Duurt nog zolang..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mediaan. Er moet vanaf hier nog 21% af om op de mediaan te komen. En vanaf dat punt zou je dan daar bovenop nog ~40% korting willen hebben vanwege de crisis. Dan kom je dus rond 500 uit voor de S&P500.
Er zijn echt veel topics over dit onderwerp geschreven. Lees die eens even door.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:45 schreef richbitch het volgende:
Hoe vaak is dat punt bereikt in de loop der tijd?
Waar heb je leren grafiek lezen? De koers van 500 is natuurlijk een momentopname, die geldt niet over het hele bereik.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:48 schreef tony_clifton- het volgende:
Volgens zijn sig is S&P op 500 5 keer gebeurd in een dalende markt...
Ik had gelijkquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:10 schreef BattleCow het volgende:
Ik verwacht een correctie in de + vandaag... 70%
Niet op de AEX.quote:
Waar lees jij dat dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:41 schreef hmm_lasagne het volgende:
dus de stelling is dat de sp500 naar de 500 gaat?
Ik zeg gewoon dat op 't plaatje in de sig van Selang de grafiek 5x (maar moet 6x zijn) de S&P500@500 lijn snijdt. Dit in een dalende markt want de weg naar boven telt niet mee natuurlijk. Dus, de afgelopen 120 jaar waren er 6 koopkansen indien je die grens volgt...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:20 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Er zijn echt veel topics over dit onderwerp geschreven. Lees die eens even door.
[..]
Waar heb je leren grafiek lezen? De koers van 500 is natuurlijk een momentopname, die geldt niet over het hele bereik.
Stressig. En dat komt mede door de wisselende uitslagen tot dusver. En traden blijft natuurlijk leuk. Of je het nu voor je zelf doet of bij een bedrijf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:29 schreef richbitch het volgende:
SE, hoe gaat die bij prop firm? leuk? stress?
Ga je met een kompas de bodem opzoeken of wat?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:26 schreef flyguy het volgende:
Ik ga van de week mijn °-strategie uittesten
Ja hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:04 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ga je met een kompas de bodem opzoeken of wat?![]()
Ik zou het leuk vinden als je je strategie wilt toelichten (als je wilt).
De periode is ook nog wat kort lijkt me om iets te kunnen zeggen over performance. Ik ben wel erg benieuwd naar je conclusies in de komende maanden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Stressig. En dat komt mede door de wisselende uitslagen tot dusver. En traden blijft natuurlijk leuk. Of je het nu voor je zelf doet of bij een bedrijf.
Zijn die graden niet heel erg arbitrair? Het hangt toch af van de gekozen x en y asssen. Timeframes etc?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja hoorHet is een soort van variant op trendlines.
Als de beurs in een rechte lijn naar boven gaat is dat 0 graad, exact gelijk blijft 90 graden, en recht naar beneden is 180 graden. Als bijvoorbeeld de beurs met 30 graden stijgt open ik een longpositie en ik wil hem sluiten als de stijging is afgevlakt tot 60 graden. Dus dan trek ik op basis daarvan twee lijnen (1 van 30 graden en 1 van 60 graden). Zo'n halfrond geodriehoekachtig ding leg ik vervolgens over beide lijnen heen en op basis daarvan plaats ik mijn stop. Omdat de lengte van beide lijnen het zelfde zijn kan ik voor elke cm dat de koers de 30 gradenlijn blijft volgen, mijn stop verhogen op de 60 gradenlijn met 1 cm. En zo de positie houden tot mijn target is gehaald of dat een plotselinge beweging mijn stop raakt.
Het voordeel ten opzichte van trendlines zou moeten zijn dat je exactere entries, exits en stops zou moeten kunnen plaatsen.
Is dit een persiflage of serieus? Ik kan bij TA het onderscheid vaak niet makenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:
Als de beurs in een rechte lijn naar boven gaat is dat 0 graad, exact gelijk blijft 90 graden, en recht naar beneden is 180 graden. Als bijvoorbeeld de beurs met 30 graden stijgt open ik een longpositie en ik wil hem sluiten als de stijging is afgevlakt tot 60 graden. Dus dan trek ik op basis daarvan twee lijnen (1 van 30 graden en 1 van 60 graden). Zo'n halfrond geodriehoekachtig ding leg ik vervolgens over beide lijnen heen en op basis daarvan plaats ik mijn stop. Omdat de lengte van beide lijnen het zelfde zijn kan ik voor elke cm dat de koers de 30 gradenlijn blijft volgen, mijn stop verhogen op de 60 gradenlijn met 1 cm. En zo de positie houden tot mijn target is gehaald of dat een plotselinge beweging mijn stop raakt.
Dus in plaats van een moving (trailing) stoploss gebruik je een lineaire stoploss. Het idee is leuk alleen heb je te maken met een valkuil dat tijd niet in je voordeel werkt (bij een moving stoploss heb je dat probleem niet). Immers hoe langer je in een positie zit des te groter het verschil wordt tussen de 30 en 60 graden lijn en wordt de grootte van je stoploss een functie van de tijd (met als beperking het aantal centimeters neem ik aan).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:20 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ja hoorHet is een soort van variant op trendlines.
Het voordeel ten opzichte van trendlines zou moeten zijn dat je exactere entries, exits en stops zou moeten kunnen plaatsen.
Wel eens naar een indextracker gekeken?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Vroeger (oke, een paar jaar) deed ik altijd aandelen in een schaduwportefeule omdat ik toevallig een MP3-speler van dat bedrijf had ofzo. Nu wil ik echt gaan beleggen (buy and hold) en dat wil ik goed doen.
Over nagedacht, maar toch maar niet. Ik wil echt leren om goede bedrijven uit te zoeken en mee te delen in de winst. Met zo'n tracker koop ik een hele rits bedrijven waarvan ik van de helft geen flauw idee heb wat ze doen. Dat neigt teveel naar speculeren. Warren Buffet strategie voor de win, je weetz.quote:
Warren Buffett: "Most investors, both institutional and individual, will find that the best way to own common stocks is through an indexfund that charges minimal fees. Those following this path are sure to beat the net results (after fees and expenses) of the great majority of investment professionals".quote:Op zondag 23 mei 2010 12:19 schreef Lente_ninja het volgende:
Over nagedacht, maar toch maar niet. Ik wil echt leren om goede bedrijven uit te zoeken en mee te delen in de winst. Met zo'n tracker koop ik een hele rits bedrijven waarvan ik van de helft geen flauw idee heb wat ze doen. Dat neigt teveel naar speculeren. Warren Buffet strategie voor de win, je weetz.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |