opwaaiend stofquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:10 schreef smeltwater het volgende:
Of het klopt wat ik denk te zien weet ik niet maar de activiteit van Eyjafjallajokull lijkt zich naar het oosten uit te breiden. Zo te zien zijn er twee rookpluimen, niet hoog maar toch goed zichtbaar.
zou kunnen idd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:42 schreef smeltwater het volgende:
Af en toe was het redelijk helder en zag ik twee kolommen.
Opwaaiend stof verwacht ik niet als kolom
Via de webcam borofsfell iets links van de gletsjer lijkt een tweede rookkolom te zijn. Rechts is normaal de rookkolom.Ze zijn geen van twee heftig dus geen verontrusting voor ons op dit moment.
quote:De verhoogde activiteit onder de Eyjafjallajokull, die begon afgelopen donderdag, is volgens Gunnar B. Gudmundsson (geofysicus) een teken, dat mogelijk een kleine uitbarsting plaats vindt bij de vulkaan. Op zaterdag was de activiteit het grootst, is zondagmorgen wat weggezakt, maar is 's middags weer begonnen. Mogelijk zijn er kleine hoeveelheden lava en as vrijgekomen. Dit rijmt met de zwarte rook op 6 juni. De stoom maakt het op dit moment onmogelijk, om een goed beeld te krijgen. Van de huidige activiteit wordt verwacht, dat deze nog wel voor de korte termijn aanhoudt.
Thnx!quote:
quote:Eyjafjallajokull volcanic eruption still not quite over
Posted on07 June 2010. Tags: Eyjafjallajokull, Iceland, volcano
The activity under Eyjafjallajokull which began on Thursday is probably a sign that a small eruption has been taking place at the volcano, experts say.
The measured activity was highest on Saturday, almost stopped yesterday morning and started up again yesterday afternoon. The volcanic activity slowed again at around 02.00 and remains low.
Gunnar B. Gudmundsson, geophysicist at the Icelandic Met Office, says that it appears that a small volcanic eruption probably began on Thursday with a small amount of lava and ash production. Gudmundsson says that the earthquakes being measured on-site are very shallow, indicating a very small eruption – although the eruption’s existence has not been confirmed visually as steam production at Eyjafjallajokull never stopped, thereby making visibility difficult.
The current level of activity is expected to continue in the short term.
Openings Post.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:13 schreef smeltwater het volgende:
Even een vraagje van een onwetende, wat is de OP?
Vooralsnog alleen stoom en dikke as die bij de vulkaan neervalt, de zuidzijde is nog steeds heel instabiel en aan de westkant is een nieuwe krater gevormd, tot nu toe heeft die nog niet heel veel gedaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:53 schreef smeltwater het volgende:
Eyjafjallajokull lijkt nu op meerdere plekken as uit te blazen, zo te zien op 4 of 5 plaatsen.
Het kan gezichtsbedrog zijn maar zo ziet het er nu uit.![]()
Kijk hier maar eens: http://www.earthice.hi.is/page/ies_Eyjafjallajokull_eruptionquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:07 schreef smeltwater het volgende:
Op de webcam Hvolfelli eerst waren er hoofdzakelijk witte wolken.
Van lieverlee komen er wolken die eruit zien of ze vol as zitten. Van links naar rechts in het beeld.![]()
Is Katla aan het opwarmen?
Ik kan het op de bevings site niet als zodanig zien dat er veel beweging is maar ja ik weet het niet.
quote:Seismic tremor: A slight increase was observed on Monday evening in the frequency range 1-2 Hz. The increase in the 0,5-1 Hz range today is probably due the weather.
Earthquakes: A few small, shallow earthquakes have been recorded beneath the top crater in the last few days.
GPS deformation: Slow and continuous deformation towards the volcano in the last two weeks.
Overall assessment: A small increase in tremor was observed on Monday evening and higher steam clouds were seen at the same time on a web-camera. The clouds were white and contained little or no ash. We continue to monitor the volcano closely.
Bronquote:Authorities closed down Thórsmörk valley to traffic because of the danger of flash flooding down the Gígjökull glacier.
A lot of water seems to be sitting in the crater of Eyjafjallajökull glacier and this water is bound to burst down the Gígjökull glacier sooner or later. These waters will surge into the Markarfljót river which runs down Thórsmörk valley.
Markarfljót.
According to Kjartan Thorkelsson, chief of police in Rangárvallasýsla county, it is uncertain how vast the floods will be and so authorities have decided err on the side of caution and close Thórsmörk to visitors.
Thórsmörk nature reserve, a valley which sits between glaciers, is one of the most scenic spots in the country. It was also the scene of the Fimmvörduháls eruption which occurred on the mountain ridge above the valley, creating spectacular lava flows which ran over the ravines and into Thórsmörk.
The location attracts thousands of visitors every summer, many of whom camp and hike over the stunning highland trails.
Hey, dat is toevallig! Naarden, toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:26 schreef smeltwater het volgende:
Kijk Ey, zo moet dat. Zaterdag doe ik het je wel weer voor in Schoonebeek om 10 uur. ( Industrieweg)
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[
BOEM
Gaat ook niet. Het is een reportage, en niet gemaakt door de omroep zelf.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:00 schreef agenda het volgende:
Goede reportage heb hem gezien maar kan de link van netgemist niet vinden helaas.
Hoe heet de reportage?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:56 schreef Isiolo het volgende:
[..]
Gaat ook niet. Het is een reportage, en niet gemaakt door de omroep zelf.
Rechten enzo....
quote:Op donderdag 8 juli 2010 02:16 schreef smeltwater het volgende:
Over zo'n grote oppervlakte als ik op dit moment zie heb ik Eyjafjallajokull nog niet in aktie gezien. het is nu 2.12 uur donderdag morgen. Gigantische donkere wolken stijgen vanuit de uiterst linkerkant van het beeld omhoog.
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-hvolsvelli/
Ik ben zelf zonder religie en geloof dus alleen wat ik zien kan.![]()
![]()
Ram dan eens op printscreen voor onsquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:55 schreef smeltwater het volgende:
Dank voor het plaatje, jammer dat het een stilstaand beeld is. De hoge wolken kwamen links in beeld recht omhoog. In ieder geval was er weer activiteit.
Dat plaatje is 8 minuten na jouw post gemaakt, dan waren die wolken wel snel weg.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:55 schreef smeltwater het volgende:
Dank voor het plaatje, jammer dat het een stilstaand beeld is. De hoge wolken kwamen links in beeld recht omhoog. In ieder geval was er weer activiteit.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:16 schreef smeltwater het volgende:
Het is nu 0.14 uur, helaas weet ik niet hoe ik het beeld kan kopiëren maar op dit moment kun je goed zien dat Eyjafjallajokull nog niet is uitgespeeld.
Als Eyjafjallajökull weer as van enige betekenis gaat uitstoten, dan wordt daar wel melding van gemaakt. Misschien niet binnen 5 minuten, maar 't duurt ook geen halve dag. De melding die er nu staat is van 24 mei 2010 en geeft aan dat de vulkaan op pauze staat. Als'ie dat drie maanden volhoudt, is'ie weer in slaap gevallen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:16 schreef smeltwater het volgende:
Het is nu 0.14 uur, helaas weet ik niet hoe ik het beeld kan kopiëren maar op dit moment kun je goed zien dat Eyjafjallajokull nog niet is uitgespeeld.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:49 schreef MarMar het volgende:
http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-hvolsvelli/ ik zie hier nu best een wolkje... het is nu verder ook helder dus goed te zien maar ik weet niet hoe ik van die cam een picture moet pakken.. anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |