FOK!forum / Gaming / Geweld in games gaat nu écht te ver!
Notorious_Roydinsdag 18 mei 2010 @ 18:35
Mortal Kombat, Carmageddon, Doom, etc. Games zijn altijd al het mikpunt van kritiek gewist als het gaat om geweld. Eind vorig jaar was er weer een flinke boost in commentaar vanwege een missie in Modern Warfare 2 waarin je onschuldige burgers dood kunt schieten.



Smakeloos, walgelijk en een stap te ver

Dit is echter nog niet het toppunt! Nee, verre van zelfs! Aanstaande vrijdag komt er een nieuwe game uit genaamd Red Dead Redemption. Deze game van Rockstar (ja, diezelfde zieke geesten die met GTA elke keer weten te shockeren).

In Red Dead Redemption zit naast het 'gebruikelijke' geweld als slaan en schieten ook een optie om mensen op de spoorrails te leggen, wachtend op een trein... Hier een filmpje:

http://www.liveleak.com/item?a=view&token=468_1274045745

Zomaar een onschuldige vrouw, een NON zelfs!!, op de treinrails leggen. Zomaar. En je wordt er nog voor beloond ook met een achievement/trophy.

Waar houdt het op mensen? Wanneer is het genoeg?

Ik zeg NU.

Zeg nee tegen geweld in games.

Boycot het gruwelijke Red Dead Redemption!

nattermanndinsdag 18 mei 2010 @ 18:35
Die scene in MW2 kun je overslaan.
Desunotodinsdag 18 mei 2010 @ 18:36
Klinkt als een tof spel, die ga ik kopen.
Seamdinsdag 18 mei 2010 @ 18:37
Ik wil vrouwen verkrachten en kinderen in koele bloede neerknallen
nattermanndinsdag 18 mei 2010 @ 18:37
Overigens wordt RDR echt een van de vetste games van dit jaar.
GGMMdinsdag 18 mei 2010 @ 18:37
LATEN WE NU EENS EEN VUIST MAKEN TEGEN DIT GEWELD!
SoldMayordinsdag 18 mei 2010 @ 18:37
Sapstengeldinsdag 18 mei 2010 @ 18:38
Ik vond Postal 2 wel een leuke game.

Zo kon je bijvoorbeeld iemand in de fik steken met een flammenwerper en dan over hem heen plassen, om hem dan brandend en kotsend over de grond te zien rollen. Of je kon je geweer in de kont van een kat stoppen, wat dan dienst deed als silencer.
znarchdinsdag 18 mei 2010 @ 18:38
Vet
#ANONIEMdinsdag 18 mei 2010 @ 18:38
Troll
L.nodinsdag 18 mei 2010 @ 18:39
Een non, hoe komen ze daarop?
Zeer respectloos, maar ik moest toch glimlachen.

Bovendien neem ik games sowieso niet serieus. Alleen om de entertainment.
mscholdinsdag 18 mei 2010 @ 18:42
gta schokeren?
je bent preuts ten top?

ook de scene in MW2 vond ik weinig bijzonders...
bas-beestdinsdag 18 mei 2010 @ 18:43
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef nattermann het volgende:
Die scene in MW2 kun je overslaan.
dat dus...

Heb ik trouwens niet gedaan, wat is er mooier dan mensen neermaaien met een M249 (of vergelijkbaar)???
Koepertdinsdag 18 mei 2010 @ 18:47
Toffe spellen
neggixdinsdag 18 mei 2010 @ 18:48
Toch grappig

Als je realiteit en virtueel niet kunt scheiden ben je ook niet echt een aanwinst voor de mensheid. En in hoeveel films worden er wel niet mensen op een grove manier vermoord. Dan moet je alles af gaan schaffen...

Kansloos dus....
dWc_RuffRyderdinsdag 18 mei 2010 @ 18:51
Die scène in MW2 was gruwelijk hard . En de TT is, mits oprecht bedoeld, onzin.
Roces18dinsdag 18 mei 2010 @ 18:51
@ TS : Ik zou huillie huillie doen
Roces18dinsdag 18 mei 2010 @ 18:52
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef Roces18 het volgende:
@ TS : Ik zou huillie huillie doen
En die airport missie in mdw2 was gruwelijk hard, ik heb iedereen doodgeknald die ik kon vinden en zelfs de gewonden afgeknald!!!!!
Jesse_dinsdag 18 mei 2010 @ 18:52
Ondanks dat je loopt te trollen heb je wel een beetje gelijk
donroycodinsdag 18 mei 2010 @ 18:56
MW2 ziet er best tof uit qua graphics.
Rickocumdinsdag 18 mei 2010 @ 19:02
Hmmm.

Ik vind dat er best wel matig uit zien eigenlijk. Ik had verwacht dat dat lijk wel een beetje meegesleurd zou worden maar verandert in 1 frame van een lijk in 8 stukken vlees.
Bastarddinsdag 18 mei 2010 @ 19:14
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:37 schreef Seam het volgende:
Ik wil vrouwen verkrachten en kinderen in koele bloede neerknallen
Fable 1 en 2.
Torriodinsdag 18 mei 2010 @ 19:14
Wat een geweld zeg Voor je het weet staan we met z'n allen met een cowboyhoed in het weiland
xxiessiexxdinsdag 18 mei 2010 @ 19:18
Hahaha eerst die non helemaal naar een treinrails brengen en vlak voor de trein leggen en als de trein dan over haar heen rijdt "That's just wrong!" roepen
Notorious_Roydinsdag 18 mei 2010 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:52 schreef Jesse_ het volgende:
Ondanks dat je loopt te trollen heb je wel een beetje gelijk
Toch nog iemand met een geweten Maar goed ja, de toon van de OP is wat trollerig, maar ik vraag me wel af waar het eindigt. Enig moreel gedachtegoed is ver te zoeken blijkbaar.

Ik stond afgelopen weekend bijvoorbeeld flink te twijfelen toen ik in Assassin's Creed II de Paus moest gaan vermoorden... Games als Fallout 3 doen het wat mij betreft ook aardig met hun morele keuzes. Zomaar moorden voegt mijns inziens ook niets toe aan een game.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Fable 1 en 2.
Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.
xxiessiexxdinsdag 18 mei 2010 @ 19:24
Dat MW2
zoalshetisdinsdag 18 mei 2010 @ 19:28
Red Dead Redemption

gewoon een heel vet spel. maar helaas, ik game niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 18-05-2010 19:34:16 ]
Parkinson_XTCdinsdag 18 mei 2010 @ 19:34
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef Roces18 het volgende:
@ TS : Ik zou huillie huillie doen
moeilijk he, verschillende soorten humor leren herkennen.
prutser
Papierversnipperaardinsdag 18 mei 2010 @ 19:43
Is er al iets dat heftiger is dan Carmageddon?
mscholdinsdag 18 mei 2010 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al iets dat heftiger is dan Carmageddon?
als je carmageddon al heftig vind, pfff
Spanky78dinsdag 18 mei 2010 @ 21:08
De paus in eengame vermoorden vind ik al helemaal niet zo shocking. En verder ook niet zo janken, zolang er in eht echt schokkendere dingen gebeuren vind ik dat het moet kunnen.
Parkinson_XTCdinsdag 18 mei 2010 @ 21:20
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef mschol het volgende:

[..]

als je carmageddon al heftig vind, pfff
Weet je wat heftig was, Paratrooper!

Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen

The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje

Dat is geweldadig!!

KrentebolHooftdinsdag 18 mei 2010 @ 21:26
Gelukkig, het paard heeft het overleefd
Papierversnipperaardinsdag 18 mei 2010 @ 21:39
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Weet je wat heftig was, Paratrooper!

Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen

The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje

Dat is geweldadig!!

[ afbeelding ]
Frithdinsdag 18 mei 2010 @ 22:29
Daarom staat er ook 18+ op dat doosje...
pagadderdinsdag 18 mei 2010 @ 22:30
Moraalridders te paard!

jesperrrrsssdinsdag 18 mei 2010 @ 22:30
hmm de meest verkopende games die je nu op noemt
Parkinson_XTCdinsdag 18 mei 2010 @ 22:39
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:30 schreef pagadder het volgende:
Moraalridders te paard!

[ afbeelding ]
tegen wie heb je het
leuk plaatje hoor, maar plaats het dan als het ad rem is.
WSquaterdinsdag 18 mei 2010 @ 22:46
Scene kan je overslaan, en een vrouw op een spoor leggen is totaal vrijwillig. Mij is het allemaal nog niet echt genoeg. Ik wacht nog op het echt Full HD 3D waarbij het echt lijkt alsof je er echt bent.
MassimOdinsdag 18 mei 2010 @ 22:55
Ik vond Manhunt ook wel aardig
Rickocumdinsdag 18 mei 2010 @ 22:58
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Weet je wat heftig was, Paratrooper!

Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen

The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje

Dat is geweldadig!!

