abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81606970
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:16 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ter beschikking stellen is een totaal ander verhaal dan wat je in dit topic ophangt. Totaal anders dan je sympathie met krakers die zich woningen eigenhandig toe eigenen.
Ja leuk he? er hangen zoveel dingen samen met elkaar. Hoe je de wereld ziet, hoe je jezelf ziet, hoe je zou willen dat anderen behandeld worden, wat je goed vind, wat je slecht vind. Zijn wie je werkelijk bent is fantastisch. Los van het feit dat daar conflicten bij kunnen komen kijken. Ik deel niet in die conflicten. Dat is wat ik aangeef. Ik zie het misschien meer als een proces en hoef daar niet zo zeer de guillotine door te halen. ;-) Verder is eigendom prima in mijn ogen. Alleen geloof ik niet dat je hier een oorlog om hoeft te beginnen. Dat is best prettig. Kijk, mensen zijn allemaal verschillend, en steken op verschillende lagen op zo'n discussie in. Als ik alleen maar een laag inzie dan gebruik ik mijn verstand niet en beperk ik me allleen maar tot het promoten van een visie. vind ik niets aan. Ik hou er wel van dingen gewoon in een breder perspectief te zetten. :-) :-)
"A human being is a part of a whole, called by us _universe_, a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest... a kind of optical delusion of his consciousness".
pi_81607065
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:46 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja of je neemt gewoon genoegen met minder om goedkoper te wonen.
Je moet niet/amper woonlasten hebben niet gaan zien als fundamenteel recht. Wonen kost gewoon geld. Als je daarom ook kraakt, kraak je met het foute motief.
Ja en daar wringt de schoen voor mij een beetje, ik geef het toe. Wonen kost gewoon geld. punt. Dat is niet logisch hoor. Het stamt nog uit de middeleeuwen, van de pachtboeren en lijfeigenen. Heb je geen geschiedenis gehad op school? er is gewoon nog niet zoveel veranderd. Ga me niet vertellen dat het logisch is dat iets natuurlijks als leven geld moet kosten, of dat je daarvoor moet betalen. Dat klopt gewoon niet. Is een misvatting en niet doordacht. Dat het nu zo is, alla, daar deal je mee.
"A human being is a part of a whole, called by us _universe_, a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest... a kind of optical delusion of his consciousness".
pi_81607066
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat kan. Maar ga het niet legaliseren.
Liever niet dan heb je ineens allerlei vergunningen nodig.
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 00:31:08 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81607138
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:08 schreef Soulforce het volgende:

[..]

Dat is een argument gebasseerd op een misverstand. Ik nuanceer:

Ik ben ook gelukkig met mijn pc. ik gun hem ook een pc. Ik heb geen pc die ik niet gebruik anders had ik die allang aan iemand gegeven.

Kraakwoningen staan leeg, deze ter beschikking stellen aan anderen is humaan.
De eigenaar is blijkbaar erg gelukkig met zijn lege pand, immers, het is nog steeds zijn bezit en als hij ervanaf zou willen dan zou hij het acuut aan die zielige krakers verkopen.

Dit is niet het geval, de eigenaar blijft de eigenaar , hetzelfde voor jou pc dus, je kunt iemand hardstikke gelukkig maken maar JIJ maakt VOOR JEZELF de keuze om dat NIET te doen.

M.a.w. de huiseigenaar heeft gelijk, hij volgt zijn gevoel, net als jij.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:32:29 #105
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81607180
Oke, voor mij is het inmiddels duidelijk. Soulforce is eigenlijk een andere user die onder zijn nieuwe nick even lekker komt trollen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_81607351
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:22 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dit is psychologie ja, psychologie van de koude grond. Kennelijk moet jij leren logisch nadenken, dat ik iemand verwijt naïef uit te gaan van het goede van de mens betekent niet dat ik vind dat iedereen slecht is inclusief mijzelf. En verder moet je jezelf eens de Nederlandse grammatica toe-eigenen. (Dat is wel legaal.)
nog een keer, je oordelen zeggen meer over jou dan over anderen.
Kijk, hoe je je taal speld zal mij een worst wezen. Als je je aan dat soort dingen ergert, (taal), past overigens helemaal in het plaatje van een 'wetsfanaticus' of regelextremist'. Strenge ouders gehad? joh, relax, ieder het zijne. Er is gewoon veel meer dan de controle staat van leven die je me laat zien die jij aanhangt. chill, er zijn geen fouten. alleen gevolgen. En die kun je inschatten.
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 00:39:39 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81607354
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:43 schreef Soulforce het volgende:

