Je hebt het ook over Ierland WK kwalificatie 2002?quote:
Hehe, die rots ja. Brokkelachtige rots, maar het was die rots ja.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef Halcon het volgende:
Dat was met Ron Vlaar als rots in de branding toch?
Ah, een oefenduel. Representatiefquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Was dat niet tegen Nederland, 4 jaar geleden. Weliswaar oefenduel, maar gewoonweg dramatisch van Nederland. Italianen wonnen toen geloof ik met 1-3.
Maar afslachten in de zin van... lees nog eens terug. Dan weet je het.
In één van zijn eerste interlands ja. Een experiment. Uittesten. Dat doet men in vriendschappelijke wedstrijden. Vandaar dat men de uitslagen over het algemeen niet te serieus neemt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef Halcon het volgende:
Dat was met Ron Vlaar als rots in de branding toch?
Zie je nou echt niet wat Italianen telkens doen? Ze laten Nederland in de waan, om vervolgens hard toe te slaan. Wel wel, op de momenten dat het er toe doet. KO-fases en dergelijke. Maar je zal wel afkomen met de poulewedstrijd aantal jaar terug, die Nederland won.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:07 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ah, een oefenduel. Representatief. Behalve als Nederland die wint natuurlijk, dan is het 'maar een oefenduel'.
Ah, een EK-poulewedstrijd twee jaar geleden is geen houvast, maar een oefenwedstrijd van vier/vijf jaar geleden wel?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet wat Italianen telkens doen? Ze laten Nederland in de waan, om vervolgens hard toe te slaan. Wel wel, op de momenten dat het er toe doet. KO-fases en dergelijke. Maar je zal wel afkomen met de poulewedstrijd aantal jaar terug, die Nederland won.
Dat beweer ik niet, maar telkens zie je het toch gewoon. Italianen blijven voor het Nederlands elftal een lastige tegenstander.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:11 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ah, een poulewedstrijd twee jaar geleden is geen houvast, maar een oefenwedstrijd van vier/vijf jaar geleden wel?
Nigga, please. Gooi jezelf weg.
En wat als Italie op dezelfde manier van ons zou winnen? Was het dan ook zo dat wij nog aardige kansen kregen? Of zou het dan typisch Italiaans, klasse, effectief, blablablba zijn?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet, maar telkens zie je het toch gewoon. Italianen blijven voor het Nederlands elftal een lastige tegenstander.
Straks ga je nog beweren dat Nederland twee jaar geleden won door fantastisch spel. Counters waren het. Wel goed uitgevoerd, maar je moet ook toegeven dat de Italianen ( ondanks dat ze slecht waren ) toch nog aardige kansen kregen.
Die laatste zin is tekenend voor je. Ik ben trouwens geen neger ( dat is het normale woord ) en met negers is trouwens niets mis.
Natuurlijk zou dat zo zijn geweest. Feiten ontkennen heeft geen zin en liegen over dingen ook niet. Wees gerust, ik zou ook zeggen dat Nederland nog kansen zou hebben gehad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:18 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
En wat als Italie op dezelfde manier van ons zou winnen? Was het dan ook zo dat wij nog aardige kansen kregen? Of zou het dan typisch Italiaans, klasse, effectief, blablablba zijn?
Maar op die manier kan je elk team waar NL in het verleden in de knockout ooit een slecht resultaat heeft behaald wel kwalificeren als 'angstgegner'.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Natuurlijk zou dat zo zijn geweest. Feiten ontkennen heeft geen zin en liegen over dingen ook niet. Wees gerust, ik zou ook zeggen dat Nederland nog kansen zou hebben gehad.
Wat mij zorgen baart, is dat Nederland opnieuw aan de druk ( met name in de KnockOut-fase - mocht het Nederlands elftal daar komen - ) gaat bezwijken.
En dan wil je echt niet als 2e in de poule eindigen om vervolgens tegen de Italianen te spelen. Dan komt die druk namelijk weer naar 'boven'.
Ik ben er zeker van dat je me snapt.
Natuurlijk, maar druk is er altijd. Daar heeft ieder team mee te maken. Ik denk ook niet dat Italië erop zit te wachten om weer tegen ons te spelen hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Natuurlijk zou dat zo zijn geweest. Feiten ontkennen heeft geen zin en liegen over dingen ook niet. Wees gerust, ik zou ook zeggen dat Nederland nog kansen zou hebben gehad.
Wat mij zorgen baart, is dat Nederland opnieuw aan de druk ( met name in de KnockOut-fase - mocht het Nederlands elftal daar komen - ) gaat bezwijken.
En dan wil je echt niet als 2e in de poule eindigen om vervolgens tegen de Italianen te spelen. Dan komt die druk namelijk weer naar 'boven'.
Ik ben er zeker van dat je me snapt.
Wellicht chargeer ik ietsjes, maar tegen de Italianen zit ik persoonlijk toch niet lekker op mijn stoel.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:27 schreef MafLander het volgende:
[..]
Maar op die manier kan je elk team waar NL in het verleden in de knockout ooit een slecht resultaat heeft behaald wel kwalificeren als 'angstgegner'.
Uiteindelijk zal je toch (cliché..) van iedereen moeten kunnen winnen om WK te worden, maar ik tref italie liever dan brazilie/spanje/argentinie
Dat ben ik met je eens, al zouden de spelers van Italië zich dan niet zo druk maken als het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:43 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar druk is er altijd. Daar heeft ieder team mee te maken. Ik denk ook niet dat Italië erop zit te wachten om weer tegen ons te spelen hoor.
Tja, met de huidige generatie hebben we nog geen vergelijkingsmateriaal tegen Italianen in de knockout fase.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:58 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, al zouden de spelers van Italië zich dan niet zo druk maken als het Nederlands elftal.
Tenminste, mij valt altijd op dat de houding gaat veranderen bij spelers van het Nederlands elftal als ze de Italianen treffen.
Of schijn bedriegt, maar toch.
In de poulefase is de druk er wel, maar wel minder, want mocht Nederland een slecht resultaat behalen tegen Denemarken, dan kan het Nederlands elftal dat nog recht zetten.
En de KnockOut-fase is totaal anders, qua vrijwel alles eigenlijk.
Daar ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:07 schreef MafLander het volgende:
[..]
Tja, met de huidige generatie hebben we nog geen vergelijkingsmateriaal tegen Italianen in de knockout fase.
Ik denk dat de houding voor elk team veranderd als ze na de groepsfase een op papier sterke tegenstander treffen.
Het heeft absoluut te maken met een bepaalde mentaliteit die bij de Nederlanders vaak lijkt te ontbreken, maar volgens mij het bij NL niet een kwestie van 'niet willen vechten voor elkaar'. Eerder met een bepaald soort onderschatting na een goede poulfase.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens.
De houding na de groepsfase wordt voor elk elftal veranderd. Bij de KnockOut-fase zijn er ploegen die daar wel goed tegen bestand zijn, de druk, en dan komt er écht het teambelang bij kijken. Wil je écht voor elkaar vechten of 'wil' je dat niet? Zo niet, ( wat bij Nederland regelmatig het geval is ) dan blaas je de aftocht als Nederland zijnde.
De Duitsers en de Italianen hebben zowiezo een andere mentaliteit dan de Nederlanders, maar Nederland kan dat ook krijgen. Voor elkaar door het vuur willen gaan. Gaan voor de Cup, zonder dat je gedachtes afdwalen of zonder dat je uberhaupt begint te dromen van die Cup.
Tijdens een wedstrijd horen spelers met die wedstrijd bezig te zijn, om die wedstrijd te winnen. Dat doe je met 11 voetballers in de basis en niet met 10. Ik bedoel dat bv. Robben nog wel eens egoistisch wil zijn.
Dan mag hij vaak beslissend geweest zijn bij Bayern Munchen, maar als het in de KnockOut-fase voor hem even tegen zit, dan moet hij veel meer anderen de kans laten en als teamspeler opereren. ( wat hij trouwens zowiezo moet doen en niet te veel zijn actie doordrijven )
Het enige wat we kunnen doen is afwachten idd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:51 schreef MafLander het volgende:
[..]
Het heeft absoluut te maken met een bepaalde mentaliteit die bij de Nederlanders vaak lijkt te ontbreken, maar volgens mij het bij NL niet een kwestie van 'niet willen vechten voor elkaar'. Eerder met een bepaald soort onderschatting na een goede poulfase.
En ik denk eerlijk gezegd dat het met de mentaliteit van de huidige selectie wel goed zit!
Robben is juist iemand die zich dit seizoen bewezen heeft als een speler die vanwege zijn individuele kwaliteiten iets kan forceren in een knockout wedstrijd. Hij mag dan wel vaak voor eigen succes gaan, toch is hij in munchen ook bij erg veel kansen/doelpunten betrokken als aangever.
Dat is deel van zijn spel, en ik denk dat dat verder niet ten koste gaat van de teamgeest.
Maar goed... blijft een kwestie van afwachten!
Eens. Maar hier zit wel een maar aan, want was dat bij voorgaande toernooien ook niet eigenlijk het geval?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:57 schreef Otis2.0 het volgende:
Het is in ieder geval al positief dat de spelers zelf er absoluut in lijken te geloven.
Toen heb ik niet zulke mededelingen gehoord als van Bommel nuquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:59 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Eens. Maar hier zit wel een maar aan, want was dat bij voorgaande toernooien ook niet eigenlijk het geval?
quote:'Net als Bayern vormt Oranje een hecht team, waarin elke speler precies weet wat hij in elke situatie moet doen', vervolgt de 54-voudig international. 'Ik denk alleen dat we in het Nederlands elftal nóg meer klasse hebben. Als iedereen gezond blijft, kunnen er mooie dingen gebeuren. Maar daar wil ik na de Champions League-finale pas echt over nadenken.'
We worden zo'n beetje doodgegooid met mededelingen van spelers over hoe goed de sfeer in de groep wel niet is en dat alle speleres overtuigd zijn van de kwaliteiten en kansen van NLquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:00 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Toen heb ik niet zulke mededelingen gehoord als van Bommel nu.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |