abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81657301
De vraag was toch lastiger dan de meesten dachten.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:25 #22
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_81658548
klopte niks van mijn verhaal. lang leve google..... toch maar weer weg gehaald
(als/dan kwestie in vraag 1... de kans op ooronsteking is drie keer zo groot als bij... dat als klopt gewoon )
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 10:24:43 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81664077
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je de vraag gelezen?

Na de baby komt de nageboorte naar buiten. Ze vragen welke twee onderdelen dan naar buiten komen. Lijkt me logisch dat daar de placenta en navelstreng bedoeld zijn. De baby staat al als gegeven in de vraag.
Noem 2 delen die bij de nageboorte naar buiten komen .
quote:
Wat is de nageboorte?
Het nageboortetijdperk is het derde deel van het geboorteproces, waarin de placenta (moederkoek) wordt geboren. De placenta wordt van de baarmoederwand losgemaakt door de spiersamentrekkingen van de baarmoeder. Hierbij wordt de bloedvatverbinding tussen beide verbroken, zodat zich bloed ophoopt achter de placenta. Na de geboorte van de placenta is het gehele geboorteproces voltooid.

Je hebt gelijk. Heb te weinig kennis van bevallingen
De navelstreng zit toch aan het kind vast en is dan toch geen los/zelfstandig deel is wat na het kind tijdens de nageboorte naar buiten komt.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:34 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81664322
Ik ben even gaan googlen op nageboorte en mede door de geweldige foto's en filmpjes begrijp ik dit bericht maar al te goed
quote:
AMSTERDAM - Wereldwijd heeft één op de tien jonge vaders last van een postnatale depressie. Dat concluderen Amerikaanse onderzoekers deze week in het Journal of the American Medical Asociation, meldt Trouw.

Het gaat om een samenvatting van 43 bestaande onderzoeken waarin 28.000 vaders zijn ondervraagd. Opvallend is dat vaders in de Verenigde Staten het vaakste een depressie melden: ruim 14 procent. De onderzoekers weten niet hoe dit komt
Ieuwwww enzo (ik ga geen foto's en verhaaltjes plaatsen, ook ik heb ergens grenzen)
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:05:24 #25
3542 Gia
User under construction
pi_81665501
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Noem 2 delen die bij de nageboorte naar buiten komen .
In de vraag staat ook NA de baby.

Dat de navelstreng aan de baby vastzit maakt niet uit, het komt er NA de baby uit. Dan wordt die doorgeknipt, waarna er nog maar een klein stukje aan het kind vastzit.

Tijdens de nageboorte komt dan de rest van de navelstreng en de placenta eruit.

Tenzij jij de navelstreng bij de placenta doorknipt. Maar volgens mij hoort dat niet zo.
pi_81665529
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Tenzij jij de navelstreng bij de placenta doorknipt. Maar volgens mij hoort dat niet zo.
Nog nooit van gehoord dat het zo gaat inderdaad.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:17:59 #27
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81665954
TS, het zou netjes zijn als je de bron bij je bericht zou vermelden, zodat we deze teringdomme en luie journalist kunnen uitlachen met z'n hbo.

Met de vraag is niks mis. Met het nieuwsbericht en jouw OP is iets mis.
pi_81666540
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, die leerling had dan nog in elk geval één punt. Dat die de navelstreng vergat, lijkt me minder erg dan op die vraag 'kind' antwoorden.

En inderdaad, voor iemand met een havo- of vwo-brein lijkt het allemaal heel makkelijk, maar voor die kids is het gewoon allemaal heel moeilijk. Niet iedereen kan minimaal havo aan. Al ga je nog zo hard zitten blokken. Als het er niet in zit, slagen ze daar nooit voor.

Gelukkig is er dan ook een MBO-opleiding voor deze jongeren, met stageplaatsen van waaruit ze vaak doorstromen in een baan. Goed systeem op zich, behalve het competentiegericht onderwijs, in sommige richtingen. Dat is weer niet voor iedereen geschikt. Klassikaal les met stages werkt vaak het beste.
En diegene die dan eigenlijk misschien toch wel havo hadden gekund, kunnen vervolgens weer doorstromen naar het HBO.

't Is een omweg, maar een serieuze leerling komt er toch wel.
Ben ik met je eens Gia
maar VMBO zou weer als vanouds de vakschool moerten worden.
Daar wordt iedereen gelukkiger van...

BBC had een tijdje geleden een reportage..ik zal effe youtube struinen... van zo'n gozertje dat zal maar zeggen een aso huftertje was eerste klas...... totdat je hem een hamer en een beitel gaf en hij bij een cartwright aan de slag kon.

Mensen die er tich jaar over doen om door te stomen naar HBO zijn ...alhoewel doorzetters...doorgaans te oud en te duur om aan te nemen.

Daarentegen krijg je als je tegenwoordig een loodgieter nodig hebt een boekenwurm met een Phd die niet weet hoe die een tang moet vasthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En laten we wel wezen... de mensen die zeker zijn van hun baan in deze recessie zijn juist deze mensen.
Mijn gootsteen dient nog steeds gerepareerd te worden
Ik koop geen nieuw ontworpen auto ..ik laat mijn oude repareren (Kortom de designer kan de deur uit maar huur alstjeblieft een goede monteur)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:52:32 #29
3542 Gia
User under construction
pi_81667220
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:35 schreef desiredbard het volgende:
Ben ik met je eens Gia
maar VMBO zou weer als vanouds de vakschool moerten worden.
Daar wordt iedereen gelukkiger van...
Dit ben ik dan weer met jou eens.

Helaas zijn er ook mensen die op deze kinderen neer kijken en van mening zijn dat met hard studeren iedereen minimaal havo moet kunnen halen. Ik ken kinderen die elke vrije minuut moeten studeren om maar vwo-plus te kunnen halen. Als je thuis zoveel tijd kwijt bent aan je huiswerk, zit je m.i. een niveau te hoog. Een beetje leuke jeugd vind ik ook belangrijk.
quote:
BBC had een tijdje geleden een reportage..ik zal effe youtube struinen... van zo'n gozertje dat zal maar zeggen een aso huftertje was eerste klas...... totdat je hem een hamer en een beitel gaf en hij bij een cartwright aan de slag kon.
Zo heb ik er eentje op vmbo-K, horeca, zitten in de 4de klas, die gewoon echt problemen heeft met wiskunde. We hebben de afgelopen weken meerdere oude examens gemaakt om te oefenen. Morgen is het zover. Hij staat een 3,7 gemiddeld. Met een 5,3 maakt hij er nog een 5 van. Wordt het een 3,2 of lager, dan is het zakken (of Her), indien de rest voldoende is. Voor een 4 moet hij een compensatiepunt hebben, wat hij waarschijnlijk voor Nederlands wel zal hebben.
Spannende tijden.

En zo onnodig. Dat hij als kok een beetje moet kunnen rekenen, okay, maar meetkunde, vergelijkingen enz....heb je in de keuken toch niet nodig. Leer zulke kids gewoon vakgericht rekenen. Willen ze manager worden, dus niveau 4 op het MBO, dan moeten ze ook kunnen boekhouden en bedrijfsrekenen.

Ik zal blij zijn als hier over een week of twee een vlag wappert. Dan gaat hij volgend jaar lekker de praktijk in.
quote:
Mensen die er tich jaar over doen om door te stomen naar HBO zijn ...alhoewel doorzetters...doorgaans te oud en te duur om aan te nemen.
Er zijn er ook die eigenlijk wel havo aan hadden gekund, maar dat advies niet kregen op de basisschool.
Zoëen hebben wij ook. Heeft ADD en kreeg advies VMBO-T, terwijl wij hem op de zogenaamde dakpanklas willen hebben. (brugklas mavo/havo). Na de brugklas mavo bleek dat hij wel naar de havo zou kunnen, maar ja, hij was nu dit niveau gewend en overschakelen leek ons geen goed idee, vanwege die ADD.
Hij doet nu MBO verpleegkunde, niveau 4 en ik zie hem er wel voor aan straks door te gaan met een HBO-opleiding. 't Is een harde werker die serieus studeert. Als hij dan klaar is met HBO is hij pas 25, net zo oud als iemand die tijdig van de uni af komt.
quote:
Daarentegen krijg je als je tegenwoordig een loodgieter nodig hebt een boekenwurm met een Phd die niet weet hoe die een tang moet vasthouden.
Ach, met internet zoek je dat gewoon effe lekker zelf op, heb je die loodgieter niet nodig. Als je kan lezen en een beetje handig bent, kun je dat best zelf.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En laten we wel wezen... de mensen die zeker zijn van hun baan in deze recessie zijn juist deze mensen.
Mijn gootsteen dient nog steeds gerepareerd te worden
Ik koop geen nieuw ontworpen auto ..ik laat mijn oude repareren (Kortom de designer kan de deur uit maar huur alstjeblieft een goede monteur)
In dit laatste heb je weer helemaal gelijk. Kinderen die geen kop hebben om te leren moet je gewoon al van jongsaf aan in de praktijk laten werken. Die komen er echt wel.

Ik zal niet zeggen dat op mavo niveau die extra vakken nutteloos zijn, maar vanaf kader en lager is de praktijk en praktijkgerichte theorie veel beter.
pi_81667264
Wat je ook studeert, nutteloos is het sowieso.

Met een diploma heb je een kans op een baan. Die i de praktijk nergens meer over gaat.
pi_81667685
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:52 schreef Gia het volgende:

Ach, met internet zoek je dat gewoon effe lekker zelf op, heb je die loodgieter niet nodig. Als je kan lezen en een beetje handig bent, kun je dat best zelf.
Basis dingen kan ik zelf
maar ik heb nog eens dagen lopen kloten om een deur die ik vanwege een verbouwing even weggehaald had terug te hangen...recht ...
En zo'n "sukkel" cvan de vakschool doe dat uit de vrije hand in 10 minuten.
quote:
Ik zal niet zeggen dat op mavo niveau die extra vakken nutteloos zijn, maar vanaf kader en lager is de praktijk en praktijkgerichte theorie veel beter.
Gia het is veel erger
Mavo ...nutteloos
Havo..nutteloos
MBO...Nutteloos
HBO... zo goed als nutteloos...
WO .... in combinatie met een Phd

Wel eens gezien wat ze bij de AH voor qualificaties vragen voor kassiere
En dan raakt zo'n doos (m/v) overstuur als je 25c extra geeft om teruggaaf makkelijker te maken ...en ze konden het niet in de computer intypen ....

Dat is toch belachelijk
IPV mensen harder te laten werken voor "meer" hoogopgeleiden, wordt de normering al jarenlang naar beneden bijgesteld.

Als je maar een papiertje hebt.
Ik hoor mijn pa nog zeiken dat het hoofd afdeling pensioenen een masters in geografie had...
Beter een papiertje dan goed zijn in wat je doet .
(En gezien die post van die zwangeschaps vraagstelling .... dat is die journalist(e) zeker niet)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:24:13 #32
3542 Gia
User under construction
pi_81676115
Maar goed, niet alleen journalisten snappen het niet helemaal.
Heb net,met mijn zoon, een deel gedaan van het wiskunde examen VMBO-K 2005.
Er was een vraag over vaantjes voor een sportdag.
De school besteld een x-aantal vaantjes voor 0,7 euro. De verzendkosten bedragen 5 euro.
Dan staat er een staatje waarin ze in moeten vullen wat een bestelling van 0 - 20 - 40 - 60 - 80 - 100 vaantjes kosten.
Dit moeten ze dan in een grafiek zetten.

Tja, wij gingen er vanuit dat 0 vaantjes 0 euro kost, want als je niks besteld hoef je toch ook geen verzendkosten te betalen!!! Het examen gaat dus wel uit van 5 euro als je niks besteld.

Vind dat raar. Maar ja, het moet een rechte lijn worden.
pi_81685431
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat je ook studeert, nutteloos is het sowieso.

Ja, als je vervolgens alleen maar onmogelijkheden blijft zien en er over klaagt op internet... dan is het inderdaad nutteloos.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_81692723
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, als je vervolgens alleen maar onmogelijkheden blijft zien en er over klaagt op internet... dan is het inderdaad nutteloos.
Ze bieden geen mogelijkheden, er wordt gedaan alsof. Veel studenten, geen banen.

Kansen van niks , DS4. Ze houden je gewoon voor de gek. Ik hoop dat er een keer een mogelijkheid is om de schade te verhalen.

Weet je doordraaien betekent?

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 20-05-2010 21:33:34 ]
pi_81699350
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Kansen van niks , DS4.

Iedereen die ik ken die het WO heeft afgemaakt, ongeacht de studie, heeft een prima loopbaan.

Vraag jezelf eens af waarom het jou niet lukt. En werk dan aan hetgeen je tegen houdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_81699894
Navelstreng en de Placenta.
Neem aan dat ze dat bedoelen.
pi_81699962
Ach, dat artikel is waarschijnlijk geschreven door twee stagiaires.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81700067
Ik begrijp het probleem ook wel dat TS aankaart, want soms is de nageboorte het kind.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')