Een aantal maanden geleden startte Nune de swapdoos. De swapdoos is een ontzettend leuk initiatief, waarbij er 1 doos is en een hele rits meiden. In de doos zit nagellak en wat nagelgerelateerde spulletjes zoals nailart, crèmepjes en verzorging. De doos reist het hele land door waarbij er steeds dingetjes uit worden gehaald en er weer terug in worden gestopt.
Helaas eindigde de eerste Doos in een klein fiasco. Door onduidelijke regels en gebrek aan naleving hiervan verzandde het initiatief al snel in een dumpdoos vol afgedankte spullen, maar vooral met dingen die niets meer met het oorspronkelijke idee te maken hadden. Het gevolg: teleurstelling alom.
Lees meer hier:
[Show hier je nagels] De Swapdoos #4Toch zou het jammer zijn als dit initiatief een vroege dood stierf en daarom heb ik besloten om Nune op te volgen als hoedster van de swapdoos. Nieuwe ronden, nieuwe kansen! En hopelijk dit keer met duidelijker spelregels zodat de Doos van begin tot eind een ontzettend leuk verrassingspakket blijft!
INTRODUCING NAGELSWAPDOOS 2.0!De spelregels. Goed lezen graag.Als je mee wil doen met de nagelswapdoos, stuur je een PM naar Stormqueen. Zij maakt de route. Deze wordt niet vooraf bekend gemaakt.
De Doos moet uiterlijk een week na ontvangst weer op reis zijn. Dit om te voorkomen dat mensen erg lang moeten wachten. Mocht je door vakantie of andere redenen een tijdlang verhinderd zijn, meld dit dan via PM aan Stormqueen. Dan kan zij er voor zorgen dat je eventueel opschuift in de route.
Je haalt minimaal 5 items uit de doos. Dit is om er voor te zorgen dat de variatie er in blijft. Je stopt voor de items die je er uit haalt, ook weer spullen terug. Er is een marge van drie minder, vijf meer. Rekenvoorbeeld: je haalt 8 spullen uit de doos. Je moet minimaal 5 en maximaal 13 spullen er voor terug stoppen.
Alle spullen die in de doos gaan, zijn nagelgerelateerd. Onder nagelgerelateerd vallen nagellakken, nailartspullen, nagelverzorging. Dus geen badschuim, parfum, sieraden, snoep, andere cosmetica en make-up, enzovoorts.
Voordat de doos weer op reis kan, stuur je een PM aan Stormqueen met een lijstje wat je er uit haalt en wat je er in stopt. Zonder dit lijstje wordt de nieuwe naam niet vrijgegeven. Het klinkt flauw, maar dit is de enige manier om te waarborgen dat de Doos niet verandert in een troepbak. Zodra deze PM erdoor is krijg je het adres van de volgende eigenaresse.
Je ruilt eerlijk. Geen toffe, unieke, hard to find items tegen HEMA of Essence die iedereen om de hoek kan kopen voor een kruimel. Ook niet tegen tien Essence. Als je twijfelt, neem je contact op met Stormqueen.
De variatie moet gewaarborgd blijven. Als er al twee vijlen in de doos zitten, spreekt het voor zich dat er geen derde bij hoeft. Hetzelfde geldt voor kleuren lak: als er al een paar van dezelfde kleur in zitten, gooi er dan niet nog meer van hetzelfde bij. Dit ging de eerste keer goed mis. En dit is ook de reden dat er nu streng op gecontroleerd wordt.
Om dit alles nog even kracht bij te zetten zal Stormqueen steekproefsgewijs degene die de Doos op dat moment heeft vragen een lijst te maken met alles wat er in zit.
Uiteraard blijft het Swapschrift gehandhaafd.
Als De Doos bij jou is geweest post je in dit topic een leuk verslagje met foto's over wat je allemaal uit de doos hebt gehaald 
Meisjes die de vorige ronde wel aangemeld waren maar niet aan de beurt zijn gekomen krijgen voorrang!
Het verzenden van de doos kost 6,75 via TNT post!

Waarom zo streng?
Omdat het nodig blijkt. En om het voor iedereen leuk te houden. Want voor de laatste moet het net zo tof zijn als voor de eerste!
Stormqueen is eerste aanspreekpunt, maar alles gaat in overleg met princess-a. Zo blijft het enigszins democratisch. Princess-a en stormqueen overleggen dus onderling als er vragen en/of opmerkingen zijn.
We hebben geen definitief aantal deelnemers. Dus inschrijven loopt gewoon door. Wel is het zo dat de coördinator de Doos ook nog een keer krijgt. Om te voorkomen dat hier ruzie over komt bepaal ik nu dat ik als 20e zelf weer aan de beurt ben. (aangezien ik weet wat er in en uit gaat wil ik dat nu alvast vast hebben liggen zodat ik niet achteraf het verwijt kan krijgen dat ik de doos op een goed moment naar me toe heb gehaald). Mocht het animo enorm zijn loopt dit gewoon door per 20 (dus dan ben ik ook weer als 40e, enz.). Princess-a gaat als 10e, en daarna eventueel als 30e.

Nog even dit:
Als je denkt dat je niet aan de spelregels kan voldoen, moet je je niet aanmelden. Schat dit dus even in. Het is heus niet zo dat er alleen hele dure dingen in de doos mogen, maar als je eigenlijk niets te ruilen hebt, kun je het beter niet doen.
Tenslotte:
Ik wil eigenlijk op de meet van 8 mei de Doos weer verder sturen. En Lindytje zal de eerste zijn! We starten dus al snel. Hopelijk wordt Doos 2.0 superleuk, supertof en een geweldige verrassing voor iedereen die meedoet! Ik reken op jullie!

LIJST VAN DEELNEMERS:
klik op de naam voor het verslagje 
AANMELDEN VIA PM BIJ STORMQUEEN!
Het restje eerste ronders:
Lindytje
Mirjam
MissJ
PartyHardy
Nune
En dan gaan we verder met...
Zoeperzazke
Diconnected
Milka82
MinderMutsig
princess-a
Ooi86
miss--moana
deerntie
snakelady
SpaceInvaders
Joysa
liizsle
mirannie
Vamperotica
Stormqueen
Deelnemers komen met naam in een pot. Elke keer als iemand zich aanmeldt gooi ik haar naam in de pot. Elke keer als de doos verder reist trek ik een nieuwe naam uit de pot!!
Game on, girlz! 
[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-05-2010 19:21:09 ]