[ afbeelding ]
larry_flyntdinsdag 18 mei 2010 @ 22:58
Ik heb bij MW2 altijd wel een wrange nasmaak. Als het op een Amerikaans vliegveld had afgespeeld had het nooit verkocht mogen worden en was het gecensureerd.
WSquaterdinsdag 18 mei 2010 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:58 schreef larry_flynt het volgende:
Ik heb bij MW2 altijd wel een wrange nasmaak. Als het op een Amerikaans vliegveld had afgespeeld had het nooit verkocht mogen worden en was het gecensureerd.
In sommige landen is het ook gecensureerd.
arucarddinsdag 18 mei 2010 @ 23:04
Dat doen ze in die westernfilms toch ook altijd?
WSquaterdinsdag 18 mei 2010 @ 23:11
Ik schiet iemand dood in GTA IV. Ben ik nu ook slecht in de 'echte wereld'?
bas-beestwoensdag 19 mei 2010 @ 00:04
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:11 schreef WSquater het volgende:
Ik schiet iemand dood in GTA IV. Ben ik nu ook slecht in de 'echte wereld'?
wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 00:16
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:04 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wel als je in de 'echte wereld' iemand doodschiet en doet alsof je GTA IV aan het spelen bent.


hehe
Jesse_woensdag 19 mei 2010 @ 00:37
De lol van al het geweld ontgaat me ook altijd.
DrDentzwoensdag 19 mei 2010 @ 00:39
Ik speel geen games als ik er niet in kan moorden
MMaRsuwoensdag 19 mei 2010 @ 00:39
Je maakt een garpje Roy?

RDR wordt 1 van de beste en vetste games allertijden. En dat je zoiets kan doen betekend niet dat het hoeft :p.
bas-beestwoensdag 19 mei 2010 @ 00:40
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:16 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]



hehe


alleen jammer van dat muziekje
Mikkiewoensdag 19 mei 2010 @ 00:59
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:39 schreef L.no het volgende:
Een non, hoe komen ze daarop?
Zeer respectloos, maar ik moest toch glimlachen.
Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 01:09
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat dus. Welke zieke geest verzint dat?
Naja, niet persé de makers van het spel.
In dit geval is het de zieke geest van degene die het spel speelt.
Het gaat volgens mij namelijk niet om een missie, maar om een mogelijkheid die deel uitmaakt van de free roaming wereld. Dat de ontwikkelaars die mogelijkheden erin stoppen is een ander verhaal.

Dan zou je fabrikanten van magnetrons ook moeten aanspreken op gevallen waarbij iemand een kat of baby gaar kookt in zo´n ding...
Dr.Mikeywoensdag 19 mei 2010 @ 01:16
Die game word echt de beste game ooit.
Krijg je die achievement trouwens altijd als je iemand op het spoor legt of alleen bij een non ?
Nemephiswoensdag 19 mei 2010 @ 01:46
Als je niet tegen schieten in spellen kan moet je die spellen niet spelen. Opgelost.
LosPolloswoensdag 19 mei 2010 @ 01:47
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:36 schreef Desunoto het volgende:
Klinkt als een tof spel, die ga ik kopen downloaden.
MMaRsuwoensdag 19 mei 2010 @ 06:57
Oh en MW2 suckt toch dikke ass, en fuck die kutmissie waar je onschuldige lui moet gaan lopen neermaaien. Oke het is maar een game, en wie weet hoeveel onschuldige lui ik dood heb gemaakt in GTA games enz, maar komop dit was gewoon om interesse op te wekken voor de game, beetje de pers opzoeken.
boem-dikkiewoensdag 19 mei 2010 @ 08:42
Ah. Games zijn er toch om even te ontsnappen uit de realiteit? Misschien is het wel goed dat je mensen onder een trein kunt leggen in games en zo. Zo kunnen de mensen die hier behoefte aan hebben het in hun virtuele wereld doen in plaats van in het echte leven.
zatoichiwoensdag 19 mei 2010 @ 08:50
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:20 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Weet je wat heftig was, Paratrooper!

Dan zat je daar in je bunker te chillen en als je even niet oplette, waren er een paar kerels geland die meedogenloos je crib volpropten met dynamiet om je vervolgens gruwelijk in hompen vlees uit elkaar te knallen

The horror... vastzitten in een blok beton wetende dat het einde nabij is...
en ondertussen extra gepijnigd worden door een 8-bit deuntje

Dat is geweldadig!!

[ afbeelding ]
Zo ontzettend veel gespeeld als 8-jarig jochie; en de grootste lol hadden we om niet de poppetjes maar de parachutes kapot te knallen van die mannetjes; zodat ze neerstortte en in een grote hoeveelheid pixels uit elkaar knalden....

games zijn inderdaad niet geweldadiger geworden, alleen maar grafisch beter, maar grof zijn ze altijd al geweest!
SonicVolcanowoensdag 19 mei 2010 @ 10:14


Postal 2

Geniaal spel was dat.

"Would you sign this petition?"
"I guess that sounds pretty good."
"Thanks"
Vervolgens die gast neerslaan met een schep
V.woensdag 19 mei 2010 @ 10:23
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.

De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'

Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen

Kan iemand mij dat uitleggen?

V.
Papierversnipperaarwoensdag 19 mei 2010 @ 10:28
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.

De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'

Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen

Kan iemand mij dat uitleggen?

V.
Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?
V.woensdag 19 mei 2010 @ 10:30
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom spelen mensen voetbal, of nog erger: waarom kijken mensen voetbal?
En dat is vergelijkbaar, omdat ...

V.
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 10:47
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:23 schreef Verbal het volgende:
De OP komt op mij op de een of andere manier niet serieus over (maar misschien heb ik het mis), maar ik vind dit soort dingen dus echt te ver gaan.

De hoofdvraag is gewoon: 'waarom?'

Waarom is het leuk om in een spel een non op rails te leggen

Kan iemand mij dat uitleggen?

V.
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.

Het is alsof je iemand een spijker en een goudvis geeft.
Een normaal mens gooit die goudvis in een vijver en legt de spijker in zijn gereedschapskist,
maar als iemand die vis aan een houten paal spijkert... wie is dan de schuldige?
Het feit dat een bouwmarkt zowel spijkers als goudvissen verkoopt, maakt dat hen zieke geesten?

Er wordt gewoon een wereld gecreëerd waarbij iedereen kan doen wat hij wil...
wat dit is, ligt in handen van elke individuele gamer.
Het is echter door het bestaan van een medium als internet dat dergelijke stunts, acties, hoe je het wil noemen, de wijde wereld ingaan en bij andere gamers (of critici) terechtkomen. De éne zal dit aanstootgevend vinden en de andere inspirerend.

Ik kan me nog herinneren hoe flabbergasted ik was toen een maatje tegen me zei dat ik in GTA een hoertje op kon pikken, haar mee kon nemen naar een duister park, kon kiezen tussen allerlei diensten en als ik m'n kwakkie kwijt was, kon ik haar neersteken/knuppelen/omverrijden om vervolgens mijn geld weer terug te stelen. Mijn reactie was echter geen walging of genot oid, maar meer "w00t!! Dat dit kan in GTA!!"
En DAT maakt zo'n spel interessant.

Het grote verschil met de echte wereld is dat in het spel geen consequenties verbonden zijn aan dit gedrag, hooguit een betere/slechtere score of een achievement vrijgespeeld.
Ik ben dus blij dat er spellen zijn zoals dit, zodat mensen hun fantasieën de vrije loop kunnen laten...
Psychopaten waarvan gezegd wordt dat ze tot hun fysieke daden zijn gekomen door een gewelddadig spel, hadden imo anders wel een andere inspiratiebron gevonden.
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 10:48
quote:
Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.
Jesse_woensdag 19 mei 2010 @ 10:49
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Niet helemaal, je krijgt namelijk wel een achievement als je het doet.
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 10:51
ja, maar je MOET het toch niet doen?

iets wat ik uit het filmpje niet op kan maken, is of je die achievement krijgt bij het deponeren van een non of dat dit ook geldt bij een willekeurig ander slachtoffer?
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 10:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ja, maar je MOET het toch niet doen?

iets wat ik uit het filmpje niet op kan maken, is of je die achievement krijgt bij het deponeren van een non of dat dit ook geldt bij een willekeurig ander slachtoffer?
Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
arucardwoensdag 19 mei 2010 @ 10:53
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Jawel, je krijgt er een achievement voor, het wordt aangemoedigd. Dát is waar ik het eigenlijk het meeste 'moeite' mee heb... Ik ben helemaal niet tegen geweld ofzo, maar zulke dingen vind ik gewoon net even te ver gaan.
Als je iemand voor de trein legt, of als je een non voor de trein legt?
dikke_donderwoensdag 19 mei 2010 @ 10:55
Beter om iemand in een game om te leggen dan in het echt zeg ik maar

waarom laat je seriemoordenaars niet lekker digitaal hun gang gaan in een game zoals postal. misschien kalmeren ze daar wel van
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 10:58
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
wat dat betreft is het spel een reflectie van de echte wereld en niet andersom zoals bijv. hier gezegd wordt:
http://www.depers.nl/buit(...)en-na-taximoord.html
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 11:00
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
wat dat betreft is het spel een reflectie van de echte wereld en niet andersom zoals bijv. hier gezegd wordt:
http://www.depers.nl/buit(...)en-na-taximoord.html
Dat soort nieuws is ook belachelijk, games zetten niet aan tot geweld. In ieder geval niet meer of minder dan een film, muziek, het journaal of elke andere willekeurige trigger.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 11:01
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zei... het op de rails leggen van de non is iets wat een individu ontdekt als mogelijkheid in het spel. Dit is geen ontworpen missie ofzo waarbij de ontwikkelaar als evil genius achter dit plan zit.
Het is een achievement.
quote:
Ik kan me nog herinneren hoe flabbergasted ik was toen een maatje tegen me zei dat ik in GTA een hoertje op kon pikken, haar mee kon nemen naar een duister park, kon kiezen tussen allerlei diensten en als ik m'n kwakkie kwijt was, kon ik haar neersteken/knuppelen/omverrijden om vervolgens mijn geld weer terug te stelen. Mijn reactie was echter geen walging of genot oid, maar meer "w00t!! Dat dit kan in GTA!!"
En DAT maakt zo'n spel interessant.
Waarom? Wat is daar interessant aan?
quote:
Ik ben dus blij dat er spellen zijn zoals dit, zodat mensen hun fantasieën de vrije loop kunnen laten...
Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.

Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?

En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.

V.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 11:02
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:58 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

tsja, ik vermoed dat dit toen ook wel gebeurde... met al die losgeslagen cowboys
Hé ja, verschuil je achter historische acuratesse

V.
Parkinson_XTCwoensdag 19 mei 2010 @ 11:07
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is een achievement.
[..]

Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]

Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.

Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?

En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.

V.
Het leuke, het interessante, de reden waarom mensen en masse deze spellen kopen, is niet die specifieke handeling of missie of whatever, maar gewoon het feit dat alles kan en alles mag.
Het maakt deel uit van het concept van een interactieve free roaming wereld.
Hoe een gamer hiermee omgaat, ligt aan de gamer.
J.Clarksonwoensdag 19 mei 2010 @ 11:14
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Die scène in MW2 was gruwelijk hard . En de TT is, mits oprecht bedoeld, onzin.
Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.
toeter83woensdag 19 mei 2010 @ 11:24
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het is een achievement.
[..]

Waarom? Wat is daar interessant aan?
[..]

Begrijp me goed, ik speel ook games. Ik beleef ook lol aan het veredelde paintballen dat COD:MW is, al vind ik het cartooneske van TF2 nog leuker.

Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?

En wat, afgezien van het behalen van een achievement, is er nou leuk of interessant aan het op de rails leggen van een vastgebonden vrouw? Dat ontgaat mij namelijk.

V.
om dat het echt niet kan,en in het spel wel.
lekker kloten in zon game is gewoon leuk.kan je lekker je agressie kwijt.
Papierversnipperaarwoensdag 19 mei 2010 @ 11:43
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

En dat is vergelijkbaar, omdat ...

V.
Het draait slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 11:44
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het draai slechts om voorkeur. Sommige mensen kijken naar een dom balspel, en anderen leggen nonnen op de rails.
Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?
Papierversnipperaarwoensdag 19 mei 2010 @ 11:45
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk zelf wel dat dit niet te vergelijken is?
Wel als het gaat om motivatie, en dat was de oorspronkelijke vraag.
MMaRsuwoensdag 19 mei 2010 @ 11:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je krijgt 'm als je een vrouw er neer legt.
Wijven zeiken toch teveel man
mscholwoensdag 19 mei 2010 @ 11:53
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:14 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Die scene deed me niks en ik heb de gehele terminal neergemaaid zonder enig schuldgevoel of emotie. Het zijn pixels, geen mensen.
iemand die het begrijpt..
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 11:54
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:53 schreef mschol het volgende:

[..]

iemand die het begrijpt..
Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
#ANONIEMwoensdag 19 mei 2010 @ 11:58
Heerlijk, zo`n scene. Alles en iedereen DOOD. DOOD!
#ANONIEMwoensdag 19 mei 2010 @ 11:59
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
Ontspanning.
toeter83woensdag 19 mei 2010 @ 12:05
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Jesse_woensdag 19 mei 2010 @ 12:07
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?
YOgamerYOwoensdag 19 mei 2010 @ 12:08
Gedeeltelijk eens. Ik vind dat COD 5 en 6 een onodige gore hebben die echt nergens voor nodig is maar het blijft toch grappig om in Gears of War 2 monsters te zagen en allemaal bloed over je scherm te zien. Toch is het zo dat ik vaak met mensen het bloed ging uitzetten in Gears of War 2 omdat het wel raar is . Ik ben dan ook voor een gore aan-/uitknop bij alle spellen die gore bevatten. Ik speel vaak in de woonkamer dus bij COD 6 zie je de halve tijd allemaal bloed op je scherm Gears of War 2 gebeurt alleen in lan en als er dan jongeren/ouderen zijn dan doe ik het bloed uit

Maar ja bij RDR vind ik het meevallen. Het gebeurt alleen als je iemand voor de trein legt en het voegt op die manier iets toe aan de realisme. Dat is de keerzijde, gore voegt toe aan het realisme van het spel. Toch is het niet zo dat je steeds mensen hun been afschiet en een plas bloed na ieder schot ziet.

Dus aan-/uitknop en ik ben klaar.
YOgamerYOwoensdag 19 mei 2010 @ 12:11
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:


Ik stond afgelopen weekend bijvoorbeeld flink te twijfelen toen ik in Assassin's Creed II de Paus moest gaan vermoorden... Games als Fallout 3 doen het wat mij betreft ook aardig met hun morele keuzes. Zomaar moorden voegt mijns inziens ook niets toe aan een game.

Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 12:17
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:05 schreef toeter83 het volgende:
he maar roy jij speelt alleen sport spelen ofzo,want in bijna elk spelk zit geweld zelfs in mario
daar spring je op iemand ze kop en breek je ze nek ik weet niet.
Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.

Bij God of War past het prima in het spel. Vijanden komen op je pad, je bent uit op wraak, etc. In RDR moet je speciaal een vrouw ontvoeren, op de rails leggen en je wordt er nog voor beloond ook. Het levert verder niets op, hoort niet in het verhaal, je krijgt geen ervaringspunten, etc.
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:11 schreef YOgamerYO het volgende:

[..]

Waarom zou je wel iedere guard en andere slechte targets mogen killen MAAR niet de slechte paus? Dat snap ik dan weer helemaal niet.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, want hij was evil inderdaad. Maar ik heb even staan twijfelen omdat het wel de Paus is. Hoe ver kun je gaan met je zoektocht naar wraak? Voor Ezio was het namelijk steeds persoonlijke wraak en vanuit de Assassins gezien moet nog maar blijken dat zij echt 'goed' zijn en de Templars 'slecht'.
speknekwoensdag 19 mei 2010 @ 12:23
Ik ben het op zich wel eens met Roy's punt, maar niet echt met het voorbeeld. Sandbox games, meer dan welk genre dan ook, gaan om het je anders gedragen dan in de werkelijke wereld. Je krijgt opzettelijk een zo realistisch mogelijke wereld, met wetten, regels, gebruiken, en je wordt beloond voor het proberen die regels aan je laars te lappen. Nieuwsgierigheid wordt beloond, niet de gewelddadige uitvoering ervan. Niemand hoeft je te vertellen dat je, wanneer je 300km per uur met je auto over een schuine schans heen rijdt, dat niet overleeft; bij sandbox games krijg je er een bonus score voor. Het is de echte wereld op z'n kop. En het is juist die schizofrenie die de games leuk maakt.

Dat is trouwens ook de reden waarom Rockstar faalt in het overbrengen van een realistisch, filmisch verhaal. Geloof de reviews niet, je hoort het hier het eest.
toeter83woensdag 19 mei 2010 @ 12:26
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:07 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ga je nou echt Mario die op een Goomba springt vergelijken met dat stukje uit RDR?
kan je niet lezen ofzo waar vergelijk ik rdr met mario.
ik heb nog niks over rdr gezegt hier,als hij dat te geweldadig vind is zijn goed recht.
alleen vraag ik me af welke games hij speelt als hij geweld in games niet leuk vind.
want in bijna alle games zit geweld.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 12:31
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen geweld, ik heb iets tegen zinloos geweld. En nee, niet elk geweld is zinloos.
Ik heb wél iets tegen geweld (irl) en in games en film niet, mits het ergens toe leidt binnen de context en niet veel te ver gaat.
quote:
Bij God of War past het prima in het spel. Vijanden komen op je pad, je bent uit op wraak, etc. In RDR moet je speciaal een vrouw ontvoeren, op de rails leggen en je wordt er nog voor beloond ook. Het levert verder niets op, hoort niet in het verhaal, je krijgt geen ervaringspunten, etc.
Eens. Een vastgebonden non of willekeurige andere vrouw op een rails leggen voor een achievement vind ik iets heel anders dan zombies hakken in L4D.

Ik wind mij er verder niet over op, ik verbaas mij erover.

En dat sandboxgames leuk zijn omdat je van alles kan, ben ik het mee eens. Ik heb zelf GTA:VC en SA. Erg leuk,maar ook aspecten van die games heb ik minder mee. Zoals het zomaar doodknuppelen van mensen. Wat is daar nou de lol van?

En ja, ik ben mij er bewust van dat het maar pixels zijn.

V.
toeter83woensdag 19 mei 2010 @ 12:35
in het echt is het debiel en dit zijn maar spelletjes hoor dus ik zou zeggen leef je uit.
het is net als met voetbal op zondag gewoon een goede uitlaatklep voor opgekropte emotie en agressie.
zatoichiwoensdag 19 mei 2010 @ 13:09
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:31 schreef Verbal het volgende:

En dat sandboxgames leuk zijn omdat je van alles kan, ben ik het mee eens. Ik heb zelf GTA:VC en SA. Erg leuk,maar ook aspecten van die games heb ik minder mee. Zoals het zomaar doodknuppelen van mensen. Wat is daar nou de lol van?
Dan doe je het toch niet, dat is nou net het leuke van sandboxgames; sterker nog, en ik zal wel de enige mongool zijn, ik hield me gewoon aan de verkeersregels in GTA IV. Tenminste meestal. Gewoon omdat ik dat lollig vond.

(dat de AI dan vervolgens vol van achter in mijn auto knalt terwijl ik voor rood stop en mijn karakter dat niet pikt en die bestuurder in elkaar mept is weer een ander verhaal natuurlijk... )

Anyway te veel gore is wel iets van spellen van het laatste jaar. Dat mensen dood worden geschoten oké, maar b.v. fallout 3 waarbij ik eigenlijk continu mensen al hun ledematen van hun lichaam schoot deed voor mij een beetje af aan de gameplay...
SpankmasterCwoensdag 19 mei 2010 @ 13:18
Roy, even over wat je een paar posts terug zei, dat je in AC2 even moest nadenken voor je de paus vermoordde... Het bleek toch wel duidelijk uit het spel dat die gast gewoon een vieze klootzak was die zich een weg naar die plek had toegevochten en het verdiende om dood te gaan?

Wat betreft het geven van een achievement voor het vermoorden van vrouwen, tja... Ik vind het zelf zinloos, ik heb liever achievements die me echt iets tofs en unieks proberen te laten doen, iets buiten het gebane pad wat wel echt vet is en wat ik anders misschien nooit had geprobeerd. Ik zou zelf nooit hebben geprobeerd om vrouwen op treinrailsen te leggen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend... Ze hadden beter de punten ergens anders aan kunnen besteden.

De vraag of het te ver gaat, voor de gemiddelde jan lul wel ja. Leg dit maar eens uit aan iemand die geen games speelt en ze vinden je een vieze perverse rare jongeman en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook. Het is toch vreemd dat we hier zo op kicken? Dat het echt tof is om dit te doen? Ook al zijn het pixels, het is gewoon raar om je hiertoe te motiveren en ik begrijp het wel als de politiek op een gegeven moment zegt "He jongens, moet het nu allemaal zo nodig zo enorm overdreven "hardcore"? Richt je toch gewoon op het maken van een leuk spel in plaats van per se de controverse er geforceerd in te rammen!"
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 13:20
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, in Fable kun je geen kinderen vermoorden.
je kunt geliefden toch offeren, of geld dat niet voor kiddos?
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 13:26
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:18 schreef SpankmasterC het volgende:
Roy, even over wat je een paar posts terug zei, dat je in AC2 even moest nadenken voor je de paus vermoordde... Het bleek toch wel duidelijk uit het spel dat die gast gewoon een vieze klootzak was die zich een weg naar die plek had toegevochten en het verdiende om dood te gaan?
Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...

En ja, soms denk ik over zulke dingen na als ik game. Hoe meer ik er over denk, hoe beter de game ook in mijn ogen.
quote:
Wat betreft het geven van een achievement voor het vermoorden van vrouwen, tja... Ik vind het zelf zinloos, ik heb liever achievements die me echt iets tofs en unieks proberen te laten doen, iets buiten het gebane pad wat wel echt vet is en wat ik anders misschien nooit had geprobeerd. Ik zou zelf nooit hebben geprobeerd om vrouwen op treinrailsen te leggen, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo boeiend... Ze hadden beter de punten ergens anders aan kunnen besteden.
Precies. Het is ook gewoon een stomme achievement voor pubertjes van 14 jaar die denken dat zoiets stoer is
quote:
De vraag of het te ver gaat, voor de gemiddelde jan lul wel ja. Leg dit maar eens uit aan iemand die geen games speelt en ze vinden je een vieze perverse rare jongeman en eigenlijk hebben ze nog gelijk ook. Het is toch vreemd dat we hier zo op kicken? Dat het echt tof is om dit te doen? Ook al zijn het pixels, het is gewoon raar om je hiertoe te motiveren en ik begrijp het wel als de politiek op een gegeven moment zegt "He jongens, moet het nu allemaal zo nodig zo enorm overdreven "hardcore"? Richt je toch gewoon op het maken van een leuk spel in plaats van per se de controverse er geforceerd in te rammen!"
Amen.
ems.woensdag 19 mei 2010 @ 13:28
Modern Warfare is, hoewel flinterdun, ook voorzien van een verhaal. Die vliegveld scene is ook deel van het verhaal, daarom zit het erin.

Ik zie echt het probleem niet. Het zijn maar pixels.

Bovendien is jouw argument een kwestie van ethiek en dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.
boem-dikkiewoensdag 19 mei 2010 @ 13:32
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef Verbal het volgende:

Maar waarom moet je je in een spel laten afzuigen om daarna het hoertje de kop in te slaan? Wat maakt dat leuk? Of interessant?

Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.

Het is en blijft een spel, en dat jij bepaalde dingen in die spellen niet leuk of interessant vindt betekent niet dat een heleboel anderen jouw mening delen.
SpankmasterCwoensdag 19 mei 2010 @ 13:43
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:28 schreef ems. het volgende:
Modern Warfare is, hoewel flinterdun, ook voorzien van een verhaal. Die vliegveld scene is ook deel van het verhaal, daarom zit het erin.
Het verhaal is kut en amper in-game (heel de invasie van Rusland krijg je amper mee ) en deze scene hadden ze niet in beeld hoeven brengen om het duidelijk te maken. Sterker nog, de emotionele impact is nihil want
quote:
Ik zie echt het probleem niet. Het zijn maar pixels.
dus daarvoor hadden ze het ook niet moeten doen! Het was gewoon onderdeel van de PR voor MW2, niets meer dan dat.
quote:
Bovendien is jouw argument een kwestie van ethiek en dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.
Hells no, het is een kwestie wat wij als samenleving vinden wat nog mag en op basis daarvan kun je wetgeving maken. Dus het is niet simpelweg een persoonlijke ethische kwestie.
SpankmasterCwoensdag 19 mei 2010 @ 13:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...
Yeah maar ook als ie was blijven leven met zn toverstaf, dan had hij iedereen kunnen bedwingen en precies zijn mening op kunnen leggen. En ook al ga je dan uit dat hij alleen goede bedoelingen heeft (wat al een forse aanname is), de prijs om je vrijheid kwijt te zijn is dan alsnog erg hoog voor wereldvrede.
quote:
En ja, soms denk ik over zulke dingen na als ik game. Hoe meer ik er over denk, hoe beter de game ook in mijn ogen.
Yeah, het zijn alleen de beste games die je na doen denken.
ems.woensdag 19 mei 2010 @ 13:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:43 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Het verhaal is kut en amper in-game (heel de invasie van Rusland krijg je amper mee ) en deze scene hadden ze niet in beeld hoeven brengen om het duidelijk te maken. Sterker nog, de emotionele impact is nihil want
[..]
Wat dus ook een mening is. Niet dat ik het verhaal zo bijzonder vond. Je krijgt ook weinig mee van de invasie omdat je het spel speelt vanuit het perspectief van iemand die met die invasie an sich weinig te maken heeft.
quote:
dus daarvoor hadden ze het ook niet moeten doen! Het was gewoon onderdeel van de PR voor MW2, niets meer dan dat.
[..]
Nee, het was een belangrijk deel van het magere verhaal. Grote kans dat het ook een PR actie was maar het hele verhaal komt 'los' na de gebeurtenissen aldaar.
quote:
Hells no, het is een kwestie wat wij als samenleving vinden wat nog mag en op basis daarvan kun je wetgeving maken. Dus het is niet simpelweg een persoonlijke ethische kwestie.
Absoluut, maar een samenleving gaat erom wat wij 'samen' van iets vinden. Hoewel er dus mensen zijn met kritiek op die scene zijn er ook talloze mensen die de hele ophef eromheen overdreven vinden. Persoonlijke ethiek speelt dus wel degelijk een rol.
toeter83woensdag 19 mei 2010 @ 13:54
Ja. Uiteindelijk wel. Maar de grote vraag die ik me stelde, kun je zomaar de Paus vermoorden voor iets dat in principe ontstaan is uit eigen wraakzucht. Miljoenen mensen hebben blind vertrouwen in een Paus, zoeken steun bij de Kerk. Als zo iemand dan verdient te sterven (als wij dat al kunnen bepalen) is een aanslag dan de beste oplossing? De gevolgen zijn onwijs groot...


in die tijd was een aanslag de enige manier om bij een paus te komen.
maar of je het ook kan verantwoorden tegenover zijn gevolg weet ik niet.


maar als je het over de paus van nu heb die mogen ze mij ophangen.
de gast heeft bij pedos het handje boven het hoofd gehouden en doet er verder niks aan,nou dan ben je in mijn ogen niks waard,en zeker niet als zon verantwoordelijke functie hebt als de paus.
Tainwoensdag 19 mei 2010 @ 13:56
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat dus ook een mening is. Niet dat ik het verhaal zo bijzonder vond. Je krijgt ook weinig mee van de invasie omdat je het spel speelt vanuit het perspectief van iemand die met die invasie an sich weinig te maken heeft.
[..]

Nee, het was een belangrijk deel van het magere verhaal. Grote kans dat het ook een PR actie was maar het hele verhaal komt 'los' na de gebeurtenissen aldaar.
[..]

Absoluut, maar een samenleving gaat erom wat wij 'samen' van iets vinden. Hoewel er dus mensen zijn met kritiek op die scene zijn er ook talloze mensen die de hele ophef eromheen overdreven vinden. Persoonlijke ethiek speelt dus wel degelijk een rol.
Voor het verhaal had dat stuk van MW2 ook verteld kunnen worden door het op te nemen in 1 van de filmpjes, maar dan was er waarschijnlijk geen ophef over geweest en dus ook geen publiciteit
Notorious_Roywoensdag 19 mei 2010 @ 13:57
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef toeter83 het volgende:

maar als je het over de paus van nu heb die mogen ze mij ophangen.
de gast heeft bij pedos het handje boven het hoofd gehouden en doet er verder niks aan,nou dan ben je in mijn ogen niks waard,en zeker niet als zon verantwoordelijke functie hebt als de paus.
De hele RK Kerk is toe aan modernisering en een kritische reorganisatie, maar dat staat los van deze discussie heh
TheoddDutchGuywoensdag 19 mei 2010 @ 14:00
Gweldadige games zijn net zoiets als geweldadige films.

Als je het niet bevalt dan koop / speel je het gvd niet.
ems.woensdag 19 mei 2010 @ 14:01
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:56 schreef Tain het volgende:

[..]

Voor het verhaal had dat stuk van MW2 ook verteld kunnen worden door het op te nemen in 1 van de filmpjes, maar dan was er waarschijnlijk geen ophef over geweest en dus ook geen publiciteit
Misschien. Maar ik speel liever zelf dan dat ik naar filmpjes kijk. In dat opzicht vond ik het dus eigenlijk wel tof.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 14:21
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.

Het is en blijft een spel, en dat jij bepaalde dingen in die spellen niet leuk of interessant vindt betekent niet dat een heleboel anderen jouw mening delen.
Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?

Ik zeg toch niet dat iedereen moet vinden wat ik vind? (al zou dat per definitie wel beter zijn voor iedereen, dat spreekt voor zich).

V.
Tim_Gwoensdag 19 mei 2010 @ 15:01
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?
Zucht......zo kan je alles wel dood beredeneren.

Zou me meer druk maken om mensen die zulke zaken irl uitvoeren en de vraag WAAROM of WAT is daar een stuk interessanter.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 15:04
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:01 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Zucht......zo kan je alles wel dood beredeneren.

Zou me meer druk maken om mensen die zulke zaken irl uitvoeren en de vraag WAAROM of WAT is daar een stuk interessanter.
Daar gaat deze discussie niet over.

Ik heb het erover dat ik het raar vind dat mensen het leuk vinden om het überhaupt te doen. irl of niet.

V.
jpg97woensdag 19 mei 2010 @ 15:11
IK BEN HET EENS MET ROY! IK BEN OOK TEGEN GEWELD EN IEDEREEN DIE DAT NIET IS MOETEN ZE KAPOT SLAAN
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 15:13
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Misschien vindt iemand anders dat veredelde paintballen wel geen flikker aan. Ik heb liever dat ze hun (eventuele) agressie kwijtspelen in een spel dan op een zaterdagavond zomaar iemand neerslaan.

Het is en blijft een spel, en dat jij bepaalde dingen in die spellen niet leuk of interessant vindt betekent niet dat een heleboel anderen jouw mening delen.
Volgensmij worden de verbanden meer gelegd tussen het geweld in games en personen die dat soort dingen serieus nemen, dan tussen mensen die geen geweld gebruiken en hun zieke fantasieen in video games botvieren.

Ik denk overigens dat het allemaal politiek gezwets voor de buhne is die amper videogames gespeeld hebben(afgezien van een evt potje solitaire of flippergames), maarja in films is het gebruikelijk, rap cds worden ook niet meer om de havenklap verbrand vanwege obscure teksten en over 10 jaar zal er wel weer iets nieuws zijn waarop conservatieven zich profileren.

Het is niet meer dan een hype.
Nico_Galijkwoensdag 19 mei 2010 @ 15:16
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zucht... vandaar mijn vraag: WAT is er dan interessant aan?

Ik zeg toch niet dat iedereen moet vinden wat ik vind? (al zou dat per definitie wel beter zijn voor iedereen, dat spreekt voor zich).

V.
Je kunt keuzes maken die je normaal nooit zou maken. Je creëert een karakter met een eigen persoonlijkheid binnen het verhaal van het spel. Deze hoeft totaal niet af te spiegelen wat de speler is of waar hij/zij voor staat.

Een voorbeeld is het spel Mass Effect 2 waar je morele keuzes kan maken hoe je bepaalde situaties oplost. Het feit dat ik een bepaalde vijand door het raam mieter heeft niets te maken met het feit dat ik graag mensen vermoord of het grappig vind om iemand tientallen meters te zien en horen vallen Maar omdat ik het onderscheid tussen fantasie en realiteit kan maken, kan ik wel genieten van dit soort dingen omdat deze actie de persoonlijkheid van de hoofdrolspeler binnen het verhaal aangeeft.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 15:21
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:16 schreef Nico_Galijk het volgende:

[..]

Je kunt keuzes maken die je normaal nooit zou maken. Je creëert een karakter met een eigen persoonlijkheid binnen het verhaal van het spel. Deze hoeft totaal niet af te spiegelen wat de speler is of waar hij/zij voor staat.

Een voorbeeld is het spel Mass Effect 2 waar je morele keuzes kan maken hoe je bepaalde situaties oplost. Het feit dat ik een bepaalde vijand door het raam mieter heeft niets te maken met het feit dat ik graag mensen vermoord of het grappig vind om iemand tientallen meters te zien en horen vallen Maar omdat ik het onderscheid tussen fantasie en realiteit kan maken, kan ik wel genieten van dit soort dingen omdat deze actie de persoonlijkheid van de hoofdrolspeler binnen het verhaal aangeeft.
Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.

Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?

V.
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.

Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?

V.
Ik vraag mij af of je nou echt een grens moet leggen tussen wat kan of niet, zeker in de huidige tijd met een bijna continue toegang tot internet, voor iedere game die je hier verbied kun je 10 japanse hentai games downloaden waarin je 13 jarige meisjes(meestal lijken ze 27) op brute wijze verkracht. De vraag is dus meer of je (net zoals porno of rap cds of 'faces of death') de zooi wilt verbieden terwijl er een tigtal meer mogenlijkheden zijn om eraan te komen, of dat je ouders veel betere info aanlevert dan een paar dominees in amerika die sowieso al niet serieus te nemen vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 19-05-2010 15:40:05 ]
TheoddDutchGuywoensdag 19 mei 2010 @ 15:32
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.

Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?

V.
Die grens is heel simpel...er is geen grens.
Als je het te ver gaat.. KOOP HET DAN NIET.

Echt is dat nou zo moeilijk?
V.woensdag 19 mei 2010 @ 15:44
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die grens is heel simpel...er is geen grens.
Vind jij.
quote:
Als je het te ver gaat.. KOOP HET DAN NIET.
O!
quote:
Echt is dat nou zo moeilijk?
Fijn dat jij de waarheid in pacht hebt.

V.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 15:49
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of je nou echt een grens moet leggen tussen wat kan of niet, zeker in de huidige tijd met een bijna continue toegang tot internet, voor iedere game die je hier verbied kun je 10 japanse hentai games downloaden waarin je 13 jarige meisjes(meestal lijken ze 27) op brute wijze verkracht. De vraag is dus meer of je (net zoals porno of rap cds of 'faces of death') de zooi wilt verbieden terwijl er een tigtal meer mogenlijkheden zijn om eraan te komen
Dat lijkt mij een liberaal klinkende defaitistische opstelling. Laten we ons maar nergens meer druk over maken, want het gebeurt toch wel.
quote:
Lijkt mij een of dat je ouders veel betere info aanlevert dan een paar dominees in amerika die sowieso al niet serieus te nemen vallen.
Ik heb het niet alleen over kinders, ik heb het ook over moreel uitgedaagde volwassenen

V.
TheoddDutchGuywoensdag 19 mei 2010 @ 15:51
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vind jij.
[..]

O!
[..]

Fijn dat jij de waarheid in pacht hebt.

V.
Je word niet gedwongen een film of videogame te kopen en tevens heb je er geen recht op het te hebben of iets dergelijks.

En idd er is geen grens simpelweg omdat een producent van een game erin mag stoppen whatever the fuck hij of zij wil.
Bevalt het je niet dan kijk je er niet naar om en koop je het niet.

En anders ga je zelf maar games produceren en dan mag jij hetzelfde doen met jouw visies over hoe een spel in elkaar moet zitten en wat erin komt en wat niet.

Hele simpele waarheid.
Nico_Galijkwoensdag 19 mei 2010 @ 15:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daarbij ga jij er impliciet (en niet eens zo heel im- overigens) vanuit dat ik geen onderscheid zou kunnen maken tussen realiteit en fantasie en ook dat ik jou en het even impliciet aanwrijf het irl ook leuk te vinden.

Geen van beiden is waar. Ik snap best dat het leuk is om in een game dingen te doen die je irl niet doen... maar ik vraag mij serieus af waar de grens ligt. Waarom zou het leuk zijn om een non vastgebonden op de rails te flikkeren in een game, maar niet om een non bruut te verkrachten in elke lichaamsholte die ze rijk is? Of loop ik alweer achter, en is dat tegenwoordig ook al leuk in een game?

V.
Het was niet mijn bedoeling om dat te impliceren, mijn excuses als dat toch zo leek.
Ik denk dat de grens voor ieder mens anders ligt. Ikzelf vind dat de grens bij fantasie niet ver genoeg kan liggen, zolang ik het zelf in de hand kan houden. (door beslissingen binnen het spel of gewoon door het spel wel/niet te kopen)
V.woensdag 19 mei 2010 @ 16:13
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je word niet gedwongen een film of videogame te kopen en tevens heb je er geen recht op het te hebben of iets dergelijks.

En idd er is geen grens simpelweg omdat een producent van een game erin mag stoppen whatever the fuck hij of zij wil.
Bevalt het je niet dan kijk je er niet naar om en koop je het niet.

En anders ga je zelf maar games produceren en dan mag jij hetzelfde doen met jouw visies over hoe een spel in elkaar moet zitten en wat erin komt en wat niet.

Hele simpele waarheid.
Wat een onzin. Op die manier kun je nergens meer vragen bij stellen. Dat het jou geen flikker interesseert, prima. Dat maakt wat jij zegt nog geen waarheid, laat staan een hele simpele.

Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo

V.
vossswoensdag 19 mei 2010 @ 16:19
Nounou, wát een drama zeg.

Een non die je voor een trein gooit.

Je kan haar niet eens tot bloedens toe anaal vernederen met een crucifix, dus ik snap het probleem even niet
vossswoensdag 19 mei 2010 @ 16:19
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:

Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo

V.
TVP voor mocht iemand dit ooit maken
TheoddDutchGuywoensdag 19 mei 2010 @ 16:22
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een onzin. Op die manier kun je nergens meer vragen bij stellen. Dat het jou geen flikker interesseert, prima. Dat maakt wat jij zegt nog geen waarheid, laat staan een hele simpele.

Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo

V.
Oh je mag vragen stellen hoor.

Alleen is niemand verplicht je te beantwoorden.

Fantasie kent geen grenzen.
Games zijn een verlenging daarvan. (net als kunst / films / boeken etc)

Zoiets bevalt je of niet.
Zo niet dan koop je het niet.
Als je het daar niet mee eens bent met die stelling wat verwacht je nou eigenlijk?
Dat game producenten naar jou smaak dingen gaan maken?
Dat zou feitelijk niet eens kunnen want iedereen ziet het wel anders.
Vandaar dat "ze" een game maken naar eigen smaak.

Overigens maak je bewust een keuze er een soort probleem van te maken. (zo komt het over voor mij)
Je hebt blijkbaar moeite met bepaalde beelden of keuzes die men kan maken in bepaalde games.

Maar dat had je van te voren ook kunnen weten (wat wellicht ook zo is blijkbaar) door middel van reviews of hier en daar wat te lezen erover.
Neem aan dat je volwassen bent en dus ben je verantwoordelijk wat je zelf in huis haalt nietwaar?
Je maakt dus zelf ook de keuze zoiets in huis te halen of juist niet.
Andere mensen doen precies hetzelfde.

Met andere woorden je mening is alleen voor jezelf belangrijk in deze.
Voor andere mensen maakt jou mening niks uit want zij beslissen zelf wel of ze ermee geconfronteerd willen worden.

Snappie?
Nico_Galijkwoensdag 19 mei 2010 @ 16:22
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:19 schreef vosss het volgende:

[..]

TVP voor mocht iemand dit ooit maken
"gat" in de markt
YOgamerYOwoensdag 19 mei 2010 @ 16:22
Ik ga een spel niet kopen omdat ik vind dat er te veel bloed in zit. Ik vind het alleen een beetje stom dat ik steeds bij MW2 bloed op mijn scherm zie. Dit is toch een logische redenering om te gaan klagen erover?
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen. Kijken of je het redt met je 'dan koop je het niet-'credo

V.
Jij heb echt een zieke geest
Devzwoensdag 19 mei 2010 @ 16:37
Als je er niet tegen kunt laat je het spel toch gewoon lekker liggen. Wel zou er bij zeer gewelddadige games wat strenger op leeftijd gecontroleerd moeten worden. Al is het alleen maar zodat die politici er niet meer over kunnen zeuren. Er zijn zat films die veel gewelddadiger zijn dan de meest gruwelijke game die er bestaat, dus wat dat betreft valt het allemaal nog wel mee.

Waar ligt de grens is natuurlijk wel een interessante vraag, maar die grens is erg vaag en subjectief. Wat mij betreft zijn er (nog) geen grote commerciële games die die grens hebben overschreden en ik vind het ook erg lastig om aan te geven waar die grens zich precies bevindt of wie die grens überhaupt mag bepalen.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 16:52
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Oh je mag vragen stellen hoor.
Dank je.
quote:
Alleen is niemand verplicht je te beantwoorden.
Klopt. En hilarisch, werkelijk.
quote:
Fantasie kent geen grenzen.
Diep man.
quote:
Games zijn een verlenging daarvan. (net als kunst / films / boeken etc)
Games zijn een verlenging van een grenzeloze fantasie
quote:
Zoiets bevalt je of niet.
Zo niet dan koop je het niet.
En dat vind ik een simpele manier van ernaar kijken.
quote:
Als je het daar niet mee eens bent met die stelling wat verwacht je nou eigenlijk?
Dat game producenten naar jou smaak dingen gaan maken?
Dat zou feitelijk niet eens kunnen want iedereen ziet het wel anders.
Vandaar dat "ze" een game maken naar eigen smaak.
Nou, mijn punt is juist dat dit getuigt van weinig tot geen smaak en dat daar meer discussie mogelijk over moet zijn dan: Boeiuh, dan koop je het niet.
quote:
Overigens maak je bewust een keuze er een soort probleem van te maken. (zo komt het over voor mij)
quote:
Je hebt blijkbaar moeite met bepaalde beelden of keuzes die men kan maken in bepaalde games.
Is het je opgevallen? Nou ja, moeite, ik verbaas mij over het waarom het mogelijk moet zijn in een spel om zoiets te doen. En het nihilisme dat ermee gepaard gaat.
quote:
Maar dat had je van te voren ook kunnen weten (wat wellicht ook zo is blijkbaar) door middel van reviews of hier en daar wat te lezen erover.
Ja, und
quote:
Neem aan dat je volwassen bent en dus ben je verantwoordelijk wat je zelf in huis haalt nietwaar?
Wie zegt dat ik het in huis heb gehaald? En ja, ik ben een volwassene, ja.
quote:
Je maakt dus zelf ook de keuze zoiets in huis te halen of juist niet.
Dat zei je al.
quote:
Andere mensen doen precies hetzelfde.
JOH!
quote:
Met andere woorden je mening is alleen voor jezelf belangrijk in deze.
Lijkt mij een loze opmerking.
quote:
Voor andere mensen maakt jou mening niks uit want zij beslissen zelf wel of ze ermee geconfronteerd willen worden.
Ja, maar de discussie zou best mogen gaan over waar de grenzen zouden mogen liggen over waar men al of niet mee geconfronteerd zou moeten willen worden.
quote:
Snappie?
Als je nou dat fatterige neerbuigende toontje eens achterwege zou laten (dat bewaar je maar voor je vader als je zakgeld krijgt) en in het kader van die grenzen eens antwoord geeft op het fictieve spel Babyfucker. Je doet wel alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar je ontwijkt deze (en niet eens soepel).

Babyfucker. Moeten mensen dat spel kunnen kopen of niet? En waarom?

V.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 16:54
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:22 schreef YOgamerYO het volgende:

Jij heb echt een zieke geest
Sorry Nou heb ik een zieke geest omdat ik vastgebonden nonnen op een rails flikkeren en door een trein laten overrijden niet vind getuigen van goede smaak?

V.
jpg97woensdag 19 mei 2010 @ 16:59

"Babyfucker"

TheoddDutchGuywoensdag 19 mei 2010 @ 17:11
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dank je.
[..]

Klopt. En hilarisch, werkelijk.
[..]

Diep man.
[..]

Games zijn een verlenging van een grenzeloze fantasie
[..]

En dat vind ik een simpele manier van ernaar kijken.
[..]

Nou, mijn punt is juist dat dit getuigt van weinig tot geen smaak en dat daar meer discussie mogelijk over moet zijn dan: Boeiuh, dan koop je het niet.
[..]


[..]

Is het je opgevallen? Nou ja, moeite, ik verbaas mij over het waarom het mogelijk moet zijn in een spel om zoiets te doen. En het nihilisme dat ermee gepaard gaat.
[..]

Ja, und
[..]

Wie zegt dat ik het in huis heb gehaald? En ja, ik ben een volwassene, ja.
[..]

Dat zei je al.
[..]

JOH!
[..]

Lijkt mij een loze opmerking.
[..]

Ja, maar de discussie zou best mogen gaan over waar de grenzen zouden mogen liggen over waar men al of niet mee geconfronteerd zou moeten willen worden.
[..]

Als je nou dat fatterige neerbuigende toontje eens achterwege zou laten (dat bewaar je maar voor je vader als je zakgeld krijgt) en in het kader van die grenzen eens antwoord geeft op het fictieve spel Babyfucker. Je doet wel alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar je ontwijkt deze (en niet eens soepel).

Babyfucker. Moeten mensen dat spel kunnen kopen of niet? En waarom?

V.
Okay babyfucker : als iemand die uitdrukking van iemands gedachte/fantasiegang bevalt dan mogen ze het kopen van me.
Zo niet dan kopen ze het niet.

Dat ik het zelf smakeloos vind doet er niet toe voor degene die het wel leuk vinden.

Verder wie doet er nou neerbuigend? jij met je "ik wil grenzen stellen" (daar komt het uiteindelijk toch op neer) vs mij met mn "er zijn geen grenzen er zijn alleen verschillende fantasieën en smaken en uitingen daarvan".

Jij wil de boel begrenzen.. ik niet.

En lees je eigen reacties eens terug man.

Over ontwijkend en neerbuigend gesproken.
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 17:43
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een liberaal klinkende defaitistische opstelling. Laten we ons maar nergens meer druk over maken, want het gebeurt toch wel.
[..]

Ik heb het niet alleen over kinders, ik heb het ook over moreel uitgedaagde volwassenen

V.
Als je een WWE pay-per-view ziet worden daaar tenminste 10 minuten aan don't try this at home filmpjes tussen de gevechten door getoond, toch kun je op youtube genoeg filmpjes vinden van gasten die piledrivers vanaf huizen na spelen, dat heeft niks te maken met liberaal denken, maar met een paar mafkezen die je niet voor zichzelf kunt beschermen door het showworstelen af te schaffen.
Het zelfde geld voor geweldadige muziek,films of games, je kunt er als dev disclaimer na disclaimer inbouwen en als overheid een minimum leeftijd aan binden, maar als grote broer of papa/mamma het voor je koopt is het niet de schuld van de developer dat je iets te serieus neemt in een emotioneel-onstabiele situatie.
Disorderwoensdag 19 mei 2010 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:38 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vond Postal 2 wel een leuke game.

Zo kon je bijvoorbeeld iemand in de fik steken met een flammenwerper en dan over hem heen plassen, om hem dan brandend en kotsend over de grond te zien rollen. Of je kon je geweer in de kont van een kat stoppen, wat dan dienst deed als silencer.
Je vergeet dat je je hond een afgerukt hoofd kon laten apporteren. Holy shit wat een vet spel.
Disorderwoensdag 19 mei 2010 @ 18:12
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Weet je wat? Breng een spel uit, genaamd Babyfucker. Steek je schimmelige aidslul in zoveel mogelijk pasgeborenen.
Ik gooi het op in een groep gamedevelopers. Dit klinkt übervet.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 19:16
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Over ontwijkend en neerbuigend gesproken.
Ik ontwijk in het geheel niks en inmiddels doe ik ook neerbuigend. Ik ben wat primair daarin, ja.

Dan over Babyfucker: waarom vind je dat dat moet kunnen? Er is niets in jou zegt dat dat gewoon verkeerd zou zijn? Alles moet maar kunnen? Jij verwart vrijheid met nihilisme.

V.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 19:18
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als je een WWE pay-per-view ziet worden daaar tenminste 10 minuten aan don't try this at home filmpjes tussen de gevechten door getoond, toch kun je op youtube genoeg filmpjes vinden van gasten die piledrivers vanaf huizen na spelen, dat heeft niks te maken met liberaal denken, maar met een paar mafkezen die je niet voor zichzelf kunt beschermen door het showworstelen af te schaffen.
Het zelfde geld voor geweldadige muziek,films of games, je kunt er als dev disclaimer na disclaimer inbouwen en als overheid een minimum leeftijd aan binden, maar als grote broer of papa/mamma het voor je koopt is het niet de schuld van de developer dat je iets te serieus neemt in een emotioneel-onstabiele situatie.
Daar heb ik het gewoon niet over. Mijn vraag is: waarom moet zoiets überhaupt in een spel worden verwerkt? Ongeacht of iemand iets gaat naspelen.

Omdat alles kán, móet het ook maar? Zoiets? Geen verantwoordelijkheidsgevoel of enig moreel besef? En als je er vraagtekens bij zet ben je conservatief?

Ik vind dat een dieptreurige stand van zaken.

V.
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 19:29
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar heb ik het gewoon niet over. Mijn vraag is: waarom moet zoiets überhaupt in een spel worden verwerkt? Ongeacht of iemand iets gaat naspelen.

Omdat alles kán, móet het ook maar? Zoiets? Geen verantwoordelijkheidsgevoel of enig moreel besef? En als je er vraagtekens bij zet ben je conservatief?

Ik vind dat een dieptreurige stand van zaken.

V.
Ik weet ook niet waarom bepaalde dingen in games verwerkt moeten worden, net zo goed al dat ik mij afvraag waarom er honderdtallen horror explotation films bestaan over nazikampen, muziek albums over moordparijen en schilderijen met vunzige taferelen gaan.
Toch kan je moeilijk een artiest/producer verantwoordelijk houden omdat een liefhebber zijn uiting te serieus neemt, het is nl niet de artiest die de verantwoordelijkheid heeft om een van zijn producten op voorhand af te kappen omdat iemand die er naar kijkt die daar verkeerde gedachten op na houd en als je de artiest dan gaat beperken in zn vrijheden ipv je er zoveel mogelijk voor zorgt dat het in de verkeerde handen komt , ben je idd conservatief bezig.
V.woensdag 19 mei 2010 @ 19:41
Ik vind games niet per se een artistieke uiting, hoor. Ik vind het knap hoe ze worden gemaakt, maar kunst?

Daarnaast zit er een interactiviteit in die het wel losweekt van de eerder genoemde media.

V.
MMaRsuwoensdag 19 mei 2010 @ 20:26
Ben het volledig eens met Verbal, wat een domme reacties ook van TheoddDutchGuy .
Dwabwoensdag 19 mei 2010 @ 20:31
Wauw vet! Het ziet er zó mooi uit die hele game! Ga hem zeker spelen
PaRoDiUzZwoensdag 19 mei 2010 @ 20:33
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:41 schreef Verbal het volgende:
Ik vind games niet per se een artistieke uiting, hoor. Ik vind het knap hoe ze worden gemaakt, maar kunst?

Daarnaast zit er een interactiviteit in die het wel losweekt van de eerder genoemde media.

V.
Ik vind ook dat het in sommige games te ver gaat als het op 'vrijheid' aan komt, maar naar mijn mening moet je dan weten waar je over praat, en de politici die zich er over opwinden komen niet verder dan actiebrieven van bezorgde moeders of uit elkaar gerukte quotesgebaseert op een EO documentaire.

Ik denk dat er niet zoveel verschil zit in de interactivieteit, je springt er anders mee om, true, maar ik denk dat bepaalde muziek meer kan losmaken dan een generiek karakter die met een rocketlauncher op babys loopt te schieten.
Torriowoensdag 19 mei 2010 @ 20:35
Zojuist een lasso gekocht, later vanavond even langs Den Haag Centraal
V.woensdag 19 mei 2010 @ 20:47
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het in sommige games te ver gaat als het op 'vrijheid' aan komt, maar naar mijn mening moet je dan weten waar je over praat, en de politici die zich er over opwinden komen niet verder dan actiebrieven van bezorgde moeders of uit elkaar gerukte quotesgebaseert op een EO documentaire.
Ik ben geen EO-er en ook geen politicus. Ik speel inmiddels 17 jaar games en ik geef míjn mening. Niet die van de Christenunie.

V.
YOgamerYOwoensdag 19 mei 2010 @ 20:49
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Sorry Nou heb ik een zieke geest omdat ik vastgebonden nonnen op een rails flikkeren en door een trein laten overrijden niet vind getuigen van goede smaak?

V.
Waar is dat overdreven ergste van het ergste goed voor? Als je zei pedo-spel was het toch ook duidelijk of moest je je verborgen fantasietjes ff kwijt?
MMaRsuwoensdag 19 mei 2010 @ 20:53
Games kunnen zeker wel kunst zijn btw.. Waarom zou anders een film wel kunst kunnen zijn, maar een game niet?
V.woensdag 19 mei 2010 @ 20:59
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:49 schreef YOgamerYO het volgende:

[..]

