abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:32:46 #26
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_81593688
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

In elk geval niet op een moment dat het echt belangrijk is. Face it.
Mwoah, volgens mij was de wedstrijd in 2008 niet bepaald onbelangrijk, net als elke wedstrijd op een WK trouwens. (afgezien van een evt 3e groepswedstrijd terwijl je al bent geplaatst)
pi_81593799
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:32 schreef MafLander het volgende:

[..]

Mwoah, volgens mij was de wedstrijd in 2008 niet bepaald onbelangrijk, net als elke wedstrijd op een WK trouwens. (afgezien van een evt 3e groepswedstrijd terwijl je al bent geplaatst)
Poulewedstrijd... KO-wedstrijd is andere koek.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:37:41 #28
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_81593978
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Poulewedstrijd... KO-wedstrijd is andere koek.
Eensch, maar als je de 'groep des doods' loot en je gaat direct de 1e wedstrijd tegen Italie op je plaat dan ziet alles er direct heel wat minder rooskleurig uit. Dus weldegelijk een wedstrijd die er echt om gaat.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:40:43 #29
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_81594164
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland heeft op papier meestal wel een aardig team, maar faalt doorgaans toch als het echt belangrijk wordt.
Daarin kan ik je helaas geen ongelijk geven. Het is aan de heren voetballers om nu eens niet te falen op belangrijke momenten.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_81594231
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:37 schreef MafLander het volgende:

[..]

Eensch, maar als je de 'groep des doods' loot en je gaat direct de 1e wedstrijd tegen Italie op je plaat dan ziet alles er direct heel wat minder rooskleurig uit. Dus weldegelijk een wedstrijd die er echt om gaat.
Een evt. verlies in de 1e wedstrijd kun je in de poulefase nog rechtzetten, in een KO-fase niet. Dat is het verschil.
pi_81594277
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Italianen slachten doorgaans niemand af op een WK. Een luizige 1-0 is natuurlijk ook genoeg en zoiets zal het wel worden tegen Nederland. Ze komen doorgaans ook met pijn en moeite de poulefase door, dus best een aardige kans dat ze in de 2e ronde Nederland uit het het kampioenschap knikkeren.
Afslachten in de zin van dat ze de tegenstander ( in dit geval Nederland ) laten denken dat ze veel beter zijn, maar doordat ze Nederland express en doelbewust zoveel aan de bal laten, kunnen de Italianen zich volledig focussen op hetgeen het belangrijkst is > genadeloos toeslaan op de momenten dat het moet. Niet denken, maar doen. Italianen hebben wat dat betreft Nederland al vaak in hun houdgreep gehad, puur om het wille dat ze Nederland opnieuw in de val hebben laten lopen.

Typisch Nederlands zou deze situatie zijn:

Je staat 1-0 voor tegen de Italianen en in de 89e minuut breken de Italianen door. I.p.v. dat Van der Wiel de bal in de tribune jast, probeert hij het 'mooi' op te lossen door de bal te spelen naar Heitinga.
Bal te kort en de Italianen maken de 1-1. Ze krijgen daardoor nog meer kracht en geloof in hunzelf en maken het Nederlands elftal alsnog in blessuretijd af.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81594288
't wordt denk ik net zo'n debacle als 2006
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_81594369
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Afslachten in de zin van dat ze de tegenstander ( in dit geval Nederland ) laten denken dat ze veel beter zijn, maar doordat ze Nederland express en doelbewust zoveel aan de bal laten, kunnen de Italianen zich volledig focussen op hetgeen het belangrijkst is > genadeloos toeslaan op de momenten dat het moet. Niet denken, maar doen. Italianen hebben wat dat betreft Nederland al vaak in hun houdgreep gehad, puur om het wille dat ze Nederland opnieuw in de val hebben laten lopen.

Je staat 1-0 voor tegen de Italianen en in de 89e minuut breken de Italianen door. I.p.v. dat Van der Wiel de bal in de tribune jast, probeert hij het 'mooi' op te lossen door de bal te spelen naar Heitinga.
Bal te kort en de Italianen maken de 1-1. Ze krijgen daardoor nog meer kracht en geloof in hunzelf en maken het Nederlands elftal alsnog in blessuretijd af.
Precies. Italianen weten wel hoe ze zo'n belangrijke wedstrijd moeten spelen. In de poulefase zijn het vaak faalhazen, spelen ze gelijk tegen zwakker tegenstanders, maar uiteindelijk rollen ze 9 van de 10 keer toch wel door de groepsfase heen en dan begint het feest pas. Bij Nederland is op zo'n moment het beste er vaak al vanaf.

Zoiets zal het wel worden. Of de hele wedstrijd 11 Nederlanders tegen 10 Italianen en dan vlak voor tijd een McAteer-tje ofzo.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:54:04 #34
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_81594926
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

De enige wedstrijd na de poulfase tegen italie op een EK/WK die ik me kan heugen is 2000, en daar werd nederland nou niet bepaald in 'afgeslacht' op de manier zoals je hierboven beschrijft.
Daar had NL gewoon domme pech, en had italie helemaal niets in te brengen.
Dat het kwartje uiteindelijk wel hun kant op viel komt enkel door die leuke penalty-loterij.

Noem ik niet echt in de val laten lopen
pi_81594996
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:54 schreef MafLander het volgende:

[..]

