Prachtig hoe Schiff de vloer aanveegt met die typische Amerikaan die de waarheid niet onder ogen wil zien. Dat het ook nog een chief economist was van het IMF maakt het eigenlijk nog erger.quote:
Ik heb inderdaad sterk het vermoeden dat Amerikanen de waarheid niet onder ogen willen zien of in ieder geval willens en wetens ontkennen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 02:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Prachtig hoe Schiff de vloer aanveegt met die typische Amerikaan die de waarheid niet onder ogen wil zien. Dat het ook nog een chief economist was van het IMF maakt het eigenlijk nog erger.
Inderdaad, mooi maar hier is de audioversie: http://www.cfr.org/conten(...)0/20100507Buiter.mp3quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:11 schreef Q.E.D. het volgende:
http://www.cfr.org/public(...)trial_countries.html
Mooie.
Oh, hehe.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Inderdaad, mooi maar hier is de audioversie: http://www.cfr.org/conten(...)0/20100507Buiter.mp3
Veel prettiger om naar te luisteren!
Inderdaad; het gebash is echter niet gebaseerd op een mening maar op de finaciele uitwerking van keiharde bevolkingspiramides op het piramidespel van de reele economie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een babyboomgebash hier. En dat allemaal met een duidelijk ideologisch tintje.
De mythe van de uitvretende en potverterende babyboomer
Hoe ik erover denk heb ik daar geschreven
De financien zijn er net zo slecht als hier, maar de VS is veel dynamischer. Een voorbeeld daarvan zijn alle innovatieve bedrijven, e.g., wat biedt de EU tegenover MSTF, GOOG, IBM, Apple, CISCO, MMM, HP, DELL, INTEL, AMD, etc.? Siemens wellicht, en Nokia, maar qua market cap is het heel wat minder. Daarnaast zijn de banken in US en VK al deleveraged vergeleken met de EU. (e.g., klik)quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:15 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe heb je dat gevonden QED?
Opvallend dat Buiter zegt dat de VS en VK er niet veel beter voor staan dan Griekenland. In de angelsaksische media lees je van die weerleggingsverhalen "het valt wel mee hier, de maturity van obligaties is hier veel langer etc.". Maar waarom zijn de VS en VK nog niet afgestraft? Is de markt dan toch irrationeel?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:16 schreef faustkern het volgende:
[..]
Inderdaad; het gebash is echter niet gebaseerd op een mening maar op de finaciele uitwerking van keiharde bevolkingspiramides op het piramidespel van de reele economie.
Jouw artikel (heel interessant) levert trouwens meer argumenten op voor het gebash dan al het andere wat ik tot nu ben tegengekomen :-)
Ik ben van de Y-generatie. Mijn vader was een babyboomer en kreeg pas laat kinderen (dat wilde ik nog even kwijt: je hoort vaak "de kinderen van nu stemmen rechts omdat hun babyboom ouders links zijn" maar das onzin, de 18 tot 25 jarigen zijn ook de kinderen van de late babyboomers en vooral de x-generatie).quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:16 schreef faustkern het volgende:
[..]
Inderdaad; het gebash is echter niet gebaseerd op een mening maar op de finaciele uitwerking van keiharde bevolkingspiramides op het piramidespel van de reele economie.
PS Hoe oud ben je zelf :-)
Ach ja, de Wall Street Journal...quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:33 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De financien zijn er net zo slecht als hier, maar de VS is veel dynamischer. Een voorbeeld daarvan zijn alle innovatieve bedrijven, e.g., wat biedt de EU tegenover MSTF, GOOG, IBM, Apple, CISCO, MMM, HP, DELL, etc.? Siemens wellicht, en Nokia, maar qua market cap is het heel wat minder. Daarnaast zijn de banken in US en VK al deleveraged vergeleken met de EU. (e.g., klik)
Duration is dacht ik juist redelijk laag in de VS.
www.cfr.orgquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:15 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe heb je dat gevonden QED?
Opvallend dat Buiter zegt dat de VS en VK er niet veel beter voor staan dan Griekenland. In de angelsaksische media lees je van die weerleggingsverhalen "het valt wel mee hier, de maturity van obligaties is hier veel langer etc.". Maar waarom zijn de VS en VK nog niet afgestraft? Is de markt dan toch irrationeel?
Hirsi Ali heb ik niks mee, Zakaria waait met alle winden mee op zo'n manier dat de top buiten schot blijft. Hij schreef ooit dat we de top dankbaar moeten zijn voor hun opofferingen en dat zij eigenlijk niet meer maar minder lastendruk verdienen, als dank. Want goh, wat hebben ze geleden tijdens deze crisis. Thomas Friedman is een beetje naief met zijn globaliseringsreligie maar zijn opgewektheid is aanstekelijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:38 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
www.cfr.org
Toen zocht ik op dingen over "national debt".
Zeer informatieve website/organisatie. Hirsi Ali, Fareed Zakaria en Thomas Friedman schrijven daar ook dingen als ik me niet vergis.
Alleen de editorials zijn rechts. De WSJ verder redelijk links volgens een studie enkele jaren geleden. (http://www.sscnet.ucla.edu/polisci/faculty/groseclose/Media.Bias.8.htm) Iig, de chart klopt wel redelijk.quote:
Maar in dit soort bedrijven zit wel de meeste groei.quote:Dat de banken een minder grote hefboom hebben lijkt me ook niet echt verwonderlijk. De VS heeft veel meer geld gestoken in de banken voor dat doel.
Het is een keuze die je wilt maken. Kies je voor grote pieken maar ook diepe dalen? Of minder hoge pieken maar minder diepe dalen zoals de Fransen. Al die leuke dynamische bedrijfjes hebben van obama en bush een belastingkorting gekregen in deze tijden maar eigenlijk is dat onverkoopbaar vind ik.
Is btw ook een zwaar understatement gezien de market cap. Neem er twee en je hebt meer waarde dan in de Nederlandse public ECM. (Public equity capital markets.)quote:leuke dynamische bedrijfjes
Boh, ik vind ze allemaal wel genuanceerd. Globaliseringsreligie valt ook wel mee hoor. Hij waarschuwt juist voor een boel dingen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hirsi Ali heb ik niks mee, Zakaria waait met alle winden mee op zo'n manier dat de top buiten schot blijft. Hij schreef ooit dat we de top dankbaar moeten zijn voor hun opofferingen en dat zij eigenlijk niet meer maar minder lastendruk verdienen, als dank. Want goh, wat hebben ze geleden tijdens deze crisis. Thomas Friedman is een beetje naief met zijn globaliseringsreligie maar zijn opgewektheid is aanstekelijk.
quote:Buffett vreest 'verschrikkelijk probleem' voor gemeente-obligaties
Berskshire Hathaway, het investeringsvehikel van superbelegger Warren Buffett heeft zijn beleggingen in gemeente-obligaties teruggebracht. Buffett vraagt zich af of de federale overheid te hulp zal schieten.
Gok
Dat zei Buffet voor een hoorzitting over de financiële crisis. Buffett zagt niet te weten welke rating aan obligaties die door gemeenten zijn uitgegeven gegeven moet worden. ''Het is een gok op hoe de federale regering zal handelen''.
'Liever default dan belastingen verhogen'
Buffett waarschuwde eerder al voor de risico's van het verzekeren van geementelijke obligaties. In zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders in 2009 zie hij dat overheden kon worden verleid tot het niet meer voldoen aan hun verplichtingen op obligaties van welke de betalingen zijn gegarandeerd door verzekeraars. Dit zouden overheden liever doen dan de belastingen te verhogen.
Ik weet niet hoe je hier op bent gekomen maar het is niet bepaald objectief opgeschreven. Ik zie dat ze hebben gekeken naar hoe vaak een congreslid een denktank citeert en hoe dat correspondeert met berichten uit kranten. Dat is niet zonder problemen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Alleen de editorials zijn rechts. De WSJ verder redelijk links volgens een studie enkele jaren geleden. (http://www.sscnet.ucla.edu/polisci/faculty/groseclose/Media.Bias.8.htm) Iig, de chart klopt wel redelijk.
Dat mag zo zijn maar het is een duidelijke politieke keuze om hier vrijblijvend en voor niks geld in te steken. Geld wat je ook voor andere dingen kunt gebruiken. Zoiets heeft zijn inkomenseffecten en daarmee is het een politieke keuze.quote:[..]
Maar in dit soort bedrijven zit wel de meeste groei.
Maakt het natuurlijk wel verdachtquote:None of the outlets that reported on the study mentioned that the authors have previously received funding from the three premier conservative think tanks in the United States: the American Enterprise Institute for Public Policy Research (AEI), The Heritage Foundation, and the Hoover Institution on War, Revolution and Peace. Groseclose was a Hoover Institution 2000-2001 national fellow; Milyo, according to his CV (pdf), received a $40,500 grant from AEI; and, according to The Philanthropy Roundtable, Groseclose and Milyo were named by Heritage as Salvatori fellows in 1997. In 1996, Groseclose and Milyo co-authored a piece for the right-wing magazine The American Spectator, titled "Lost Shepherd," criticizing the then-recently defeated member of Congress Karen Shepherd (D-UT) and defending her successor, Enid Greene (R-UT); when the piece was published, Greene was in the midst of a campaign contribution scandal and later agreed to pay a civil penalty after the Federal Election Commission found (pdf) that she violated campaign finance laws.
Bovendien is het off-topic.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
btw, over die geposte studie: http://mediamatters.org/research/200512220003
[..]
Maakt het natuurlijk wel verdacht
Nou waar het om gaat is dat de WSJ nogal een bias is en dagen achtereen bezig was/is om europese banken te bashenquote:
Stakingen zijn dan ook desastreus voor havens, dus ik kan best begrijpen dat ze daar over schreven. Ook in Nederland hebben werknemers een breed ontwikkeld stakingsrecht (nofi verder, maar het is wel een feit), het is één van de belangrijkste oorzaken dat de haven van Rotterdam een slechtere performance heeft voor wat betreft betrouwbaarheid dan Singapore. Betrouwbaarheid die ontzettend belangrijk is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
Onlangs hadden ze een bericht over dat de griekse werven en havens weer winst maken. Er stond ook een klaagzang in over medewerkers die liever demonstreren dan werken. Tsja. Wat er niet in stond is dat deze magnaten belastingkorting op belastingkorting kregen van de vorige regering, bepaalde onderdelen van de havens op een onevenwichtige manier werden geprivatiseerd en nu opeens wordt geeist dat de havenarbeiders loon en pensioen moeten inleveren. Dat steekt gewoon.
Ja maar als we gaan discussiëren over de vraag of de argumenten van iemand anders links of rechts zijn, dan is het einde zoek.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou waar het om gaat is dat de WSJ nogal een bias is en dagen achtereen bezig was/is om europese banken te bashenNiet één lang artikel, nee, meerdere dagen achter elkaar.
Dat mag maar dan mogen ze ook wel vermelden hoe het nou kan dat zij niet ten onder zijn gegaan. Nl. specifieke lastenverlagingen voor die industrie (en de havenbaronnen). Als je dan ook nog eens gaat eisen dat hun pensioenen worden leeggeroofd ten faveure van de haven heb je de poppen aan het dansen en terecht. Ja, jij denkt daar anders over. Jij zal wel vinden dat het leegroven van pensioenkassen (wat ook in Ierland is gebeurt) gerechtvaardigd is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Stakingen zijn dan ook desastreus voor havens, dus ik kan best begrijpen dat ze daar over schreven. Ook in Nederland hebben werknemers een breed ontwikkeld stakingsrecht (nofi verder, maar het is wel een feit), het is één van de belangrijkste oorzaken dat de haven van Rotterdam een slechtere performance heeft voor wat betreft betrouwbaarheid dan Singapore. Betrouwbaarheid die ontzettend belangrijk is.
Vervoerders hebben liever een dag extra reistijd dan een onverwachte 6 uur aan vertraging van de goederen. Om de logistieke kosten zo laag mogelijk te houden wordt er steeds meer met just-in-time leveringen gewerkt, als er gestaakt wordt in havens is dat of slecht voor de just in time logistiek, want er moet een grotere marge in voorraad worden aangehouden waardoor het just in time principe te niet wordt gedaan. Of de vertraging werkt door in de logistieke keten met als gevolg bijvoorbeeld een machine die 6 uur zonder zonder aanvoeren van grondstoffen staat. In industriële processen zoals het verwerken van staal kan zoiets tot grote kosten leiden, en dat in een markt waar marges vaak erg laag zijn. Stakingen zijn voor een haven heel erg slecht nieuws.
WSJ voelt gewoon aan dat zijn lezers niet de arbeiders in de industrie zijn, maar de managers in de industrie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |