quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:02 schreef KingOfMars het volgende:
Volgens mij zien al die trouwerijen er heel anders uit als mannen zich wat meer zouden laten gelden op dat vlak. En nee dames, die van jullie niet natuurlijk! Bejjegek!
Eerst wilde ik niet vervolgens dacht hij dat ik helemaal niet meer wilde en daarna kwam het er steeds maar niet vanquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:03 schreef Grijs het volgende:
En TF, waarom zijn jullie eigenlijk niet eerder getrouwd (als ik dat mag vragen)?
Dat zeg ik, op FOK! zitten al-tijd de uitzonderingen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Mijn man heeft meer aan de bruiloft bedacht dan ik, toevallig
Haha, ja dat denk ik ook wel!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:02 schreef KingOfMars het volgende:
Volgens mij zien al die trouwerijen er heel anders uit als mannen zich wat meer zouden laten gelden op dat vlak. En nee dames, die van jullie niet natuurlijk! Bejjegek!
En het bewijs dat BE alweer door een slotje heen aan het posten was.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen.
Lidl zit echt letterlijk om de hoek bij mij, dus vandaar dat dat mijn eerste keuze is. Vroegah zat er alleen een aan de andere kant van de stad en kwam ik er nooit.
Er komt nu binnenkort een hele nieuwe grote hoogvliet ook bij ons in de buurt en dan zal dat wrsch mijn 'watzebijdelidlniethebben-winkel' worden.
Oh, en hoerig rood staat niet op mijn kleurenkaartje.
Ik deed het ook altijd zo, maar 1 keer in de week scheelt toch wel flink wat geld (gaan we weer!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:04 schreef miss_sly het volgende:
Wij doen nog steeds geen weekboodschappen. Eigenlijk zouden we dat moeten doen, maar we zijn meer van de iedere dag even boodschappen doen wat nodig is. Ook omdat ik vandaag pas weet wat ik vandaag wil eten.
De Vomar zit hier schuin tegenover, daar doen we de meeste boodschappen. Ik let niet op folders en reclames, dat kost me te veel tijd. En tijd is ook kostbaar
Dat zou ik ook doen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:55 schreef m@x het volgende:
[..]
Kan, maar hoerig rood is ook een optie
Ik woon boven de Hoogvliet en haal dus daar echt bijna al mijn boodschappen. Vlees, groente en fruit zijn niet altijd super maar het scheelt me zoveel tijd en dat is me toch ook wel veel waard. Enige waar ik op moet letten is dat er ik er niet elke dag naar binnen ren om snel wat bij elkaar te shoppen (en dan ook allerlei ongeplande spullen haal)
Hooguit had ik dan naakt voor de ambtenaar gestaan want heel veel minder/anders kon eig. niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:02 schreef KingOfMars het volgende:
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Iedereen zit hier zo buiten het hokje dat het hele hokje gewoon leeg is
Wij wonen als enige in een koophuis in een rijtje van 5 en kunnen vaak voor kleine prijsjes mee doen met het onderhoud van de huurhuizen, das wel fijn!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
En Claudia, soms mis ik huren ook nog wel hoor. Als er idd iets stuk is of geschilderd moet worden...
Dan is huren toch wel erg makkelijk ook. Hoef je nergens aan te denken.
Bij ons moet nu echt de buitenboel geschilderd maar we hebben beide een beetje hoogtevrees, maar laten doen kost een fortuin. Dilemma dus.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik ruik de hele tijd iets wat me doet denken aan een potje olvarit kaassoufflé... En ik heb geen idee waar het vandaan komt, en ik krijg er honger van.
Ja, de Hoogvliet komt, daar ben ik ook heel blij meequote:Op donderdag 20 mei 2010 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Er komt nu binnenkort een hele nieuwe grote hoogvliet ook bij ons in de buurt en dan zal dat wrsch mijn 'watzebijdelidlniethebben-winkel' worden.
Dat is echt ideaal!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Wij wonen als enige in een koophuis in een rijtje van 5 en kunnen vaak voor kleine prijsjes mee doen met het onderhoud van de huurhuizen, das wel fijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wel van de weekboodschappen en eigenlijk zou ik dat ook meer moeten doen, maar het komt er vaak niet van. Slechte planning, geen auto bij de hand en t kind kan pas sinds kort op de fiets. Met name dat laatste, dat altijd met de kinderwagen lopend moeten gaan heeft er wel een tijd voor gezorgd dat ik hooguit voor twee dagen boodschappen deed. Meer kon ik toch niet meenemen.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:14 schreef huuphuup het volgende:
oh huren ja... pfff... nou die huisbaas van mij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wel van de weekboodschappen en eigenlijk zou ik dat ook meer moeten doen, maar het komt er vaak niet van. Slechte planning, geen auto bij de hand en t kind kan pas sinds kort op de fiets. Met name dat laatste, dat altijd met de kinderwagen lopend moeten gaan heeft er wel een tijd voor gezorgd dat ik hooguit voor twee dagen boodschappen deed. Meer kon ik toch niet meenemen.
I`m not weird. I`m limited edition.
Wij gingen in het pre-lidl tijdperk altijd naar de Hoogvliet in Bloemendaal. Die is iig al prettiger dan dat hele kleine Hoogvlietje in de buurt van het station.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:13 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ja, de Hoogvliet komt, daar ben ik ook heel blij mee![]()
Nu is het voornamelijk AH en Super de Boer op Bloemendaal, en eens in de zoveel tijd de Aldi en af en toe de Lidl, meestal die tegen Oosterwei aan, maar als we tijd en zin hebben om een eindje te rijden ook wel die in Bergambacht, en die is echt
Je hebt ze tegenwoordig ook met een superhip motiefje....ik denk er ook na om er een aan te schaffen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik wil zo'n boodschappenkarretje... Maar M. vindt het voor oude wijven.. Ik vind het superhandig, zeker als ik wat meer moet hebben en ik ga lopend met Jen die altijd op terugweg strontvervelend gaat doen en gedragen wilt worden.
Hier 1 keer in de 3 à 4 weken voor de meeste zaken en idd dat scheelt een pak geld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Stik... doe ik het weer.
[..]
Ik deed het ook altijd zo, maar 1 keer in de week scheelt toch wel flink wat geld (gaan we weer!).
ik heb een knalroze met grijze bloemen van Ikeaquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik wil zo'n boodschappenkarretje... Maar M. vindt het voor oude wijven.. Ik vind het superhandig, zeker als ik wat meer moet hebben en ik ga lopend met Jen die altijd op terugweg strontvervelend gaat doen en gedragen wilt worden.
Alleen voor een huis gaan werken, vind ik ook wat veel van eht goede. Van de andere kant zitten we hier 51 weken per jaar en ben ik wel heel erg blij met ons huisquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:24 schreef E.T. het volgende:
Ik kan geen weekboodschappen doen.. Ik weet echt niet van te voren wat ik allemaal wil gaan eten enzo .. Ik ben daar zooo slecht in![]()
Dus loop ik elke dag met de kinderen heen en weer en geef veel te veel uit![]()
En huizen.. sja.. Wij zijn echte scheefhuurdersMaar met een salaris kun je hier net een 3-kamerappartementje kopen en niet een gewoon huis waar je drie kinderen kwijt kunt.. Voorlopig blijf ik dus lekker zitten waar ik zit
Ik heb geen zin om alleen maar voor een huis te gaan werken..
Er zit een hele grote aan de Lazarus-kade. Zeg maar op het hoekje van de Lazaruskade en de Onder de Boompjes. Daar kan je omhoog. Ooit zat daar een Super en later een Konmar.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:20 schreef Keshet het volgende:
De lidl in Oosterwei is echt een ramp vind ik! Te druk, chaotisch en rommelig. Terwijl juist die eigenschappen mij aan zouden moeten spreken.
Zit er een tweede lidl in Gouda? Dat wist ik heul niet!
Waar komt de hoogvliet dan?
Oh verrek... ik ben nog nooit bij de Hoogvliet hier geweestquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij gingen in het pre-lidl tijdperk altijd naar de Hoogvliet in Bloemendaal. Die is iig al prettiger dan dat hele kleine Hoogvlietje in de buurt van het station.
Een Lidl in Bergambacht?Nou ja, daar zou ik dus geen puf voor hebben. Maar die bij ons vind ik al een verademing tov die in Oosterwei. Die bij ons is 2-3 keer zo groot volgens mij. Nooit echt het idee dat het heel druk is terwijl de parkeerplaats altijd wel aardig druk is.
Meenemen, leuk voor thuisquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Keshet het volgende:
Ik zit nu naast een supercute chinees dreumesje in de metro (compleet met hysterische Hello Kitty outfit) en ze zegt steeds ni hao tegen me. Zo cute!
Ook een Xenos toch? Niet dat ik daar nou wekelijks hoef te zijn, maar het is toch wel erg handig om die dichtbij te hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Soneal het volgende:
[..]
Oh verrek... ik ben nog nooit bij de Hoogvliet hier geweest![]()
Nah, voor ons is het ook wel makkelijk hoor, wij hoeven nog geen koter mee te nemen en kunnen er nu dus gewoon gezellig samen een eindje "toeren" van maken (ja, ik weet... op het asociale af, maar dat doen we dan uiteraard ook met de leasebak en niet met mijn auto).
En er komt een Lidl in Bloemendaal, ben benieuwd hoe het winkelcentrum na de verbouwing echt is, het begint inmiddels iig al wat te lijken
Jah, ik ga er gewoon zelf 1 kopen als ik m niet snel krijg van M.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik heb een knalroze met grijze bloemen van Ikea![]()
Ideaal
Ja, en de Super de Boer wordt een Jumbo.... ook geweldigquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ook een Xenos toch? Niet dat ik daar nou wekelijks hoef te zijn, maar het is toch wel erg handig om die dichtbij te hebben.
terug zeggen --> Nie Hun kuh-aaiquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Keshet het volgende:
Ik zit nu naast een supercute chinees dreumesje in de metro (compleet met hysterische Hello Kitty outfit) en ze zegt steeds ni hao tegen me. Zo cute!
Dat zou voor mij ook wel een reden zijn om naar de AH te gaan. De appels zijn er steevast beter dan bij onze Vomar. En ze hebben er een heel lekkere appel waarvan ik de naam even vergeten ben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:28 schreef Vlindur het volgende:
Wij doen 1 keer in de week de boodschappen bij de AH, omdat J. alleen die appels wil hebben.Golden Delicious. Hij eet er 2 per dag
![]()
Dr komt ook een Jumbo. Daar verheug ik me op!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:20 schreef Keshet het volgende:
De lidl in Oosterwei is echt een ramp vind ik! Te druk, chaotisch en rommelig. Terwijl juist die eigenschappen mij aan zouden moeten spreken.
Zit er een tweede lidl in Gouda? Dat wist ik heul niet!
Waar komt de hoogvliet dan?
ik ookquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Alleen doe ik een week bodschappen voor wat Huup in de maand doet ongeveer.
Damn, hoe doe je dat?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:19 schreef huuphuup het volgende:
Maar toch hè, toch blijven we meestal wel redelijk binnen het budget van 200,- p/m
dus ergens lukt het ook weer wel ofzo
Ah, te laat, ze is al weg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
terug zeggen --> Nie Hun kuh-aai
(ni hen ke'ai, wat ben jij schattig)
Echt? Dat vind ik echt supernieuws want daar lees ik altijd van alles over hier.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:33 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ja, en de Super de Boer wordt een Jumbo.... ook geweldig
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:35 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Dr komt ook een Jumbo. Daar verheug ik me op!
Oh wacht dat zei Soneal al.![]()
dat is juist handigquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:44 schreef Orea het volgende:
Ook zo leuk dat je die rekening precies met je vakantiegeld krijgt
Wat eet je dan? Kale rijst en noodles?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:44 schreef huuphuup het volgende:
ohja en wij eten weinig vlees en eigenlijk ook te weinig groente en fruitdat scheelt ook
Ja, wel mooi, maar van een mooi bord kun je niet etenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi geworden trouwens wel, de SdB nu.
Niet alleen meer, ook monden die grotere lijven moeten voeden...quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, we hebben natuurlijk ook wel meer monden te voeden. Toch twijfel ik elke week of ik niet iets fout doe ofzo.Maar kan ook niet bedenken wat ik anders zou moeten doen.
jahquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Wat eet je dan? Kale rijst en noodles?
Ja, bizar! Een brood per dagquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:55 schreef Soneal het volgende:
[..]
Niet alleen meer, ook monden die grotere lijven moeten voeden...
Wij gaan vanavond even eten bij het tapasrestaurant hier verderop op het terras. Lekker vroeg, met Senna in de kidnerwagen, zodat het nog niet druk is en niemand last heeft van haar als ze er geen zin in heeftquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb net eten besteld voor vanavond... bij de toko..
Ja, ik ook, ik zou trouwens liever ¤ 14,= per maand extra betalen dan die ¤ 165,=.... ik kom er sowieso ieder jaar aan (ben een kreupel oud wijf)quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:49 schreef Orea het volgende:
Nou ja op zich handig Lilyware het niet dat het vakantiegeld ook weer voor andere dingen bedoeld was...
Vind gewoon het hele principe van eigen risico belachelijk, als je ziet wat we allemaal maandelijks betalen.....
Uit eten heb ik geen zin in met Jen, die heeft even een periode dat ze niet aan tafel wilt zitten...quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan vanavond even eten bij het tapasrestaurant hier verderop op het terras. Lekker vroeg, met Senna in de kidnerwagen, zodat het nog niet druk is en niemand last heeft van haar als ze er geen zin in heeft
Ik was er vorige week toevallig en ik kon ook niks vinden, maar dacht dat het nieuwigheid was.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:54 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ja, wel mooi, maar van een mooi bord kun je niet eten![]()
Ik vind m waardeloos, zowel qua indeling als qua inkoop, ik kan het werkelijk niet uitstaan als er "verse" vleeswaren liggen die nog maar 2 dagen houdbaar zijn, of een 2-liter pak melk wat nog 2 dagen houdbaar is.
En gezien ik de boodschappen niet doe (en dus zeker niet bij de SdB) en degene die ze daar wel doet dat soort dingen gewoon niet ziet.... levert dat nog wel eens wat strijd op![]()
Alleen de koffietafel is wel te doen eigenlijk![]()
Ow, dat doet Senna nog prima en bovendien gaat ze in de wagen mee, dus heeft mevrouw haar eigen stoel!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uit eten heb ik geen zin in met Jen, die heeft even een periode dat ze niet aan tafel wilt zitten...
Ik denk dat ik weet welk restaurant dat is! Ik ben er nog nooit geweest. Hebben ze er lekker eten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan vanavond even eten bij het tapasrestaurant hier verderop op het terras. Lekker vroeg, met Senna in de kidnerwagen, zodat het nog niet druk is en niemand last heeft van haar als ze er geen zin in heeft
Oh mag ik ook?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:10 schreef Ticootje het volgende:
Lief dagboek,
Ik heb toch een partij last van een middagdip!!
Groetjes T.
Is goed voor lijn...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:16 schreef Oxymoron het volgende:
Lief Dagboek,
Vandaag kocht ik 3 halsters voor de pony's. Maar ik kom er met 2 thuis. Nu moet ik terug fietsen.![]()
't Is lekker weer![]()
gr. Oxy
Hooikoorts??quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh mag ik ook?
Snot... heel veel snot. Zoveel dat mijn tanden en tandvlees er zeer van doen.Bwuh...
hoe doet je tandvlees pijn van snot?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh mag ik ook?
Snot... heel veel snot. Zoveel dat mijn tanden en tandvlees er zeer van doen.Bwuh...
Tandvlees is nieuw. Kauwen heb ik wel eens vaker. Lijkt uit te stralen vanuit die holte onder mijn oog. Die doet echt flink zeer zeg maar en dan doen mijn tanden ook pijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoe doet je tandvlees pijn van snot?das wel heel erg.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:21 schreef debuurvrouw het volgende:
euh, heel erg groot volgens mij ook niet hoor.En ik zou er wat voor geven om er uit te zien als geshowd bij optie a. eigenlijk.
Oh lijkt me ideaal!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
Huuuh, enge reclame hieronder. Heel erg verkleind ziet dit plaatje er niet uit!
[ afbeelding ]
Wij vinden het eten er heerlijk en de sangria is fantastischquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet welk restaurant dat is! Ik ben er nog nooit geweest. Hebben ze er lekker eten?
Ik vind dat pleintje aan de Hogeweg zo'n leuke plek om te eten. En heb je Polder op het Science Park wel eens geprobeerd? Heel kindvriendelijk en als het mooi weer is kun je er ook heerlijk buiten zitten en waan je je echt niet in Amsterdam.
Dat kan door de holte komen idd. Ik heb dat ook als ik heel erg verkouden ben en last van snot. Dan ben ik altijd bang dat ik een rotte kies heb ofzo, maar als de verkoudheid over is, is ook de kiespijn enzo weg!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tandvlees is nieuw. Kauwen heb ik wel eens vaker. Lijkt uit te stralen vanuit die holte onder mijn oog. Die doet echt flink zeer zeg maar en dan doen mijn tanden ook pijn.
Maar tandvlees is nieuw. Wrsch gewoon een teken van algehele verminderde weerstand op het moment ofzo.![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
Huuuh, enge reclame hieronder. Heel erg verkleind ziet dit plaatje er niet uit!
[ afbeelding ]
Ik ga altijd meteen aan de neusspray. Klotespul want het irriteert, maar met een volle neus slapen is geen optie. En dat terwijl ik normaal al niet door mijn neus adem.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]hahaha
een bridget jones broek!
hm mn lijf komt wel overeen met optie links denk ik. Hoewel mn buik wel iets groter is
Maar goed, geef me nog even, ik heb nog minimaal 3 kinderen te gaan...
dat van je tandvlees klinkt vervelend zeg!
Ik word altijd stiksacherijnig van verkouden zijnpuur omdat ik van die verstopte deus diet kan slapen.
Over jaloers gesproken!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]hahaha
een bridget jones broek!
hm mn lijf komt wel overeen met optie links denk ik. Hoewel mn buik wel iets groter is
Maar goed, geef me nog even, ik heb nog minimaal 3 kinderen te gaan...
dat van je tandvlees klinkt vervelend zeg!
Ik word altijd stiksacherijnig van verkouden zijnpuur omdat ik van die verstopte deus diet kan slapen.
Yep.quote:
Bij 1900 heb ik alleen ijs gegeten toen ik een enorme craving had tijdens mijn zwangerschap. Klein Jansen krijgt goede recensies, maar daar heb ik nog niet gezeten. La Teatina is geweldig.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij vinden het eten er heerlijk en de sangria is fantastisch![]()
Dat pleintje is idd ook leuk, maar nog nooit gegeten. Bij 1900 bijvorobeeld; jij wel? En Polder ken ik ook niet, maar daar gaan we dus echt een keer heen. Leuk met je kind uit eten, vind ik
quote:
Echt waar? Dat is niet af te zien aan je foto's, hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:27 schreef huuphuup het volgende:
Doe je die toch af?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]ja hey haha.
Ik vind mijn lijf niet om over naar huis te schrijven, helemaal niet nu ik een kind heb gekregen en mn buik blubbert. En dat tentamen helpt ook niet (nomnomnom) maar al met al valt het relatief gezien wel mee natuurlijk en moet k niet zo zeuren.
Alleen het jammere is dat ik er zelf tegenaan moet kijken
Ik wil heel erg graag weer hardlopen nu, zeker met dit weer, heerlijk even verstand op nul. Maar die !^#%@ heup...
Wil jij soms zeggen dat k er veel vadsiger uitzie hmquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is niet af te zien aan je foto's, hoor.
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, dan konden we samen op een bankje gaan zitten, een ijsje eten en naar alle hardlopers op de dijk kijken.![]()
M. vindt darten ook sportenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Wil jij soms zeggen dat k er veel vadsiger uitzie hm![]()
![]()
haha, zo 'sport' mn moeder altijd, schaatsen kijken, dat is haar sport
Ik denk dat ik 2 of 3 kinderen later wel met weemoed naar mn foto's van nu zal kijken. Dat relativeert altijd wel een beetje haha
Neehee!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Wil jij soms zeggen dat k er veel vadsiger uitzie hm![]()
![]()
hmmz, ik vind de buik links helemaal niet groot, een beetje flubber dat wel.. Maar groot is anders...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neehee!
Maar ik vind de buik op die linkerfoto nogal groot. Met die rechterfoto zou ik trouwens ook niet tevreden zijn.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neehee!
Maar ik vind de buik op die linkerfoto nogal groot. Met die rechterfoto zou ik trouwens ook niet tevreden zijn.
Dat past niet eens over mn bovenbenen, laat staan mn kont, laat staan dat ik bij het puint kom dat ik denk dat past niet dicht.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
die buik is ook groot haha, maar dat is mijn buik ook.
Maar t zit er toch echt.
Bij de vrouwen in mijn familie verzameld vet zich vooral op de buik helaasch. Van mijn familie heb ik eigenlijk nog de dikste benen. Mijn zusje heeft echt spillepootjes. Maar 34/36 ofzo als ze die broek maar niet dicht hoeft te doen![]()
Ik val ook altijd als eerste af op mn benen. Komt ook deels door t lopen als k weer ga hardlopen, maar die combinatie zorgt er altijd voor dat ik de eerste paar weken van sporten/gezond eten er gelijk kilo's zwaarder uitzie dan voorheengoed voor je motivatie
Ik vind de buik best stevig! Het lijkt meer een kwestie van diastase te zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
hmmz, ik vind de buik links helemaal niet groot, een beetje flubber dat wel.. Maar groot is anders...
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat past niet eens over mn bovenbenen, laat staan mn kont, laat staan dat ik bij het puint kom dat ik denk dat past niet dicht.
Vorige zomer zag mijn buik er ongeveer zo uit en was ik zelfs nog een beetje trots dat ik er al wat af had gekregenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de buik best stevig! Het lijkt meer een kwestie van diastase te zijn.
Aan mijn vaders kant hebben de vrouwen ook zo'n figuur, echte appeltjes. Aan moederskant zijn het meer peren. Ik heb een relatief smaille taille en brede heupen maar ik kom vrij gelijkmatig aan. Daardoor heb ik nu dikkere benen, dikkere vingers, een dikkere buik, dikkere borsten, dikkere armen en een dikkere kop.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:46 schreef huuphuup het volgende:
Bij de vrouwen in mijn familie verzameld vet zich vooral op de buik helaasch. Van mijn familie heb ik eigenlijk nog de dikste benen. Mijn zusje heeft echt spillepootjes. Maar 34/36 ofzo als ze die broek maar niet dicht hoeft te doen![]()
nee joh! ik heb geen diastase maar t komt best in de buurt van datquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de buik best stevig! Het lijkt meer een kwestie van diastase te zijn.
Goed plan! Hebben ze prinsessetaartjes bij de Jumbo?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]We moeten maar eens een boodschappen-koffie-date plannen!
Allemaal nog niet geweestquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij 1900 heb ik alleen ijs gegeten toen ik een enorme craving had tijdens mijn zwangerschap. Klein Jansen krijgt goede recensies, maar daar heb ik nog niet gezeten. La Teatina is geweldig.![]()
Andere aanrader in de buurt: La Vallade. Ik at vroeger met veel plezier in het restaurant naast het tapasrestaurant. Oh ja, Boom was dat. En voor jou iets verderweg, Springer aan het Beukenplein, maar dat heet nu anders en is niet meer zo goed. Maar we boffen wel in deze buurt met de restaurants. Frankendael viel me wat tegen en De Kas moet ik nog proberen.