Waar is dat overdreven ergste van het ergste goed voor? Als je zei pedo-spel was het toch ook duidelijk of moest je je verborgen fantasietjes ff kwijt?
Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lul

V.
zoalshetiswoensdag 19 mei 2010 @ 21:50
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lul

V.


vrij droevige reply...
Spanky78donderdag 20 mei 2010 @ 08:21
Gedachtenpolitie, flikker op man. Hebben jullie op 4 mei niet even gedacht aan hoe het was tussen 40-45? Wat ethisch verantwoord is, is een discussie van alle tijden. Ben blij dat de inquisitie niet meer bestaat. Zolang mensen zelf keuzes hebben iets niet te doen, zien of horen, zolang er voor iets geen strafbare feiten worden uitgevoerd, zolang het om fasntasie gaat, zie ik het probleem niet. Er hoeft maar 1 grefo dalijk de zeggenaschap te krijgen over zo'n moraalgestapo en we zijn allemaal fucked.

als het aan mij lag verbieden ze kerken om op zondag met die kutklokken te bengelen en ik vind indoctirnatie van kleine kinderen met hel en verdoemenis een stuk erger dan MW2. plaats het even in perspectief wil je?
YOgamerYOdonderdag 20 mei 2010 @ 11:26
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jij bent niet bij machte mij op de kast te krijgen. Daarvoor is iemand nodig die niet is verwekt met een slappe lul

V.
Jammer dat ik niet weet hoe ik al die gebruikelijke 'You Fail' plaatjes kan neerzetten anders zou ik er toch graag een tiental neerzetten.

Sjonge wat een niveau
V.donderdag 20 mei 2010 @ 11:53
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:26 schreef YOgamerYO het volgende:

[..]

Jammer dat ik niet weet hoe ik al die gebruikelijke 'You Fail' plaatjes kan neerzetten anders zou ik er toch graag een tiental neerzetten.

Sjonge wat een niveau
Nee, jouw post was normaal, mafketel

Zoek het woord zelfkritiek eens op in een woordenboek.

V.
YOgamerYOdonderdag 20 mei 2010 @ 12:23
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, jouw post was normaal, mafketel

Zoek het woord zelfkritiek eens op in een woordenboek.

V.
Jij eerst.
Notorious_Roydonderdag 20 mei 2010 @ 12:24
Zullen we niet te persoonlijk worden en proberen normaal te discussieren?
V.donderdag 20 mei 2010 @ 13:36
Blijft staan: waar ligt de grens of ís er geen grens? En waarom dan niet? Waarom moet alles kunnen in een videogame? Omdat het toch niet echt is? Is dat het criterium? Lijkt mij willekeurig en abject.

En voor degenen die vinden dat het no holds barred is: de discussie over (gewelddadige) games lijkt mij sowieso niet gediend bij zaken als deze. Dit is toch gewoon olie op het vuur en koren op de molen voor de grefo's en de beleidsmakers? Is dat iets wat je moet willen? Lijkt mij niet.

V.

[ Bericht 16% gewijzigd door V. op 20-05-2010 13:41:24 ]
J.Clarksondonderdag 20 mei 2010 @ 13:46
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar als zo'n scene je niets doet, waarom ben je dan uberhaupt aan het gamen?
Ontsnappen aan de dagelijkse sleur, ontspanning, etc.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat dit soort geweld in games voor mij standaard is, maar ik verwachtte een ranzige slachtpartij na al die heisa.

Maar het was niks anders dan bij GTA4 midden op straat staan en knallen. Ik snapte al die ophef gewoon niet. Als er kinderen bij hadden gezeten oid, ja dan had ik wel even een twitch of rilling gehad.....

Het is generic violence. Niks meer.
J.Clarksondonderdag 20 mei 2010 @ 13:47
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, jouw post was normaal, mafketel

Zoek het woord zelfkritiek eens op in een woordenboek.

V.
Kinders, kinders..... Rustig of ik stuur de paus op jullie af!
PaRoDiUzZdonderdag 20 mei 2010 @ 14:16
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:36 schreef Verbal het volgende:
Blijft staan: waar ligt de grens of ís er geen grens? En waarom dan niet? Waarom moet alles kunnen in een videogame? Omdat het toch niet echt is? Is dat het criterium? Lijkt mij willekeurig en abject.

En voor degenen die vinden dat het no holds barred is: de discussie over (gewelddadige) games lijkt mij sowieso niet gediend bij zaken als deze. Dit is toch gewoon olie op het vuur en koren op de molen voor de grefo's en de beleidsmakers? Is dat iets wat je moet willen? Lijkt mij niet.

V.
Punt blijft natuurlijk dat je, als je al een grens wilt bepalen, wel moet kunnen bepalen waar die grens ligt en of het als developer die wereldwijde releases uit wilt geven, winstmakend genoeg is om je lokalisaties op regelgeving rendabel te maken(je kunt tenslotte makkelijk importeren, en dan maar engels leren als er in duitsland een wet bestaat die bepaald geweld in games niet toestaat)

Ik denk dat het grootste probleem is, dat ze veel van dit soort games zo realistisch mogenlijk willen maken, waardoor je een situatie creeert dat zelfs gematigde grevos en beleidsmakers, die hun standpunten op gangbare media baseren er een mening over hebben, zonder dat ze zich bijvoorbeeld beseffen dat die hot-coffee mod in GTA door modders gecreeerd is.
mscholdonderdag 20 mei 2010 @ 15:08
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:46 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Ontsnappen aan de dagelijkse sleur, ontspanning, etc.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat dit soort geweld in games voor mij standaard is, maar ik verwachtte een ranzige slachtpartij na al die heisa.

Maar het was niks anders dan bij GTA4 midden op straat staan en knallen. Ik snapte al die ophef gewoon niet. Als er kinderen bij hadden gezeten oid, ja dan had ik wel even een twitch of rilling gehad.....

Het is generic violence. Niks meer.
dan had ik nog iets gehad van
waarom? het is een spel.. niet iets wat zich irl afspeelt..
als je dat verschil/onderscheid niet kan maken ben je uberhaupt niet geschikt voor games want dan kan je alles wel vergelijken met een real life situatie
PaRoDiUzZdonderdag 20 mei 2010 @ 15:15
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:08 schreef mschol het volgende:

[..]

dan had ik nog iets gehad van
waarom? het is een spel.. niet iets wat zich irl afspeelt..
als je dat verschil/onderscheid niet kan maken ben je uberhaupt niet geschikt voor games want dan kan je alles wel vergelijken met een real life situatie
Ik denk dat je je zeker mag afvragen tot hoever je mag gaan in een game, als er in een film schokkende danwel gruwelijke beelden zitten, word er ook een leeftijdsgrens op toegepast vanwege dat zelfde 'het zou zo kunnen dat het in een real life situatie zou kunnen gebeuren. Als je een film maakt met een gozer die minderjarigen verkracht zal deze in de helft van europa en in heel amerika gecensureerd uitgebracht als deze al niet verboden word. Waarom zou je de mogelijkheid tot die verkrachting dan wel openhouden in een game?
TheoddDutchGuydonderdag 20 mei 2010 @ 15:19
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk dat je je zeker mag afvragen tot hoever je mag gaan in een game, als er in een film schokkende danwel gruwelijke beelden zitten, word er ook een leeftijdsgrens op toegepast vanwege dat zelfde 'het zou zo kunnen dat het in een real life situatie zou kunnen gebeuren. Als je een film maakt met een gozer die minderjarigen verkracht zal deze in de helft van europa en in heel amerika gecensureerd uitgebracht als deze al niet verboden word. Waarom zou je de mogelijkheid tot die verkrachting dan wel openhouden in een game?
Daar komt dan toch ook een stempel op voor leeftijdskwalificatie? (op dat laatste)
V.donderdag 20 mei 2010 @ 15:35
Een leeftijdskwalificatie op wansmaak? Als je dan toch smakeloos doet, dan maar vanaf de wieg, toch?

V.
TheoddDutchGuydonderdag 20 mei 2010 @ 15:36
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:35 schreef Verbal het volgende:
Een leeftijdskwalificatie op wansmaak? Als je dan toch smakeloos doet, dan maar vanaf de wieg, toch?

V.
Smaken verschillen.. en wat goeie of slechte smaak is zal zeker niet aan jou zijn om te bepalen.

T.
V.donderdag 20 mei 2010 @ 16:02
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Smaken verschillen.. en wat goeie of slechte smaak is zal zeker niet aan jou zijn om te bepalen.

T.
Nou, laten we discussie dan eens voeren of het op de rails flikkeren van vastgebonden nonnen en daar punten voor geven goede smaak is of niet

V.
HalloweenJackdonderdag 20 mei 2010 @ 16:08
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nou, laten we discussie dan eens voeren of het op de rails flikkeren van vastgebonden nonnen en daar punten voor geven goede smaak is of niet

V.
-Ja dat is goede smaak omdat ik dat zeg.
V.donderdag 20 mei 2010 @ 16:09
Da's dan duidelijk

V.

[ Bericht 6% gewijzigd door V. op 20-05-2010 16:16:51 ]
Taindonderdag 20 mei 2010 @ 16:31
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daar komt dan toch ook een stempel op voor leeftijdskwalificatie? (op dat laatste)
Leeftijdskwalificatie
RDR in de Verenigde Staten: 17+
RDR in Australië: 15+

Alleen maar omdat er geen hogere rating in Australië is dan de 15+ en anders je spel niet verkocht mag worden...