abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:24:28 #101
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81593173
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:19 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar heel moeilijk, want dat ik hoop dat ze er geen last van krijgt ging over de prikjes die ze vandaag gehad heeft!!!!
Je doet nu net alsof ik een slechte moeder ben en daar word ik echt heel kwaad om, jammer hoor dat er zo word gereageerd
Je moet niet zo onzeker zijn! Je bent niet per definitie een slechte moeder, maar misschien kun je dingen wat handiger aanpakken. Het is niet de norm, noch wordt het aangeraden om kinderen met 3,5 maand bijvoeding te geven. Dat weet je zelf ook wel. Dat daar vervolgens kritiek op geleverd wordt, lijkt me vrij normaal, want volgens mij is dat niet het standaard advies van cb, huisarts, medische whatevers.

Dat jij dat risico wilt lopen, en het nodig vindt voor je dochter, dat moet je zelf weten, maar op een forum proberen mensen je te 'onderwijzen', whatever, daar het niet erg gezond is voor een kindje. Maar niemand zegt: Marlinde is een slechte moeder. Dat maak jij ervan....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:24:43 #102
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81593188
dankje voor de reactie Asy, zo is het een stuk fijner om te lezen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81593415
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja, dat kan het consultatie bureau wel zeggen, die zeggen veel meer.
Maar je begrijpt toch wel dat dat verwarrend is en dat het geen reden is iemand dan maar zo af te zeiken?
Ik twijfel echt of het zo slecht is als hier wordt gezegd.
Niet dat ik zeg dat het goed is, maar het wordt hier een beetje afgeschilderd als iets heeeel slechts.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:28:58 #104
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81593464
Ik heb de discussie niet gevolgd, maar ik ga er toch wel vanuit dat een cb over het algemeen wel weet waar ze het over hebben hoor.

Met S kreeg ik het advies te beginnen met fruit met 4 mnd, dan groente 6 mnd en brood 7 mnd. Nu met R was ik (op basis daarvan) ook met 4 mnd begonnen met fruit. Toen ik dat bij het cb meldde, zeiden ze direct dat de richtlijn verschoven was naar 6 mnd.

Maar misschien heb ik wel mazzel met ons cb, en is het verder over het algemeen prut .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:29:59 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81593517
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar je begrijpt toch wel dat dat verwarrend is en dat het geen reden is iemand dan maar zo af te zeiken?
Ze is niet afgezeken. Mensen hebben gewoon hun kanttekeningen geplaatst bij haar bericht.
De een doet dat wat genuanceerder dan de ander.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik twijfel echt of het zo slecht is als hier wordt gezegd.
Ik twijfel daar niet aan.
pi_81593637
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:29 schreef amaranta het volgende:

De een doet dat wat genuanceerder dan de ander.
Dus dan is het ook voor te stellen dat het niet leuk overkomt voor die ander.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:34:40 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81593795
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus dan is het ook voor te stellen dat het niet leuk overkomt voor die ander.
Dat kan ik me voorstellen ja. Maar zo gaat het wel op een forum. Bezint eer ge begint.

maar ik weet niet of jij me aan het terechtwijzen bent, maar ik heb helemaal niks gezegd
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:34:48 #108
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81593802
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:19 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar heel moeilijk, want dat ik hoop dat ze er geen last van krijgt ging over de prikjes die ze vandaag gehad heeft!!!!
Je doet nu net alsof ik een slechte moeder ben en daar word ik echt heel kwaad om, jammer hoor dat er zo word gereageerd
Niet schreeuwen tegen mij, doe ik toch ook niet tegen jou?
Ik bedoel dit echt waar heel erg aardig. Als het me niets kon schelen had ik mijn mond niet opengetrokken.
Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent, ik zeg alleen dat je niet goed geinformeerd bent en geef je het advies daar iets aan te doen. Meer niet.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:36:18 #109
300054 Marlinde
pi_81593889
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Niet schreeuwen tegen mij, doe ik toch ook niet tegen jou?
Ik bedoel dit echt waar heel erg aardig. Als het me niets kon schelen had ik mijn mond niet opengetrokken.
Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent, ik zeg alleen dat je niet goed geinformeerd bent en geef je het advies daar iets aan te doen. Meer niet.
Had al mn excuus aangeboden...
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:39:03 #110
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81594062
Zo ver was ik nog niet bijgelezen, inmiddels wel
Maar begrijp je wel dan nu dat ik het echt niet rot bedoel? Of zeg je dat alleen om er van af te zijn?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81594388
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja. Maar zo gaat het wel op een forum. Bezint eer ge begint.

maar ik weet niet of jij me aan het terechtwijzen bent, maar ik heb helemaal niks gezegd
O nee, ik bedoel niet jou.
pi_81594788
Heftige discussie hier...

Ik vind het vooral heel erg opvallend dat het CB zeer wisselende adviezen geeft over bijvoeding. Het verschilt echt per persoon, blijkbaar is er geen duidelijk protocol over voorlichting geven of houdt men zich er niet aan.
Ik had 2 weken terug een verpleegkundige op het CB die voorstander was om met 4 maanden te beginnen met bijvoedingen zodat ze langzaam kunnen wennen. Het voelde voor mij echt een beetje dat ik mij moest gaan verdedigen waarom ik gekozen had even te wachten. Als ze niet had geweten dat ik zelf verpleegkundige ben was ze er volgens mij wel verder op doorgegaan, want ze zei dat ze op mij wel vertrouwde om de juiste keuzes te maken omdat ik dat gevoel wel zou hebben als verpleegkundige (vind zelf die opmerking eigenlijk nergens op slaan).
Als je als leek dus een advies van CB krijgt volg je die volgens mij al snel, want tja het CB zal toch wel weten wat het beste is.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:52:17 #113
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81594803
Oh joy, kwam ik eens even vertellen dat ik zo blij ben dat Stef al lekker ligt te slapen Ik snap wel dat Marlinde zich aangevallen voelt hoor, niet iedereen is zo zeker van zichzelf dat ze zulke rechtstreekse opmerkingen van zich af kunnen laten glijden. Ik denk dat ik me ook behoorlijk rot zou voelen als ik zo zou worden aangesproken op iets waarvan ik niet wist dat ik het 'verkeerd' deed.

Marlinde, ons CB heeft ons gezegd dat bijvoeding voor de 6 maanden niet nodig is, maar ook dat het niet aankomt op een weekje. Stef is de 24e 6 maanden en krijgt sinds een weekje bijvoeding, dus wij zijn zeg maar met 5,5 maand begonnen. Eerder beginnen wilden we ook niet en leek ook niet nodig te zijn omdat Stef niet in die zin interesse had in eten. Toen hij dat wel kreeg (en ernaar ging graaien ook ) zijn we na een week ofzo begonnen. Heeft Tessa zo veel interesse in eten, dat het jou en jullie CB een goed idee leek? (En ik hoop dat je weet dat ik dit niet bedoel om je af te vallen, maar gewoon als gesprek hierover )
3!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:06:32 #114
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81595609
Mag ik trouwens nog eens iets vragen? Hoe laat gaan jullie kleintjes op bed? Wij vragen ons af hoe je daarmee omgaat en wat een beetje normaal is.. Stef blijft eigenlijk altijd op tot zijn laatste voeding (omdat hij gewoon écht niet in slaap te krijgen is voor die tijd ) maar tot voor kort was dat dus ergens rond tienen meestal. Vrienden van ons hebben zoontjes die resp. 2 maanden en 5 weken met Stef schelen en die twee jochies gaan beiden rond 7 uur naar bed. Dat wil ik dan eigenlijk ook wel, maar echt, hóe doe je dat?? Pas nu Stef bijvoeding krijgt en écht bezig is zijn laatste voeding te laten vervallen lukt het om hem wat eerder op bed te krijgen, maar pfff.. Doen wij nou echt hele rare dingen? Of zijn er meer baby's die tot laat opblijven?
3!
pi_81595938
Qua slapen hebben wij geen schema Incantrix, Wolf slaapt best wel wisselend en ik laat altijd aan hem over wanneer ik hem op bed leg, hij geeft heel goed zelf signalen af wanneer dat is;jengelen,aan oor zitten,wrijven in ogen.
Meestal krijgt hij om 19.00 de laatste fles, en dan nog even spelen en vrijwel altijd daarna is hij moe en ligt zeker in bed om 20.00
Maar als Stef dan nog gewoon klaarwakker is heeft in bed leggen ook niet zoveel zin lijkt me (nu in deze leeftijdsfase).
Van een badje worden ze vaak ook wel rozig. Maarja je zult hem ws ook wel niet echt iedere avond in bad doen