Het ziet er echt geweldig uit TF!quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nog ff hoor dan hou ik er 11,5 jaar mee op
Onze tent
[ afbeelding ]
En een impressie van de sfeer op het feest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nou iddquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vorige zomer zag mijn buik er ongeveer zo uit en was ik zelfs nog een beetje trots dat ik er al wat af had gekregen![]()
![]()
![]()
Goed voor mn zelfvertrouwen dit.
jij bent keiveel afgevallen pas nog!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben een appel op stokjes. Met een spekrug en een rand-over-je-onderbroek-buikschort
Maar ik ben uitgebaard, dus in feite kan ik ook wel weer gaan sporten. Ooit
Das goed... betekent dat je in elk geval weer wat kan eten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja maar er zitten er ondertussen alweer een paar aan
Ja dat welquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das goed... betekent dat je in elk geval weer wat kan eten.
Hier elke week 2x gebak... en 1x per week snack en ik kan geen nee zeggen.. Maar alles beter dan mn vorige zwangerschap, elke dag broodjes kroket..quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja dat wel
Jammer dat ik dan van gekkigheid meteen niet meer kan stoppen
Ik heb een paar weken geleden iets ontdekt wat nog idealer is, het abonnement voor onderhoud wat je hier bij huurhuizen hebt kan je ook voor koophuizen afsluiten, dan hoef ik ook geen kleine prijsjes meer af te rekenen en dealtjes te sluiten. Ik moet alleen nog even nagaan wat het kostquote:
Tis eigenlijk hetzelfde met kindjes krijgen. Erg leuk allemaal, maar veel leuker als ze gewoon op een ochtend in een mandje voor je deur liggen, zonder al die ellende er omheen.quote:
Dan neem je toch Alli, werkt als een trein.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier elke week 2x gebak... en 1x per week snack en ik kan geen nee zeggen.. Maar alles beter dan mn vorige zwangerschap, elke dag broodjes kroket..
Maar ik wil zo graag weer slank zijn.. Maar ik wil er zo graag geen moeite voor hoeven doen en geen honger hoeven lijden.. Gewoon een pilletje en dan weer slank zijn.
Zal ik gewoon even over een week of 13 /14 een kind eruit werken.. Scheelt ook al een kilo of 6.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan neem je toch Alli, werkt als een trein.
Er komt alleen wel vloeibaar frituurvet uit gaatjes waarvan je het niet wilt dat het eruit komt.
Ik ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil naar huis trouwens.. Geen zin meer
geen idee wat Alli is, maar gezond klinkt het nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan neem je toch Alli, werkt als een trein.
Er komt alleen wel vloeibaar frituurvet uit gaatjes waarvan je het niet wilt dat het eruit komt.
Dat hoeft ook niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
geen idee wat Alli is, maar gezond klinkt het niet
Hier ook een spekrugquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben een appel op stokjes. Met een spekrug en een rand-over-je-onderbroek-buikschort
Maar ik ben uitgebaard, dus in feite kan ik ook wel weer gaan sporten. Ooit
Ik lijk ook wel 6 maanden zwanger...quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:42 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hier ook een spekrug![]()
Staat ook zo charmant.. shirtjes maat 46 zorgen er voor dat ik ook meteen 6 maanden zwanger lijk
quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lijk ook wel 6 maanden zwanger...
quote:
Daar is toch die reclame voor op tv?quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
geen idee wat Alli is, maar gezond klinkt het niet
wat zou er dan anders zijn?quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:06 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat zeg ik, op FOK! zitten al-tijd de uitzonderingen.. Maar een kort onderzoekje hier op de afdeling (10 mannen) doet anders vermoeden. 't Is toch een beetje het tevreden houden van de vrouw met een mooie jurk en de belangstelling. Zeg maar de TT van het vorige SC topic.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Daar is toch die reclame voor op tv?
Voor iedere kilo die je afvalt val je er met die pil nog een halve extra af ofzoiets.
Achja... Stackers werken ook schijnt, s ook nie goed voor je
oh echt hahaquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja... Ook gedaan ja.. Op een gegeven moment kreeg ik steeds een beetje een naar gevoel bij mn hart.
wij geven ook 200 euro per week uit hoorquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, we hebben natuurlijk ook wel meer monden te voeden. Toch twijfel ik elke week of ik niet iets fout doe ofzo.Maar kan ook niet bedenken wat ik anders zou moeten doen.
Spannuuuuuuuuuuund!quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:07 schreef innepin het volgende:
Nog eventjes ja
Ik ben aan het aftellenEcht op zo'n nog-negenentwintig-nachtjes-slapen manier
![]()
![]()
Ik ben ook heel benieuwd. Volgens mij komen er iets van 70 mensen 's avonds, en ik heb werkelijk waar geen idee hoe er zoveel mensen in de tuin moeten passenTralalalaaaa.
Kun je niet tijdelijk een doorgang maken naar de tuin van de buren ofzo? Dat je er een tuin bij leentquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:07 schreef innepin het volgende:
Nog eventjes ja
Ik ben aan het aftellenEcht op zo'n nog-negenentwintig-nachtjes-slapen manier
![]()
![]()
Ik ben ook heel benieuwd. Volgens mij komen er iets van 70 mensen 's avonds, en ik heb werkelijk waar geen idee hoe er zoveel mensen in de tuin moeten passenTralalalaaaa.
Een kuur meesturen, met de complimenten van Alli (da's een pil toch?)quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef innepin het volgende:
Basboussa, alle gasten een pilletje bij de uitnodiging?![]()
Ik weet niet eens hoe breed en lang mijn tuin is..quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:14 schreef innepin het volgende:
Haha bij een nieuwbouwwoning krijg je tegenwoordig vaak maar iets van 8x5. Wij hebben 4x32 meter. Smal, maar erg lang dus.
kwaliteit voor kwantiteit toch?quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:19 schreef innepin het volgende:
Ja mensen, we hebben niet genoeg eten ingekocht voor jullie allemaal, dus neem eerst even allemaal een eetlustbeperkend pilletje, alstublieft dankuwel...
Wat is een Rembo creatiequote:Op donderdag 20 mei 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Hey Spuug wat leuk!Had je ook een Rembo creatie? Het lijkt wat op het mijne vind ik
Ik was/ben gewoon te dik.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:15 schreef innepin het volgende:
Leuk spuug! Zelfs al is 't maar een halve fotoHoeden zijn tof
Heb je geen oude buikfoto's meer? Ik ben wel benieuwd naar je onzichtbare zwangerschap
Maak er maar van: tel tot een miljoen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:39 schreef Ticootje het volgende:
Waarom zijn mannen zo vreselijk stronteigenwijs??!! Jezus wat kunnen ze soms reageren en redeneren als 4 jarigen. Pfffff adem in en uit. Tel tot 100.
neequote:Op donderdag 20 mei 2010 20:05 schreef lily het volgende:
Ja, ach...beter dan niks![]()
en ik zie Wouter in je man
whahaha!quote:
Ik zie er meer Tristan in; die dichte ogen-tegen-de-zon.quote:
Ja, hij heeft nu een lekkere krullenbol.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:31 schreef Brighteyes het volgende:Spuug, wat gaaf!
Maar ik zou 'hem' nooit herkend hebben!![]()
Wat anders zeg!
Gelukkig, ik wil natuurlijk, geen ''oud zeer'' (of zo hoe zeg je dat?) aamraken, maar gewoon een, vrolijk gedicht gevenquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Oxy wat mooi![]()
dat vind ik héél speciaal, een gedicht voor mijn kleine man Tristan.
En hij is echt verwekt door mijn eigen man hoor.
![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:30 schreef Oxymoron het volgende:
tristan
ik weet niet of je het al
wist man
maar je lijkt zo op je vader
het is me een raadsel
hoe je moeder er aan te pas kwam
tristan
misschien moet je het zien
op een fotootje of 10
dat je moeder je gedragen heeft
maar eigenlijk van niks weet
tristan
ik weet niet of je het al
wist man
maar je vader is echt je vader
kijk maar in de spiegel
dichterbij
ben jij hem
is hij jou
papa
(god en nou hoop ik niet dat hij door een anonieme donor is verwekt)
aanfotooo!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:53 schreef Incantrix het volgende:
Oxy, wat cool!
En jeuj!! Mijn badpak is binnen!!![]()
![]()
Ik ben er zó blij mee en hij staat zó cool en ik ben zo verliefd!
![]()
Een jurk van Rembo. Een vlaams merk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:07 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Wat is een Rembo creatie
Toen ik je hoed zag dacht ik hé jij ook een hoed!
Ik was trouwens 7 maanden zwanger, dus de keuze van jurkensoorten was ietwat beperkt. Niet dat iemand zag dat ik zwanger was hoor, m'n vaste kassajuf van AH was hoogst verbaasd toen ik na de bevalling mét baby boodschappen ging doen. Huh? Was jij zwanger dan?! Eh ja.
ik las poesquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:55 schreef Poppedein het volgende:
Jaaaaaa zien zien zien incantrix! Inclusief bijpassende pose..ahh toeee!
In de 'jij & je kinderen' rubriek: "pas bevallen"quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:56 schreef mikoxx het volgende:
hihi huup, waar zit je toch met je hoofd?
En ik maar denken:"Welke creatie van een Rembo & Rembo typetje heb ik gemist!"quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Een jurk van Rembo. Een vlaams merk.![]()
En 7 maanden zwanger is inderdaad je keuze beperkt. ik geloof dat ik onder mijn broek ook wel een buik had kunnen verstoppen. En nee, het was mij ook niet opgevallen![]()
Mijn keuze was beperkt boopwise.![]()
Euh nee. do explain.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
In de 'jij & je kinderen' rubriek: "pas bevallen"
nuff said?![]()
Nee vertel esquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
In de 'jij & je kinderen' rubriek: "pas bevallen"
nuff said?![]()
jups!quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:58 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En ik maar denken:"Welke creatie van een Rembo & Rembo typetje heb ik gemist!"![]()
Maar ben jij geopereerd aan je boobs?
nah!quote:
Whehe, nou.. Op mijn been staat een poes, dus kan bestquote:
buh,quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Gatverdamme zeg, het gaat bij Derek Ogilvie over een Tristan van 7 die dood is gegaan. En de oma van hem (haar moeder) heet Loes.Zo heet mijn moeder ook en mijn Tristan is ook 7. Creepy.
hmmmz, ja...quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:08 schreef Incantrix het volgende:
(Hoewel ik nu wel meteen ga twijfelen: wat als ik stop met bv en mijn boobs storten in?)
Dat schijnt gewoon door zwanger-zijn te komen en niets met bv te maken te hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:08 schreef Incantrix het volgende:
(Hoewel ik nu wel meteen ga twijfelen: wat als ik stop met bv en mijn boobs storten in?)
Joh! Dat klopt, maar het hangen heeft niets met bv te maken, of je dat wel of niet geeft/ heb gegeven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:09 schreef lily het volgende:
tijdens de bv periode zijn mijn borsten echt wel voller dan ervoor of erna
Joh, jouw Fa-moment komt gewoon door het afvallen! Je moet eens een kleiner badpak kopen!quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:11 schreef debuurvrouw het volgende:
mjah, en badpakken gaan ook nog flubberen ook, Tenminste mijnese wel.Zo heb ik laatst nog iemand een goede zondag bezorgd door als een jonge Fa met mijn boob bloot uit het water te rijzen.
![]()
Maar dat kan ook gewoon krenterigheid mijnerzijds zijn hoor.Als in, drie seizoenen hetzelfde badpak.
Zou het?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Joh, jouw Fa-moment komt gewoon door het afvallen! Je moet eens een kleiner badpak kopen!
Ik zou het niet weten, ik ken je alleen als slanke den.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zou het?Ik heb niet het idee dat ik zóveel smaller ben dan eerst hoor
oh wat zou ik dat echt he-le-maal niet erg vinden als er een cupje vanaf ging!quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:12 schreef Incantrix het volgende:
Een vriendinnetje is pasgeleden gestopt met bv geven en alle BH's van voor haar zwangerschap zijn te groot, terwijl ze die tijdens de bv-periode niet aankon wegens uitpuilen.. Maar kweenie, dat kan bij mij dus ook nog gebeuren :S
En de pijpjes zijn niet té, aan de voorkant valt er overigens een soort van rokje overheen, maar dat staat eigenlijk wel heel leuk ook
Misschien moet ik nog een keer passen.. Een bekende twittert me net dat zij ook dit model badpak heeft (maar dan de polkadot-versie) en zij moest ook een maat kleiner.. Oh nee! Twijfel!
Gewoon bij Hunkemöller dan of anders Wehkamp. Voor 2 tientjes ofzo is er wel wat leuks te vindenquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, op zich wel hè. Maar dan vind ik het weer zo zonde omdat ik nog meer wil afvallen![]()
Zou ik sowieso al doen, want deze kan écht niet meer. Maar dan maar een goeiekope tussenpaus kopen.
mja, ik moet *hier* en *daar* wel wat support hebben, dus met een floddertje kom ik niet weg benk bang. Bridget jones badpak.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gewoon bij Hunkemöller dan of anders Wehkamp. Voor 2 tientjes ofzo is er wel wat leuks te vinden
en zelfs H&M heeft badpakken in de collectie dit jaar.
voor als je van jezelf weet dat je hoekig bentquote:
Maak eens een foto van jezelf in je badkleding met kunstlicht aan en je ziet vast wat ik bedoelquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:36 schreef innepin het volgende:
Badpak = amateurporno? Da's wel vergezocht hoor trix!
En we zijn zo nieuwsgierig met z'n allen
Je moet ook niet je pornohoofd opzetten!quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:39 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Maak eens een foto van jezelf in je badkleding met kunstlicht aan en je ziet vast wat ik bedoel
Mijn huidige figuur + badkleding... die combinatie is zéér ver verwijderd van porno. Geloof me.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:39 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Maak eens een foto van jezelf in je badkleding met kunstlicht aan en je ziet vast wat ik bedoel
wil ik daar aan toevoegen mijn knipperrelatie met Gilette en gebrek aan zonlicht. Dat kan De Lip niet compenseren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:42 schreef innepin het volgende:
[..]
Mijn huidige figuur + badkleding... die combinatie is zéér ver verwijderd van porno. Geloof me.
De Lip... klinkt mythischquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wil ik daar aan toevoegen mijn knipperrelatie met Gilette en gebrek aan zonlicht. Dat kan De Lip niet compenseren.
De fluorescentielamp is in zijn huidige buisvorm in 1935 gedemonstreerd voor de Illuminating Engineering Society in Cincinnati (USA) door General Electric en op de wereldtentoonstelling in Parijs in 1936 door Osram. De toegepaste techniek bouwde voort op gasontladingslampen, zoals geconstrueerd door Heinrich Geissler in 1856, die een blauwachtige gloed in een met gas gevulde buis opwekte, aangestuurd door een inductiespoel. In 1893 demonstreerde Nikola Tesla fluorescentielampen op de wereldtentoonstelling in Chicago (USA). In 1901 demonstreerde Peter Cooper Hewitt een kwikdamplamp, die licht van een blauwgroene kleur uitstraalde. De lamp had een buisvorm en Cooper Hewitt gebruikte reeds fluorescentiematerialen, zoals Rhodamine B. Deze lampen werden gebruikt bij fotografie omdat ze een hoger rendement hadden dan de toenmalige gloeilampen. In 1926 stelden Edmund Germer en zijn collega’s bij Osram de fluorescentielamp in zijn huidige vorm voor, met gloei-elektroden en een buis gecoat met fluorescentiepoeder. Een verdere bijdrage leverden M. Pirani en A. Rüttenauer bij Osram in 1932, door efficiënte emittermaterialen voor de elektroden te ontwikkelen, die gemakkelijk elektronen uit de elektroden in het gas laten ontsnappen, en betere fluorescentiepoeders. In de jaren 1936 tot 1938 maakten de vooraanstaande lampfabrikanten verbeterde fosforen waardoor het rendement werd opgevoerd, en door toepassing van de zogenaamde driebandfosforen werd de kleurweergave verbeterd (hoge CRI). Tegenwoordig is 90 lumen per watt haalbaar. Verder maakten de nieuw ontwikkelde fosfors compactere lampen mogelijk (buisdiameter 26 mm en kleiner). Andere ontwikkelingen waren de introductie rond 1980 door Philips van de spaarlamp, aanvankelijk nog met ingebouwd conventioneel voorschakelapparaat, later met een lichter elektronisch voorschakelapparaat. In 1990 introduceerde Philips in Europa een elektrodeloze fluorescentielamp met een zeer lange levensduur (100 000 uur).quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:
wie heeft dat toch ooit bedacht, dat tl-licht![]()
jamaar jamaar...quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:46 schreef lily het volgende:
[..]
