weekly chart is het ook al geen pretje

van t weekend maar eens de largecaps charten gezien die voorheen al pincher setups begonnen te vertonen. Dus even goed kijken of die krengen al rijp zijn om een bull run in gang te zetten.
pi_81744845
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:45 schreef richbitch het volgende:
Hoe vaak is dat punt bereikt in de loop der tijd?
Er zijn echt veel topics over dit onderwerp geschreven. Lees die eens even door.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:48 schreef tony_clifton- het volgende:
Volgens zijn sig is S&P op 500 5 keer gebeurd in een dalende markt...
Waar heb je leren grafiek lezen? De koers van 500 is natuurlijk een momentopname, die geldt niet over het hele bereik.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_81748880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:10 schreef BattleCow het volgende:
Ik verwacht een correctie in de + vandaag... 70%
Ik had gelijk
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 mei 2010 @ 01:11:49 #106
862 Arcee
Look closer
pi_81749871
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:46 schreef BattleCow het volgende:
Ik had gelijk
Niet op de AEX.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81753367
dus de stelling is dat de sp500 naar de 500 gaat?
een dergelijke post lijkt me een prima buy signal eerlijk gezegd
vergelijkbaar met alle goud bagger die een week of 2 geleden gepost werd

wanneer de targets onrealistisch worden is het een signaal om sentiment om te draaien
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:16:56 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81753809
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:41 schreef hmm_lasagne het volgende:
dus de stelling is dat de sp500 naar de 500 gaat?
Waar lees jij dat dan?

De beurs is niet te voorspellen. Je kunt slechts aangeven wat een koopwaardig niveau is, maar niemand kan voorspellen of en wanneer dat wordt bereikt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81754506
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:20 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Er zijn echt veel topics over dit onderwerp geschreven. Lees die eens even door.
[..]

Waar heb je leren grafiek lezen? De koers van 500 is natuurlijk een momentopname, die geldt niet over het hele bereik.
Ik zeg gewoon dat op 't plaatje in de sig van Selang de grafiek 5x (maar moet 6x zijn) de S&P500@500 lijn snijdt. Dit in een dalende markt want de weg naar boven telt niet mee natuurlijk. Dus, de afgelopen 120 jaar waren er 6 koopkansen indien je die grens volgt...
pi_81756030
zelfs na de rally afgelopen vrijdag geeft de capitulatie indicator nog steeds een iets diepere spike aan en is niet genormaliseerd. dit gaf in het verleden een bullish edge.
pi_81758039
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:29 schreef richbitch het volgende:
SE, hoe gaat die bij prop firm? leuk? stress?
Stressig. En dat komt mede door de wisselende uitslagen tot dusver. En traden blijft natuurlijk leuk. Of je het nu voor je zelf doet of bij een bedrijf.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:26:21 #112
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81760391
Ik ga van de week mijn °-strategie uittesten
The more debt, the better
pi_81761313
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:26 schreef flyguy het volgende:
Ik ga van de week mijn °-strategie uittesten
Ga je met een kompas de bodem opzoeken of wat?

Ik zou het leuk vinden als je je strategie wilt toelichten (als je wilt).
Greece
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:20:04 #114
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81761709
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:04 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ga je met een kompas de bodem opzoeken of wat?

Ik zou het leuk vinden als je je strategie wilt toelichten (als je wilt).
Ja hoor Het is een soort van variant op trendlines.

Als de beurs in een rechte lijn naar boven gaat is dat 0 graad, exact gelijk blijft 90 graden, en recht naar beneden is 180 graden. Als bijvoorbeeld de beurs met 30 graden stijgt open ik een longpositie en ik wil hem sluiten als de stijging is afgevlakt tot 60 graden. Dus dan trek ik op basis daarvan twee lijnen (1 van 30 graden en 1 van 60 graden). Zo'n halfrond geodriehoekachtig ding leg ik vervolgens over beide lijnen heen en op basis daarvan plaats ik mijn stop. Omdat de lengte van beide lijnen het zelfde zijn kan ik voor elke cm dat de koers de 30 gradenlijn blijft volgen, mijn stop verhogen op de 60 gradenlijn met 1 cm. En zo de positie houden tot mijn target is gehaald of dat een plotselinge beweging mijn stop raakt.

Het voordeel ten opzichte van trendlines zou moeten zijn dat je exactere entries, exits en stops zou moeten kunnen plaatsen.
The more debt, the better
pi_81761768
3 jaar geleden, vlak voor de kredietcrisis, zat ik erover na te denken om bij ING een spaarrekening te openen. 3,25% zag er aardig leuk uit voor een ' normale' bank. Heb het toen niet gedaan..

Keek vandaag weer, en er staat nu :
Basisrente : 1%
Bonus rente zodra uw inleg met 10% toeneemt over 1 jaar : 1%

2% 'variabele' rente
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:45:13 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81767141
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Stressig. En dat komt mede door de wisselende uitslagen tot dusver. En traden blijft natuurlijk leuk. Of je het nu voor je zelf doet of bij een bedrijf.
De periode is ook nog wat kort lijkt me om iets te kunnen zeggen over performance. Ik ben wel erg benieuwd naar je conclusies in de komende maanden.
Mijn reisverslagen
pi_81769775
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:

[..]

