abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:37:04 #226
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_81759086
Ik stemde eerst altijd PvdA maar neig de laatste tijd meer naar D66. Alhoewel ik daar ook wat dingen over gehoord heb die me niet aanstaan.

EG ik ben vorig jaar afgestudeerd en heb gelijk een relevantie baan gevonden! En ik ben eerlijk gezegd maar wat blij dat de psychologie zover is gekomen want zonder diagnose had ik het een stuk zwaarder gehad of was ik er misschien niet eens meer geweest.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_81759131
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:37 schreef teirnon het volgende:
Ik stemde eerst altijd PvdA maar neig de laatste tijd meer naar D66. Alhoewel ik daar ook wat dingen over gehoord heb die me niet aanstaan.

EG ik ben vorig jaar afgestudeerd en heb gelijk een relevantie baan gevonden! En ik ben eerlijk gezegd maar wat blij dat de psychologie zover is gekomen want zonder diagnose had ik het een stuk zwaarder gehad of was ik er misschien niet eens meer geweest.
Gefeliciteerd. Maar een baan vinden is niet het moeilijkste hoor. Een baan houden.
pi_81759144
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Had je de diagnose wrs niet eens gehad en een normaal leven geleid....

Ben je nu niet een beetje aan het romantiseren?
Een goede baan, lees HBO/WO niveau, topfuncties, supercarriere kan vele voordelen bieden. Maar is bij lange na niet alles heh.. en brengt ook wel het een en ander met zich mee.. Je moet je er maar wel in kwijt kunnen en er mee om kunnen gaan cq volhouden.
Het biedt ook absoluut geen garanties voor een normaal leven.. wel voor een normaler leven..
Maar je laat het nu een beetje klinken alsof een goede baan hebben, een totale genezing zou zijn.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_81759294
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:39 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ben je nu niet een beetje aan het romantiseren?
Een goede baan, lees HBO/WO niveau, topfuncties, supercarriere kan vele voordelen bieden. Maar is bij lange na niet alles heh.. en brengt ook wel het een en ander met zich mee.. Je moet je er maar wel in kwijt kunnen en er mee om kunnen gaan cq volhouden.
Het biedt ook absoluut geen garanties voor een normaal leven.. wel voor een normaler leven..
Maar je laat het nu een beetje klinken alsof een goede baan hebben, een totale genezing zou zijn.
Daar geef ik je wel gelijk in hoor. Maar het is wel een kapstok. En het erge is: de misplaatste status van werk. Tja.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:51:27 #230
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_81759462
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Maar een baan vinden is niet het moeilijkste hoor. Een baan houden.
Mijn contract is net verlengd dus so far, so good.
pi_81759538
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:51 schreef teirnon het volgende:

[..]

Mijn contract is net verlengd dus so far, so good.
5 jaars overleving, tienjaars overleving...

Ik hoop het van ganser harte voor je.

Wat heb je gestudeerd? Wat voor werk is het?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:11:59 #232
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_81760036
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

5 jaars overleving, tienjaars overleving...

Ik hoop het van ganser harte voor je.

Wat heb je gestudeerd? Wat voor werk is het?
Ik heb Engels gestudeerd en werk nu bij een vertaalbureau als corrector. Dus de mythe dat je niets met Engels en andere talen kan is hierbij ook weer ontkracht. Veel mensen maken daar namelijk grapjes over.
pi_81760299
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar geef ik je wel gelijk in hoor. Maar het is wel een kapstok. En het erge is: de misplaatste status van werk. Tja.
I know, "ik had zelfs het t-shirt, maar dat heb ik verbrand"

Het ligt ook maar weer net aan je omgeving en met wie je omgaat en hun kijk op dat hele plaatje etc.
Ik heb diverse banen gehad die ontzettend gaaf en indrukwekkend waren, waar, sommige, mensen respect voor
hebben.. al komt dat misschien ook door de manier van vertellen.. Maar ook door de mensen een kijkje
achter de schermen te gunnen. En dat waren stuk voor stuk banen van niet meer dan 9 euro bruto per uur.
Hou het maar op 8.50 gemiddeld.

En ook voor de vrouwtjes hoor.. ligt ook een beetje aan jezelf en hoe je eruit ziet natuurlijk, want ik ben gewoon een mooie jongen , maar zelfs als vuilnisman of plantsoenendienst kan je zwaar "sjans" hebben en lekker lopen flirten hoor.. wordt nog gewoon over het algemeen geaccepteerd ook door die dames.. Mits je het leuk, netjes en subtiel houdt natuurlijk..

Maar de andere kant ken ik ook maar al te goed.. ik ben een pauper en "skeer" en schraal.
Zeker nu ik weer een tijd werkeloos ben en zelfs een WA-jong uitkering heb.. Maar als ik straks weer werk heb, zal ik er financieel niet echt op vooruit gaan.. voorlopig niet, dat is een feit.. en wellicht in de toekomst ook niet. Ik ben een minima.. vind het prima, ik ben niet jaloers.. dat soort gevoelens heb ik niet. Al heb ik wel een dure smaak en hou ik van luxe.. maar ik heb een prima fantasie en droomwereld in mijn hoofd.. Noem het maar VMware voor het menselijk brein Ik kan ook prima meegenieten van andere mensen hun succes, sommige mensen zijn ook heel erg aardig. Vooral in de autowereld, en dat is voor mij heel fijn.
Bijvoorbeeld de baas van Trust is een groot autoliefhebber en hij heeft echt een paar heeeeeeel dikke geile vette auto's, en daar mocht ik gewoon bij staan en ging ik met hem praten.. was een superdag! En zo zijn er nog meer van dat soort mensen die gewoon heel aardig zijn en van passie delen houden en geen vooroordelen hebben. Dat is het mooie van de autosport en autofanaten.. passie delen, maakt niet uit wie je bent.

Ik zal zonder een loterij te winnen nooit één van mijn droomauto's kunnen kopen, zelfs niet de goedkoopste.
Maar ik kan en mag wel meegenieten van auto's en meetings en fimpjes en verhalen van anderen. En gewoon meedoen en meegenieten. Dat is de juiste kant van de maatschappij.

En dan is er dus dat snel oordelende, vooroordelende, stug volhoudende, nog 15 jaar terug levende soort mensen die, welliswaar net als mij heel erg veel lopen te klagen, maar het nooit kunnen onderbouwen en
zichzelf vreselijk goed vinden maar ondertussen zo asociaal als de pest zijn.. Of mensen die uberhaupt niet denken; sorry dat ik nu ga uitweiden maar dit is een schitterend voorbeeld;

eergister was er weer eens een ongeluk.. bekende kruising. snorfietser tegen auto.
Het is ff lastig uit te leggen om de situatie in beeld te brengen maar het kwam er op neer dat de straat
waar de auto uit kwam dus voor auto verkeer geblokeerd was (want daar stond de auto van betrokkkene)
en dat het achteropkomend verkeer dus daar linksom heen tegen het verkeer in zou moeten. Het is een vrij druk kruispunt, maar goed.. beetje verkeersinzicht en al is dat allemaal prima te doen..
Komt de ambulance aan.. en die zet hem, heel logisch, pal naast de auto van betrokkene, zo dicht mogelijk bij het slachtoffer maar blokeert daarmee dus wel die ene straat. De andere straat is de grootste doorgaande route in de gemeente dus hij deed het uitstekend!

Gaat er een groep van 4 a 5 mensen staan schreeuwen.. OOOOOHHH!!! JAAA HOOOR!!!! je ziet het aankomen heh!!!! ze blokeren gewoon de straat... WAAR HEEFT DIE ZIJN CURSUS GEHAALD??

wtf.. srry??

Auti: "cursus? cursus? Nou, iig op een hogere school dan dat jij hebt gezeten en ook niet via de SoZa..
Wie is er nu dom.. een ambulance chauffeur die pal naast een slachtoffer parkeert, of iemand die daar over gaat lopen klagen.. Je zal er zelf maar liggen.. komt de ambulance, gaat naast je staan.. raampje open; Blijft
u even rustig liggen? Dan zoek ik even een parkeerplekje! Waar zou jij hem neer zetten?

Dom mens: "... .. ... . euuuhhh.. muuuhhhhh. deuuhhh. eeuuh.."