. Verder woon ik ook anti-kraak en bevalt prima!
Is dat niet wat tegenstrijdig met hetgeen je hier nu zegt?
Anti-kraak is juist uitgevonden TEGEN het kraken van leegstaande woningen en kantoorpanden.

Je bent dus eigenlijk gewoon tegen kraken.
pi_81607369
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:28 schreef Soulforce het volgende:

[..]

Ja en daar wringt de schoen voor mij een beetje, ik geef het toe. Wonen kost gewoon geld. punt. Dat is niet logisch hoor. Het stamt nog uit de middeleeuwen, van de pachtboeren en lijfeigenen. Heb je geen geschiedenis gehad op school? er is gewoon nog niet zoveel veranderd. Ga me niet vertellen dat het logisch is dat iets natuurlijks als leven geld moet kosten, of dat je daarvoor moet betalen. Dat klopt gewoon niet. Is een misvatting en niet doordacht. Dat het nu zo is, alla, daar deal je mee.
En weet je waarom wonen geld kost? Omdat er kosten zijn gemaakt om een woning te maken: denk aan een metselaar, bakstenen, een architect. Het feit dat wonen geld kost is omdat als deze mensen niet betaald worden voor hun verleende diensten en goederen zij zelf niet kunnen leven. Zo zit de wereld in elkaar. Iedereen draagt zijn steentje bij en doet mee in een maatschappij in plaats van te parasiteren.

Overigens moet je terug naar school want ook in de Romeinse en Griekse oudheid betaalde je ook voor een woning; alleen in de Middeleeuwen werd ook het lichamelijk eigendom niet gerespecteerd.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81607418
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:39 schreef Soulforce het volgende:

[..]

nog een keer, je oordelen zeggen meer over jou dan over anderen.
Kijk, hoe je je taal speld zal mij een worst wezen. Als je je aan dat soort dingen ergert, (taal), past overigens helemaal in het plaatje van een 'wetsfanaticus' of regelextremist'. Strenge ouders gehad? joh, relax, ieder het zijne. Er is gewoon veel meer dan de controle staat van leven die je me laat zien die jij aanhangt. chill, er zijn geen fouten. alleen gevolgen. En die kun je inschatten.
Nee hoor, een zeer liberale opvoeding en ik ben zelf ook erg liberaal. Maar vrijheid schept ook verplichtingen zoals het respecteren van bepaalde grondrechten en persoonlijke eigendommen. Vrijheid kan niet bestaan zonder het respecteren van andermans vrijheid, zoals de vrijheid om te doen en laten met rechtmatig verkregen (dus op basis van vrijwilligheid) eigendommen wat men blieft.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81607489
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De eigenaar is blijkbaar erg gelukkig met zijn lege pand, immers, het is nog steeds zijn bezit en als hij ervanaf zou willen dan zou hij het acuut aan die zielige krakers verkopen.

Dit is niet het geval, de eigenaar blijft de eigenaar , hetzelfde voor jou pc dus, je kunt iemand hardstikke gelukkig maken maar JIJ maakt VOOR JEZELF de keuze om dat NIET te doen.

M.a.w. de huiseigenaar heeft gelijk, hij volgt zijn gevoel, net als jij.
Geen idee of dat voor iedere huiseigenaar zo is. succes ermee met dat uit te vogelen!
Je hebt natuurlijk gelijk, maar zegt wel iets over de de medemenselijkheid. En het is niet hetzelfde als een pc die ik gebruik. Huizen die bewoond worden worden ook niet gekraakt. ;-) simpel toch?
pi_81607599
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:42 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee hoor, een zeer liberale opvoeding en ik ben zelf ook erg liberaal. Maar vrijheid schept ook verplichtingen zoals het respecteren van bepaalde grondrechten en persoonlijke eigendommen. Vrijheid kan niet bestaan zonder het respecteren van andermans vrijheid, zoals de vrijheid om te doen en laten met rechtmatig verkregen (dus op basis van vrijwilligheid) eigendommen wat men blieft.
Ok, daar heb je ook gelijk in.
Alleen nog dit: als je wilt weten wat zout is zul je het moeten proeven. Je kan de naam weten: natrium chloride, maar dan weet je het nog niet. Je kan er alles over gelezen hebben en zelfs dan weet je het nog niet, pas als je het geproefd hebt en het uit de rotsen of de zee gewonnen hebt, dan weet je wat zout is en hoe het smaakt.
Dus: als je echt wilt weten of het 'goed of fout is' is mijn advies, ga een tijdje kraken en praten met deze mensen. Je zal verbaasd zijn dat het toch niet zo simpel ligt las wetjes en regeltjes en eigendom dit of dat.
;-) He vond het een boeiende discussie, ik ga slapen. bedankt!
pi_81607627
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:46 schreef Soulforce het volgende:
Huizen die bewoond worden worden ook niet gekraakt. ;-) simpel toch?
Bedrijfspanden worden niet gekraakt omdat je er door bestemmingsplan erg snel uitgedonderd wordt.
Huizen die langer dan jaar leeg staan komen er wel steeds meer.
pi_81607658
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

En weet je waarom wonen geld kost? Omdat er kosten zijn gemaakt om een woning te maken: denk aan een metselaar, bakstenen, een architect. Het feit dat wonen geld kost is omdat als deze mensen niet betaald worden voor hun verleende diensten en goederen zij zelf niet kunnen leven. Zo zit de wereld in elkaar. Iedereen draagt zijn steentje bij en doet mee in een maatschappij in plaats van te parasiteren.

Overigens moet je terug naar school want ook in de Romeinse en Griekse oudheid betaalde je ook voor een woning; alleen in de Middeleeuwen werd ook het lichamelijk eigendom niet gerespecteerd.
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 00:55:30 #114
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81607708
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:51 schreef Soulforce het volgende:
Alleen nog dit: als je wilt weten wat zout is zul je het moeten proeven. Je kan de naam weten: natrium chloride, maar dan weet je het nog niet. Je kan er alles over gelezen hebben en zelfs dan weet je het nog niet, pas als je het geproefd hebt en het uit de rotsen of de zee gewonnen hebt, dan weet je wat zout is en hoe het smaakt
.
Dus: als je echt wilt weten of het 'goed of fout is' is mijn advies, ga een tijdje kraken en praten met deze mensen. Je zal verbaasd zijn dat het toch niet zo simpel ligt las wetjes en regeltjes en eigendom dit of dat.
;-) He vond het een boeiende discussie, ik ga slapen. bedankt!
Ik hoef je toch niet te vermoorden om te ervaren of het goed of fout is wat ik doe?
Ik hoef je pc toch niet te stelen om jou duidelijk te maken dat stelen eigenlijk niet zo goed is?
Waarom zou ik mij dan moeten vervoegen tot crimineel gedrag om nog zekerder te weten dat kraken fout is?
pi_81607769
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

hahaha, ja dat klopt. toch draait het een beetje door op deze manier. wat ze nu doen is als er teveel boter is dan vernietigen ze het. boter overschot. terwijl mensen aan de andere kant van de wereld verhongeren. Alleen maar omdat het economisch niet rendabel is. Als er huizen leeg staan, dan mag er niemand in wonen, alleen maar omdat het geen geld opleverd. Dit is een ander uiterste dat gewoon niet nodig is.
pi_81607784
Is het niet aan de eigenaren van panden zelf om deze te beschermen tegen kraak?
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:00:09 #117
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_81607830
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prima idee, maar dan loop je denk ik toch weer tegen wettelijkheden op. Hoe zou men dat dan precies moeten doen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 01:01:07 #118
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81607861
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:58 schreef Soulforce het volgende:
Jij bent anti-kraak.
Je geeft geen reactie op mijn eerdere posting maar anti-kraak wonen = tégen kraken.