Als de beurs in een rechte lijn naar boven gaat is dat 0 graad, exact gelijk blijft 90 graden, en recht naar beneden is 180 graden. Als bijvoorbeeld de beurs met 30 graden stijgt open ik een longpositie en ik wil hem sluiten als de stijging is afgevlakt tot 60 graden. Dus dan trek ik op basis daarvan twee lijnen (1 van 30 graden en 1 van 60 graden). Zo'n halfrond geodriehoekachtig ding leg ik vervolgens over beide lijnen heen en op basis daarvan plaats ik mijn stop. Omdat de lengte van beide lijnen het zelfde zijn kan ik voor elke cm dat de koers de 30 gradenlijn blijft volgen, mijn stop verhogen op de 60 gradenlijn met 1 cm. En zo de positie houden tot mijn target is gehaald of dat een plotselinge beweging mijn stop raakt.

Het voordeel ten opzichte van trendlines zou moeten zijn dat je exactere entries, exits en stops zou moeten kunnen plaatsen.
Zijn die graden niet heel erg arbitrair? Het hangt toch af van de gekozen x en y asssen. Timeframes etc?
pi_81769836
quote:
Is dit een persiflage of serieus? Ik kan bij TA het onderscheid vaak niet maken
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:21:57 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81770287
Wat hij beschrijft is gewoon een differentiator (of oscillator zoals TA-ers dat noemen). Hij meet de helling van de stijging/daling. Dat is precies wat een stochastics, RSI, ROC, CCI etc ook doen, zij het dat de berekening van al die dingen iets verschillend is.
Mijn reisverslagen
pi_81770469
quote:

[..]

Dus in plaats van een moving (trailing) stoploss gebruik je een lineaire stoploss. Het idee is leuk alleen heb je te maken met een valkuil dat tijd niet in je voordeel werkt (bij een moving stoploss heb je dat probleem niet). Immers hoe langer je in een positie zit des te groter het verschil wordt tussen de 30 en 60 graden lijn en wordt de grootte van je stoploss een functie van de tijd (met als beperking het aantal centimeters neem ik aan).
Mijn voorspelling is eigenlijk dat je slechter gaat presteren dan een MSL omdat je op basis van een iteratief proces naar hetzelfde systeem toewerkt. De iteraties zijn aan het begin enorm stoplossgevoelig en aan het eind weer het tegenovergestelde.

Maar misschien werkt het ook wel! Laat het ons weten!
Greece
  zondag 23 mei 2010 @ 11:50:55 #121
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81785332
Vroeger (oke, een paar jaar ) deed ik altijd aandelen in een schaduwportefeule omdat ik toevallig een MP3-speler van dat bedrijf had ofzo. Nu wil ik echt gaan beleggen (buy and hold) en dat wil ik goed doen. Dus ben ik aan het leren om cijfers te lezen en goede bedrijven eruit te pikken tegen een redelijke prijs. Nu heb ik dit gevonden: http://www.belegger.nl/aandeel-BETER%20BED.fundamentals

Ze hebben geen schulden, maken zelfs in slechte jaren winst en keren netjes dividend uit. P/E was 14 in 2009 (weet niet wat het nu is, laten we voor het gemak zeggen nog steeds 14). beetje aan de hoge kant, maar volgens mij is het tot 16 nog wel redelijk. Enige nadeel is dat 'bedden' nou niet echt een groeimarkt is, maar mensen moeten toch ergens op slapen, nietwaar? Is dit inderdaad een goed bedrijf of zie ik toch iets over het hoofd? Ik ben het nog aan het leren he?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2010 @ 11:57:38 #122
862 Arcee
Look closer
pi_81785489
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Vroeger (oke, een paar jaar ) deed ik altijd aandelen in een schaduwportefeule omdat ik toevallig een MP3-speler van dat bedrijf had ofzo. Nu wil ik echt gaan beleggen (buy and hold) en dat wil ik goed doen.
Wel eens naar een indextracker gekeken?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81785553
Ook even hier spammen.

http://babelgum.com/Floored

Docu over traders
  zondag 23 mei 2010 @ 12:19:13 #124
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81786032
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wel eens naar een indextracker gekeken?
Over nagedacht, maar toch maar niet. Ik wil echt leren om goede bedrijven uit te zoeken en mee te delen in de winst. Met zo'n tracker koop ik een hele rits bedrijven waarvan ik van de helft geen flauw idee heb wat ze doen. Dat neigt teveel naar speculeren. Warren Buffet strategie voor de win, je weetz.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 mei 2010 @ 12:22:40 #125
862 Arcee
Look closer
pi_81786143
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:19 schreef Lente_ninja het volgende:
Over nagedacht, maar toch maar niet. Ik wil echt leren om goede bedrijven uit te zoeken en mee te delen in de winst. Met zo'n tracker koop ik een hele rits bedrijven waarvan ik van de helft geen flauw idee heb wat ze doen. Dat neigt teveel naar speculeren. Warren Buffet strategie voor de win, je weetz.
Warren Buffett: "Most investors, both institutional and individual, will find that the best way to own common stocks is through an indexfund that charges minimal fees. Those following this path are sure to beat the net results (after fees and expenses) of the great majority of investment professionals".

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')