abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2010 @ 19:56:21 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81799665
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:51 schreef dpgargoyle het volgende:
Ja, maar da's ook 80k in het water gooien. Die huizen daar zijn niet voor niks zo goedkoop. Er is gewoon geen vraag naar en de kans dat die vraag in de toekomst met al die vergrijzing alsnog gaat komen, schat ik ook niet erg hoog in.
Als je het niet als investering ziet, maar gewoon lekker wonen tegen een prijs die je bij wijze van spreken in je kontzak kunt hebben zitten, dan is dat toch prima? Ik heb wel eens een som van een soortgelijke orde van grootte in mijn broekzak gehad toen ik een auto ging kopen. (was wel stress, 100x voelen voordat ik er was). Op de beurs verlies ik zo'n bedrag als het 1 maand lang onderuit gaat.

Je betaalt gewoon en je woont er dan! Klaar.

Als ik dat hier zou kunnen doen, dan kocht ik zoiets, met alle bijbehorende grond, ging lekker tuinieren en aanrotzooien en van de rest van mijn geld rentenieren.
The End Times are wild
  zondag 23 mei 2010 @ 19:57:02 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81799691
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Er zal wel iets fout zijn aan de woning daarboven dan, anders had je niet zo'n lage prijs.
Er zijn 3 dingen mis met die woning. Locatie, locatie en locatie.
The End Times are wild
pi_81799849
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn 3 dingen mis met die woning. Locatie, locatie en locatie.
Maar goed, voor 529.000 euro een woning op de markt willen brengen (niet eens een vrijstaande woning) is ook vrij onrealistisch. Of denk je dat een bankdirecteur daar wil gaan wonen omwille van "de locatie"?
pi_81799860
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je het niet als investering ziet, maar gewoon lekker wonen tegen een prijs die je bij wijze van spreken in je kontzak kunt hebben zitten, dan is dat toch prima? Ik heb wel eens een som van een soortgelijke orde van grootte in mijn broekzak gehad toen ik een auto ging kopen. (was wel stress, 100x voelen voordat ik er was). Op de beurs verlies ik zo'n bedrag als het 1 maand lang onderuit gaat.

Je betaalt gewoon en je woont er dan! Klaar.

Als ik dat hier zou kunnen doen, dan kocht ik zoiets, met alle bijbehorende grond, ging lekker tuinieren en aanrotzooien en van de rest van mijn geld rentenieren.
Eens hoor.

Moet je wel ff 80k sparen, maar dan zal het je verder ook totaal worst wezen wat er verder met Nederland en met de huizenmarkt gebeurd. Ga je gewoon lekker in een dikke villa zitten met een mager postbodeloontje ofzo.
pi_81799943
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:00 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar goed, voor 529.000 euro een woning op de markt willen brengen (niet eens een vrijstaande woning) is ook vrij onrealistisch. Of denk je dat een bankdirecteur daar wil gaan wonen omwille van "de locatie"?
Ik ken een jong stel, vrienden van me, dat in 2008 op de top nog een rijtjeswoning (niet eens op de hoek) voor ruim 500k in een zeer gewilde gemeente in de Randstad heeft gekocht. Allebei een hele goede baan, dus je hoeft er geen medelijden mee te hebben, maar reken maar dat die hier dik op gaan verliezen.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:04:23 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81799985
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:00 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nou ja, Den Bosch Zuid is gewoon een zeer gewilde locatie. Vlakbij het buitengebied (Bossche Broek en Zuiderplas, prachtig), en ook op loopafstand van de historische binnenstad. En een hele nette buurt want alle medelanders zitten aan de andere kant van het spoor op Noord. Het is geen onrealistische taxatie hoor. (Iig staan andere huizen vergelijkbaar geprijsd). Zelfs flats kosten daar nog tonnen (vanwege locatie en enkel blanke, welgestelde mensen die er wonen).
The End Times are wild
  zondag 23 mei 2010 @ 20:05:08 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81800021
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:02 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ik ken een jong stel, vrienden van me, dat in 2008 op de top nog een rijtjeswoning (niet eens op de hoek) voor ruim 500k in een zeer gewilde gemeente in de Randstad heeft gekocht. Allebei een hele goede baan, dus je hoeft er geen medelijden mee te hebben, maar reken maar dat die hier dik op gaan verliezen.
Haarlem? Tja, voor hetzelfde geld herstellen de huizenprijzen daar juist weer het snelste.
The End Times are wild
pi_81800093
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haarlem? Tja, voor hetzelfde geld herstellen de huizenprijzen daar juist weer het snelste.
Nee, geen Haarlem, maar net zoiets. Nog gewilder eigenlijk.

Het is best een mooi huis hoor, ouwe meuk maar wel helemaal verbouwd. Maar toch. Ruim 1,1 miljoen gulden voor een rijtjeswoning, wie had dat 10 jaar geleden gedacht.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:08:32 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81800160
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:01 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Eens hoor.

Moet je wel ff 80k sparen, maar dan zal het je verder ook totaal worst wezen wat er verder met Nederland en met de huizenmarkt gebeurd. Ga je gewoon lekker in een dikke villa zitten met een mager postbodeloontje ofzo.
Dat wil ik dus ook graag, maar dan hier!

Maar dat zal nooit gebeuren, dat weet ik zelf ook wel. Een crash zit er gewoon niet in. Ik ga uit van een langzaam achteruitsukkelende markt gedurende een jaar of vier. Hooguit 20% dan. Is nog de moeite waard om even te blijven wachten trouwens.
The End Times are wild
  zondag 23 mei 2010 @ 20:09:07 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81800193
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:06 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Nee, geen Haarlem, maar net zoiets. Nog gewilder eigenlijk.

Het is best een mooi huis hoor, ouwe meuk maar wel helemaal verbouwd. Maar toch. Ruim 1,1 miljoen gulden voor een rijtjeswoning, wie had dat 10 jaar geleden gedacht.
Wie wil dat over 10 jaar nog geloven!
The End Times are wild
pi_81800207
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou ja, Den Bosch Zuid is gewoon een zeer gewilde locatie. Vlakbij het buitengebied (Bossche Broek en Zuiderplas, prachtig), en ook op loopafstand van de historische binnenstad. En een hele nette buurt want alle medelanders zitten aan de andere kant van het spoor op Noord. Het is geen onrealistische taxatie hoor. (Iig staan andere huizen vergelijkbaar geprijsd). Zelfs flats kosten daar nog tonnen (vanwege locatie en enkel blanke, welgestelde mensen die er wonen).
Maar goed, mijn mening is dus dat die prijzen wel zullen inzakken zo gauw al die welgestelde Nederlanders met pensioen gaan of overlijden.

Want er is niet genoeg kapitaal aanwezig bij de jongere generatie (of het nu 'Nederlanders' of 'medelanders' zijn) om de huizen op te kopen tegen deze prijzen.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:11:27 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81800285
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:09 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar goed, mijn mening is dus dat die prijzen wel zullen inzakken zo gauw al die welgestelde Nederlanders met pensioen gaan of overlijden.

Want er is niet genoeg kapitaal aanwezig bij de jongere generatie (of het nu 'Nederlanders' of 'medelanders' zijn) om de huizen op te kopen tegen deze prijzen.
Ik denk dat veel van die mensen nog lang in die woningen blijven wonen. Want ze zitten er nu eenmaal heel goedkoop (gekocht voor 40K en vaak ook nog afgelost!). Dus daarom hoeven ze niet weg. Verder wonen ze op prettige locaties en zijn ze gehecht aan de buurt, dus totdat ze echt niet meer voor zichzelf kunnen zorgen blijven ze daar zitten. En dat duurt nog een jaar of 20. Zoveel geduld heb ik nu ook weer niet.
The End Times are wild
pi_81800287
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wil ik dus ook graag, maar dan hier!

Maar dat zal nooit gebeuren, dat weet ik zelf ook wel. Een crash zit er gewoon niet in. Ik ga uit van een langzaam achteruitsukkelende markt gedurende een jaar of vier. Hooguit 20% dan. Is nog de moeite waard om even te blijven wachten trouwens.
Ja dat denk ik ook. Als je nu echt snel moet verkopen ben je gewoon verneukt. Maar anders... ach... er komen vanzelf weer betere tijden en inflatie doet ook z'n werk.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:16:07 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81800471
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:11 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Als je nu echt snel moet verkopen ben je gewoon verneukt. Maar anders... ach... er komen vanzelf weer betere tijden en inflatie doet ook z'n werk.
Toch is het slimmer om nu te verkopen dan die betere tijden af te wachten. Stel dat het zes jaar duurt voordat de prijzen weer op het door jou gewenste niveau zijn. Dan kost je dat aan rente (te betalen of misgelopen ontvangst), OZB, onderhoud, verzekeringen, stookkosten, etc) is zeker 8% per jaar.
Over 6 jaar is dat dus 42% het putje door (als je er zelf niet in woont, anders is er niks aan de hand en exclusief je "winst" op de inflatie natuurlijk = 18%). Dan kun je beter meteen verkopen en die 10% verlies nu nemen.
The End Times are wild
pi_81800764
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is het slimmer om nu te verkopen dan die betere tijden af te wachten.
Ja, als je sowieso moet verkopen (of dat binnenkort zal moeten doen), kun je dat maar beter zo snel mogelijk doen. En dan maar je verlies nemen. Het is niet anders.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:28:52 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81801054
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:22 schreef dpgargoyle het volgende:

[..]

Ja, als je sowieso moet verkopen (of dat binnenkort zal moeten doen), kun je dat maar beter zo snel mogelijk doen. En dan maar je verlies nemen. Het is niet anders.
Dus ook als je de lasten kunt blijven dragen. In ieder geval, als je 2 huizen hebt. Als je 1 huis hebt maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je doet.
The End Times are wild
pi_81801224
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus ook als je de lasten kunt blijven dragen. In ieder geval, als je 2 huizen hebt. Als je 1 huis hebt maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je doet.
Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Tenzij je echt zwaar overgefinancierd bent, dan kun je maar beter net doen of je neus bloedt en sowieso blijven zitten waar je zit.
pi_81806614
Even een repost van de reactie die ik plaatste in het debattopic. Ik ben een noob op dit gebied

Rutte had het over dat ze afschaffing van de HRA de huizenbezitters niet konden aandoen...

De reden dat de prijzen zo hoog zijn geworden komt toch gewoon door de HRA. Verlaging van de huizenprijzen door afschaf betekent gewoon dat de huizen dalen naar hun reële waarde door de marktwerking toch? Ik dacht dat dit precies is wat de partijen die zich liberaal noemen, en voor de vrije markt zijn, voor moeten staan. Het lijkt me dat door de aftrek gewoon de bubble in stand blijft die juist door de HRA is onstaan. Hoe kunnen partijen die zich liberaal vinden dan tegen de afschaffing zijn.

Kenners hier die me kunnen uitleggen waar ik fout zit...

Is er überhaupt een partij die voor volledige afschaf van de HRA is?
pi_81809938
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Er zal wel iets fout zijn aan de woning daarboven dan, anders had je niet zo'n lage prijs.
Locatie dus
pi_81812136
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:51 schreef dpgargoyle het volgende:
Ja, maar da's ook 80k in het water gooien. Die huizen daar zijn niet voor niks zo goedkoop. Er is gewoon geen vraag naar en de kans dat die vraag in de toekomst met al die vergrijzing alsnog gaat komen, schat ik ook niet erg hoog in.
Tja dat is de leeg loop van dorpen uit niet stedelijke gebieden zoals Friesland, Groningen, Limburg.

Het is jammer dat de huizen zo ver van de randstad af staan, want anders had ik er graag willen wonen in dat soort in huizen in van die leeg lopende dorpen. Lekker goedkoop en lekker rustig.
  zondag 23 mei 2010 @ 23:29:18 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81812604
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:49 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
82K500.
http://www.funda.nl/koop/(...)068496-bunderweg-30/
Dit is daar dan een uiterst eenvoudige, maar daarom ook nog betaalbare starterswoning.
Kosten per maand, inclusief HRA, koopsubsidie, starterslening etc. nog zo'n 200 euro. Ofwel een halve dag beunen.

Je moet er van houden...
censuur :O
  zondag 23 mei 2010 @ 23:40:01 #122
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81813085
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:50 schreef verzer het volgende:
De reden dat de prijzen zo hoog zijn geworden komt toch gewoon door de HRA.
Verlaging van de huizenprijzen door afschaf betekent gewoon dat de huizen dalen naar hun reële waarde door de marktwerking toch? Ik dacht dat dit precies is wat de partijen die zich liberaal noemen, en voor de vrije markt zijn, voor moeten staan.
Het lijkt me dat door de aftrek gewoon de bubble in stand blijft die juist door de HRA is ontstaan.
Hoe kunnen partijen die zich liberaal vinden dan tegen de afschaffing zijn.
Dat is nu juist de issue.

De HRA is achterhaald, vroeger had het een doel
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  zondag 23 mei 2010 @ 23:51:33 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81813594
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:50 schreef verzer het volgende:
Even een repost van de reactie die ik plaatste in het debattopic. Ik ben een noob op dit gebied

Rutte had het over dat ze afschaffing van de HRA de huizenbezitters niet konden aandoen...

De reden dat de prijzen zo hoog zijn geworden komt toch gewoon door de HRA. Verlaging van de huizenprijzen door afschaf betekent gewoon dat de huizen dalen naar hun reële waarde door de marktwerking toch? Ik dacht dat dit precies is wat de partijen die zich liberaal noemen, en voor de vrije markt zijn, voor moeten staan. Het lijkt me dat door de aftrek gewoon de bubble in stand blijft die juist door de HRA is onstaan. Hoe kunnen partijen die zich liberaal vinden dan tegen de afschaffing zijn.

Kenners hier die me kunnen uitleggen waar ik fout zit...

Is er überhaupt een partij die voor volledige afschaf van de HRA is?
Heel simpel: ook deze liberalen preken voor eigen parochie... De achterban wil zo veel mogelijk geld, of dat nou een bubbel is of niet.
censuur :O
pi_81815187
Ik denk dat al die huizen in Groningen net op een breuklijn van de gasbel liggen
pi_81818025
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:26 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat al die huizen in Groningen net op een breuklijn van de gasbel liggen
Ik denk dat het huis van 80k gewoon in een rotdorp -je kunt het niet eens een dorp noemen, die 3 straten- op de NL-DUI grens zit, ver verwijderd van enige plaats van belang.

Er zullen amper vacatures in de buurt zijn en voor de dichtstbijzijnde AH moet je 20 minuten doorrijden. Zoiets.
En in die 3 strate...dorp woont een incesteus ons-kent-ons groepje mensen waar je als buitenstaander precies dat voelt wat je eigenlijk al bent: een buitenstaander.

Oh ja, en je bent een ton kwijt aan de woning upgraden naar 2010, dus eigenlijk kost ie toch 180k
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')