]De fluorescentielamp is in zijn huidige buisvorm in 1935 gedemonstreerd voor de Illuminating Engineering Society in Cincinnati (USA) door General Electric en op de wereldtentoonstelling in Parijs in 1936 door Osram. De toegepaste techniek bouwde voort op gasontladingslampen, zoals geconstrueerd door Heinrich Geissler in 1856, die een blauwachtige gloed in een met gas gevulde buis opwekte, aangestuurd door een inductiespoel. In 1893 demonstreerde Nikola Tesla fluorescentielampen op de wereldtentoonstelling in Chicago (USA). In 1901 demonstreerde Peter Cooper Hewitt een kwikdamplamp, die licht van een blauwgroene kleur uitstraalde. De lamp had een buisvorm en Cooper Hewitt gebruikte reeds fluorescentiematerialen, zoals Rhodamine B. Deze lampen werden gebruikt bij fotografie omdat ze een hoger rendement hadden dan de toenmalige gloeilampen. In 1926 stelden Edmund Germer en zijn collega’s bij Osram de fluorescentielamp in zijn huidige vorm voor, met gloei-elektroden en een buis gecoat met fluorescentiepoeder. Een verdere bijdrage leverden M. Pirani en A. Rüttenauer bij Osram in 1932, door efficiënte emittermaterialen voor de elektroden te ontwikkelen, die gemakkelijk elektronen uit de elektroden in het gas laten ontsnappen, en betere fluorescentiepoeders. In de jaren 1936 tot 1938 maakten de vooraanstaande lampfabrikanten verbeterde fosforen waardoor het rendement werd opgevoerd, en door toepassing van de zogenaamde driebandfosforen werd de kleurweergave verbeterd (hoge CRI). Tegenwoordig is 90 lumen per watt haalbaar. Verder maakten de nieuw ontwikkelde fosfors compactere lampen mogelijk (buisdiameter 26 mm en kleiner). Andere ontwikkelingen waren de introductie rond 1980 door Philips van de spaarlamp, aanvankelijk nog met ingebouwd conventioneel voorschakelapparaat, later met een lichter elektronisch voorschakelapparaat. In 1990 introduceerde Philips in Europa een elektrodeloze fluorescentielamp met een zeer lange levensduur (100 000 uur).
In de jaren 1990 werd als eerste door Philips begonnen met productie van ‘groene’ [1] recyclebare fluorescentielampen. Deze bevatten aanzienlijk minder kwik dan de tot dan toe geproduceerde lampen. Ook maakte Philips in de jaren negentig de zeer dunne NDF, een koude kathode lamp die door zijn geringe diameter zeer goed buigbaar was. Eind jaren negentig werd dit type door een tweetal medewerkers van Philips verder op de markt gebracht.
Pornohoofd?? Ik heb al zo veel moeite om op een foto te komen zonder minstens 4 onderkinnen, mijn ogen dicht (of scheel.. Of allebei een beetje) en mijn mond in een soort vertrokken grimas die voor vriendelijke lach zou moeten doorgaanquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Je moet ook niet je pornohoofd opzetten!
En gewoon die tl-buis aan joh, dan is alle sex in een klap overal van verdwenen
wie heeft dat toch ooit bedacht, dat tl-licht![]()
dr zijn vast ook pr0ns te vinden in dát genrequote:Op donderdag 20 mei 2010 22:49 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Pornohoofd?? Ik heb al zo veel moeite om op een foto te komen zonder minstens 4 onderkinnen, mijn ogen dicht (of scheel.. Of allebei een beetje) en mijn mond in een soort vertrokken grimas die voor vriendelijke lach zou moeten doorgaan
Die in mijn gezichtquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:46 schreef innepin het volgende:
[..]
De Lip... klinkt mythisch![]()
Zonlicht heb ik wel weer even genoeg gehad, ik ben in anderhalf uur tijd mooi kreeftenrood geworden vandaag
Edit: Hoewel het wel heerlijk weer wasDat dan weer wel
ja idd...quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jamaar jamaar...waarom zo fel in de toiletten van mn restaurant/kroeg/discotheek terwijl ik denk dat k er ubersexy bij loop.
Toch altijd een domper om jezelf dan als verzopen kat in de spiegel aan te treffen
quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:51 schreef Incantrix het volgende:
Ongetwijfeld
Maar die moeten het dan toch maar even zonder mij stellen, ik ben echt niet charmant genoeg om in badpak op teh innernets te belanden.. Wat er eenmaal opstaat gaat nóóit meer wegAls jullie 'm willen zien moeten we binnenkort maar een zwemmeet doen ofzo
Is goed! En hey, op zaterdagochtend is er altijd babyzwemmen in de Waterthor hier om de hoek.. Ga een keer mee, is leuk! Doen we daarna broodjes met Heul Veul hagelslag eten enzoquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik kom wel langs binnenkort, ff keuren.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:13 schreef Basboussa het volgende:
de man vindt tl-licht echt het mooiste en meest romantische licht wat er bestaat....
Hij zou het hele huis zo vol hangen met tl-buizen....
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...
Ja, hij was het potverdorie gewoon vergeten, maar ik krijg vast weer een For My beloved Wife kaart. Met rozen, semi-diepzinnig gedicht en veel poeha. Ooit... En een diepzinnige zelfgeschreven tekst met 80 spelvauten en veel liefde.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
hangt zeker ook op de wc waar hij zijn romantische kaarten schrijft?
Ik zou t licht uitdoenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:18 schreef Basboussa het volgende:
Wat zou jij doen huup, als je vent opeens in de keuken tegen je zei: Dit tl-licht, dat is echt het mooiste licht dat bestaat. Ik zou het hele huis wel vol willen hangen met tl-buizen, maar dat staat zo raar...
Ik heb hem met grote ogen drie minuten lang aangestaard. Ik kon het gewoon niet geloven dat ik dit persoon getrouwd had.... Wat een smaak, wat een stijl!
ooohquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:20 schreef Basboussa het volgende:
ik ga chana masala maken, zo lekker zo makkelijk en zo goeikoop en vegetarisch!
Kind vindt het ook lekker, dus wie weet kan dat kind van jou hier ook wel van genieten....quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oooh
kikkererwten!![]()
*opgeslagen*
eet smakelijk alvast
ja die geniet al van mijn fijngeprakte kikkererwten met kokos, dus dit zal ook wel in de smaak vallenquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:22 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Kind vindt het ook lekker, dus wie weet kan dat kind van jou hier ook wel van genieten....
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
2012..oh dan hoef je er niks aan te doen joh
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
2012..oh dan hoef je er niks aan te doen joh
dat klinkt lekker, maar ik weet niet wat al die kruiden zijn, ik herken de ketoembar en de komijn, maar er staan nog meer dingen, heb jij een vertaling? het klinkt geweldig lekker!quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:20 schreef Basboussa het volgende:
ik ga chana masala maken, zo lekker zo makkelijk en zo goeikoop en vegetarisch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |