abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2010 @ 15:53:04 #51
148247 taxibabe
pi_81629139
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze na de vakantie van de familie opgehaald worden? Want ik neem aan dat zij zelf ook een oppas hebben voor hun eigen katten?
De katten gaan naar oppas toe, daar kunnen helaas geen kittens meer bij. Zelf ben ik ook te vaak weg om dan de kittens op te vangen.
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2010 @ 19:29:39 #52
148247 taxibabe
pi_81639447
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:59 schreef Slein83 het volgende:

[..]

We hebben al iemand gevraagd om in ons huis te zitten, maar die heeft nog geen ja of nee gezegd. Me dinnetje komt straks thuis en dan zal ik ze laten zien. Mocht het zo zijn dat zij zegt ja, ga er wel vanuit dan gaan we achter oppas aan.
En weet je al meer?
  Moderator woensdag 19 mei 2010 @ 22:21:12 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_81650003
En even voor de duidelijkheid, ze mogen gewoon opgehaald worden door iemand die ze een goed huisje wil bieden? En met welke leeftijd mogen ze weg?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 07:54:30 #54
148247 taxibabe
pi_81661026
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef senesta het volgende:
En even voor de duidelijkheid, ze mogen gewoon opgehaald worden door iemand die ze een goed huisje wil bieden? En met welke leeftijd mogen ze weg?
yup, uiteraard Ze mogen met 8-9 weken weg, ze hebben dan 1 keer een ontwormingskuur gehad.
Ik heb begrepen dat als de nieuwe eigenaar wil dat ze ook ingeent etc. moeten worden voordat ze meegaan, dat dan wel die onkosten gevraagd worden.
pi_81662167
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 07:54 schreef taxibabe het volgende:

[..]

yup, uiteraard Ze mogen met 8-9 weken weg, ze hebben dan 1 keer een ontwormingskuur gehad.
Ik heb begrepen dat als de nieuwe eigenaar wil dat ze ook ingeent etc. moeten worden voordat ze meegaan, dat dan wel die onkosten gevraagd worden.
1 keer een ontwormingskuur is veel te weinig. Kittens horen vanaf 4 weken leeftijd om de 2 weken ontwormd te worden (sommige dierenartsen zeggen zelfs vanaf 2 weken, maar dat vind ik persoonlijk wat vroeg). Deze kittens zouden dus 3 keer ontwormd moeten worden!
pi_81662443
Had de foto al als bureaublad ingesteld om m'n vriendin te paaien maar ze vind ons huis te klein voor een tweede kat.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 09:33:59 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_81662652
Misschien heb ik het mis hoor, maar ik krijg er een beetje een raar gevoel bij.

Dit is niet het eerste nestje wat de moederpoes krijgt, dus ik ga er voorzichtig van uit dat er gefokt wordt. Anders zou de moederpoes toch gesteriliseerd worden.

Een fokker zou toch moeten weten dat ontwormen vaker moet gebeuren.

Daarnaast vind ik het een beetje vreemd dat de kosten van enten op de nieuwe eigenaar verhaald worden. Dat hoort toch een beetje bij het kittens krijgen.

En dan nog iets, voor het aanleren van normaal kattengedrag is de tijd bij de moeder essentieel. Volgens mij is 8 weken wat vroeg om ze weg te halen bij de moeder. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees hier eerder vaak 11-12 weken over. Maar dat komt dan waarschijnlijk weer slecht uit in verband met de vakantie van de huidige eigenaren...

Begrijp me niet verkeerd hoor, dit is mijn gevoel wat ik krijg van de antwoorden van Taxibabe. Nu zijn het niet haar kittens, dus ik wil haar er ook niet op aanvallen. Maar ik wilde het toch even neertypen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 09:53:36 #58
148247 taxibabe
pi_81663163
Even snel een reactie vanaf mijn werk.

Ik begrijp je gevoel, maar ik kan je verzekeren dat het goede mensen zijn en de beste bedoelingen hebben met de kittens. Voor deze moederpoes is het het 2de nestje.

Er wordt absoluut niet gefokt. Hun bedoeling was om bij de jaarlijkse actie van de DA de dieren te laten steriliseren. Dit bleek in hun geval samen te vallen met een verhuizing. Hierbij werden de dieren toch eerst een aantal weken binnengehouden, tijdens deze periode bleken dus de poezen zwanger te zijn, waarschijnlijk toch gebeurd bij het oude huis. Ok, je hebt dan nog steeds de optie om alles in 1 keer weg te halen. Zij hebben echter besloten om dit niet te doen (zou ik ook moelijk vinden).

En de wekengrens. Het enige wat ik daarover weet is dat er verschillende meningen over zijn. Vooralsnog is er besloten om 8-9 weken aan te houden. Bij het eerste nestje was het ook zo dat met 7-8 weken de kittens al zo zelfstandig waren, ze dronken al bijna niet meer bij moeders. Moeders liet het ook bijna niet meer toe.
pi_81664202
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]

En weet je al meer?
Heb overlegd, we zouden ze in principe heel graag willen. Echter zijn we tot de conclusie gekomen dat het tijdstip jammer genoeg niet uitkomt. Oppas regelen word moeilijk en we zijn ook van mening dat we de diertjes alle aandacht moeten geven en dat kan niet als we 15 dagen weg gaan en geen zekerheid hebben van een oppas. Het is dat we al geboekt hebben, anders waren we nit gegaan. Mocht er iets veranderen dan hoor je het nog wel. Maar op het moment gaat het jammer genoeg niet.
pi_81664683
Mijn aanbod dat ze mogen komen logeren was serieus, mocht oppas echt het enige zijn waar het op stuk loopt. Pm maar als je meer wil weten
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:07:25 #61
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_81665583
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:28 schreef Slein83 het volgende:
Heb overlegd, we zouden ze in principe heel graag willen. Echter zijn we tot de conclusie gekomen dat het tijdstip jammer genoeg niet uitkomt. Oppas regelen word moeilijk en we zijn ook van mening dat we de diertjes alle aandacht moeten geven en dat kan niet als we 15 dagen weg gaan en geen zekerheid hebben van een oppas. Het is dat we al geboekt hebben, anders waren we nit gegaan. Mocht er iets veranderen dan hoor je het nog wel. Maar op het moment gaat het jammer genoeg niet.
En ook ik heb serieus een adres voor je waar ze tijdens je vakantie kunnen verblijven. Het is binnen mijn familie, bij mensen die van hun pensioen genieten, altijd thuis zijn en zo mogelijk nog gekker zijn op katten dan ik.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_81665737
Mocht het niet lukken, wij willen er ook nog eentje bij... Heb nog niet overlegd met man in huis, maar was zijn idee om er een tweede bij te nemen, dus komt vast goed
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 11:52:45 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_81667223
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:53 schreef taxibabe het volgende:
Even snel een reactie vanaf mijn werk.

Ik begrijp je gevoel, maar ik kan je verzekeren dat het goede mensen zijn en de beste bedoelingen hebben met de kittens. Voor deze moederpoes is het het 2de nestje.

Er wordt absoluut niet gefokt. Hun bedoeling was om bij de jaarlijkse actie van de DA de dieren te laten steriliseren. Dit bleek in hun geval samen te vallen met een verhuizing. Hierbij werden de dieren toch eerst een aantal weken binnengehouden, tijdens deze periode bleken dus de poezen zwanger te zijn, waarschijnlijk toch gebeurd bij het oude huis. Ok, je hebt dan nog steeds de optie om alles in 1 keer weg te halen. Zij hebben echter besloten om dit niet te doen (zou ik ook moelijk vinden).

En de wekengrens. Het enige wat ik daarover weet is dat er verschillende meningen over zijn. Vooralsnog is er besloten om 8-9 weken aan te houden. Bij het eerste nestje was het ook zo dat met 7-8 weken de kittens al zo zelfstandig waren, ze dronken al bijna niet meer bij moeders. Moeders liet het ook bijna niet meer toe.
Wat ik al zei, het is geen aanval op jou hoor Het was ook echt een gevoel, en dat hoeft niet te kloppen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:04:57 #64
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_81667750
Verstuur je ze ook per post?
Be water my friend
pi_81668162
Ze zouden wel mooi matchen bij mijn witte kanjers
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:55:48 #66
33954 ElisaB
pi_81685423
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 19:21:10 #67
148247 taxibabe
pi_81686484
Nou, toen ik thuiskwam van werk kreeg ik een telefoontje. Er is vandaag iemand geweest die Fluffy heel graag wil hebben..
Ze hebben gezegd dat er hier iemand was die ze misschien beide wou hebben en daarop wilden wachten.

Dus...roept u maar. Slein, ik begrijp uit je post dat het bij jullie niet doorgaat?
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:45:29 #68
33954 ElisaB
pi_81687624
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:21 schreef taxibabe het volgende:
Nou, toen ik thuiskwam van werk kreeg ik een telefoontje. Er is vandaag iemand geweest die Fluffy heel graag wil hebben..
Ze hebben gezegd dat er hier iemand was die ze misschien beide wou hebben en daarop wilden wachten.

Dus...roept u maar. Slein, ik begrijp uit je post dat het bij jullie niet doorgaat?
Ik voel een eventuele oplossing doorkomen
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:11 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Mocht het niet lukken, wij willen er ook nog eentje bij... Heb nog niet overlegd met man in huis, maar was zijn idee om er een tweede bij te nemen, dus komt vast goed
Een broertje of zusje voor Simon
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 19:56:38 #69
148247 taxibabe
pi_81688166
Dan bel ik ze op dat Fluffy voor die ander is!
Als Fille.des.fleurs het brutaaltje wil hebben kan dat.
pi_81688203

ik ben nu onderweg naar huis, zal zo met de foto's leuren
Brutaaltje is ook juist goed, moet ten slotte aan het boerderijleven wennen hoop dat het doorgaat!
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 20:02:23 #71
148247 taxibabe
pi_81688451
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:57 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

ik ben nu onderweg naar huis, zal zo met de foto's leuren
Brutaaltje is ook juist goed, moet ten slotte aan het boerderijleven wennen hoop dat het doorgaat!
Zal kijken of ik zo ff foto's kan maken daar!
pi_81688496
Graag!
pi_81689061
En heb je ook al doorgegeven dat je kennissen de kittens nu moeten ontwormen? Als ze het nu doen en over 2 weken, dan zijn ze tenminste nog redelijk ontwormd. 1 maal ontwormen is slecht ontwormen.
Zo duur is dat spul trouwens niet, voor 7 euro kun je een heel nest ontwormen.
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 20:32:26 #74
148247 taxibabe
pi_81689796
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:16 schreef felixvulgaris het volgende:
En heb je ook al doorgegeven dat je kennissen de kittens nu moeten ontwormen? Als ze het nu doen en over 2 weken, dan zijn ze tenminste nog redelijk ontwormd. 1 maal ontwormen is slecht ontwormen.
Zo duur is dat spul trouwens niet, voor 7 euro kun je een heel nest ontwormen.
De kittens hebben netjes hun eerste ontwormingskuur gehad met 4 weken. We gingen ervan uit dat de 2e keer met 8-9 weken zou moeten zijn en dus bij de nieuwe eigenaren zou gebeuren.
Bij de katten die ik heb gehad is het ook zo gegaan, ik heb ze met 1 keer ontwormen gekregen.
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 20:57:43 #75
148247 taxibabe
pi_81691102
Foto's

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')