abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81577543
quote:
Ze hebben een man in Hamburg doodgeschopt omdat hij ze geen 20 Cent wou geven. Nu Komen Berhani (17) en Onur K. (17) mogelijk vrij vanwege een rechter die nog op vakantie was en problemen ondervond door de aswolken uit Ijsland.

Berhani I. en Onur K. zitten al zes maanden in voorlopige hechtenis en hadden al lang veroordeeld kunnen zijn. Maar omdat een van de rechters niet op tijd van haar vakantie terug kwam moet het proces opnieuw gevoerd worden.

Wettelijk gezien mag een aangeklaagde in Duitsland maximaal een half jaar in voorlopige hechtenis zitten. Nu moet een hoger rechtsorgaan nagaan of er nu een 'belangrijke reden' is om van die maximale termijn van een half jaar af te wijken. Dit wordt momenteel onderzocht. De beslissing wordt in de komende dagen genomen.

Berhan I. (17) en Onur K. (17) hebben in Juni 2009 de dakdekker Thomas M. (44) zo zwaar mishandeld dat hij weken later aan de gevolgen van zijn verwondingen overleden is. De daders eisten 20 cent van het slachtoffer en toen hij dit weigerde zijn ze als beesten op hem los gegaan. Het slachtoffer heeft hierbij schedelbasisfracturen opgelopen en is in coma geraakt.

Het proces was 18 maart begonnen. Omdat een van de rechters niet op tijd terug kon komen van haar vakantie, en een proces maximaal 3 weken onderbroken mag worden, begint het hele proces nu weer van voor af aan met als mogelijk resultaat dat de aangeklaagden op vrije voeten komen

bron:Hamburger Morgenpost
Ik begrijp best dat er regels nodig zijn, maar ik vind dat men ook een beroep op de redelijkheid moet kunnen doen. En die redelijkheid zegt dat het onterecht is als aangeklaagden vrij komen puur op basis van dit soort overschrijdingen van termijnen, vormfouten etc.

Ik hoop dan ook dat het rechtsgevoel het deze keer wint van de regeltjes en dat deze jongeren niet zomaar vrijgelaten worden.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:26:28 #2
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_81578634
Tsja, dit lijkt nogal onrechtvaardig maar dit soort maatregelen zijn er juist om de rechtsstaat te beschermen. Als er streng tegen vormfouten opgetreden wordt dwingt men justitie om te zorgen dat zij hun zaakjes op orde hebben. Het is wat een rechtsstaat onderscheidt van een dictatoriale politiestaat waar verdachten onbeperkt vastgehouden kunnen worden, zonder proces of zelfs maar een staat van beschuldiging. Vergelijk het maar met de verontwaardiging toen bekend werd dat de man die stond te schreeuwen misschien na een paar dagen vrij zou komen omdat er nog geen staat van beschuldiging was. Wel, die beschuldiging is er en hij zit nog steeds vast.

Let er trouwens op dat ze niet automatisch op vrije voeten gezet worden. een hoger hof (het "Oberlandesgericht", het hoogste hof van de deelstaat) kan besluiten dat er een "belangrijke reden" is dat er van afgeweken kan worden. De mogelijk van het door jou gewenste "beroep op de redelijkheid" is er dus. Het lijkt mij dat de afwezigheid van de rechter vanwege het vliegverbod een goed genoeg excuus is. Ik denk niet dat de jongens weer snel op straat zullen staan. Wat ik erover gevonden heb stond voornamelijk in nogal sensatiebeluste krantjes. Hier is de Hamburger Morgenpost bijvoorbeeld.