Echt heh... ik zou nog net niet zeggen.. "nee dat doe je ook fout, je moet beeehhhh behhh beehhhhhh zeggen"

Maar ja, wie ben ik.. ik ben auti, wellicht een stukje verder.. maar zij geen schaap en ik ben geen herder..
pi_81760312
BAM!!
pi_81765711
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:22 schreef Autidude het volgende:

[..]

I know, "ik had zelfs het t-shirt, maar dat heb ik verbrand"
Verstandig.
quote:
Het ligt ook maar weer net aan je omgeving en met wie je omgaat en hun kijk op dat hele plaatje etc.
Ik heb diverse banen gehad die ontzettend gaaf en indrukwekkend waren, waar, sommige, mensen respect voor
hebben.. al komt dat misschien ook door de manier van vertellen.. Maar ook door de mensen een kijkje
achter de schermen te gunnen. En dat waren stuk voor stuk banen van niet meer dan 9 euro bruto per uur.
Hou het maar op 8.50 gemiddeld.
Tja, het echt werk wordt niet beloond. Managers des te meer.
quote:
En ook voor de vrouwtjes hoor.. ligt ook een beetje aan jezelf en hoe je eruit ziet natuurlijk, want ik ben gewoon een mooie jongen , maar zelfs als vuilnisman of plantsoenendienst kan je zwaar "sjans" hebben en lekker lopen flirten hoor.. wordt nog gewoon over het algemeen geaccepteerd ook door die dames.. Mits je het leuk, netjes en subtiel houdt natuurlijk..
Zeker. Het is ook een combinatie van factoren
quote:
Maar de andere kant ken ik ook maar al te goed.. ik ben een pauper en "skeer" en schraal.
Zeker nu ik weer een tijd werkeloos ben en zelfs een WA-jong uitkering heb.. Maar als ik straks weer werk heb, zal ik er financieel niet echt op vooruit gaan.. voorlopig niet, dat is een feit.. en wellicht in de toekomst ook niet. Ik ben een minima.. vind het prima, ik ben niet jaloers.. dat soort gevoelens heb ik niet. Al heb ik wel een dure smaak en hou ik van luxe.. maar ik heb een prima fantasie en droomwereld in mijn hoofd.. Noem het maar VMware voor het menselijk brein Ik kan ook prima meegenieten van andere mensen hun succes, sommige mensen zijn ook heel erg aardig. Vooral in de autowereld, en dat is voor mij heel fijn.
Bijvoorbeeld de baas van Trust is een groot autoliefhebber en hij heeft echt een paar heeeeeeel dikke geile vette auto's, en daar mocht ik gewoon bij staan en ging ik met hem praten.. was een superdag! En zo zijn er nog meer van dat soort mensen die gewoon heel aardig zijn en van passie delen houden en geen vooroordelen hebben. Dat is het mooie van de autosport en autofanaten.. passie delen, maakt niet uit wie je bent.
Het gekke is als mensen keihard voorbereiden voor en startkwalificatie, dan is de kans nog groot dat je aan de onderkant eindigt. Ik noem dat ronduit bespottelijk.
quote:
Ik zal zonder een loterij te winnen nooit één van mijn droomauto's kunnen kopen, zelfs niet de goedkoopste.
Maar ik kan en mag wel meegenieten van auto's en meetings en fimpjes en verhalen van anderen. En gewoon meedoen en meegenieten. Dat is de juiste kant van de maatschappij.
Ik kan niet meer van auto's genieten. Ik keek vroeger in alle autobladen. echte lux is niet haalbaar als je aan de kant staat.
quote:
Auti: "cursus? cursus? Nou, iig op een hogere school dan dat jij hebt gezeten en ook niet via de SoZa..
Wie is er nu dom.. een ambulance chauffeur die pal naast een slachtoffer parkeert, of iemand die daar over gaat lopen klagen.. Je zal er zelf maar liggen.. komt de ambulance, gaat naast je staan.. raampje open; Blijft
u even rustig liggen? Dan zoek ik even een parkeerplekje! Waar zou jij hem neer zetten?