Al je verdere postings zijn dus hypocriet.
pi_81607895
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik hoef je toch niet te vermoorden om te ervaren of het goed of fout is wat ik doe?
Ik hoef je pc toch niet te stelen om jou duidelijk te maken dat stelen eigenlijk niet zo goed is?
Waarom zou ik mij dan moeten vervoegen tot crimineel gedrag om nog zekerder te weten dat kraken fout is?
Het gaat om het hebben van een oordeel. Je hoeft niet persee een oordeel te hebben. Je kan ook proberen het te begrijpen in plaats van het te veroordelen. Als je het niet kent, doe dan niet alsof je er alles van weet en of jij degene bent die in staat is om het te beoordelen als zijnde 'crimineel gedrag'. pfff. dat kan je alleen maar op basis van voorgeschreven regeltjes. Maar die houden niet in dat jij Zelf nadenkt, dat jij ZELF verantwoordelijk bent voor jouw opvattingen, meningen en daden. Dat is iets heeel anders. Probeer te begrijpen dat het voor jou ook prettig is als er niet constant mensen om je heen staan met een of andere handleiding waaraan zij bepalen of jij goed of slecht bent. Kun je dat????
pi_81607904
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet aan eigenaren om het pand te gebruiken?
pi_81607966
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij bent anti-kraak.
Je geeft geen reactie op mijn eerdere posting maar anti-kraak wonen = tégen kraken.

Al je verdere postings zijn dus hypocriet.
Gaan we weer. Ik ben niet anti-kraak, ik woon anti-kraak.
Ik ben ik. En jij bent jij. ik kan mijn haar verven, jij ook. hypocriet is als je niet in contact staat met je hart, en dingen roept om je gelijk te halen. Daar gaat het niet om. Het gaat er voor mij om dat ik verwoord wat ik hierbij voel.
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 01:08:15 #122
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81608044
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:05 schreef Soulforce het volgende:

[..]

Gaan we weer. Ik ben niet anti-kraak, ik woon anti-kraak.
Ik ben ik. En jij bent jij. ik kan mijn haar verven, jij ook. hypocriet is als je niet in contact staat met je hart, en dingen roept om je gelijk te halen. Daar gaat het niet om. Het gaat er voor mij om dat ik verwoord wat ik hierbij voel.
Je woont anti-kraak omdat er eigenaren zijn die absoluut niet willen dat criminelen hun eigendom kraken.
Je steunt de eigenaren dus in hun strijd tegen krakers
Jij voelt je daar goed bij begrijp ik uit je posting. Jij blij, pandeigenaar blij, krakers minder blij
  † In Memoriam † woensdag 19 mei 2010 @ 01:09:12 #123
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_81608236
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je woont anti-kraak omdat er eigenaren zijn die absoluut niet willen dat criminelen hun eigendom kraken.
Je steunt de eigenaren dus in hun strijd tegen krakers
Jij voelt je daar goed bij begrijp ik uit je posting. Jij blij, pandeigenaar blij, krakers minder blij
Nee, ik woon anti-kraak omdat ik hoge lasten heb en een kind heb te onderhouden.
Ik maak gebruik van de mogelijkheden. Als die er niet waren zou ik naar andere oplossingen zoeken om te kunnen leven. misschien wel kraken. ;-)
Verder vind ik het prima dat zij die willen dat hun pand niet gekraakt wordt de anti-kraak mogelijkheid gebruiken, zij die dat niet doen doen dat niet en moeten dan ook niet gek opkijken als er gekraakt wordt.
pi_81608330
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."

Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')