De enige wedstrijd na de poulfase tegen italie op een EK/WK die ik me kan heugen is 2000, en daar werd nederland nou niet bepaald in 'afgeslacht' op de manier zoals je hierboven beschrijft.
Daar had NL gewoon domme pech, en had italie helemaal niets in te brengen.
Dat het kwartje uiteindelijk wel hun kant op viel komt enkel door die leuke penalty-loterij.

Noem ik niet echt in de val laten lopen
Nederland speelde vanaf minuut 28 ( zoiets ongeveer ) met 11 tegen 10. Dus tsja... Zelfs toen wisten de Italianen nog kansen te maken. Ongelofelijk zeg, wat een gatenkaas achterin soms, met 11 tegen 10. Om je dood te schamen.
Dat Nederland het niet af weet te maken, zegt genoeg. Pech? Geluk dwing je af.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81595064
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:42 schreef Teteteterek het volgende:
't wordt denk ik net zo'n debacle als 2006
Dan zoek ik de eerste de beste Portugees op en mep 'm in elkaar
Brutal. Fucking. Metal.
pi_81595073
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:55 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Nederland speelde vanaf minuut 28 ( zoiets ongeveer ) met 11 tegen 10. Dus tsja...
Net zoals tegen Ierland. Ook een wedstrijd waar het ergens om ging. Op dat soort momenten haakt Nederland af.
pi_81595091
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dan zoek ik de eerste de beste Portugees op en mep 'm in elkaar
Stoere praat op een internetforum...
pi_81595128
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Net zoals tegen Ierland. Ook een wedstrijd waar het ergens om ging. Op dat soort momenten haakt Nederland af.
Tegen Ierland, wie ging er destijds met rood dan vanaf? Mijn geheugen laat me even in de steek.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:57:42 #40
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_81595138
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:55 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Nederland speelde vanaf minuut 28 ( zoiets ongeveer ) met 11 tegen 10. Dus tsja... Zelfs toen wisten de Italianen nog kansen te maken. Ongelofelijk zeg, wat een gatenkaas achterin soms, met 11 tegen 10. Om je dood te schamen.
Dat Nederland het niet af weet te maken, zegt genoeg. Pech? Geluk dwing je af.
Dat kan wel zo zijn, maar hij zegt dat nederland al verschillende keren door italie is afgebluft, en zo'n wedstrijd kan ik me niet herinneren!
pi_81595299
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Tegen Ierland, wie ging er destijds met rood dan vanaf? Mijn geheugen laat me even in de steek.
Kelly, 2 keer geel. Ik zou even een arts raadplegen met dat geheugen van je.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:01:18 #42
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_81595313
quote:

[..]

NL heeft idd altijd wel ergens 'along the way' iets van een collectieve offday oid..

Hopen dat dat nu een keer uitblijft!

Spanje was tot 2 jaar geleden vrijwel hetzelfde verhaal, tot het allemaal perfect samenviel in 2008.
pi_81595363
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Italianen weten wel hoe ze zo'n belangrijke wedstrijd moeten spelen. In de poulefase zijn het vaak faalhazen, spelen ze gelijk tegen zwakker tegenstanders, maar uiteindelijk rollen ze 9 van de 10 keer toch wel door de groepsfase heen en dan begint het feest pas. Bij Nederland is op zo'n moment het beste er vaak al vanaf.

Zoiets zal het wel worden. Of de hele wedstrijd 11 Nederlanders tegen 10 Italianen en dan vlak voor tijd een McAteer-tje ofzo.
Dat laatste zie ik dus echt nog gebeuren. Ach, verbazing mag het natuurlijk niet meer wekken.

Mensen die het niet geloven: Italianen zijn een favoriet dit toernooi. Nederland is dat niet.
pi_81595386
quote:

[..]

Stoere praat op een internetforum...
Brutal. Fucking. Metal.
pi_81595403
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kelly, 2 keer geel. Ik zou even een arts raadplegen met dat geheugen van je.
Haha.
pi_81595438
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef MafLander het volgende:

[..]

NL heeft idd altijd wel ergens 'along the way' iets van een collectieve offday oid..

Hopen dat dat nu een keer uitblijft!

Spanje was tot 2 jaar geleden vrijwel hetzelfde verhaal, tot het allemaal perfect samenviel in 2008.
Klopt, en dit is ons jaar
Brutal. Fucking. Metal.
pi_81595456
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:21 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Kijk er niet vanop dat de Italianen het Nederlands elftal dan af zullen slachten
Wat is precies de laatste keer dat Italië een tegenstander van formaat 'afslachtte'? Italië is vrij matig tegenwoordig hoor, daar is vrijwel iedere Italiaan het over eens.
-
pi_81595466
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:57 schreef MafLander het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar hij zegt dat nederland al verschillende keren door italie is afgebluft, en zo'n wedstrijd kan ik me niet herinneren!
Het lijkt vaak zo simpel te gaan, maar Italianen bluffen ons af op slimheid. En daar komen ze vaak een end mee.
pi_81595499
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Haha.
Onze vriend reageert niet meer.
pi_81595542
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Wat is precies de laatste keer dat Italië een tegenstander van formaat 'afslachtte'? Italië is vrij matig tegenwoordig hoor, daar is vrijwel iedere Italiaan het over eens.
Was dat niet tegen Nederland, 4 jaar geleden. Weliswaar oefenduel, maar gewoonweg dramatisch van Nederland. Italianen wonnen toen geloof ik met 1-3.
Maar afslachten in de zin van... lees nog eens terug. Dan weet je het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')