abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81865831
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef One_of_the_few het volgende:
ik heb best vaak heen en terug op 1x stempelen gedaan. 10 min, 30 min in stad snel wat doen en weer terug. op 1x stempelen en geldig.
ik ook, 5 strippen heen en weer naar R'dam Centrum, 1,5 uur + vaak 15 of 30 min extra door stempel chauffeur
Reistijd 40 min bij elkaar
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:54:26 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_81866434
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.

Er is wel degelijk een melding dat terugreizen is toegestaan, alleen omdat je het zonesysteem niet snapt, dringt dat niet tot die ene hersencel van je door. Je hebt een geldigheidsduur voor een bepaald aantal zones en je mag overstappen. Als je voor 9 zones stempelt, koop je het recht om in die zones voor 2 uur rond te reizen, ongeacht waar je heen wilt, en je mag overstappen.

Je snapt gewoon het zonesysteem totaal niet, meer is er hier niet aan de hand. Wacht even, waarschijnlijk snap je het wel trouwens, maar komt dat je niet goed uit voor je flutargumentatie en blijf je daarom maar hardnekkig volhouden dat je gelijk hebt, terwijl je hilarische onzin uitkraamt.
pi_81867252
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.

Er is wel degelijk een melding dat terugreizen is toegestaan, alleen omdat je het zonesysteem niet snapt, dringt dat niet tot die ene hersencel van je door. Je hebt een geldigheidsduur voor een bepaald aantal zones en je mag overstappen. Als je voor 9 zones stempelt, koop je het recht om in die zones voor 2 uur rond te reizen, ongeacht waar je heen wilt, en je mag overstappen.

Je snapt gewoon het zonesysteem totaal niet, meer is er hier niet aan de hand. Wacht even, waarschijnlijk snap je het wel trouwens, maar komt dat je niet goed uit voor je flutargumentatie en blijf je daarom maar hardnekkig volhouden dat je gelijk hebt, terwijl je hilarische onzin uitkraamt.
Nou gelukkig maar. Dan heb je toch nog een leuke dag.
Leaf
pi_81881493
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)treinreizigers.dhtml
quote:
400.000 treinreizigers maken gebruik van ov-chipkaart

UTRECHT - Ongeveer 400.000 treinreizigers gebruiken de ov-chipkaart als vervoersbewijs. Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen dinsdag gezegd.

Sinds half april voert de NS campagne om treinreizigers te laten overstappen op het digitale vervoersbewijs. ,,Toen hadden 285.000 mensen reizen op saldo aangevraagd. Sinds de campagne loopt, gaat het hard.''

Uit eigen onderzoek van de spoorwegen blijkt volgens de woordvoerster dat reizigers nu ,,op een keerpunt'' staan in de acceptatie van de ov-chipkaart. ,,Mensen gaan nu de voordelen inzien en omarmen het.''

De chipkaart kan automatisch online worden opgeladen, waardoor de rij voor de kaartautomaat voorgoed tot het verleden behoort. Ook zijn twee gechipte enkele reizen even duur als een papieren retourkaartje en dus goedkoper dan een papieren enkeltje. (PO)
In 1,5 maand 115 duizend chipkaart gebruikers erbij. Gaat goed
Leaf
pi_81881583
http://www.at5.nl/artikel(...)oor-de-strippenkaart
quote:
Vrijdag vaarwel voor de strippenkaart

De verkoop van strippenkaarten en papieren abonnementen voor het openbaar vervoer in Amsterdam stopt vrijdag.

In tabakszaken, supermarkten en bij de loketten van Arriva, Connexxion en GVB is dan geen strippenkaart meer te krijgen. Vanaf donderdag 3 juni wordt de strippenkaart niet meer geaccepteerd in het openbaar vervoer in de regio. De OV-chipkaart is dan het enige geldige vervoerbewijs bij Arriva, Connexxion en GVB.

De OV-chipkaart is al sinds augustus vorig jaar het enige vervoerbewijs in de Amsterdamse metro. Op donderdag 3 juni volgen ook de bussen en trams in de stadsregio Amsterdam. Ook in de trein tussen de Amsterdamse stations is de strippenkaart vanaf 3 juni niet meer geldig.

Vanaf zaterdag gaat het GVB een week lang reizigers extra informeren over de OV-chipkaart met promotieteams op 22 plekken in de stad. Reizigers kunnen hier voor 10 euro een anonieme OV-chipkaart kopen.

Er zijn tot nu toe ruim 300 oplaad- en ophaalpunten bij tabakszaken, supermarkten, op metrostations en bij loketten gemaakt. Saldo laden kan ook in de bussen van Connexxion.
Leaf
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:49:25 #281
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81888044
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.
Het CBP is ook van mening veranderd wat betreft de noodzaak van het opslaan van die reisgegevens.
Dan kan je ook rustig je links geven...
quote:
[..]

Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?
quote:
[..]

Niet zo overdrijven he.
Ik heb al regelmatig gezegd dat er nog wat te verbeteren valt aan de OV chipkaart en dat ik het bijv. ook niet eens ben met het gereden km rekenen ipv hemelsbreed.
Azijnzeikers zoals jij weigeren ook maar iets positiefs te erkennen aan de OV chipkaart. Alles is kut en de voordelen bestaan niet.
Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar goed, je blijft zeuren dat het 'kleinigheden' zijn in een 'verder pefect' systeem of bagatelliseert alles.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stupendous76 op 25-05-2010 21:00:17 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81888792
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan kan je ook rustig je links geven...
[..]
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?
[/quote]
Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.
quote:
Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar je kan lang blijven zeuren of bagatelliseren, gelijk heb je niet.
En jij ook niet.
Leaf
pi_81889193
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.
[..]

En jij ook niet.
[/quote]

Flikker nou eens met je pinpas en GSm, want leg eens uit, hoe kan men aan de hand van mijn pin gegevens zien waar ik heb gereist. Wordne deze gegevens ook 7 jar opgeslagen. NEE

Mobiel heb ik gewoon prepaid en ook deze gegevens worden niet 7 jaar bewaard. En hoe kan men zien waar ik ben geweest als ik niet bel ?

En waarom heeft men niet gekozen voor de anonieme chipkaart zoals in Singapore bv ?
WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ??????????
pi_81890254
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

En jij ook niet.
Flikker nou eens met je pinpas en GSm, want leg eens uit, hoe kan men aan de hand van mijn pin gegevens zien waar ik heb gereist. Wordne deze gegevens ook 7 jar opgeslagen. NEE

Mobiel heb ik gewoon prepaid en ook deze gegevens worden niet 7 jaar bewaard. En hoe kan men zien waar ik ben geweest als ik niet bel ?

En waarom heeft men niet gekozen voor de anonieme chipkaart zoals in Singapore bv ?
WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ??????????
[/quote]
JE KUNT GEWOON EEN ANONIEME CHIPKAART KOPEN ALS JE WILT.

En met pinpas kan men zien wanneer je een treinkaartje hebt gepind. En als je dan in de stad van je bestemming bij de AH gaat pinnen, kunnen ze dat naast de bonuskaart leggen en dan dan weten ze ook nog precies wat je hebt gegeten.

Je vergeet voor jouw eigen gemak dat eenieder met een GSM abbo veel makkelijker te volgen is dan iemand met een chipkaart. In plaats daarvan weer een boel geschreeuw van je.
Leaf
pi_81890930
WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ?????????? En waarom 7 jaar bewaren ?
pi_81891069
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ?????????? En waarom 7 jaar bewaren ?
OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.
Leaf
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:27:56 #287
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81891101
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
Je vergeet voor jouw eigen gemak dat eenieder met een GSM abbo veel makkelijker te volgen is dan iemand met een chipkaart. In plaats daarvan weer een boel geschreeuw van je.
Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.

Oud artikeltje, maar wel passend in dit stukje discussie: http://www.security.nl/ar(...)pkaart_foto%27s.html
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_81891161
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.
dat laatste is al bullshit, dat weet je al
leg uit betere service
pi_81891312
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.

Oud artikeltje, maar wel passend in dit stukje discussie: http://www.security.nl/ar(...)pkaart_foto%27s.html
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?

Het gebeurd nu al regelmatig dat mensen die in de buurt van een misdaad zijn geweest een SMS van de politie krijgen of ze wat gezien hebben. Ernst Louwes is veroordeeld mede aan de hand van een plaatsbepaling van zijn telefoon.

Dus ga niet doen alsof ze met die telefoon gegevens niks kunnen.
Leaf
pi_81891429
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat laatste is al bullshit, dat weet je al
leg uit betere service
zucht

Waarom stel je zo vaak dezelfde vragen?
Leaf
pi_81891679
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

zucht

en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komt

hoe kan men mij betere service geven als ik 7 jaar lang in en uitcheck ?
pi_81891781
quote:

[..]

zucht

het is nu ongeveer een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?
pi_81891947
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

het is nu meer dan een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?
Niet in de trein geweest deze week. Helaas.

Wil jij nu eindelijk al eens vertellen welk traject jouw vrouw reist? Of blijft dat een eeuwig mysterie?
Leaf
pi_81892021
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komt

hoe kan men mij betere service geven als ik 7 jaar lang in en uitcheck ?
Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.
Leaf
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:39:17 #295
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81892121
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?
Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.
quote:
Het gebeurd nu al regelmatig dat mensen die in de buurt van een misdaad zijn geweest een SMS van de politie krijgen of ze wat gezien hebben.
Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.
quote:
Ernst Louwes is veroordeeld mede aan de hand van een plaatsbepaling van zijn telefoon.
Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.
quote:
Dus ga niet doen alsof ze met die telefoon gegevens niks kunnen.
Dat doe ik ook niet.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_81892170
quote:

[..]

zucht

waarom stel jij dezelfde vragen ? ik mag het niet en jij wel ? net als terugreizen met de strippenkaart ?
pi_81892272
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.
Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?
Goedkoop hoor
pi_81892409
waarom blijf je eigenlijk reageren dan als je elke weer dezelfde vragen moet beantwoorden ?
Je bent net zon meisje dat niet van voetbal houdt, maar toch elke keer weer een mening daarover heeft

Ga lekker reizen met je OV chipkaart. Dan kan je eindelijk je ervaringen eens delen hier
pi_81892554
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.
En dat was voor de afspraken met het CBP. Sindsdien zijn er geen andere voorbeelden.
quote:
Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.
Het wordt al een paar jaar gebruikt. En het is niet lukraak, alleen SMS'jes aan de mensen die in de buurt waren.
http://www.parool.nl/paro(...)-bom-gebruiken.dhtml
quote:
de Amsterdamse politie zal vaker proberen getuigen van misdrijven via sms'jes op te sporen. Maandag verstuurde de politie een tekstbericht naar 3500 mensen die op 23 september omstreeks 20.00 uur in de buurt van de Febo aan de Amsteldijk waren. Daar werd toen de 29-jarige wiskundeleraar in opleiding Hassan Ait Khouda doodgeschoten.
September was de misdaad, januari werden de SMSjes verstuurd. Zat dus een maand of 4 tussen.
quote:
Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.
Dat ze weten dat hij in Deventer was lijkt me een duidelijke plaatsbepaling.
Leaf
pi_81892614
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?
Goedkoop hoor
Mijn argumenten zijn hetzelfde. Net als het gezeur.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')