Ook is het een beetje onduidelijk welke termijn nu precies overschreden is: Eerst wordt er gerept van een maximum van 6 maanden waarin een verdachte in "Untersuchungshaft" (voorarrest) kan zitten, daarna van een termijn van maximaal 3 weken voor een onderbreking van het proces. Daar het proces al op 18 maart begonnen is lijkt mij dat het laatste het geval is.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:27:58 #3
65918 IBAZ
broeinest
pi_81578682
Die rechter is een trut en moet vervolgd worden.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:30:27 #4
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_81578783
Ibaz: Omdat ze op vakantie gaat en door overmacht niet op tijd terug kon komen? Als dat al een reden is tot vervolging raakt Justitie wel heel snel overbelast...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:12:16 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81580352
was het voor haar niet mogelijk om op een andere manier te reizen? ik weet natuurlijk niet waar ze haar vakantie vierde, maar boot, trein of auto had een optie kunnen zijn. ach, ik neem aan dat ze er alles aan gedaan heeft...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:17:50 #6
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_81580576
Ze zat/zit? in Spanje. Een auto/taxi zou misschien een goedkopere oplossing geweest zijn dan het proces opnieuw beginnen. Hier nog een Tabloid: de Bild. Daar wordt trouwens gezegd dat het proxces uiterlijk morgen verder moet gaan. Het lijkt mij dat ze dan nog wel op tijd aanwezig kan zijn. Al met al een storm in een glas water.

Die Folgen des Flugverbots haben uns erreicht“, bestätigt Conrad Müller-Horn vom Landgericht. „Wir müssen spätestens Mittwoch weiterverhandeln. Sonst müssen beide Prozesse komplett neu beginnen.“
"'De gevolgen van het vliegverbod hebben ons bereikt' bevestigd Conrad Müller-Horn van de deelstaatsrechtbank. 'We moeten uiterlijk woensdag verdergaan met de behandeling. Anders moeten beide processen van voren af aan overgedaan worden'."

[ Bericht 46% gewijzigd door Alecks op 18-05-2010 15:25:57 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:38:38 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81581403
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:17 schreef Alecks het volgende:
Ze zat/zit? in Spanje. Een auto/taxi zou misschien een goedkopere oplossing geweest zijn dan het proces opnieuw beginnen. Hier nog een Tabloid: de Bild. Daar wordt trouwens gezegd dat het proxces uiterlijk morgen verder moet gaan. Het lijkt mij dat ze dan nog wel op tijd aanwezig kan zijn. Al met al een storm in een glas water.

Die Folgen des Flugverbots haben uns erreicht“, bestätigt Conrad Müller-Horn vom Landgericht. „Wir müssen spätestens Mittwoch weiterverhandeln. Sonst müssen beide Prozesse komplett neu beginnen.“
"'De gevolgen van het vliegverbod hebben ons bereikt' bevestigd Conrad Müller-Horn van de deelstaatsrechtbank. 'We moeten uiterlijk woensdag verdergaan met de behandeling. Anders moeten beide processen van voren af aan overgedaan worden'."
in dit geval vind ik het kwalijk dat ze niet de trein of auto heeft genomen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:40:21 #8
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_81581472
Wie zegt dat ze dat niet alsnog gedaan heeft? Maar als haar vlucht vertraging opgelopen had maar er inmiddels weer gevlogen wordt kan ze makkelijker en sneller met een nieuwe vlucht gaan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:56:40 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81582088
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Precies. Tijdens de vorige aswolkhype waren hier bij ons een Engelsman en een Zwitser gestrand. Een Nederlander zat vast in Frankrijk. Ze hebben allen zelf in een aantal dagen de terugreis op een alternatieve manier kunnen regelen (via huurauto en trein).

Als die twee pleurishonden vrijkomen omdat mevrouw de rechter geen initiatief heeft ondernomen om zelf terug te komen, dient ze een rotschop te krijgen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_81584047
Het is, zoals eerder gezegd, om de rechtstaat te beschermen.

Bah
pi_81585540
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:26 schreef Alecks het volgende:
Tsja, dit lijkt nogal onrechtvaardig maar dit soort maatregelen zijn er juist om de rechtsstaat te beschermen. Als er streng tegen vormfouten opgetreden wordt dwingt men justitie om te zorgen dat zij hun zaakjes op orde hebben.
Ik begrijp die afwegingen wel hoor. Echter vind ik dat de regels in bepaalde gevallen overruled moeten kunnen worden. Nu blijkt dat in dit geval dus ook (deels) mogelijk. Ik vind het te allen tijde fout dat mensen vrijkomen door een vormfout. Dat deze bescherming er is, ok. Maar wanneer de redelijke belangen anders zijn moet dit te overrulen zijn. Niet zomaar natuurlijk, want dan heeft die 'bescherming/regel' geen zin meer, maar dit zou best getoetst kunnen worden door een bepaalde commissie of zo. Degenen die verantwoordelijk zijn voor die vormfouten moeten dan natuurlijk gesanctioneerd worden, zodat het maken van vormfouten geen vrijblijvendheid wordt. Dit lijkt me afdoende bescherming geven aan de rechtsstaat zonder al te veel afbreuk aan het algemene rechtvaardigheidsgevoel te doen (het vrijlaten van criminelen puur op basis van vormfouten heeft natuurlijk wel een dergelijk afbreuk tot gevolg)
quote:
Dat zal wel niet comfortabel genoeg geweest zijn voor mevrouw. Als je geld genoeg hebt kan je prima een paar extra dagen vermaken in Spanje. Als je broke op een vliegveld bivakkeert is het een heel ander verhaal natuurlijk.
quote:
Wie zegt dat ze dat niet alsnog gedaan heeft? Maar als haar vlucht vertraging opgelopen had maar er inmiddels weer gevlogen wordt kan ze makkelijker en sneller met een nieuwe vlucht gaan.
Dan heeft ze de boel te krap gepland. Ik vind dat je als een dermate belangrijke functie hebt dat je je daar ook naar dient te conformeren, daar word je immers ook riant voor betaald.

Als je weet wat het kost om een rechtszaak helemaal opnieuw te beginnen is het duidelijk dat het vele malen goedkoper was geweest om met de auto naar Hamburg te rijden. Als mevrouw dat niet wou omdat ze dat geen prettig vervoersmiddel vindt, zegt dat genoeg. Als ze dat qua tijd niet zou redden, zegt dat ook genoeg. Het zou verdorie je vader maar zijn die kapot geschopt is.
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:02:22 #12
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_81629634
Tot zover gezond verstand... De verdachten zijn inderdaad uit voorarrest vrijgelaten: Morgenpost artikel

Komende dinsdag, 26 mei moeten ze weer verschijnen.
pi_81630130
quote:
Berhani I. en Onur K.
Kutvolk. Pim had gelijk. Achterlijke cultuur
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81630341
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:02 schreef Alecks het volgende:
Tot zover gezond verstand... De verdachten zijn inderdaad uit voorarrest vrijgelaten: Morgenpost artikel

Komende dinsdag, 26 mei moeten ze weer verschijnen.
Walgelijk, echt waar. Dit is precies wat ik bedoel. De regeltjes zijn belangrijker dan het morele rechtsgevoel. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Moet je een voorstellen dat het slachtoffer jouw familielid is, of een goede vriend. Ik zou helemaal radeloos zijn. Mijn woede zou zich dan nog meer richten om de rechtsspraak, en de daarvoor verantwoordelijken, dan op de eigenlijke daders. Dit is natuurlijk ook vreemd, maar zo zou het wel bij mij werken. Ben ik daar de enige in?
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:34:19 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81631351
wat ik schandalig vind is dat mevrouw niet eerder terug is gekomen.
pi_81634178
Stel je voor dat je vader of moeder door twee van die zielige gasten dood wordt getrapt. Wat doe je dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:28:47 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81634289
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Stel je voor dat je vader of moeder door twee van die zielige gasten dood wordt getrapt. Wat doe je dan?
dan zou ik de rechterin persoonlijk van haar spaanse feestje wegtrekken, wat denkt die kut wel niet.
pi_81634316
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:26 schreef bijdehand het volgende:
Wat doe je dan?
quote:
In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81635229
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:29 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Goedkoper

En veel effectiever. Ik had nooit het idee dat 1 van het A-team ooit zou bovenaan zou eindigen als schietkampioen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81635417
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zou ik de rechterin persoonlijk van haar spaanse feestje wegtrekken, wat denkt die kut wel niet.
Die rechter vermoorden. To make an example.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:55:04 #21
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81635482
1 woord: bizar

Kep er dan ook totaal geen begrip voor.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:58:31 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81635614
Namen, adressen en foto's publiceren, opruiend artikeltje erbij. De meute doet de rest.
Het leven kan zo simpel zijn..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:59:42 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81635662
Als je rechter bent in een moordzaak en je weet dat een proces maar drie weken onderbroken mag worden, waarom bouw je dan geen uitlooptijd voor jezelf in voor dit soort gevallen?

Maar goed, volgende week staan die jongens voor de rechter, ze zitten alleen niet meer in voorarrest.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:01:33 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81635734
De rechter zat trouwens in april vast, net zoals een groot gedeelte van europa, ik dacht dat het recenter was.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:03:40 #25
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_81635819
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:59 schreef Dagonet het volgende:
Als je rechter bent in een moordzaak en je weet dat een proces maar drie weken onderbroken mag worden, waarom bouw je dan geen uitlooptijd voor jezelf in voor dit soort gevallen?

Maar goed, volgende week staan die jongens voor de rechter, ze zitten alleen niet meer in voorarrest.
Als ze 'm niet gepeerd zijn........

Het zal je inderdaad je familielid zijn die dus vermoord is vanwege het niet geven van 20 cent...
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:04:55 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81635874
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:03 schreef Tarak het volgende:

[..]

Als ze 'm niet gepeerd zijn........

Het zal je inderdaad je familielid zijn die dus vermoord is vanwege het niet geven van 20 cent...
Oh, die worden echt wel in de gaten gehouden en niet verschijnen op de rechtzaak maakt het alleen maar een heel stuk lastiger voor ze wanneer ze gepakt worden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:20:38 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81636501
Dus niet alleen in NL zitten er veel prutsers bij justitie.
Waar was die rechter? Kinderen neuken in Bangladesh?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:22:45 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81636581
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus niet alleen in NL zitten er veel prutsers bij justitie.
Waar was die rechter? Kinderen neuken in Bangladesh?
nee, mevrouw zat met haar luie kut in spanje.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:23:44 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81636624
Die rechter is allang terug, waarom is het niet gelukt om sindsdien het proces weer verder te laten lopen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:24:42 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81636674
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, mevrouw zat met haar luie kut in spanje.
Want jij gaat nooit op vakantie. .

Miljoenen mensen zaten dagenlang vast door heel europa heen, konden geen kant op maar mevrouw de rechter had volgens jou wel een manier moeten verzinnen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:26:40 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81636759
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want jij gaat nooit op vakantie. .

Miljoenen mensen zaten dagenlang vast door heel europa heen, konden geen kant op maar mevrouw de rechter had volgens jou wel een manier moeten verzinnen?
zucht... lees mijn eerste post eens. die komt erg overeen met wat jij ook vindt.

en ja, ze had toch met de trein, huurauto of desnoods taxi kunnen gaan?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:29:04 #32
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_81636869
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zucht... lees mijn eerste post eens. die komt erg overeen met wat jij ook vindt.

hmm..ja, ik vind dat de rechter dan inderdaad ook wat te verwijten valt. Je bent binnen een dag in Duitsland met de taxi, en die hoge taxirekening dient dan echt wel het nationale belang / rechtsorde.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:31:25 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81636982
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:29 schreef Tarak het volgende:

[..]

hmm..ja, ik vind dat de rechter dan inderdaad ook wat te verwijten valt. Je bent binnen een dag in Duitsland met de taxi, en die hoge taxirekening dient dan echt wel het nationale belang / rechtsorde.
met de trein ben je nog sneller. en kost een fractie.
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:40:16 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81637289
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:29 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nou ja, moet wel te krijgen zijn natuurlijk, je weet niet waar ze in Spanje zat (Duitsers zitten nog wel eens op Mallorca bijv.). Ze heeft een paar belangrijke betogen gemist maar er staat nergens hoeveel ze te laat terug was. Wellicht had ze het zo gepland dat ze zaterdag terug zou komen en maandag weer aan het werk, meeste mensen hadden de hoop dat er weer snel gevlogen zou worden.

Als je dan alsnog besluit om met de auto te gaan dan ben je sowieso nog wel een dag of twee bezig. Vertrek je op zaterdagavond dan ben je er pas maandagmiddag, op z'n vroegst.

Ik vraag me ook af, nog steeds, waarom het proces niet tijdig hervat is.
pi_81638012
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met de trein ben je nog sneller. en kost een fractie.
Al had ze een auto gekocht dan was het nog goedkoper dan het helemaal herstarten van zo'n rechtszaak! En dan hebben we het nog niet over het onrecht wat hier mee veroorzaakt wordt. En het zou zomaar kunnen dat die Jongens naar Turkije vluchten. En zoals je weet levert Turkije nooit haar onderdanen uit...
quote:
Wellicht had ze het zo gepland dat ze zaterdag terug zou komen en maandag weer aan het werk, meeste mensen hadden de hoop dat er weer snel gevlogen zou worden.
Dan heeft ze het dus te strak gepland. Dan kan je wel zeggen dat dit overmacht is, maar binnen het redelijke moet je toch met zulke dingen rekening houden als je zo'n belangrijke functie hebt. Daar word je immers vorstelijk voor betaald!!!

Dus als je zo'n functie hebt, en er staat zo'n belangrijke zaak op de agenda, en je gaat op vakantie binnen Europa, dan zorg je ervoor dat je altijd op tijd in de rechtszaal kan zijn, desnoods met een alternatief vervoersmiddel zoals de auto.
pi_81638083
Als die daders inderdaad op vrije voeten komen, is van recht totaal geen sprake meer.
pi_81638116
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:01 schreef Boldface het volgende:
Als die daders inderdaad op vrije voeten komen, is van recht totaal geen sprake meer.
Ze zijn sinds vandaag op vrije voeten.

De rechtbank had ze volgens Paragraaf 121langer vast kunnen houden, maar ze vonden de reden van de vertraging van de rechtsgang niet belangrijk genoeg om een langer voorarrest te rechtvaardigen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:03:55 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81638211
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:59 schreef Gulo het volgende:
Dan heeft ze het dus te strak gepland. Dan kan je wel zeggen dat dit overmacht is, maar binnen het redelijke moet je toch met zulke dingen rekening houden als je zo'n belangrijke functie hebt. Daar word je immers vorstelijk voor betaald!!!
Binnen het redelijke ja, in hoeverre is het redelijk te veronderstellen dat een ijslandse vulkaan dagenlang het compltee europese vliegverkeer lam legt?
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:04:19 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81638234
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ze zijn sinds vandaag op vrije voeten.
Uit voorarrest in ieder geval, dat is niet hetzelfde als op vrije voeten.
pi_81638327
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Binnen het redelijke ja, in hoeverre is het redelijk te veronderstellen dat een ijslandse vulkaan dagenlang het compltee europese vliegverkeer lam legt?
Het is redelijk om te veronderstellen dat er 'iets' kan zijn wat het vliegverkeer plat legt. Daar pas je je planning dus op aan in een dergelijke functie. Ten minste toch zeker voor pleziertripjes. Als je er binnen het vaste land van Europa voor zorgt dat je altijd minimaal 2 dagen voor een dergelijke zitting vertrekt kom je praktisch altijd op tijd.
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Uit voorarrest in ieder geval, dat is niet hetzelfde als op vrije voeten.
Jawel, ze zijn op vrije voeten tot de rechtszaak opnieuw begint. Als ze dan nog in het land zijn althans.

Een gedetineerde die uit de gevangenis ontsnapt is ook op 'vrije voeten', toch?
pi_81638554
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:51 schreef Droomert het volgende:
Het is, zoals eerder gezegd, om de rechtstaat te beschermen.

