Ik geloof niet dat mensen objectief kunnen zijn in het onderwijs. Het is een waardig doel om na te streven maar helaas ook onhaalbaar.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat je dat moet vragen![]()
Gewoon je leerlingen de feiten vertellen zoals ze in je lesboeken staan. Dat is je taak.
Zou wat zijn zeg, als de leraren hun eigen denkbeelden op zouden dringen aan leerlingen.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
De bedenkster heeft haar idee toch teruggetrokken? Hoe gaat het op facebook, er was nog een stukje hier:
werkschuwtuig.nl/archief/20-mei-teken-mohammed-dag/ maar daar kwamen maar 3 tekeningen binnen. Eigenlijk wel gek dat er echt zoveel angst lijkt te leven om een tekening...
Ik begrijp waarom je met dit extreme voorbeeld komt. Dan sla je me de wapenen uit handen in deze discussie. Weduwenverbranding is overigens al sinds 1829 verboden, dus je kunt je leerlingen meteen weer geruststellen als ze geschokt zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:01 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mensen objectief kunnen zijn in het onderwijs. Het is een waardig doel om na te streven maar helaas ook onhaalbaar.
*Sommige* Hindoeïsten in India verbranden als een man te overlijden komt gelijk de (nog levende) vrouw tijdens de crematie. Dit noemt men weduwen verbranding.
Hoe moet ik dat objectief behandelen? Gewoon zeggen dat het gebeurt en verder niets doen met de geschokte reactie van de kinderen? Ik mag dan toch wel zeggen dat ik het ook verkeerd vind en dat ik het betreur dat zulke dingen gebeuren?
Ik moet ze dan toch ook behoeden voor de denkfout dat heel het Hindoeïsme dus een slechte en gemene religie is?
Dit is een extreem voorbeeld, maar het blijkt in de praktijk erg lastig om het vak levensbeschouwing vanuit een geheel objectief te geven. Alleen al met het vaststellen van je curriculum. Waarom jodendom, christendom, islam en niet de rastafari?
edit: *belangrijke nuance :p*
quote:
Dus jij bent van mening dat je in Nederland wordt beperkt in wie/wat je wilt zijn? Noem eens wat islamitische landen waar het beter is dan. Noem eens een paar landen waar je bijvoorbeeld openlijk homo kunt zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Grappig, die misplaatste trots over "onze tolerantie".
Je kunt hier alleen de laatste jaren niet echt makkelijk moslim zijn. En als je marokkaan bent moet je het onder een bepaalde groep helemaal ontgelden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:12 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat je in Nederland wordt beperkt in wie/wat je wilt zijn? Noem eens wat islamitische landen waar het beter is dan. Noem eens een paar landen waar je bijvoorbeeld openlijk homo kunt zijn.
Ik zou het je van harte gunnenquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:31 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg ik nu doodsbedreigingen van woedende moslims?
Alsof Homo zijn hier wel altijd zo makkelijk. Er wordt in Nederland tenslotte niet meer gediscrimineerd op seksuele voorkeur. Ja in Nederland kun je openlijk homo zijn, maar dat is ook niet altijd even makkelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:16 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Je kunt hier alleen de laatste jaren niet echt makkelijk moslim zijn. En als je marokkaan bent moet je het onder een bepaalde groep helemaal ontgelden.
Nu ben je een heel topic lang mensen aan het veroordelen voor hun tekeningen, maar zelf loop je mensen de dood te gunnen.quote:
Nee inderdaad vind ik ook. HOE DURFT IEMAND EEN TEKENING TE MAKEN, HIER HOORT DE DOODSTRAF OP TE STAAN, DE HOGE HEREN IN DEN HAAG DOEN HIER WEER HELEMAAL NIKS AAN WAT EEN KETTERS ALLEMAAL DOOD!quote:
Zieke mongoolquote:
Gelukkig ben jij zo stoer om iemand doodsbedreigingen te gunnen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:17 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ik zou het je van harte gunnen![]()
Wat ben je stoer man. Echt. Vet cool man.
Ik weet niet hoor, maar er sterven mensen voor deze grapjes... Omdat jij het niet serieus neemt betekent niet dat de ander dat niet doet. Ik vind dit best wel grote mensen problematiek...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ziek omdat we een tekening maken, uhuh
Blijf jij nou maar in je waanwereld leven, met fabeltastische figuurtjes zoals Mohammed en God, dan gaan de grote mensen verder met belangrijke zaken.
Ik hoop ook dat ik dood ga. Lijkt me niet leuk het eeuwige leven te hebben, daarom zou ik je voor deze verwensing willen bedankenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar er sterven mensen voor deze grapjes... Omdat jij het niet serieus neemt betekent niet dat de ander dat niet doet. Ik vind dit best wel grote mensen problematiek...
En als je van mening bent dat Mohammed (vzmh) een fabel figuur is begrijp je het echt niet...
Ik hoop dat je dood gaat
Dat is net zo makkelijk te posten en net zo onschuldig als een spotprent. Tot ik het uitvoer is het toch ook fabeltastische onzin? Niet echt dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |