Wacht even, het kan aan mij liggen, maar dat was sinds een tijdje toch 5mW geworden?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Lees de OP, check de diverse sites, enz.
In het topic welke genoemd wordt in de OP wordt het ook nog eens uitgebreid besproken.
Voor particulier gebruik, gewoon fun, dus niet voor werkgerelateerd gedoe (chirurgische lasers zijn zwaarder enzo) is 50 max toegestaan.
Volgens wiki mag je tot 500 mw hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:04 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Wacht even, het kan aan mij liggen, maar dat was sinds een tijdje toch 5mW geworden?
Volgens de Engelse Wikipedia:quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Volgens wiki mag je tot 500 mw hebbenals je het maar niet gaat handelen.
Volgens de rijksoverheid (http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/02/24/antwoorden-op-kamervragen-van-zijlstra-over-de-salon-hair-remover.html):quote:Netherlands
Before 1998, Class 3A was allowed. In 1998, it became illegal to trade Class 2 laser pointers that are "gadgets" (e.g. ball pens, key chains, business gifts, devices that will end up in children's possession, etc.). It is still allowed to trade Class 2 (< 1 mW) regular laser pointers, but these have to meet requirements regarding warnings and instructions for safe use in the manual. Trading of Class 3 and higher laser pointers is not allowed.[32]
Volgens http://www.gezondheidsraa(...)een-risico-evaluatie vallen laserpointers van 1-5mW in klasse 3a volgens het Amerikaanse systeem, maar zouden deze zelfs onder 3b moeten vallen:quote:Vraag 2
Wat is uw mening over het gegeven dat een apparaat met een klasse 3B laser vrij verkrijgbaar is, terwijl laserpennen al verboden zijn vanaf klasse 2?
Antwoord 2
Laserpennen en –producten worden geclassificeerd op basis van een norm . Laserpennen zijn verboden bij klasse 3R, 3B en 4. In principe is een klasse 3B laserpointer niet geschikt voor consumentengebruik. Of de Salon Hair-remover daadwerkelijk een klasse 3B laser betreft en of het risico ook voor dit apparaat geldt, wordt door de VWA onderzocht.
Je kunt er dus vanuit gaan dat sowieso alles boven de 5mW verboden is, en dat 1-5mW mogelijk verboden is (dat is niet helemaal duidelijk)quote:. Het zijn di o de la sers die rood licht uit zen den, veelal met een ver mo gen van 1 tot 5 mW. Der ge lij ke lasers fun ge ren bij voor drach ten en lessen als de moderne versie van de aan wijs stok: la ser poin ters. Door de lage prijs en de vorm ge ving worden ze echter in toe ne men de mate als speel tje ge bruikt en komen we ze tegen op straat, in de dis co theek en in de school ban ken. Deze lasers zijn vaak ge la beld volgens het Ame ri kaan se clas si fi ca tie sys teem, en vallen dan in vei lig heids klas se 3A. Volgens het in Europa ge han teerde systeem moet dit echter 3B zijn, hetgeen wijst op een po ten ti eel gevaar voor de ogen.
man man, wat een reclame topic voor pcm zegquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:17 schreef revpolen het volgende:
zometeen editie NL over chinese webshops
Waren RTL en Sanoma (dat was toch uitgever van PCM?) niet op de een of andere manier aan elkaar gelinkt?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:44 schreef mickeyD het volgende:
[..]
man man, wat een reclame topic voor pcm zeg
quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:04 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Wacht even, het kan aan mij liggen, maar dat was sinds een tijdje toch 5mW geworden?
nope, zeker na de laatste incidenten met vliegtuigen die lastig gevallen werden/worden door die rode sterke, en mensen die oogschade kregen nadat er in geschenen werd, is een sterker laser alleen toegestaan bij uitoefenen van een beroep (arts, dokter, maken van CD-spelers ed). En die zien er niet uit als gadgetquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Volgens wiki mag je tot 500 mw hebbenals je het maar niet gaat handelen.
wat is dit voor kinderboekentaalquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:53 schreef joepie91 het volgende:
[.. Het zijn di o de la sers die rood licht uit zen den, veelal met een ver mo gen van 1 tot 5 mW. Der ge lij ke lasers fun ge ren bij voor drach ten en lessen als de moderne versie van de aan wijs stok: la ser poin ters. Door de lage prijs en de vorm ge ving worden ze echter in toe ne men de mate als speel tje ge bruikt en komen we ze tegen op straat, in de dis co theek en in de school ban ken. Deze lasers zijn vaak ge la beld volgens het Ame ri kaan se clas si fi ca tie sys teem, en vallen dan in vei lig heids klas se 3A. Volgens het in Europa ge han teer de systeem moet dit echter 3B zijn, hetgeen wijst op een po ten ti eel gevaar voor de ogen..]
Die viel me gisteren ook al op, Buyincoinsquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:34 schreef Downstar het volgende:
Voor de ICT'er onder ons
wat ik zelf wel een mooie deal vind; 100 x RJ45 Connector voor ¤2.75 at BIC!
http://www.buyincoins.com(...)lan-product-707.html
betaal je blijkbaar bij Dx ¤10.85 voor :| ;
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2675
Owhja zie het; die had ik nog niet gevonden..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:43 schreef Kwork het volgende:
[..]
Die viel me gisteren ook al op, Buyincoins
100 zijn bij DX trouwens wel goedkoper dan ¤10.85:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2689
Mwa, Ebay staat vol met die dingen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:49 schreef Downstar het volgende:
[..]
zie wel op ebay een enkele advertentie waarin 100 stuks voor 3.10$ ( = ¤2.50) word aangeboden, maargoed das misschien maar 1 malig.. dus die 2.75 is een hele mooie prijs.
Je hebt nog gelijk ook, op de manier waaronder ik op ebay zochtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:57 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mwa, Ebay staat vol met die dingen.
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=rj45+100+connector&_sacat=0&LH_BIN=1&_sop=15&LH_PrefLoc=2&_odkw=rj45+100&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313
Volgens mij is dat een soort van kopieerbeveiliging ofzo. Zal wel met CSS werken?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |