abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81631014
Eigenlijk weet ik niet echt in welk forum ik dit bericht moet plaatsen. Ik zat eerst te denken aan school en studie,maar ik heb een idee dat de mensen hier waarschijnlijk meer hier vanaf weten,en me hopelijk beter kunnen helpen.

Al twee jaar lang wilde ik een high school year in Amerika doen,het leek me echt gaaf en zo,en als alles goed zou gaan zal ik in de zomer van 2011 vertrekken. Ik had alles uitgezocht,brochures gelezen etc.

maar nu is het zo,ik was op vakantie op de caribean,en ik zag dat de mentaliteit + levensstijl heel ander is dan westerse landen,en het beviel me eigenlijk wel. Weetje dat rustige, leven overdag en 's avonds is er meer leven,het lijkt me zeg maar heel leuk om is heel anders te leven. ik wel weten hoe het is om in een niet-westers cultuur te leven. (natuurlijk is in Amerika het ook heel anders dan in Nederland). Nu heb ik dus in mijn hoofd om naar zuid-Amerika te gaan.

de voordelen zijn dan natuurlijk : de programma kosten zijn goedkoper,het leven is daar ook goedkoper.
je hebt 2 maanden zomer vakantie,carnaval,tropisch klimaat, je bent om 1 uur al klaar met school,en Spaans of Portugees leren lijkt me ook leuk etc. En dat de nadelen natuurlijk het verschil tussen rijk en arm ,de kans is groot dat ik dan op een privé school kom en dan tussen de verwende kinderen. (ik ga liever naar een openbare school)) Op de een of andere manier wil ik nu opeens naar zuid Amerika (ik zat te denken aan de landen : Argentinië,Brazilië,Venezuela of Ecuador). Maar ergens wil ik ook wel naar Amerika,maar liever naar zuid-Amerika. ik ben bang dat ik de verkeerde beslissing maak. en achteraf spijt krijg.

zijn er mensen die hier ervaring of zo mee hebben.die naar een van deze landen zijn verhuisd en waarom,wat zouden jullie in mijn situatie kiezen?
pi_81631165
Ik zou ook zeker naar Zuid Amerika gaan. Cocaine is daar spotgoedkoop gek!
pi_81631213
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef B3nn0 het volgende:
Ik zou ook zeker naar Zuid Amerika gaan. Cocaine is daar spotgoedkoop gek!
daarvoor ga ik niet het buitenland
pi_81631899
Ik kom net terug van een vakantie in Venezuela.

Heel mooi land, maar nu niet echt gunstig

Water 2 x per week een dag uit. Stroom paar keer per week enkele uren uit.
Veel zaken niet verkrijgbaar in de supermarkt.

Wel leuk uitgaan en super aardige mensen
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:54:28 #5
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81632406
Ik woon in Colombia en je lijkt me van harte welkom maar ik vraag me af of de scholen hier wel weten om te gaan met een buitenlandse leerling. In de VS hebben ze daar hele programma's voor lijkt me maar of dat hiet ook zo is?

Hoe oud ben je trouwens, TS?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_81633047
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:54 schreef Strani het volgende:
Ik woon in Colombia en je lijkt me van harte welkom maar ik vraag me af of de scholen hier wel weten om te gaan met een buitenlandse leerling. In de VS hebben ze daar hele programma's voor lijkt me maar of dat hiet ook zo is?

Hoe oud ben je trouwens, TS?
wat leuk colombia,daar komt mijn familie vandaan,maar omdat colombia,economisch een slecht land toendertijd was hebben ze zich verplaatst naar de antillen. waar in colombia,woon je?

ik ben nu 15, ik wil in de zomer 2011 een high school doen. op http://www.afs.nl/high_school_programma-13.pagina staat dat deze landen allemaal mogelijk zijn.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:08:53 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81633186
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:06 schreef fancyyx het volgende:

[..]

wat leuk colombia,daar komt mijn familie vandaan,maar omdat colombia,economisch een slecht land toendertijd was hebben ze zich verplaatst naar de antillen. waar in colombia,woon je?

ik ben nu 15, ik wil in de zomer 2011 een high school doen. op http://www.afs.nl/high_school_programma-13.pagina staat dat deze landen allemaal mogelijk zijn.
Interessant. Jammer dat Colombia er niet bij staat. Venezuela is dan ook kwa levensstijl het dichtstbij maar zoals meneerbanaan al zei is dat wellicht niet de beste optie momenteel.

Ik woon in Bogotá. Waar kwam jouw familie vandaan? Als je er in elk geval Colombiaans uitziet zou het dat al wat makkelijker voor je maken om alleen in Zuid Amerika te vertoeven.
pi_81634737
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Interessant. Jammer dat Colombia er niet bij staat. Venezuela is dan ook kwa levensstijl het dichtstbij maar zoals meneerbanaan al zei is dat wellicht niet de beste optie momenteel.

Ik woon in Bogotá. Waar kwam jouw familie vandaan? Als je er in elk geval Colombiaans uitziet zou het dat al wat makkelijker voor je maken om alleen in Zuid Amerika te vertoeven.
mijn familie komt uit santa Martha (Caribische kust) maar ik heb op dit moment ook wat familie in bogota wonen.
Ik weet niet of ik een zuid amerikaans uiterlijk heb.ik heb donkerbruin haar,een beetje hetzelfde als colombianen en groene ogen. maar ik ben gewoon blank ,(in de zomer word ik wel bruin natuurlijk,en ik denk ook wel als ik daar dan heen ga dat ik een tintje heb. maar ik denk dat mensen wel zien,dat ik iets niet zuid amerikaans heb.
In nederland zien mensen wel altijd,dat ik een achtergrond heb maar ze kunnen niet 1-2-3 zeggen wat.

ik heb wel eens gehoord Indonesië en Algerije. terwijl die 2 soorten mensen totaal niet op elkaar lijken.
In nederland wonen ook weinig zuid amerikaanse mensen,dus zullen ze een braziliaan waarschijnlijk voor een marokaan aanzien
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:39:10 #9
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81634826
In Bogotá wonen veel mensen met relatief lichte ogen, bruin haar en lichte huid. Mijn zwager is er zoeen. Vaak komen ze uit een departement als Boyacá, waar de Indianen er van oudsher licht uitzagen (iets dat de meeste mensen niet weten).
pi_81675873
Noord en Zuid-Amerika kun je niet met elkaar vergelijken.

Enige verschil die je zou kunnen noemen is dat je in
Zuid-Amerika veel meer cultuur hebt dan in geheel
Noord-Amerika.

Ik bedoek daarmee cultuur die veel verder gaat dan
1776
75 topics = FIN
pi_81678858
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:39 schreef Strani het volgende:
In Bogotá wonen veel mensen met relatief lichte ogen, bruin haar en lichte huid. Mijn zwager is er zoeen. Vaak komen ze uit een departement als Boyacá, waar de Indianen er van oudsher licht uitzagen (iets dat de meeste mensen niet weten).
hoezo wilde jij eigenlijk in colombia wonen?
pi_81679917
Wat ik niet zo makkelijk in je OP uit elkaar kan houden is het stuk over het Caribbean en het andere stuk over Zuid-Amerika. De twee zijn aparte gebieden toch?

Dat je op vakantie was in het caribbean kan ik wel waarderen maar wat heeft dat dan zozeer te maken met het leven in een andere land in zuid-amerika? Zijn er geen verschillen dan?
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:55:27 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81680292
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:24 schreef fancyyx het volgende:

[..]

hoezo wilde jij eigenlijk in colombia wonen?
Mijn vrouw komt hier vandaan, Bogota.
pi_81767331
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:47 schreef wesp40 het volgende:
Wat ik niet zo makkelijk in je OP uit elkaar kan houden is het stuk over het Caribbean en het andere stuk over Zuid-Amerika. De twee zijn aparte gebieden toch?

Dat je op vakantie was in het caribbean kan ik wel waarderen maar wat heeft dat dan zozeer te maken met het leven in een andere land in zuid-amerika? Zijn er geen verschillen dan?
jawel maar dit ligt zo dicht bijelkaar
het buitensleven is bij beide heel erg en straatleven ook
pi_81824096
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:37 schreef fancyyx het volgende:

ik heb wel eens gehoord Indonesië en Algerije. terwijl die 2 soorten mensen totaal niet op elkaar lijken.
In nederland wonen ook weinig zuid amerikaanse mensen,dus zullen ze een braziliaan waarschijnlijk voor een marokaan aanzien
Brazilianen hebben meestal toch niet dat "bloempot-tondeuse"-kapsel met kokosgel?
pi_81830555
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Brazilianen hebben meestal toch niet dat "bloempot-tondeuse"-kapsel met kokosgel?

niet alle marokanen hebben dat
  maandag 24 mei 2010 @ 16:44:59 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81834635
Gezien je, lijkt het, vooral geinteresseerd bent in buitenleven dan kan je een stad Bogota in elk geval van je lijstje schrappen. Hier is het net iets te koud voor dat soort zaken. Je komt dan toch terecht aan de Zuid-Amerikaanse kust of een eiland.
pi_81835005
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:44 schreef Strani het volgende:
Gezien je, lijkt het, vooral geinteresseerd bent in buitenleven dan kan je een stad Bogota in elk geval van je lijstje schrappen. Hier is het net iets te koud voor dat soort zaken. Je komt dan toch terecht aan de Zuid-Amerikaanse kust of een eiland.

bogota ligt toch heel dichtbij de venaar,dan is het toch heel warm?

ik heb weleens iemand hoen zeggen dat het altijd heel warm daar is. w\

ligt bogota hoog gelegen? want dan snap ik wel dat het koud is
  maandag 24 mei 2010 @ 16:56:19 #19
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81835075
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:54 schreef fancyyx het volgende:

[..]

bogota ligt toch heel dichtbij de venaar,dan is het toch heel warm?

ik heb weleens iemand hoen zeggen dat het altijd heel warm daar is. w\

ligt bogota hoog gelegen? want dan snap ik wel dat het koud is
Inderdaad, het ligt heel hoog Op 2600 meter om precies te zijn.

De gemiddelde dagtemperatuur is hier ongeveer 19 graden. Als je een uur of twee van Bogota vandaan zit kan dat al boven de 30 graden liggen.
pi_81835983
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad, het ligt heel hoog Op 2600 meter om precies te zijn.

De gemiddelde dagtemperatuur is hier ongeveer 19 graden. Als je een uur of twee van Bogota vandaan zit kan dat al boven de 30 graden liggen.
het valt wel mee qua warmte dus..

is familie nou heel belangrijk daar,is het daar zeg maar alles?
heel anders dan in nederland??

Hier in NL heb ik vrijwel geen contact met familie hier, maar als ik bijvoorbeeld mijn colombiaanse familie heb op de antillen,doen ze alles voor je, 10 x knuffelen etc,ze koken alles voor je. zulke dingen ben ik echt niet gewend
  maandag 24 mei 2010 @ 20:10:23 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81842562
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:21 schreef fancyyx het volgende:

[..]

Hier in NL heb ik vrijwel geen contact met familie hier, maar als ik bijvoorbeeld mijn colombiaanse familie heb op de antillen,doen ze alles voor je, 10 x knuffelen etc,ze koken alles voor je. zulke dingen ben ik echt niet gewend
Oh ja familie is absoluut een stuk belangrijker dan in Nederland. Daar wen je op zich snel genoeg aan maar je moet ook niet bang zijn het gewoon te zeggen als je geen zin hebt in één of andere familie-gebeurtenis. (Met een goed excuus, natuurlijk).
pi_81842645
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:21 schreef fancyyx het volgende:

[..]

Als je maar geld geeft....
  maandag 24 mei 2010 @ 20:53:54 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81844786
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je maar geld geeft....
Misschien aan de kust wel.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:50:10 #24
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_81902226
Om in TS sferen te blijven: ik was laatst op vakantie in Spanje en dat leven lijkt me wel wat, dus ik zit te denken om in Rusland te gaan wonen. Is het daar trouwens koud in de winter ?
zonnig Brasil
pi_81981715
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:50 schreef qwerty_x het volgende:
Om in TS sferen te blijven: ik was laatst op vakantie in Spanje en dat leven lijkt me wel wat, dus ik zit te denken om in Rusland te gaan wonen. Is het daar trouwens koud in de winter ?
Als je 2 weken all inclusive Costa Brava achter de rug hebt overleefd, dan overleef je Siberie ook wel in de winter.
pi_82237193
Argentinie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82297289
wat grappig en leuk dat je naar noord of zuid amerika wilt
ik kom namelijk uit zuid amerika.

maar even OT;
Noord amerika zou handiger voor je zijn denk ik.
maar noord amerika is best wel fake, de mensen enzo.

in Zuid amerika zijn de mensen gewoon heel anders veel meer ''open'' zeg maar en echt gastvrij, gezellig etc.

Je moet uiteindelijk zelf beslissen waar je heen gaat maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt qua landen in zuid amerika.

alhoewel brasil echt geweldig is!!!!!!!!
[kom er vandaan]

succes!! xx
pi_82299923
Waarom is NA best wel fake?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 23:42:26 #29
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_82380730
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:48 schreef Halcon het volgende:
Waarom is NA best wel fake?
en waarom die ondertitel ??
zonnig Brasil
pi_82381184
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:42 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

en waarom die ondertitel ??
Die van mij of van die dame uit Fortaleza?
  zondag 6 juni 2010 @ 00:05:42 #31
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_82381328
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die van mij of van die dame uit Fortaleza?
die van die griet
en Fortaleza verklaart al een heleboel trouwens ....
zonnig Brasil
pi_82381388
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:05 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

die van die griet
en Fortaleza verklaart al een heleboel trouwens ....
D'r ondertitel ook.
pi_83114553
noord en zuid amerika
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:38:36 #34
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_83134480
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:37 schreef fancyyx het volgende:

[..]

mijn familie komt uit santa Martha (Caribische kust) maar ik heb op dit moment ook wat familie in bogota wonen.
Ik weet niet of ik een zuid amerikaans uiterlijk heb.ik heb donkerbruin haar,een beetje hetzelfde als colombianen en groene ogen. maar ik ben gewoon blank ,(in de zomer word ik wel bruin natuurlijk,en ik denk ook wel als ik daar dan heen ga dat ik een tintje heb. maar ik denk dat mensen wel zien,dat ik iets niet zuid amerikaans heb.
In nederland zien mensen wel altijd,dat ik een achtergrond heb maar ze kunnen niet 1-2-3 zeggen wat.

Pics, om dat echt goed te kunnen beoordelen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')