Hij slaapt overdag ook niet veel toch? Of doet hij juist eind van de middag een langere slaap, dat hij daardoor misschien zo lang nog wakker is?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81595954
Trix, Lente ging tot voorkort ook pas om 2200 uur naar bed . Geen idee wanneer dat is veranderd, maar tegenwoordig ligt ze er om 1900 uur in. Is vanzelf gegaan, geloof ik. Of mss nu ze 's avonds een echte maaltijd eet. Kan me iig niet herinneren er iets aan te hebben gedaan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:13:31 #117
300054 Marlinde
pi_81596034
Inca: Fijn dat je zo reageerd Het lijkt inderdaad alsof Tessa er al interesse in heeft. Doet zelfs haar mondje open als ik met de lepel bij haar mondje kom (zonder haar mondje aan te raken met de lepel) Ze zit echt te genieten van het eten.
Ik had zelf ook in gedachte om te beginnen bij 6 maanden, maar nu ik begonnen ben en zie hoe ze zit te genieten en hoe voldaan ze is denk ik toch dat ik de goede beslissing genomen heb.
Wat betreft het slapen, Tessa krijgt om 18:00 papje, dan gaan we douchen en dan klein flesje en naar bedje toe. Zo rond 19:00/19:30 ligt ze in bed
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:18:38 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81596358
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef Incantrix het volgende:
Mag ik trouwens nog eens iets vragen? Hoe laat gaan jullie kleintjes op bed? Wij vragen ons af hoe je daarmee omgaat en wat een beetje normaal is.. Stef blijft eigenlijk altijd op tot zijn laatste voeding (omdat hij gewoon écht niet in slaap te krijgen is voor die tijd ) maar tot voor kort was dat dus ergens rond tienen meestal. Vrienden van ons hebben zoontjes die resp. 2 maanden en 5 weken met Stef schelen en die twee jochies gaan beiden rond 7 uur naar bed. Dat wil ik dan eigenlijk ook wel, maar echt, hóe doe je dat?? Pas nu Stef bijvoeding krijgt en écht bezig is zijn laatste voeding te laten vervallen lukt het om hem wat eerder op bed te krijgen, maar pfff.. Doen wij nou echt hele rare dingen? Of zijn er meer baby's die tot laat opblijven?
Fabian 22.30
Eva op gegeven moment rond achten en dan klokje rond, nu nog. Maar wanneer dat nou precies was weet ik niet.
pi_81596420
Maar dat iets lekker is, wil nog niet zeggen dat het goed voor je is, Marlinde. En juist jij als moeder moet deze keuze voor haar maken. Bijvoeding voor 4 maanden is echt bewezen slecht. Daar kun je niet omheen, hoe lekker ze het ook vindt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:24:07 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81596673
Een vrouw die tegelijk met mij zwanger was (van Eva), heeft de hele zw.schap doorgerookt.
Ziekenhuis af en aan met hem, en kind is volgens mij super asmatisch.
Ik denk dat het wel met elkaar te maken heeft (gehad).
Denk dat ze nu ook wel spijt heeeft als haren op dr hoofd.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:28:50 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81596977
Evie gaat meestal tussen rond 21 uur naar bed de laatste weken; maar tot voor kort was het ook hier vaak tussen 23 en middernacht...
Vandaag lag ze dr om 20 uur in! eigenlijk gaat het de laatste weken allemaal nogal vanzelf. Ik merk dat ze moe is. En ze slaapt zo ontzettend goed dat ik dr nu ook gerust eerder op bed durf te leggen.. omdat ik weet dat ze de nacht wel doorslaapt. Eerder gaven we dan vaak nog een fles voordat we zelf gingen slapen, maar dat doen we dus niet meer, en sindsdien slaapt Evie het klokje rond.

en ik heb Evie nu 3 keer een 'hapje' gegeven. (2 x wortel, 1x fruit) en Evie is inmiddels ruim 5,5 maand. Mij was ook hier verteld dat het verstandiger was om nog even te wachten.. (ik wist ook niet dat het beter was om iets langer te wachten en wilde na 4 maanden ook beginnen met de eerste fruit/groentehapjes, maar na navraag hier en nadien google, heb ik toch bewust nog een poosje gewacht..).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:30:47 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81597102
Daan krijgt om 19.00 uur de fles en dan nog even rechtophouden, evt. verschonen en dan ligt hij meestal rond 8 uur / half 9 in bed. We maken 'm dan wel om 23.00 uur nog wakker voor zijn laatste fles.

Hij heeft sowieso de hele dag een ritme van eten (0,5 uur), melk laten zakken/knuffelen/spelen (1,5 uur) en slapen (2 uur).

Ik weet nog niet hoe ik die laatste fles ga afbouwen als hij oud genoeg is (hij drinkt 'm nu al wel slecht, maar ik vind 'm nog te jong om al naar 4 flessen te gaan).
pi_81597217
Hier in ons dorp, zwangere meid die gewoon door rookt. En haar ongeboren kindje heeft wel een groei achterstand.

Als ik dat dan hoor, ben ik echt blij dat ik niet meer rook sinds ik zwanger was
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:32:07 #124
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81597222
Mijn kinderen gingen allebei in het begin, zeg de eerste drie maanden, om ongeveer 21.00uur naar bed. En daarna ergens tussen 19.00 en 20.00uur. Omdat ik een ochtendmens ben en 's avonds graag rond tienen in bed lig, heb ik nooit een late avondvoeding gegeven. S heeft tot ongeveer 9 mnd zo 's ochtends rond 4.00uur nog een voeding gehad. Daarna sliep ze echt helemaal door. En R slaapt nu met 5 mnd al helemaal door.

Overdag slapen/sliepen ze ook goed. R is ongeveer 1,5 à 2 uur wakker en slaapt nu meestal drie keer overdag (met soms nog een powernap in de doek). En S, die nu 2 jaar is en 1 mnd, slaapt nogsteeds 1,5 à 2,5 uur 's middags.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:33:28 #125
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81597313
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:30 schreef happyme28 het volgende:
Daan krijgt om 19.00 uur de fles en dan nog even rechtophouden, evt. verschonen en dan ligt hij meestal rond 8 uur / half 9 in bed. We maken 'm dan wel om 23.00 uur nog wakker voor zijn laatste fles.

Hij heeft sowieso de hele dag een ritme van eten (0,5 uur), melk laten zakken/knuffelen/spelen (1,5 uur) en slapen (2 uur).

Ik weet nog niet hoe ik die laatste fles ga afbouwen als hij oud genoeg is (hij drinkt 'm nu al wel slecht, maar ik vind 'm nog te jong om al naar 4 flessen te gaan).
R krijgt tussen 6.30uur en 19.30uur 5 flessen (waarvan 1 niet altijd helemaal vol).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')