Dom mens: "... .. ... . euuuhhh.. muuuhhhhh. deuuhhh. eeuuh.."
Tja, triest.
pi_81765794
Ja, dan zijn ze uitgeluld
Children of the night. What music they make.
pi_81767308
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

Zeker. Het is ook een combinatie van factoren
Absoluut!
quote:
Ik kan niet meer van auto's genieten. Ik keek vroeger in alle autobladen. echte lux is niet haalbaar als je aan de kant staat.
Ja en nee.. zelf bezitten niet.. Maar genieten kan nog steeds.. autoclubs en autosport is erg toegankelijk, dat is echt fiepwerk.. zelfs voor NT'ers.. iedereen is gelijk, en hoe meer je weet hoe vrolijker men wordt..
It's all good! En daarnaast zijn er mogelijkheden qua werk.. heb ik zelf ook geprobeerd.
Mijn broer werkt momenteel voor Nissan, hij rijdt splinternieuwe auto's die hier vanaf de fabriek per boot worden afgeleverd rond op het Europees "magazijn" .. Rij je niet alleen in een Nissan Micra.. maar ook GTR of 370Z of Infinity's.. auto's van meer dan 100k, SPLINTERNIEUW.. 3km op de teller.
En leaseauto's die bij hun in onderhoud zijn.. maar ook soms Corvette of Hummer. De hele dag lang.

Ik ging het daar ook proberen, maar ik trok het niet.. Ik ben op tijd weg gegaan om zware schade te voorkomen. Hoop Tokkie gebeuren, mensen waar ik totaal niet tussen pas.. en dan faalwerk.. faalwerk waar ik echt last van had in de zin van extreme triggers. Maar wel super mooi werk hoor op auto gebied.

quote:
Tja, triest.
Standaard man.. ik heb de verhalen van dat ik er zelf bij ben geweest en ik heb de verhalen van mijn pa die 30 jaar beroepsbrandweerman is geweest en het is inderdaad zeer en zeer triest. En dan laat ik het geweld tegen hulpverleners nog helemaal buiten schot.. werkelijk ongekend.
pi_81767355
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:58 schreef DeHovenier het volgende:
Ja, dan zijn ze uitgeluld
Dat zijn de aller aller mooiste momenten... jaren later kan ik nog van zulke situaties genieten.
Bewustwoording.. allermooiste wat er is!
pi_81772319

Wat ben je toch een gezegend mens als je dit mag doen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:24:32 #240
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81772435
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat ben je toch een gezegend mens als je dit mag doen.
Ik zou zweefvliegen of een kleiner vliegtuig toch echt leuker vinden.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81772670
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:24 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik zou zweefvliegen of een kleiner vliegtuig toch echt leuker vinden.
Is ook heel erg leuk

Heel lang geleden ooit een proefles genomen in een Cessa 172
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:37:19 #242
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81772870
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is ook heel erg leuk

Cool
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_81773005
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Cool
Zeker.

Maar ik zou graag een groot verkeersvliegtuig willen besturen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:48:16 #244
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81773194
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker.

Maar ik zou graag een groot verkeersvliegtuig willen besturen

Dat lijkt mij saai. Ik vlieg liever iets kleiners.
14 SHADES OF GREY
pi_81774325
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is ook heel erg leuk

Cessna neem ik aan.. Leuk.. Maar doe mij maar een Spittfire of een P51
En die grote verkeersvliegtuigen is geen zak aan.. het leukste is het papierwerk..
pi_81774469
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:37:39 #247
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_81774579
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:29 schreef Autidude het volgende:

[..]

Cessna neem ik aan.. Leuk.. Maar doe mij maar een Spittfire of een P51
En die grote verkeersvliegtuigen is geen zak aan.. het leukste is het papierwerk..
Jij snapt het
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:33 schreef Autidude het volgende:

BAM!!!
Ik wil ook
14 SHADES OF GREY
pi_81776207
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:37 schreef teirnon het volgende:

Petje af! Wat voor opleiding heb je gedaan?
pi_81776926
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
Jij snapt het

túúrlijk snap ik het, ik ben een vreemde vogel.... maar ik weet wel wat vliegen is hoor
pi_81776953
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:29 schreef Autidude het volgende:

[..]

Cessna neem ik aan..
Yep
quote:
Leuk.. Maar doe mij maar een Spittfire of een P51
quote:
Huh

Mijn ultieme droom zou toch vliegen op een 747 zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 22-05-2010 23:56:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')