abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:53:45 #176
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81902426
Ik ben ook een heel tevreden Nokia Sports Tracker gebruiker....morgen les 25!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81902496
Weet nog niet waar ik mijn mobiel moet gaan laten (vandaag voor het eerst met Ipod gelopen en vond het in de hand houden toch het lekkerst). Of maar eens oordopjes voor me telefoon kopen :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_81907572
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:05 schreef travelman het volgende:
Ging net 4=5 weken lekker, ben ik alweer 2 weken uit de running met een hielspoor!! Hoop komend weekend weer te kunnen rennen!!
Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:14:39 #179
30252 Soempie
Procreating
pi_81907743
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.

Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:39:55 #180
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81910161
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:14 schreef Soempie het volgende:
Ik ben vanmorgen met de fiets naar het bos gegaan en heb daar 20 minuten gelopen. In totaal dus ook nog 12 km gefietst. Het lopen is wel lekker in het bos, maar sommige stukken zijn ook zwaarder door zand of wegen die omhoog gaan. Denk dat ik elk weekend wel naar het bos ga om daar te rennen. Het was er vanmorgen ook wel heel lekker weer voor.

Is het een goed idee om opnieuw te beginnen met Evy om zo m'n tempo te trainen? Ik merkte net dat ik veel te hard van start ging en na een minuut of 8 was ik al zo ongeveer op. Daarna wat rustiger gaan lopen en toen ging het wel weer. Of kan ik dan beter toch een hartslagmeter kopen?
Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Hartslagmeter zou een goed idee kunnen zijn. Bedenk je verder ook dat lopen in een nieuwe omgeving, met andere (mindere) verharding ook gewoon even wennen is. Best kans dat als je de volgende keer wat rustiger begint, je het heel prima vol kan houden.

Vanochtend les 10 gelopen. Best pittig, maar wel weer lekker gelopen. Morgen rustdag, vrijdag misschien weer lopen (afhankelijk van het weer en de omgeving van het congres waar ik zit).
Nu douchen!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:43:56 #181
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81910332
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten . Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19 .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:10:50 #182
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81911397
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:07 schreef bridger het volgende:

[..]

Hielspoor wordt meestal veroorzaakt door slechte schoenen en is inderdaad heel vervelend en hardnekkig. Heb je goede hardloopschoenen?
Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:51:59 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_81913616
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:39 schreef Yuki het volgende:

Ik denk dat opnieuw beginnen met Evy niet direct nodig is; zeker niet vanaf het begin. Je kan nu (op normale weg) 30 minuten lopen. In het bos is het wel zwaarder, maar om dan weer opnieuw te beginnen met stukjes van 1, 2, 3 minuten is zwaar onder je niveau.
Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks. Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.

Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036

Yuki, je gaat echt als een speer jij!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:59:42 #184
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81914009
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:

[..]

Met het tempo wat ik nu loop is het onder m'n niveau. Mijn idee was om dan die kortere stukjes sneller te lopen en dan eens in de week ook een afstand van 5 tot 10 km. Als ik rustiger begin kan ik die afstand makkelijk volhouden, maar ik wil graag wat harder gaan lopen. Ik las een tijdje terug hier dat je dan intervallen moet gaan lopen, vandaar mijn idee om misschien opnieuw te beginnen met Evy en er dan wat harder in te gaan. Als ik m'n gebruikelijke afstand sneller ga lopen houd ik het mogelijk niet vol en dat werkt dan weer heel demotiverend. Ik heb dat programma van eh die wielrenner bekeken en dat vind ik niks. Ik loop nu ongeveer 10 km/uur.

Heb zojuist een route uitgezet naar een klein bos hier in de buurt. Is toch mooi 10 km. Denk dat ik ga proberen om die afstand te lopen volgende keer. http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=421036

Yuki, je gaat echt als een speer jij!
Intervallen helpt wel bij het verhogen van je snelheid ja. Maar dan zou ik iig niet in week 1 van Evy beginnen, maar in week 4 of 5. Kortere stukjes, maar niet té kort.
Ik zou me echt doodvervelen als ik de eerste weken van Evy opnieuw moest doen terwijl ik weet dat ik de 30 minuten ook al aankan.

Dat rondje ziet er goed uit. Wel een beetje beangstigend, bijna 11 km

En ja... Het gaat hier best goed ja
pi_81914608
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:43 schreef lemonlime het volgende:
Vanochtend wilde ik eindelijk les 18 lopen, maar die was ik vergeten op m'n mp3 speler te zetten . Dus maar weer les 17 gedaan, met het laatste stuk 9 ipv. 7 minuten. Het ging heel erg lekker! Ik denk dat ik eindelijk wel een goed ritme en tempo heb gevonden. Vrijdag door met les 19 .
Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18 !

Zelf vandaag les 19 gelopen. Ging redelijk, maar niet denderend, misschien nog nasleep van terugkeren in normaal ritme vanuit nachtdienst (gisteren eruit gekomen), ben dan lichamelijk nooit zo top! Wel helemaal uitgelopen. Afstand viel me tegen, zeker omdat de looptijden wat langer worden (5,6,7,8min was het vandaag) en toch bijna één van mijn kortste afstanden. nou ja, komt vanzelf weer.....ging ook niet heel hard, moest ik ook niet doen vandaag, dan had ik het wss niet uit kunnen lopen!

In ieder geval heb ik de gebruiksaanwijzing van mijn hartslagmeter er nog eens bijgepakt. Had zondag toch met hartslagregistratie kunnen lopen.......helaas ben ik zo iemand die sommige dingen uit de gebruiksaanwijzing niet in één keer op neemt en pas nadat het faalt, het wel snapt en registreert hoe het te gebruiken ! Nou ja, weten we dat gewoon voor de volgende keer dat mijn mp3-speler uitvalt (niet de bedoeling).

vrijdag les 20, 4x8 met weinig hersteltijd ertussenin......ben heel benieuwd! hoop dat evy nu haar timer wel wat beter in de gaten houdt........was halverwege mijn minuut rust na de eerste 5 minuten lopen, kijk ik op horloge, 4.13m aan het lopen..... !
pi_81915084
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:

[..]
Leuk stukje.

Had ik gister een route van 4.6 km gemaakt met GPSies, maar ik verteerde hem zo goed gister. Dat ik meteen maar 2 andere lopen heb gemaakt (van 6.8 en 9km) die ga ik volgende week maar proberen alsmede die intervaltrainingen om mijn snelheid omhoog te krijgen (zit nu meestal tussen 10.7 en 11km/u, dat wil ik toch naar 13 hebben)
  woensdag 26 mei 2010 @ 12:32:09 #187
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81915466
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

Lemonlime, had les 15 gelopen joh, is dezelfde als 18 !

(..)
Ohja, dom van me! Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter .
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?

@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door lemonlime op 26-05-2010 12:37:10 ]
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_81915715
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ohja, dom van me! Nouja, nu weet ik in ieder geval dat 9 minuten lopen er al in zit.
Wat goed van je dat je het schema blijft volgen, ook al ben je net uit de nachtdienst! Ik loop nu een les op je achter .
Heb jij eerst ingelopen voor je met die eerste 5 minuten van les 19 begon?
Ik heb gewoon eerst een stuk stevig gewandeld, doe ik eigenlijk altijd. Niet eerst nog een stukje van 2 minuutjes hardgelopen ofzo......
weet nog niet hoe ik dat met les 20 ga doen.......met die 4x8. je begint dus meteen met 8minuten......ik denk dat ik gewoon eerst ff moet voelen hoe mijn benen/lichaam aanvoelt, maar wil denk ik wel gewoon proberen met die 8 te starten. straks met 30minuten ga ik ook niet eerst 2 minuten inrennen denk ik.....wel blijf ik gewoon altijd eerst inwandelen alvorens echt te starten met rennen!
  Redactie Sport woensdag 26 mei 2010 @ 12:54:02 #189
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81916338
Vanavond les 9! Volgensmij is dat de eerste les met stukjes van 4 en 5 minuten
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:27:44 #190
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81917657
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Klopt!
Ik heb 'm gisteren gelopen en het beviel me erg goed!

Heel veel succes!
pi_81920796
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:54 schreef DeLuna het volgende:
Succes! Ik mag vanavond voor het eerst aan de 6 minuten geloof ik (les 14)...
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:45 #192
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81922061
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81924885
Net les 6 gehad, had me alleen te warm gekleed. Ging daarnaast ook nog eens kapot. pijn in mijn enkel links en mijn hamstring rechts.

Nu maar eerst 2 dagjes rusten, misschien dat ik te hard van stapel ben gelopen.
pi_81925213
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:06 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ik moet karten maar wil lopen vanaaaaaf
Heb hetzelfde met de softbal
pi_81925615
ik kan toch vandaag! 2 x 8 en 2 x 3!
pi_81926703
Les 22 zit er weer op. 6.7 kilometer gelopen in 34 minuten (2 keer 15 minuten met 2 keer min wandelen) = 11.8 km per uur. Ging lekker, al had ik aan het einde last van mijn rechter ribben. Soort stekende pijn. Denk dat het komt omdat ik een kwartier daarvoor nog gegeten had, maar het kon niet anders. Druk dagje vandaag...

Wel lekker weer zo! Beetje windje, niet téveel zon, maar wel aardig warm. Heerlijk!! Ik voel me echt beter als ik bezig ben met hardlopen!!

[ Bericht 10% gewijzigd door Dwab op 26-05-2010 16:42:35 ]
pi_81929207
Hmpf. Regen. Hopelijk over een uur of 2 droog.
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:35:21 #198
60456 Gesloten
Niet open
pi_81929582
Morgenvroeg les 14! Heb er nu al zin in
pi_81929816
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef travelman het volgende:

[..]

Heb Brooks (van 120,-) en die bij een speciaalzaak voor hardloopschoenen gekocht (met advies0. Nu bij de fysio met shockwave bezig. De eerste 3 dagen kon ik niet eens lopen, nu af en toen pijnscheuten. Baal wel gigantisch, aangezien het nu heerlijk weer is om te lopen.
Balen, sterkte. Ik was er in een paar weken vanaf.
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:02:41 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_81930581
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 12:32 schreef lemonlime het volgende:

@ Soempie: Mij lijkt met les 1 van Evy beginnen best een goed idee. Dan kun je tijdens de loopstukjes harder hardlopen en tijdens de wandelstukjes rustiger hardlopen om te herstellen.
Dat had ik nog niet bedacht. Klinkt inderdaad als een goed idee zo!

Morgen maar even een schema maken voor het rennen. Denk dat ik eerst ga proberen aan de 10 km te komen en dan jouw idee uit ga voeren. Over een maand heb ik wat meer tijd namelijk en dan weet ik zeker dat ik die lessen wat regelmatiger kan gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')