Bah
Inderdaad!

Rechtsstaatjihadisten die regeltjes (lees:koranteksten) belangrijker vinden dan de veiligheid van de maatschappij.

Gewoon lekker vast laten zitten. "Regeltjes" of niet. En dan mooi Duits paspoort afpakken en ongewenst vreemdeling verklaren. Opdonderen uit ons mooie Europa.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81641875
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:06 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het is redelijk om te veronderstellen dat er 'iets' kan zijn wat het vliegverkeer plat legt. Daar pas je je planning dus op aan in een dergelijke functie. Ten minste toch zeker voor pleziertripjes. Als je er binnen het vaste land van Europa voor zorgt dat je altijd minimaal 2 dagen voor een dergelijke zitting vertrekt kom je praktisch altijd op tijd.
Onder 'normale' omstandigheden wel, maar als je met z'n duizenden tegelijk vastzit op zo'n vakantie-locatie wordt dat een stuk moeilijker, als je er niet als de kippen bij bent is het beschikbare alternatieve vervoer zo op
pleased to meet you
pi_83693177
Update:

De vrijgelaten moordernaar Berhan I heeft nu een meisje zwaar mishandeld, zijn eigen vriendin welliswaar, maar toch.

Het blijkt dat niet alleen de rechter die vast zat door de aswolk de oorzaak was dat de moordenaars vrijgelaten zijn. Het feit dat een andere rechter geen zin had om haar vakantie te verschuiven heeft ook bijgedragen aan het vrijlaten van de 20-cent moordenaars...

Fijne rechtsstaat dat Duitsland.
pi_83694798
Onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren. Rechters zonder verantwoordelijkheidsgevoel, met alle gevolgen van dien. Wanneer jouw handelen de rechtsstaat direct schade berokkent in plaats van bevordert, dan zit je echt op de verkeerde plaats.
  maandag 5 juli 2010 @ 23:13:54 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 5 juli 2010 @ 23:26:44 #46
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_83704295

Dit zijn de twee jongens. De onderste is Berhan I. Het mishandelde meisje is de 18-jarige Jenifer, die het ziekenhuis is ingeslagen tijdens een ruzie op het schoolplein. Volgens Bild Zeitung ging de ruzie over de weigering van de kappersleerling om te tippelen voor de jongen.

De rechters in deze zaak. De linker is degene die niet op tijd terug was van vakantie, de middelste degene die haar vakantie niet wilde verschuiven.

Dit is het artikel uit de Hamburger Morgenpost over dit onderwerp
quote:
Berhan I. brach seiner Freundin die Knochen

Der 17-jährige Hauptverdächtige im 20-Cent-Prozess Berhan I. soll seine 18-jährige Freundin schwer misshandelt haben. Unter anderem brach er ihr sogar das Wadenbein.

VON MALTE STEINHOFF UND RüDIGER GAERTNER

Eigentlich sollte er gar nicht mehr frei herumlaufen: Berhan I. (17), ein polizeibekannter Straftäter. Er hatte vor einem Jahr einen Dachdecker totgeprügelt und kam nur wegen eines Justizskandals wieder auf freien Fuß (MOPO berichtete). Dafür muss nun seine Freundin büßen: Er hat sie krankenhausreif geschlagen.

Die brutale Attacke auf Jenifer O. ereignete sich bereits am vergangenen Donnerstag: Gemeinsam mit einem Kumpel lauert Berhan I. der jungen Frau auf dem Gelände der Berufsschule W8 an der Burgstraße (Borgfelde) auf. Das anfängliche Gespräch zwischen Berhan I. und Jenifer O. entwickelt sich schnell zu einem Streit. Plötzlich beginnt der 17-Jährige auf seine Freundin einzuprügeln, droht ihr, sie auf den Strich zu schicken. Er schlägt sie, reißt sie zu Boden, tritt ihr gegen den Kopf. Dann schleift er sie in Richtung Straße. Dort würgt Berhan die 18-Jährige. Polizeisprecher Andreas Schöpflin: „Erst als mehrere Lehrer der jungen Frau zu Hilfe eilten, ließ der 17-Jährige von seinem Opfer ab und flüchtete.“

Jenifer O. wird mit einem Wadenbeinbruch und Prellungen an Kopf und Oberkörper ins Krankenhaus gebracht und dort notoperiert. Mittlerweile konnte O. die Klinik verlassen, ist wieder zu Hause bei ihren Eltern in Eißendorf. Heute steht eine zweite OP an.

Einen Tag nach dem Angriff auf Jenifer, also am vergangenen Freitag, wird Berhan I. an der Alster verhaftet. Die Polizei ermittelt jetzt gegen ihn wegen gefährlicher Körperverletzung. Ein Richter schickt I. wegen Wiederholungsgefahr in Untersuchungshaft.

Berhan I. und sein Freund Onur K. (17) stehen derzeit wegen Körperverletzung mit Todesfolge und versuchten Totschlags vor Gericht. Die beiden Teenager aus Wilhelmsburg sollen im Juni 2009 Thomas M. (44) am Bahnhof Harburg zu Tode geprügelt haben. Wegen mehrerer Justizpannen (siehe Link "Die Chronik eines Skandal-Prozesses") platzte der Prozess. Die gefährlichen Tatverdächtigen mussten aus der U-Haft entlassen werden, was für große Empörung sorgte.

SPD-Innenexperte Andreas Dressel sprach von einem „Justizversagen mit fatalen Folgen“. Der Umgang mit den beiden Tatverdächtigen werde auf lange Sicht ein trauriges Lehrstück bleiben, wie die Gerichte auf gar keinen Fall mit jungen Gewalttätern umgehen dürfen.

Die Pressestelle der Hamburger Gerichte war Sonntag nicht für eine Stellungnahme zu erreichen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_83704731
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:26 schreef Dwersdriever het volgende:

[ afbeelding ]

De rechters in deze zaak. De linker is degene die niet op tijd terug was van vakantie, de middelste degene die haar vakantie niet wilde verschuiven.

[..]

Niet dat je af moet gaan op uiterlijk, maar deze foto komt exact overeen met het beeld wat ik van deze kuthoeren had.

Ik begrijp nooit dat dit soort mensen overal mee weg komt. Als ik nabestaande/familielid van een van de slachtoffers was zou ik het echt niet kunnen handlen als er moordernaars van je naasten vrijkomen omdat iemand zijn vakantie niet wil verschuiven.
pi_83705926
Tja, want dat je evtl geen alternatief vervoer kan krijgen omdat je het te laat realiseert, daar kan ik nog wel begrip voor hebben .. je bent lekker op vakantie, voor sommigen een periode dat ze even met een boog om het nieuws heen lopen, nu effe niet .. maar je aankomende privé-vakantie niet willen verschuiven voor zo'n gruwelijke zaak, absurd gewoon.
Nog absurder is dat er blijkbaar maar twee rechters zijn die een uitspraak kunnen doen .. hoe is dat mogelijk?
pleased to meet you
  dinsdag 6 juli 2010 @ 01:22:59 #49
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83708045
Idd godsgeklaagd dit.

Maar goed... ze zijn mooi wel succesvol enzo en daar gaat het uiteindelijk toch allemaal om? Status is alles, de wereld verbeteren is linksche stierenstront
Intelligent, but fucked up.
pi_83708250
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Walgelijk, echt waar. Dit is precies wat ik bedoel. De regeltjes zijn belangrijker dan het morele rechtsgevoel. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Moet je een voorstellen dat het slachtoffer jouw familielid is, of een goede vriend. Ik zou helemaal radeloos zijn. Mijn woede zou zich dan nog meer richten om de rechtsspraak, en de daarvoor verantwoordelijken, dan op de eigenlijke daders. Dit is natuurlijk ook vreemd, maar zo zou het wel bij mij werken. Ben ik daar de enige in?
Niet als je een maximum aan periode van voorarrest ook een groots teken van gezonde rechtsspraak vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')